Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-25 21:13

Suliko, ik heb heel veel bewondering voor het behalen van je challenge! Echt bizar dat je zelfs nog een wegmarathon en het taperen en herstellen ertussen hebt gepropt. Heel knap!

Puera, wauw wat een maandtotaal!
Leonie, Iris en SV ook al!

Excuses voor mijn waardeloze bijleespost, ik typ dit met dichtvallende ogen :O

Ik heb deze maand bijna twee weken niet kunnen trainen door griep en taperen. Ook deze week is wat in het water gevallen qua training omdat ik vooral bezig was met de kinderen en weinig slaap had door een zieke. Ik merk dat ik met mijn partner toch harde afspraken moet maken over weg kunnen gaan voor een loop, anders komt het er niet van.
Toch een maandtotaal van 107 km. Ik had graag over de 150 willen gaan maar helaas. Soms laat ik het gevoel van falen overheersen maar ik moet niet zo zeuren, het gaat best lekker.
Morgen eerste atletiektraining!

Samantha_

Re: Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-25 21:35

Wauw wat gaan jullie snel!

Suliko, 3 dagen rust, benieuwd of je dat red haha. Ik heb hetzelfde met fietsen ja, actief herstel na lopen.

Sterkte met de zieken Lisitano!

Puera, wauw mooie afstanden!

Wauw inderdaad een hele prestatie, 48 uur lopen, bizar!

Lekker gelopen Xlirijn!

Top Busy, snelle stukken heb je gelopen!

Lekker gefietst Goof!

Ik heb vandaag niet gelopen, gisteren 8 km op rustig tempo. Vandaag sportschool en op fiets naar paard.

Ik voel me eigenlijk al een paar weken niet zo. Slaap slecht, word meerdere keren wakker om te plassen of omdat ik het warm heb. En heb sowieso steeds warmte aanvallen. Zou dat nu al overgang zijn? Toch misschien maar even naar de huisarts.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-25 21:41

Samantha daar kamp ik al meer dan een jaar mee, heel herkenbaar. Ik heb het enorm snel warm, soms heel irritant.
Als er nog een klein beetje stress bij komt moet ik er soms wel vier keer uit in een nacht.
Sowieso elke nacht twee keer is wel de standaard. Je went eraan en op vrije dagen doe ik regelmatig even een dutje in de middag.
Ben ook de laatste twee jaar gevoeliger voor stress geworden en eerder vermoeid.
Denk allemaal door veranderende hormonen.

Lisitano kijk goed naar wat wel is gelukt, je hebt die KVS onwijs goed gelopen! Hopelijk kun je goede afspraken maken over wanneer je kunt lopen, want het is zo fijn (denk ik) als je naast moeder zijn ook dingen voor jezelf kunt doen.

Suliko in welke plaats komt je moeder te wonen? Kunnen we nog wel een keer samen lopen :P

Mooie kilometers gemaakt leonie!

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-25 22:05

Lisitano, hé balen dat het weer even wat minder gaat, hopelijk kan je (met je partner) de ruimte vinden voor loopjes, lijkt me ook voor jouw welzijn belangrijk. En inderdaad, je bent hartstikke lekker bezig, zelfs terwijl het af en toe zwaar is met alle zorgen thuis! Ik ben benieuwd hoe je je atletiektraining gaat ervaren.

SV, in Laag-Soeren, aan de rand van het dorp waar de weilanden en het bos beginnen, echt zo tof! Ze heeft heel veel geluk gehad een mooie sociale huurwoning daar te vinden. :D Dus absoluut dat we nog eens samen kunnen lopen, ennuh, bijvoorbeeld heuvel-heen-en-weertjes kunnen doen.

Vervelend Samantha!

