3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Frummels

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 11:32

Kimmie: geeft toch niet! Hebben we allemaal wel eens :)

Lekkere lijstjes heeft iedereen! En goed bezig.

Mijn lijstje vandaag:

O: roerei van 2 eieren en melk, spinazie en tomaat. cappuccino en een hele citroen uitgeknepen in water.
L: bladspinazie met tomaat, olijven en een blikje tonijn. Citroen olijfolie en peper en zout. Kop soep erbij. (weet nog niet welke er is in de kantine op werk).
T: eiwitshake met halfvolle melk
T: sinaasappel + cappuccino
A: koolwraps. 2 koolbladeren gevuld met gehakt, tomaat, avocado en ui + beetje mayo
T: kwark met een schepje nutella

D: water en thee met verse gember
B: 20 min fietsen retour werk en 1 uur krachttraining + 30 min cardio.

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 12:55

Lang geleden, maar ik ga ook weer even meepraten en lijstjes plaatsen :D
Zodat ik weer wat meer inzicht krijg in wat ik naar binnen werk en mijn calorieën weer even goed ga bijhouden.

Mijn grootste valkuil is de lunch bij ons op het werk, wij eten gezamenlijk en alles (qua beleg, crackers, rijstwafels) wordt op tafel gezet zodat je ter plekke je brood smeert. Maar daardoor pak ik vaak dus veel meer dan ik eigenlijk nodig heb. Netzoals gisteren, die rijstwafels waren eigenlijk helemaal niet nodig omdat ik eigenlijk al genoeg had aan mijn broodje.

Lijstje van gisteren:
T: Gekookt ei
L: Ciabatta broodje met rosbief, truffelmayo, gekookt ei en een beetje rucola, 2 rijstwafels met gelderse worst, nog een gekookt ei en een beter Ice Tea Green
T: Klein handje nootjes
T: Paar stukjes gedroogde worst
A: Kip Tandoori van zo'n Knorr pak, maar zelf extra sperziebonen en champignons bij gedaan
T: M&M's Biscuit :+

Ik denk ongeveer 1900 kcal, broodje tijdens de lunch kwam hadden we besteld dus ik weet niet precies hoeveel kcal die is. Maar niet al te beste dag dus, aangezien ik de hele dag op mijn reet zit en niks doe :') Ik wil eigenlijk rond de 1700 gaan zitten.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 15:03

Wat gaan jullie hard! Gezamenlijke lunch op werk was voor mij ook echt een valkuil Annikoe. Mij hielp het om gewoon heel erg langzaam te gaan eten, desnoods je broodje met mes en vork naar binnen te werken. Dan heb je niet genoeg tijd om nog wat te eten en voel je beter aan als je vol zit.

Gister gekozen voor rundertartaar vooraf en een pizza margherita en twee glazen witte wijn. Geen dessert genomen en de korstjes van de pizza laten liggen. Normaal zou ik vooraf iets vets nemen (garnalenkroketjes), als hoofdgerecht iets vets, en dan als dessert ook nog iets van een brownie of zo. Maar het was prima zo en ik had echt genoeg gegeten. Ik denk dat het bij mij echt van dit soort dingen moet komen, betere keuzes maken, en niet én kroket, én pizza, én brownie. Klinkt heel logisch maar ik bedenk altijd smoesjes waarom ik het wel mag (de hele week heel gezond gegeten, juist een zware week/dag, goed gesport etc.), terwijl ik er achteraf helemaal niet blijer van wordt.

Lijstje van vandaag:
L: grote salade van een blik tonijn in olijfolie (uitgelekt), twee gekookte eieren, 200 gram sperziebonen, handvol bleekselderij, olijven, augurk, zilveruitjes, kappertjes, rode ui, zongedroogde tomaat, peterselie en een drizzle van knoflooksaus en olijfolie. 2/3e opgekregen.
T: cup-a-soup kip, handje frambozen, eventueel twee maiswafels met prosciutto crudo
A: Chow Mein (woknoodles, Thaise wokgroente, kipfilet, shiitake, cashewnoten, oestersaus, gember, knoflook), glas rode wijn
T: stukje extra pure chocolade met grapefruit

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 16:08

Goed van je Maanlicht! Uiteindelijk gaat afvallen (of vooral op gewicht blijven) om het vinden van de goede balans, en bij die balans hoort het ook om af en toe gewoon te genieten en iets te eten waar je erg naar uitkijkt of waar je heel veel zin in hebt. Nu ben je toch bevredigd en ook nog eens blij omdat je een gezondeRE keuze hebt gemaakt!

