De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 11:29

Hoe smerig zijn mensen dat ze niet gewoon standaard handzeep en schoonmaakmiddelen in huis hebben? %)

Gisteren complete chaos hier in de Lidl, ruzie tussen mensen en het was erger dan de kerstdrukte. Zit er nu over na te denken morgen ochtend maar extra vroeg op te staan voor de weekendboodschappen, ik verwacht zaterdag nog ergere chaos in de supermarkten en heb echt geen zin om daar tussen te staan. Gaat nergens over dit.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 11:31

PSvanLot schreef:
https://petities.nl/petitions/corona-vr ... ?locale=nl

Ik zag dit net voorbij komen.

Petitie om de scholen te sluiten.

Ik herhaal even een quote van eerder.

Karl66 schreef:
IMANDRA schreef:
Net nog een toelichting van Rutte geweest wbt het sluiten van scholen: als de verspreiding beperkt moet worden dan mogen kinderen alleen thuis blijven (niet naar vriendjes, niet naar opvang etc.). Dat zou heel lastig worden. Bovendien (vertelde hij, kwam blijkbaar van een onderzoek van het WHO) dat het amper voorkomt dat de ziekte van kind naar volwassene springt? Dus de voordelen van de scholen wbt het beperken van de verspreiding zijn dus minimaal terwijl er wel grote nadelen aan kleven.

Je zou bijna gaan denken dat ze er over nagedacht hebben en weten waar ze over praten.

Ondertussen wachten we op reactie nummero zoveel, waarin gezegd wordt dat het niet uit te leggen is dat de scholen open blijven, want Europa.

Wij hebben sowieso een goed gevulde diepvries. Hebben wat brood gehaald (voor in de vriezer) voor bij de soep en een extra pak wc-papier maar that’s it.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

moonsparkle schreef:
Ik ben net naar de jumbo geweest in een regio waar nog amper besmettingen zijn, nou ik heb ook nog nooit een supermarkt zo gezien, rijst op, nog weinig keuze uit pastas, nog maar heel weinig wc papier, geen instant noodles, blik groente waren deels op, veel van die houdbare crackers op, in de rij zag ik heel veel mensen met duidelijke hamsterkarren. Maar ja je kunt nu ook wel misgrijpen naar producten volgens mij omdat het met het personeel nu bijna niet bij te vullen is.

Oja bij de drogisterijen was ook al het wc papier op.

Hier net zo druk als met de feestdagen, en dat om 9.00 in de ochtend. Normaal is er dan bijna niemand nog in de appie. Wc papier en keukenrol lege schappen.

Karin_deB

Kana schreef:
Hoe smerig zijn mensen dat ze niet gewoon standaard handzeep en schoonmaakmiddelen in huis hebben? %)

Gisteren complete chaos hier in de Lidl, ruzie tussen mensen en het was erger dan de kerstdrukte. Zit er nu over na te denken morgen ochtend maar extra vroeg op te staan voor de weekendboodschappen, ik verwacht zaterdag nog ergere chaos in de supermarkten en heb echt geen zin om daar tussen te staan. Gaat nergens over dit.

Het kan ook zijn dat je voorraad net op is he.
Dar heb ik namelijk ook.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 11:32

Ehm, als je veel/vaker je handen wast en schoonmaakt én thuis zit nu, dan gaat het er harder doorheen dan normaal?

Kana

Karin_deB schreef:
Kana schreef:

Het kan ook zijn dat je voorraad net op is he.
Dar heb ik namelijk ook.

Tuurlijk, maar dat verklaard geen lege schappen wc reiniger. :D

opisop_shop

Afbeelding

Hier was het net al mega druk in de Lidl. Geen pasta, rijst, bonen en diepvries spinazie enz meer te koop...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 11:33

Cayenne schreef:
Jumbo bezorgt niet meer aan huis momenteel. Snap ik ook wel trouwens.