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-25 22:52

Zeker belangrijk! Doordeweeks lukt me dat een stuk makkelijker, maar nu waren ze de halve week vrij :D

Als jullie zo’n heuveltraining gaan doen wil ik ook wel aanhaken! Ik weet niet of ik dan nog steeds zoveel praat maar ik moet komende maand wel echt nog wat heuvels trainen :+

ManonGrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 08:22

Goedemorgen, ik lees hier al een tijdje mee omdat ik zelf hard aan het trainen was voor de mudmasters 12 km. Nou ging dat best lekker, maar de plannen zijn gewijzigd en ik zit in Spanje op 14 juni, dus ik heb 3 kaartjes beschikbaar voor 14 juni, 11.30, 12 km. Mocht iemand interesse hebben kan je me een pb sturen!

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 08:45

Lisitano 107km met 2 weken ziek zijn is toch nog echt heeel netjes! Dat is zeker geen falen!

Samantha, even naar de ha dan misschien ja? Wie weet wat eruit komt. Ik heb er ook af en toe last van maar dat is echt sinds de zwangerschap.

Ahhh allemaal leuke loopplannen voor hoogtemeters, ik wil meeee _O- . Elke maand een minimeeting hahaha.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 09:13

Samantha, ik zou de huisarts inderdaad even bezoeken. Misschien weet je dat al, maar er wordt ook steeds meer bekend over voeding en trainen voor vrouwen aangepast op de hormonale fases. Ik heb gelezen dat je heel veel winst kunt behalen door je voeding iets aan te passen en anders te trainen. Mocht er bij de huisarts niets uit komen is dat misschien iets om naar te kijken.

Leonie, nee dat klopt, dat is gewoon heel netjes. Ik zit teveel te kijken naar wat anderen wel niet kunnen, blijft een valkuil. Het gaat gewoon lekker en ik doe wat ik kan 8-)
Laatst bijgewerkt door Lisitano op 02-06-25 09:14, in het totaal 1 keer bewerkt

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 09:14

Jeetje dames jullie kletsen net zo hard als dat jullie hardlopen joh :oo Ik word echt heel blij van al jullie verslagen <3

Suliko allereerst een heeeeeeele diepe buiging voor jou, wat ben je toch een bikkel! Je hebt de 500 kilometer gewoon gehaald! *\o/* _/-\o_ En nog ruim ook! Wat enorm tof dat ze het zo aflsuiten met zo'n evenement!
Wat lief dat je van de dames uit het topic zo'n mooi cadeau gehad hebt ook <3 En wat leuk dat jullie zo met zijn 3tjes hebben gebikkeld, ook knap van Ieris en Leonie!
Nu de kunst om het rustig aan te doen, ik ben benieuwd hoe je dat volhoudt!

Sherivey je laatste kilometers bij je oude huis, lijkt me wel een raar gevoel? Al kun je natuurlijk altijd die kant op rijden. Is het goed gegaan met het verhuizen van de paarden? Rondje strand zo in de ochtend ziet er trouwens wel heerlijk uit, maar ik doe het je niet na hoor, knap!

Supervixen wat een mooie loop toch weer, en wederom met al die hoogtemeters! _/-\o_ Jij kiest altijd zulke mooie omgevingen uit <3 Erg gaaf en fijn dat je die met ons wilt delen via de foto's!

Lisitano wat een heerlijke dauwtrap trail heb je gedaan, wel echt idioot vroeg je bed uit zeg! Wat vervelend dat je toch zo in een dipje zit met weinig rennen/zieke thuis. Je hebt echt hele mooie runs neergezet de afgelopen maand, zowel de KvS als de dauwtraprun, echt super goed!