Annika dat van die gezamenlijke lunches kan ik me goed voorstellen. Misschien heel suf maar kan je geen keukenweegschaal meenemen en het echt streng voor jezelf bijhouden? Wel stom maar als het zo'n valkuil is helpt het misschien wel met in de gaten houden hoe veel je wegwerkt.

Hier weer een fijn dagje. Eet vanavond alleen en had heel veel zin in verse pasta (heb eigenlijk al twee weken geen pasta meer gegeten omdat het vaak niet in mijn dag past) dus heb net een bakje voor mezelf gehaald.

O: Magere kwark met schuddebuikjes en honing (258)
L: Bloemkoolsoep, twee witte pavebroodjes waarvan eentje gedoopt in de soep en de ander doormidden gesneden met op de ene helft een beetje smeerkaas en op de tweede een beetje pindakaas, die met pindakaas heb ik uiteindeljk maar twee happen van gehad (573)
T: Bifi worstje na het sporten en straks een eiwitshake (150)
A: Perline prosciutto crudo met een sausje van kookroom en pesto en 20g parmezaan (721)
B: 40 minuten personal training, supersetjes met squats met gewicht, cable pulls en deadlifts en Russian twists met mijn voeten van de grond. Was best pittig maar wel heel fijn en kan nu zelf even door.
In totaal zit ik nu op iets van 1700, maar ik heb nog ruimte voor wat meer vanavond. Misschien dat ik een iets grotere portie pasta pak, dan zit ik rond de 1900 en zou ik eventueel zelfs nog een kleine snack kunnen nemen op de bank vanavond. Heb flink wat verbrand met sporten dus kan er wel iets bij pakken.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 16:12

Wat een goed idee om schuddebuikjes en honing in magere kwark te doen! Klinkt heel lekker.
Eigenlijk klinkt je hele lijstje heel lekker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 16:14

Ja schuddebuikjes en wat honing erin is echt zoooo fijn. Krijg het dan een stuk makkelijker weg en het is qua kcal echt nog heel goed te doen. Ontbijt er nu bijna elke dag mee haha. Verder is m'n lijstje niet super gezond, eet normaal meer groenten, maar omdat ik alleen ben vanavond wil ik gewoon ff wat makkelijks en lekkers :))

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 16:17

Ach, moet kunnen toch? Al helemaal als het binnen je caloriedoel past. Ik heb ook wel eens van die dagen, gister bijvoorbeeld. Heel weinig groente gehad, dat compenseer ik vandaag weer.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 16:43

Ga ik ook eens proberen Emma! Ik doe er nu altijd een theelepel Nutella doorheen :')

Essia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 16:45

Schuddebuikjes in de yoghurt is echt super slim! Daar had ik nog nooit over nagedacht en klinkt echt lekker. :D Mijn lijstje voor vandaag is als volgt:

O: 4 van die bolletje knackebrod crackers met La Vache Qui Rit (2 stuks)
T: 1 peer
L: 1 wrap met kruidenkaas, roomkaas en sla, 1 sandwich tonijnsalade op maïsbrood
T: Hartige sultana tomaat kaas
A: Vegetarische schnitzel met spinazie, krieltjes en boontjes

Geen idee hoe het met calorieën zit want die tel ik dus niet, maar voor mijn gevoel zit ik prima :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 16:47

Frummels schreef:
Ga ik ook eens proberen [naam]! Ik doe er nu altijd een theelepel Nutella doorheen :')