Ik heb m'n online bestelling gewoon nog klaar staan voor volgende week. Ze tippen wel dat je op tijd je bezorgmoment moet reserveren.

Appie bezorgdienst lag er trouwens wel uit gisteren(edit: nog even gecheckt: nog steeds). Er waren blijkbaar ook bezorghamsteraars. :roll: Daarom heb ik m'n wekelijkse boodschappen maar weer eens bij de Jumbo besteld.

Ik zou me trouwens kapot schamen als ik met rollen WC-papier bij de kassa zou staan. Da's toch gewoon gênant? Als je WC papier gaat hamsteren ben je imho echt te dom om te poepen. :')
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-03-20 11:35, in het totaal 1 keer bewerkt

PSvanLot

Sheran schreef:
Hilary schreef:

... keukenrol...?

Is duurder!

Ik heb uit nood weleens met wc papier wat op willen doen, nou dat is een verloren zaak. Het lijkt nog niet op keukenrol in gebruik..

Travel_me

Echt bijzonder dat in delen van het land waar nog nauwelijks besmettingen zijn er zo gehamsterd wordt... Hier in Breda waren gewoon alle schappen nog vol.. Terwijl hier wel echt veel besmettingen zijn.
Tis hier wel een stuk stiller op straat en in de stad merk ik. Dus ook in de supermarkt.

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 11:34

Ik vraag me echt af wat mensen met zo veel wc papier moeten.. Eten ze het op ofzo? _O-

Janinevv

Re: De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 11:36

Ik vind dat hamsteren echt heftig : ik ik ik..

Zat mensen die dit niet kunnen..

xmarritw

safina schreef:
Cayenne schreef:

Ik heb m'n online bestelling gewoon nog klaar staan voor volgende week. Ze tippen wel dat je op tijd je bezorgmoment moet reserveren.

Appie bezorgdienst lag er trouwens wel uit gisteren(edit: nog even gecheckt: nog steeds). Er waren blijkbaar ook bezorghamsteraars. :roll: Daarom heb ik m'n wekelijkse boodschappen maar weer eens bij de Jumbo besteld.

Ik zou me trouwens kapot schamen als ik met rollen WC-papier bij de kassa zou staan. Da's toch gewoon gênant? Als je WC papier gaat hamsteren ben je imho echt te dom om te poepen. :')

Het zal je verbazen hoeveel mensen ik gisteren aan de kassa heb gehad met iets van 3 pakken xxl wc-papier

BigOne

Haal één keer in de week boodschappen en kan altijd twee weken voor uit. Alleen paar extra zakken voer voor de paarden gehaald. Niet in te hamsteren maar om de komende twee weken thuis te blijven . Man is gisteravond wel wezen biljarten maar dat is met 20 man en ook die hebben alles voor de komende vier weken stop gezet. Gewoon even overleg met andere clubs en ze halen het wel weer in. Lijken maar kleine dingen maar wanneer iedereen dat doet heeft het tenminste zin. Wat ik niet snap is dat hier bokkers voorbij komen met bijna alle symptomen in beroepen waar ze veel mensen moeten benaderen en zich nog afvragen of ze wel of niet moeten gaan werken , of je kunt niet lezen of je bent echt niet slim .

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 11:37

Kana schreef:

Dat kan toch net op zijn?
Ik heb altijd standaard een fles in de voorraadkast staan en als ik een nieuwe aanbreek ga ik ook weer nieuw halen.

Hier gaat het wasmiddel trouwens ook hard in de supermarkt.
En de plastic handschoentjes voor schoonmaken ook!

xmarritw

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 11:38

Travel_me schreef:
Echt bijzonder dat in delen van het land waar nog nauwelijks besmettingen zijn er zo gehamsterd wordt... Hier in Breda waren gewoon alle schappen nog vol.. Terwijl hier wel echt veel besmettingen zijn.
Tis hier wel een stuk stiller op straat en in de stad merk ik. Dus ook in de supermarkt.