Samantha_ die run van Alkmaar zo te horen niet voor herhaling vatbaar? := En wat een fiets kilometers heb je gemaakt naast al het hardlopen wat je doet :wow:
Ik zag je vraag voor die Decathlon punten, hier nog niet bijgeschreven. Ik zag sowieso ook geen teller oid op mijn account dus ik had daar een vraag over gesteld. Ze denken deze week de punten bij te schrijven op je account. /edit bij mij zijn ze inmiddels bijgeschreven *\o/*

Leonie87 pittige dagen achter de rug zo te horen. Je hebt het toch maar gedaan! Fijn dat je inmiddels al wel weer hersteld bent. En ook wel fijn om te weten dat je ook wel weer waar het aan ligt dat je het zo zwaar had. Leuk dat je je hebt ingeschreven voor de 7heuvelenrun!

Namiro je nieuwe uitdaging klinkt wel fantastisch, trail de la soupe hihi. Je gaat maar door met de lange afstanden, leuk!

Goof dat klompenpad ziet er super leuk uit! Ik vind het zo leuk om te lezen, toen ik net aansloot in het topic vond je langere afstanden nog wat lastig en kijk je nu eens gaan! Ik zou ook omlopen voor die koe trouwens _O- En dan ook nog zoveel kilometer gefietst dit weekend.

Tiggs jij bent ook lekker bezig met de kortere afstanden zoals je zelf zegt. Ik vind ze niet kort hoor!
Ik moest nog aan je denken vd week! Ik kwam een hardloopster tegen op Brooks, en toen dacht ik, zou jij dat zijn?

Fenn ook lekker gelopen van het weekend!

Puera jij hebt ookal zoveel kilometers gemaakt, knap! _/-\o_ En dat moet inderdaad een prachtig gezicht zijn geweest al die oldtimers die voorbij kwamen, mooie afleiding tijdens het lopen!

Ook Ieris al die kilometers _/-\o_ Echt, hoe doen jullie dat toch!

BusyMissy je 1e training op HM niveau *\o/* Je kunt het gewoon ondanks dat je het pittig vond, goed gedaan!

xIrlijn wat ga je al hard joh! Jij bent duidelijk al verder dan ik in het opbouwen, leuk dat je het zo bij wilt houden!

XxLMMxX fijn dat het rustige rondje je zo goed deed!

Dat record van 485 kilomter, echt bizar :wow:

Samantha en Supervixen het klinkt wel heel herkenbaar wat jullie zeggen over dat slechte slapen. Nu is het bij mij ook deels wel medicatie, maar ook zonder de medicatie zijn de nachten niet fantastisch. Ik heb nu een aantal weken mijn horloge om tijdens de slaap, maar die weerspiegelt wel ook aardig mijn gevoel, ik kom niet verder dan matige en redelijke slaap :+ Nu jullie veranderende hormonen noemen, denk ik, oh dat zou ook nog weleens kunnen. Iets om in de gaten te houden ook denk ik, dank jullie wel voor het schrijven hierover!

Ik hoor hoogtemeters mini meetings, wat leuk! Wel foto's posten he als jullie gaan :D

Hier donderdag met een vriendinnetje meegelopen, zij is ook net begonnen met hardlopen en vroeg om samen haar training te doen. Ik herken helemaal wat XxLMMxX zei, heerlijk om even zonder druk te lopen (die ik mezelf opleg overigens, dat loslaten blijft een dingetje). Was ook helemaal blij dat mijn hartslag voor het eerst niet in zone 5 kwam.
Daarna nog wel zelf ook wat kortere intervallen gelopen (5 min, 4 min, 3 min, 2 min, 1 min) en mezelf toch eens gepusht om wat sneller te lopen. Uiteindelijk 6.15 min/km, dus voor mijn doen wel snel en zeker tevreden :)
Al een paar dagen liep ik in mijn hoofd te twijfelen of en hoe 5 kilometer lopen al zou lukken. Gister besloten het maar gewoon te proberen. Uiteindelijk heel kort even gestopt voor oversteken (bleef maar verkeer komen) en later nog 1x even kort gewandeld omdat ik zoveel ruzie had met snotter en pollen, maar verder is het gelukt *\o/* Uiteindelijk in 35 minuten gelopen, dus best wel een beetje trots. Voelde wel echt als een mijlpaal ofzo? Nu lekker rustig doortrainen nu ik weet dat die 5 kilometer wel lukken.
Laatst bijgewerkt door muppetmayo op 02-06-25 09:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 09:17

Wauw wat ontzettend goed Muppet! Dat is zeker een mijlpaal *\o/* En een heel nette tijd!