Haha dat deed ik altijd door m'n havermout _O- Ik heb altijd bepaalde ontbijtjes die ik elke dag eet en dan op een gegeven moment ben ik het zat en dan eet ik weer een tijdje iets anders. Ik hou de schuddebuikjes nu al best een tijdje vol dus denk dat er een verandering aan zit te komen :')

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 17:06

Emmaa_ schreef:
Frummels schreef:
Ga ik ook eens proberen Emma! Ik doe er nu altijd een theelepel Nutella doorheen :')

Haha dat deed ik altijd door m'n havermout _O- Ik heb altijd bepaalde ontbijtjes die ik elke dag eet en dan op een gegeven moment ben ik het zat en dan eet ik weer een tijdje iets anders. Ik hou de schuddebuikjes nu al best een tijdje vol dus denk dat er een verandering aan zit te komen :')

Haha dat doe ik ook hoor, door de havermout!
En ik heb precies hetzelfde. Ik zit nu al weer eventjes aan roerei met spinazie en tomaat met kaas. Maar denk dat ik morgen weer terug ga naar havermout. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 17:08

Ik vind roerei etc ook echt super lekker 's morgens maar ik heb meestal geen tijd om het te maken. Of dat hou ik mezelf voor :=

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 19:35

Havermout met Nutella :9 ik doe er wel eens een stukje Tony chocolonely puur in :D Of De Ruyter vlokfeest, is ook vegan :)

Maanlicht, ik heb dat ook vaak hoor, te veel vettig oid willen bij een etentje/dagje weg

Mijn lijstje:
O: havermout, eiwitpoeder, amandeldrink en bosvruchten (lekker origineel :roll: :') )
T: alpro go on met kersen
L: salade met pasta, vegan kipjes en dressing
T: 2 mandarijntjes en een boterham met appelstroop
A: krieltjes, ketchup zonder suiker, spinazie, scrambled tofu met champignons en paprika
T: mag vanavond nog een Alpro choco dessert *\o/*

Totaal kcal: 1731

B: 20 minuten wandelen met Titane, 15 minuten wandelen met Spike en Chiara (hondjes)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 20:14

Emmaa_ schreef:
Ik vind roerei etc ook echt super lekker 's morgens maar ik heb meestal geen tijd om het te maken. Of dat hou ik mezelf voor :=

Misschien met avondeten ook maken en dan opwarmen?

Ik ben vandaag wezen zwemmen, moeilijk is dat. Want bij zwemmen hoort PATAT in mijn hoofd. En er hangt ook altijd een patatlucht pfff. En we gingen om 17:15 weg, etenstijd. Zat er ook nog eens een mac naast... :=

Maar ik ben nu braaf aan het koken...
Dit: https://vegetus.nl/tajine-met-aubergine ... kererwten/

O: 2 liefde en passie sneetjes brood met tapenade
L: Wrap met: kidneybonen, gegrilde courgette, gegrilde rode paprika, mais, tomaten in blokjes. En dan afgetopt met ijsbergslamix en zelfgemaakte guacamole.
T: calve reep met pinda en noten etc
A: Die Tajine met aubergine en kikkererwten dus.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 20:37

Ik ben dus niet de enige die trek krijgt in friet als ik in een zwembad ben :+

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 20:39

Dilan93 schreef:

Check! Iedere woensdag tijdens de zwemlessen van mn dochter moet ik weer op mn handen zitten. Lukt niet altijd :o :+

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 21:03

Ach het is weer gelukt haha. Net het eten op, was echt lekker! :D

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 21:08

Dilan93 schreef:

Ik ook! En ik houd er niet eens heel erg van, maar bij het zwembad hoort friet haha!

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 21:15

Ik hoor iedereen daar over. Ik mocht nooit wat eten in het zwembad toen ik klein was. Thuis pas weer. Dus ook niet de koppeling in mijn hoofd tussen zwembad en patat :')

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 21:25

Wij hadden vroeger pannenkoeken :9

Lijstje van vandaag:
O: groene thee
T: koffie
L: roerei met groentjes, soep, cracker met kaas
T: granola met yoghurt, lijnzaad, blauwe bessen en frambozen
A: zelfgemaakte pizza, hapje Atkins bar.

