Wielrenners/ mountainbikers hier?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bnet

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 22:29

Dank jullie wel :D

Ik heb een smartwatch gekregen, dus nu kan ik mijn hartslag ook een beetje in de gaten gaan houden tijdens het fietsen.

Wat een gave bidon!

Cool zeg, die Winterberg-plannen! Hopelijk kan dat allemaal een beetje doorgaan zonder problemen.

Haha, dat lijkt me wel lastig: energie teveel en dan een langzaam rondje moeten doen! Ik ben wel heel benieuwd hoe je straks verder opbouwt, of er dan nog veel van die langzamere rondes tussen zitten of dat het dan steeds meer op snelheid wordt.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 06:22

Bnet schreef:
Ik ben wel heel benieuwd hoe je straks verder opbouwt, of er dan nog veel van die langzamere rondes tussen zitten of dat het dan steeds meer op snelheid wordt.

Als triatleet moet je vooral rustig trainen in de duurzones, met heel af en toe een stevig prikkel door een intensieve training.
+/- 80 % duurtraining / 20 % intervallen .

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 15:40

Zo, net naar de fysio geweest en het valt gelukkig redelijk mee. Als in, ik hoefde geen foto's te laten maken of iets in die trant. Vermoeden is dat de hamstring een tik gehad heeft en even niet mee wil werken. De knie buigt al beter dan toen ik een uur geleden naar de fysio onderweg was. De komende dagen heb ik oefeningen en vanaf vrijdag moet ik ook 20 á 30 minuten per dag op mijn gewone fiets gaan fietsen op ongeveer 70% inzet

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 17:31

Susan88 schreef:
@Laura, jij hebt zo te zien ook het vakantiegevoel opgezocht {:} Ik moet nog even 3 weken voor deadlines strijden en dan eindelijk vakantie. Bij jou is de studie weer begonnen toch? Moet je dan door in de zomer?

Ooh dan komt het einde van dit jaar in zicht! Ik ben inderdaad ook weer begonnen, heerlijk. Zomervakantie doen ze in onze master sowieso niet aan.. Gewoon doorwerken, tenzij je net switcht van coschap, dan heb je 1-2 weken vakantie. Ik heb mazzel en net 2 weken vrij half augustus.

IMAY1990 schreef:
Zo, net naar de fysio geweest en het valt gelukkig redelijk mee. Als in, ik hoefde geen foto's te laten maken of iets in die trant. Vermoeden is dat de hamstring een tik gehad heeft en even niet mee wil werken. De knie buigt al beter dan toen ik een uur geleden naar de fysio onderweg was. De komende dagen heb ik oefeningen en vanaf vrijdag moet ik ook 20 á 30 minuten per dag op mijn gewone fiets gaan fietsen op ongeveer 70% inzet

Hopelijk knapt het verder op!

uggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 19:38

@IMAY1990 beterschap!

Vraagje. Mijn vriend wil graag een nieuwe helm. Het liefst een die MIPS(?) Hij wil hem liever niet online bestellen ivm eerst passen. Waar/hoe kopen jullie een helm? We wonen in Groningen maar zijn bereid wel iets verder te rijden voor een goede helm :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 20:08

Ik heb destijds mijn helm (en fiets) bij Belga gekocht. Ik ben naar Harkstede gegaan, maar hun vestiging aan het Sontplein is groter. Daar hebben ze dit vast!

Ik ben ook wel fan van Bike Life in Roden! Je zou ze eventueel vooraf even kunnen bellen voor de zekerheid. Vond ze er erg behulpzaam!

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 21:39

Helmen echt gaan passen en dan met helm op de rest van de winkel op je dooie gemakje bekijken... :D

Wij hebben hetzelfde merk, alleen we kunnen elkaars helmen echt niet op hebben. Pasvorm is zo verschillend en als je er lang mee fietst dan voel je het echt wel. Wij hebben ze uiteindelijk bij Mantel gekocht, waren alleen niet zo happy met de service. Ze hadden 2017 helmen liggen en wilden ons een 2020 wel opsturen, bleek het ook een 2017 helm te zijn. Vaag verhaal ook nog erbij. Uiteindelijk een ander model gekocht, wel met recentere productie datum.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 22:44

uggy schreef:
@IMAY1990 beterschap!

Vraagje. Mijn vriend wil graag een nieuwe helm. Het liefst een die MIPS(?) Hij wil hem liever niet online bestellen ivm eerst passen. Waar/hoe kopen jullie een helm? We wonen in Groningen maar zijn bereid wel iets verder te rijden voor een goede helm :)

Belga fietsen! zit aan het Sontplein in de stad ( naast het terrein van de Ikea)

Verder zou je naar Assen kunnen daar is een specialized store of een fietsen en koffie winkel.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 06:13

Ik heb de Liv Rev Pro MIPS besteld bij de Giant Store
waar ik altijd kom .
Mijn oude helm is echt op . :j
Aangezien ik al een ander model van Liv heb , durfde ik
hem wel zo te bestellen .

Gisteren i.v.m regen mijn training op de Tacx/Zwift gedaan .
Vanmiddag een rondje hardlopen .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 23:05

Goed bezig, T2T!