Ik stop trouwens vrijwel altijd tussendoor even. Alleen met (weg)evenementen niet. Dat maakt de afstand niet minder.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 09:36

Wat goed Muppet!
Wandelen tussendoor is heel gewoon hoor. Doe ik sowieso met langere trainingen om te eten.

Mijn eerste rondje in Middelburg zit erop. :D
Heerlijk gelopen vanochtend.
Afbeelding

Paarden verhuizing is goed gegaan. De heren staan relaxed op hun nieuwe plekje. Gaat tot nu toe beter dan verwacht.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 13:45

Fijn dat de mannen het naar hun zin lijken te hebben op hun nieuwe plek. Een hele geruststelling, Sherivey! Lekker rondje nieuwe woonplaats!

Goed bezig, Muppetmayo! Wat een bijleespost! :wow:
Mooie tijd voor je 5km! +:)+

Ik wandel ook tijdens m’n training, eten gaat dan net wat gemakkelijker. En de hartslag daalt er ook mooi van.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 14:35

Hebben jullie van Decathlon al die 5000 membershippunten van die 4 uur wandelen gekregen?
Ik zie ze niet namelijk. Er staat niet dat ik een uitdaging heb afgerond en weet zeker van wel.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 16:42

Muppet, supergoed! Mooie mijlpaal, goed gevoel geeft dat he.
En bedankt. Ja, die lange afstanden gingen niet vanzelf, ik heb echt progressie geboekt afgelopen half jaar.
Sherivey, en hoe bevalt je nieuwe woonplaats?
Samantha en SV, wat rot van jullie nachtrust. Ik slaap zelf doorgaans goed, maar herken wel dat ik soms perioden heb dat ik licht slaap, snel wakker ben en dan 'snachts naar dw wc moet. Supervermoeiend, ik heb echt veel slaap nodig.
Lisitano, balen. Zou fijn zujn als je gewoon lekker kan lopen en taken kan verdelen. Hier geen kinderen, echt een luxe hehehe.

Vanmiddag 53 minuten intervaltraining gelopen. Hij ging niet vanzelf, ik was nog moe van het fietsen denk ik en heb toevallig afgelopen nacht ook slecht geslapen. Ik moest 8x 40 seconde op 4.35 lopen en wilde na 5 minuten eigenlijk weer omdraaien naar huis. Toch doorgelopen en uiteindelijk ook gewoon heel prima intervallen gelopen.
Hartslag zakte tussendoor netjes mee, dus al met al tevreden en lekker bewogen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 17:35

Lekker Goof!

Ik wandel ook soms hoor, met langere afstanden inderdaad.

Fijn dat de verhuizing goed is gegaan Sherivey!

Lekker muppet, goed gedaan! En wat een bijleespost, wauw!

Ja dat ga ik misschien wel doen Lisitano, even bloed laten prikken kan geen kwaad. Want veel klachten die ik nu heb lijken ook op schildklier problemen. Of ik wil gewoon nog niet geloven dat ik in de overgang kom haha.

Jij ook al klachten SV, zo irritant. Ik ga in het weekend wel eens smiddags liggen maar dan kan ik vaak niet slapen.

Ik had mn fusion broekje van Vinted net binnen, blij mee!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-25 17:51

Goof mooie intervallen hoor! Knap dat je hebt doorgezet.

Samantha ik val dan altijd in slaap als ik de tv erbij aanzet, meestal een half uurtje :+.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 18:00

Ik ben koningin middagdutjes :o
Vooral buiten op de ligstoel als het lekker weer is. Ik ben zo weg. En ik doe het ook bewust als ik moe ben, ik houd van slapen.
Ja, ben ook blij dat ik doorgezet heb!