Is er niet een hamster periode geweest toen de maatregelen in Noord-Brabant net ingingen? Ik denk dat mensen dit weekend enorm gaan hamsteren en dat de hype daarna weer over is.
Laatst bijgewerkt door xmarritw op 13-03-20 11:39, in het totaal 1 keer bewerkt

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 11:38

Pepperrr schreef:
Ik vraag me echt af wat mensen met zo veel wc papier moeten.. Eten ze het op ofzo? _O-

Kun je nagaan hoeveel er op kantoor gekakt wordt :D
Arme schoonmakers :+

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 11:39

Pepperrr schreef:

Zou het niet zo zijn dat als ik 1 keer moet niezen dat er dan 10 mensen in mijn omgeving in hun broek dreigen te kakken? :))

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 11:40

:j
Oscar schreef:
Pepperrr schreef:

Zou het niet zo zijn dat als ik 1 keer moet niezen dat er dan 10 mensen in mijn omgeving in hun broek dreigen te kakken? :))

MarlindeRooz

bigone schreef:
Haal één keer in de week boodschappen en kan altijd twee weken voor uit. Alleen paar extra zakken voer voor de paarden gehaald. Niet in te hamsteren maar om de komende twee weken thuis te blijven . Man is gisteravond wel wezen biljarten maar dat is met 20 man en ook die hebben alles voor de komende vier weken stop gezet. Gewoon even overleg met andere clubs en ze halen het wel weer in. Lijken maar kleine dingen maar wanneer iedereen dat doet heeft het tenminste zin. Wat ik niet snap is dat hier bokkers voorbij komen met bijna alle symptomen in beroepen waar ze veel mensen moeten benaderen en zich nog afvragen of ze wel of niet moeten gaan werken , of je kunt niet lezen of je bent echt niet slim .

... Er zijn mensen die gewoon niet betaald krijgen als ze niet gaan werken. Ik heb wel eventjes een probleem als ik een maand niet kan werken. Is gewoon 1/4e van mijn gehele inkomen. Mijn huur moet toch betaald worden. Nou heb ik wel wat achter de hand maar dat staat eigenlijk gereserveerd.

Pepperrr

Oscar schreef:
Pepperrr schreef:

Oh ja, natuurlijk :)*

moonsparkle

safina schreef:
Cayenne schreef:

Nou ja schamen, nu doen zoveel mensen het dat het bijna gewoon lijkt :')

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 11:41

xmarritw schreef:
Travel_me schreef:

Is er niet een hamster periode geweest toen de maatregelen in Noord-Brabant net ingingen? Ik denk dat mensen dit weekend enorm gaan hamsteren en dat de hype daarna weer over is.

Heb ik eigenlijk niks van gemerkt. Wel inderdaad dat mensen toen wc papier mee gingen nemen, maar niet dat het veel drukker was of giga volle karren..
Denk wel dat je gelijk hebt idd met dit weekend. Dat mensen volgende week al weer normaler doen.

Danielleeee_

Oscar schreef:
Pepperrr schreef:

Hahahahahaha _O-

cursebreaker

Kunnen zoveel mensen tegenwoordig niet meer sparen, dan dat ze zelfs een gedeeltelijk maandloon niet kunnen missen? Best zorgwekkend ook. Geen aanval naar iemand toe, maar ik zie het meermaals voorbij komen dat mensen zo snel een probleem gaan hebben.

In dat opzicht lijkt het me verstandig als je gewoon zegt: ok, nu 2 weken dicht en dan kan misschien weer iedereen aan 't werk. Nu blijft het zich rekken met werkzaamheden die wegvallen en een gedeelte wat door blijft gaan, waardoor je kans hebt dat het zich nog langer gaat rekken allemaal. Dan wordt op de lange termijn het financieel plaatje er idd veel slechter op.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 13-03-20 11:42, in het totaal 1 keer bewerkt