B: fietstochtje

Heb vandaag een Atkins bar gekocht, wil eens weten hoe het smaakt, ook al is het niet echt ‘gezond’. Had ook zin in iets lekker maar geen zin om iets te koken.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 06:16

Net op de weegschaal gestaan, weeg nu 62 kg :D
Doel is om 250 gram per week af te vallen.

Is niet zo veel, maar wil in vorm zijn voor mn vakantie in juni :)

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 07:09

Oh schuddebuikjes! Jeugdsentiment! Worden die niet heel snel zompig in yoghurt?
Haha jongens ik werk in een zwembad en hang iedere zaterdag boven de frituur :))
Collega's nemen altijd echt een bakje friet mee als ik over heb, ik pik er vaak wel een paar maar kan gelukkig de drang weerstaan om me helemaal rond te vreten aan feit.

Goed van dat uit eten gaan Maanlicht! Die smoesjes zijn zo herkenbaar hahaha maar als je inderdaad eenmaal hebt ontdekt dat je er achteraf eigenlijk niets mee bent opgeschoten is een andere keuze de volgende keer snel gemaakt O:)

Hier gaat het goed! Ben echt m'n leven een beetje aan het beteren (voor nu dan, lol) vanaf zondag geen sigaret meer aangeraakt, gisteravond bijkletsen met een vriendin en waar ik normaal dan 4/5 wijn bestel stopte ik nu na de tweede. Werd vanmorgen misselijk wakker dus dacht even 'oh god daar gaan we weer' maar is weer helemaal weggetrokken gelukkig. Weet een van jullie dat trouwens; kan je maag een beetje overprikkeld zijn door alcohol op een gegeven moment? Ik gooi nogal wat achterover als student, dus ik ben daar eigenlijk wel benieuwd naar.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 10:29

Wat wordt hier veel gepraat zeg!
Mooie lijstjes allemaal!
Welkom terug Annikoe! Dat van die gezamenlijke lunches herken ik idd erg. Als ik met mijn gezin aan tafel eet, eet ik altijd meer dan als ik zelf mijn lunch maak.
Supergoed Maanlicht!
Slim idd honing en schuddenbuikjes in kwark Emma! Ikzelf moet er ook altijd iets doorheen doen, omdat ik het anders echt niet lekker vind haha.
Ik heb eigenlijk geen last van zin in friet krijgen in het zwembad, maar ik ga ook bijna nooit naar het zwembad :+

Gisteren best een oke lijstje. Dat kerstkoekje 's avonds zat niet in het plan, maar was eigenlijk niet zo erg, omdat ik toch nog niet zo hoog in kcal zat.
O: twee boterhammen met 100% pindakaas naturel en zonnebloemhoning crème. (273)
L: een boterham met creamcheese en een kampioentje met ene helft 100% pindakaas naturel en andere helft smeerbare roomboter gezouten met hagelslag, een beker halfvolle melk. (618)
T: een banaan. (124)
A: door mijn vader gemaakte erwtensoep met twee geroosterde boterhammen. (641)
T: een kerstkoekje. (98)
B: 9000 stappen, 20 minuten bezig zijn met paard, 7 minuten rugoefeningen en 30 minuten fietsen.
Totaal kcal: 1755.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 11:04

Kimmie, vind jouw lijstjes altijd zo goed klinken! Goed bezig :)

Annika, welkom terug, vind het inderdaad ook herkenbaar, ik kan dan ook veel lastiger maat houden. Gelukkig zitten er in rijstwafels in elk geval maar heel weinig calorieen!

Netjes Maanlicht :) Ik herken dat ook wel, dat je denkt "Oh, ik ben nu toch al bezig" terwijl je natuurlijk ook prima de schade zou kunnen beperken.

Door jullie heb ik trouwens echt heel veel zin in La Vache Qui Rit maar volgens mij hebben ze dat hier niet eens haha.

Goed bezig Castilja! Kan me daar wel iets bij voorstellen ja, weet niet hoeveel je drinkt maar dat je daarvan last van je maag krijgt is op zich niet heel gek inderdaad.