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 18:32

Die heb je maar weer in de pocket, Goof!

Mooie vondst op Vinted, Samantha!

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 19:24

Gefeliciteerd Muppet! Mooie mijlpaal +:)+

Goed gelopen Goof! Fijn dat het uiteindelijk toch lekker liep. Even doorzetten helpt dus.. maar dat is soms moeilijker gezegd dan gedaan.

Sherivey, fijn dat de heren rustig staan. Dat geeft jezelf ook rust.. niks zo stressvoller als paarden in de stress!

Vanmiddag nog even bij de fysio op de bank gelegen. Hij heeft de beentjes nog even losgemaakt maar alles voelde soepel aan.. daar zal het zaterdag dus niet aan liggen.

Voor de geïnteresseerden en de soep-liefhebbers: de trail de la soupe
https://www.trailrun.be/trail-de-la-sou ... ag-1730m-d

Er zijn ook kortere afstanden!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 19:31

Wow, dat ziet er gaaf uit. Ook de andere runs van hun.
Dat lijkt me nou nog eens een tof doel, maar dan moet ik echt hoogtemeters gaan lopen :')
En een weekend weg boeken, want je rijdt er niet even zomaar heen.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-25 21:45

Namiro ik ken hem, zou graag meedoen, maar is echt niet haalbaar in combi met mijn werk. Het is niet ver van waar wij afgelopen weekend hebben gelopen.
Veel hoogtemeters gaan trainen!
En die tijdslimiet lijkt ruim, maar je hebt je tijd hard nodig.
Wij lopen in zulk gebied ongeveer 7 kilometer per uur.
Stokken zijn ook aan te raden, zeker in die tijd als er ook veel modder is.
Laatst bijgewerkt door Supervixen op 02-06-25 21:47, in het totaal 1 keer bewerkt

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 21:46

Goof schreef:
Wow, dat ziet er gaaf uit. Ook de andere runs van hun.
Dat lijkt me nou nog eens een tof doel, maar dan moet ik echt hoogtemeters gaan lopen :')
En een weekend weg boeken, want je rijdt er niet even zomaar heen.

Het is pas in november Goof! Dus tijd genoeg om te trainen.. en een weekendje weg is altijd leuk toch!
Dus.. ik zeg: inschrijven maar *\o/*

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-25 21:48

Haha we postten tegelijk, maar mijn bericht was nog niet af. Zie hierboven.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 21:48

Ja, trainen... ik woon in de platte randstad, dus veel meer dan viaducten en dijken valt er niet te trainen :')

Edit; en mijn 2e huis op de Veluwe staat ook in een relatief vlak gebied, weinig heuvels om daar mee te pakken.

Nee, lijkt me serieus leuk, maar dan moet ik het echt nog wat serieuzer aanpakken.

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 21:56

Supervixen schreef:
Namiro ik ken hem, zou graag meedoen, maar is echt niet haalbaar in combi met mijn werk. Het is niet ver van waar wij afgelopen weekend hebben gelopen.
Veel hoogtemeters gaan trainen!
En die tijdslimiet lijkt ruim, maar je hebt je tijd hard nodig.
Wij lopen in zulk gebied ongeveer 7 kilometer per uur.
Stokken zijn ook aan te raden, zeker in die tijd als er ook veel modder is.

Ik vond de tijdslimiet ook best krap en maar 2 verzorgingsposten zag ik.. Ben benieuwd hoe lang ik zaterdag loop. Is ook 45 km maar dan met 1900 hm.. en daar hebben we een tijdslimiet van 19 uur!! Wat echt bizar lang is.. aangezien de 92 km er 20 uur over mag doen.

Snap ik Goof en er zijn ook een heleboel leuke trails zonder (zoveel) hoogtemeters!