Oeh, ik heb net fietsen gekeken bij Mantel om me weer een beetje kunnen oriënteren. Heb een paar fietsen geprobeerd en dan realiseer je je weer dat je geen proefrit moet maken op fietsen die eigenlijk te duur voor je zijn, want nu wil ik die te dure uiteraard... :=

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 06:01

culaccino schreef:
Goed bezig, T2T!

Heb een paar fietsen geprobeerd en dan realiseer je je weer dat je geen proefrit moet maken op fietsen die eigenlijk te duur voor je zijn, want nu wil ik die te dure uiteraard... :=

Je moet het zo zien ...
" Het is in een investering in je gezondheid " :roll: :j
Misschien dat je nu een iets beter geweten hebt _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 07:52

Je hebt een slechte invloed op me, T2T :D :P

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 09:28

Haha heerlijk, de klassieker! Wat heb je gezien?

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 10:46

Haha, zul je altijd zien! Wat voor fiets is het?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 11:48

Liv Langma Advanced 2 Disc, afgemonteerd met shimano 105. Wel even wat anders dan mijn Cube met velgremmen! Ik heb ook nog even op een Scott en Sensa gezeten, maar qua geometrie lijkt de Liv wel beter te passen.

Mochten jullie een mooie aanbieding zien in framemaat S, please let me know! :D Al ben ik niet heel merkgebonden, hoor.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 12:19

culaccino schreef:
Liv Langma Advanced 2 Disc, afgemonteerd met shimano 105.

Mochten jullie een mooie aanbieding zien in framemaat S, please let me know! :D Al ben ik niet heel merkgebonden, hoor.

*\o/* Ik ben een totale ( Liv ) Langma fan <3
Ik zou denk ik niet super lang wachten .
S is een gangbare maat , en meestal zijn die voor seisoenseinde uitverkocht . En dan is het wachten tot de 2021 modellen .

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 12:26

culaccino schreef:
Liv Langma Advanced 2 Disc, afgemonteerd met shimano 105. Wel even wat anders dan mijn Cube met velgremmen! Ik heb ook nog even op een Scott en Sensa gezeten, maar qua geometrie lijkt de Liv wel beter te passen.

Gave fiets! Ik gebruik geen wielrenfiets maar vindt hem erg mooi! Tuurlijk is het een groot bedrag maar als je uitrekent hoe lang je er mee doet dan valt het wel weer mee.

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 12:31

Gaaf hoor! Mooie fiets!

uggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 13:13

culaccino schreef:
Ik heb destijds mijn helm (en fiets) bij Belga gekocht. Ik ben naar Harkstede gegaan, maar hun vestiging aan het Sontplein is groter. Daar hebben ze dit vast!

Ik ben ook wel fan van Bike Life in Roden! Je zou ze eventueel vooraf even kunnen bellen voor de zekerheid. Vond ze er erg behulpzaam!

Wij wouden dus morgen even naar bikelife.. In combinatie met naar de kampeerhal voor onze vakantie luxemburg. Maar.. ;(

https://www.rtvnoord.nl/nieuws/714941/G ... -as-update

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 13:26

Je hoeft voor fietsen niet meer naar Bike Life in Roden...

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 13:30

uggy schreef:
culaccino schreef:

Wij wouden dus morgen even naar bikelife.. In combinatie met naar de kampeerhal voor onze vakantie luxemburg. Maar.. ;(

https://www.rtvnoord.nl/nieuws/714941/G ... -as-update

Bike Life is inderdaad compleet verwoest maar de eigenaar had tegenover het pand was is afgebrand al een nieuwe winkel geopend naam is wel anders geworden dus er zit nog wel een winkel. In het oude pand stonden vooral fietsen voor reparaties wel erg sneu voor de mensen die hun dure fiets kwijt zijn geraakt.

Susan88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 14:00

Gave fiets die Liv Langma! Heb je alleen damesfietsen geprobeerd bij Mantel of hebben ze je ook herenfietsen laten proberen? Maat S hebben de (heren)fietsen tegenwoordig ook wel vaak.

Oei, oei, oei, dat ziet er niet fraai uit voor Bike Life. Echt zonde! Ik wens de eigenaren veel sterkte toe.

Ik heb afgelopen dinsdag en woensdag weer getraind, maar is toch niet echt ideaal met het wisselvallige weer en best een beetje benauwd/drukkend. Steeds hele lokale plensbuien niet Buienradar lastig kan inschatten. Gelukkig steeds het voordeel van de twijfel gehad en niet natgeregend :)

uggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 14:43

AnnexUdith schreef:
culaccino schreef:

Bike Life is inderdaad compleet verwoest maar de eigenaar had tegenover het pand was is afgebrand al een nieuwe winkel geopend naam is wel anders geworden dus er zit nog wel een winkel. In het oude pand stonden vooral fietsen voor reparaties wel erg sneu voor de mensen die hun dure fiets kwijt zijn geraakt.

Oke,dus het heeft nog wel zin om heen te gaan voor een helm? We kunnen altijd even kijken..

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 14:54

Oh wat zonde van die winkel!

Mooie fiets hoor, die Liv Langma!

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 15:34

culaccino schreef:

Die kleur <3