[Centraal] Tattoo's

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

DanielleVos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 17:06

Courses schreef:
Maar no offence, jij bent geen tattoo artiest. Iemand gaat echt niet voor de lol 3 uur extra rekenen, zeker niet als diegene goed staat aangeschreven.

Daar heb je zeker gelijk in. Zo bedoel ik het ook niet..! ;( Mijn vraag is alleen of het een realistische prijs is.

Memories

Re: [Centraal] Tattoo's

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 17:13

Met locatie bedoelde ik in dit geval locatie van de shop :P een mooie shop in hartje Amsterdam brengt nou eenmaal meer kosten met zich mee dan een omgebouwde schuur in een achteraf woonwijk, om maar wat te noemen. En dat zie je gewoon terug in de prijs.
Als ik het zo hoor lijkt de prijs mij wel wat aan de dure kant, maar het is gewoon moeilijk inschatten. Misschien is het ontwerp toch lastiger te zetten dan dat het voor jou op het eerste gezicht lijkt en houdt de artiest daar rekening mee.

DanielleVos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 17:30

Memories schreef:
Met locatie bedoelde ik in dit geval locatie van de shop :P een mooie shop in hartje Amsterdam brengt nou eenmaal meer kosten met zich mee dan een omgebouwde schuur in een achteraf woonwijk, om maar wat te noemen. En dat zie je gewoon terug in de prijs.
Als ik het zo hoor lijkt de prijs mij wel wat aan de dure kant, maar het is gewoon moeilijk inschatten. Misschien is het ontwerp toch lastiger te zetten dan dat het voor jou op het eerste gezicht lijkt en houdt de artiest daar rekening mee.

Oh zo :D De studio zit in Tilburg. Hierbij een foto van mijn schets!

Afbeelding

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 17:36

Is de onderste ruit expres wat 'off'?

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 17:37

Welke shop ga je heen? Ik moet eerlijk zeggen dat ik voor dit ontwerp 500 euro ook wel echt heel erg veel vind.

DanielleVos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 17:42

Courses schreef:
Is de onderste ruit expres wat 'off'?

Nee, ik ga hem nog aanpassen, maar wil hem even in goed licht overtrekken. Ik heb heel veel werk zitten in het zoveel mogelijk "geometrisch achtig" gelijk maken van de bloemblaadjes.. :Y)

DanielleVos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 17:42

_Micha_ schreef:
Welke shop ga je heen? Ik moet eerlijk zeggen dat ik voor dit ontwerp 500 euro ook wel echt heel erg veel vind.

Ik was van plan om naar Bobson Ink te gaan.

www.bobson-ink.nl en dan bij Xander Mulder

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 18:30

Ken de shop verder niet maar het werk ziet er allemaal goed uit :j
Het ding is, dat je zelf moet beslissen of je 500 euro te veel geld vind voor de tattoo.
Dat is natuurlijk ook een stuk lastiger te bepalen wanneer je je eerste tattoo laat zetten.
Even ter indicatie misschien heb je daar wat aan, ik heb voor deze 280 euro betaald (staat op mijn kuit en is +- 18 bij 8 gok ik)
https://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=58FBFFAF

Je kunt kijken of je misschien nog andere shops kunt vinden die ook zulke stijl zetten en wat je aanspreekt? Ik zelf ben erg fan van black bear ink en snip art.

DanielleVos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 18:46

_Micha_ schreef:
Het ding is, dat je zelf moet beslissen of je 500 euro te veel geld vind voor de tattoo.
Dat is natuurlijk ook een stuk lastiger te bepalen wanneer je je eerste tattoo laat zetten.
Even ter indicatie misschien heb je daar wat aan, ik heb voor deze 280 euro betaald (staat op mijn kuit en is +- 18 bij 8 gok ik)

Je kunt kijken of je misschien nog andere shops kunt vinden die ook zulke stijl zetten en wat je aanspreekt? Ik zelf ben erg fan van black bear ink en snip art.

Dankjewel voor je aanrader, ik zal eens gaan kijken!
Dit is dus ook een reden dat ik het zo lastig vind; je hebt echt een mooie tatoeage by the way, maar er is veel meer inkt gebruikt dan bij mij nodig zou zijn (toch? :+ ) en hij is een stukje groter. En dan bijna de helft van de prijs... Plus dat ik dacht dat ook de kosten van het ontwerp (zo'n artiest is natuurlijk creatief voor je bezig en dat kost tijd) ook betaald, dus dat zou dan niet bij de prijs in zitten toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 18:50

Vind 500 euro wel veel geld voor deze tatoeage. Dat kan voor minder bij een goede artiest lijkt mij.