Ik wilde gister mager houden (alweer :+ ) maar ging onverwachts met m'n team uit lunchen, inclusief heel wat prosecco. Het was wel onwijs lekker, had een halloumi burger met avocado, gegrilde paprika, hummus, sweet chili saus ennn zoete aardappelpatatjes <3
's Avonds alleen een pasta van 500kcal snel gemaakt en daarna naar de pub geweest met m'n huisgenoten, was heel gezellig en alleen 1 slimline G&T op dus op zich wel goed gecompenseerd voor m'n lunch. Alleen helaas dus niet getraind, ik wilde 's ochtends voor m'n werk gaan maar ben dat uiteindelijk compleet vergeten haha.

Ik ga vanavond na m'n werk naar m'n vriend toe dus ik weet niet wat ik dan eet, ik kom om 10 uur aan dus zal vooral meteen naar bed willen maar hij zei dat hij eten klaar zou hebben.

Verder, niet zo'n heel nuttig lijstje dus maar toch:

O: 50 gram havermout, whey, 200ml melk, stevia en kaneel
L: kip arrabiata maaltijdsoep denk ik met een broodje <3
T: vast wel iets aangezien ik 4 uur aan het reizen ben
A: ?

B: heel veel lopen met een zware koffer :')

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 18:08

Mooi lijstje gisteren Kimmie, fijn dat je weer bent afgevallen!

Vult dat een beetje Frummels? Zo'n koolwrap? Ik ben altijd bang dat ik daar niet vol genoeg van raak.

Snap dat dat een valkuil is Anniekoe, maar is denk ik toch een kwestie van dicipline tijdens de lunch.

Dat smoesjes verzinnen komt mij bekend voor Maanlicht. "Ja dit en dit is zo moeilijk/zwaar/lastig geweest, nu mag ik wel een brownie." :n Denk dat het een stukje bewustwoording is om je op zo'n moment te realiseren dat je je echt niet beter gaat voelen van die brownie.

Lekker lijstje Emma! Misschien kan je iets gezondere pasta's maken (onder 500 kcal) zodat het wel wat vaker in je dag past? (Als je dat wil natuurlijk haha)

Goed bezig Marlinde! Snap hoe moeilijk het is om verleidingen te weerstaan. Mooie overwinning!

Wat is een Atkins bar, Aria?

Goed bezig Dilan! 250 gram per week klinkt als een mooi haalbaar doel.

--

Hier de laatste twee dagen bij mijn zus geweest. Dat begon dinsdagavond met pannenkoekenrestaurant en gistermiddag flink de mist in gegaan bij de lunch. Een kipburger en patatjes. Baalde er achteraf best van en heb er ook wat mot over gehad met mijn vriend. Maar de afgelopen dagen ook erg veel goede keuzes gemaakt. Kies er dan ook voor om de negatieve lading (het balen van de slechte maaltijd) om te zetten in positieve energie om het vandaag weer goed op te pakken.

Snap dat een slechte maaltijd af en toe moet kunnen, maar ik was zo goed bezig en wil eerst echt die kilo's eraf voordat ik vind dat ik zulk soort dingetjes weer verdient heb. Bezoekje aan het pannenkoekenschip stond buiten mijn macht, maar tijdens de lunch gisteren had ik makkelijk iets gezonders kunnen kiezen. Komend weekend dan maar geen taart en chips bij mijn vriend's verjaardag, en eventueel een salade ipv pizza als we uiteten gaan zondag.

Lijstje van vandaag was redelijk oké. Vanochtend even foto's gemaakt als vergelijkingsmateriaal en ga morgen mijn maten opnemen.
O: 2 gekookte eieren + kop thee
L: Extra sterke cappuccino + wit puntje gehaktbal + wat zonnebloempitjes
T: Lu olijf oregano crackers
A: Andijviestamppot met gehaktballetjes
Gok dat ik zo rond de 1300 kcal kom hiermee. Misschien neem ik later vanavond nog wat kleins. Moet de hele avond aan de studie :O