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 18:52

Je betaalt niet voor de hoeveelheid inkt natuurlijk ;) Maar buiten dat vind ik 500 voor het ontwerp wat je liet zien heel erg veel, zeker aangezien je het ontwerp zelf gemaakt hebt. Ik betaalde 500 voor mijn arm-tattoo, die is op de huid ontworpen en in totaal duurde het 4-5 uur, door een goede en redelijk bekende artiest. Uiteindelijk kies je zelf wat je betaalt natuurlijk, maar ik zou 500 veel te veel vinden voor een al ontworpen, vrij kleine tattoo.

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 18:53

Dat klopt, die van jou moet precies gezet worden maar minder inkt. Maar dat is natuurlijk niet de grootste kostenpost. En als ik het zo kijk denk ik dat ze nog geen 2 uur er mee bezig zullen zijn. Dat je het ontwerp zelf gemaakt hebt weet ik niet of ze dat van de prijs afhalen omdat ze vaak toch 'iets' moeten veranderen/ er naar kijken.
Maar ik ben het met je eens dat het erg veel geld is en zou ook nog naar wat andere shops kijken.
Bedankt trouwens :) die is door snip art gezet.

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 18:55

Ik vind het ook wel wat veel. Ik was voor een groter en moeilijker ontwerp niet heel veel meer kwijt bij een goed aangeschreven artist.
Maar het gaat er natuurlijk om wat jij zelf wil, vindt je het geld het waard als je dan wel echt de artist hebt die je goed vindt of niet?
Maar ik denk dat wel meer shop dit goed en netjes kunnen zetten voor wat minder geld

DanielleVos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 18:56

Thanks iedereen! Ik heb een mail gestuurd met de vraag hoe de prijs tot stand is gekomen.. Even kijken wat ze zeggen..

DanielleVos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 19:09

Update: Ze zijn in iedergeval vlot met terugmailen! De verklaring voor de prijs is de tijd dat de artist verwacht met deze tatoeage bezig te zijn, de schaduwen wilde ik in dotwork ipv de solide kleur zoals op het voorbeeld, en daarom verwacht hij met alle details 4 tot 5 uur met deze tatoeage bezig te zijn. Ik denk dat ik nu beter begrijp waarom de prijs is zoals hij is.. Maar ik moet er nog maar even goed over nadenken..:')

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 19:10

Mail Blackbear voor de gein eens. Die doen dit soort werk dagelijks en super strak. Wellicht dat die op een andere prijs zitten.

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 19:11

4 tot 5 uur? Dan issie in ieder geval niet snel := Vind dat echt zwaar overdreven als ik kijk naar wat andere artiesten in die tijd kunnen zetten... Wil je echt 100% bij deze of overweeg je eventueel ook andere artiesten in NL?

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 19:33

Dotwork neemt ook wel gewoon veel tijd in. Mijn wolfje was in een kleine 2 uur klaar, terwijl vriendlief er ruim 4 uur gezeten heeft voor enkele bomen en een donkere wolf in blackwork rondom zijn kuit (vrij "simpel) dus, maar de begroeiing rondom was dotwork, en dat kostte gewoon heel veel tijd. Maar dan nog was het ruim 100 euro goedkoper dan de prijs die hier genoemd wordt.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 23:05

Dotwork neemt wel wat tijd in, maar ook niet zoveel tijd... In mijn laatste tattoo zit ook flink wat dotwork, maar die heeft lang geen 4-5 uur geduurd.

DanielleVos, ik vind het ook wel erg lang. Om je een beeld te geven: deze tattoo is een maand geleden gezet, is ongeveer 15cm hoog en 15cm breed en dit heeft een uurtje geduurd (ongeveer 50/50 in tijd voor lijnen en dotwork):

Afbeelding

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 01:02

_Micha_ schreef:

Wauw!
Mag ik vragen wat de betekenis erachter is- als die erin zit?

Erg mooi...

edit: bedankt voor de tips van goede zwart-wit artists, ik ga bij allemaal langs!

limilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 15:23

Ik zit er ook weer. Kleurtjes *\o/* Afbeelding

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 15:26

Wow. Supermooi :+:

limilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 16:18

Nou hij is bijna af. Even wachten tot het minder rood is en dan kijken of alle kleur goed er in zit

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 16:24

Kleuren zijn wel heel erg mooi. Ben ook benieuwd naar hoe die is na de genezing!

ReadTheRulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 16:25

Is het gek als ik er wat menselijks in zie? Hij is wel gaaf lisa_xx !!