Algemeen Coronatopic #5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 14:35

Ik heb hem teruggespoeld om te horen voor wie deze dame werkt :') Stelt niet teleur :') :')

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 14:36

Zo dan krijg net via Facebook te horen dat het net de jodenvervolging is.... schoot toch echt in verkeerde keelgat

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 14:39

Waarom talkshows uitzondering.

"Zodat Gommers naar die programma kan..." :') :D :D :D

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 14:40

Echwel schreef:
Zo dan krijg net via Facebook te horen dat het net de jodenvervolging is.... schoot toch echt in verkeerde keelgat

Die kreeg ik ook al. Bizar.
Dat het nu voro eerst sinds oorlog wordt ingediend, kan je nog best noemen. Maar om te zeggen dat het hetzelfde is is bizar. Om te kotsen zulke mensen. Die mogen wel een paar nachten zonder eten logeren in een voormalig kamp. Kijken of ze het dan nog vergelijken.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 14:40

Echwel schreef:

Oh, ik wist niet dat deze maatregelen alleen voor joden gelden.

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 14:41

Tancreda4 schreef:
Echwel schreef:

Dat het nu voro eerst sinds oorlog wordt ingediend, kan je nog best noemen. Maar om te zeggen dat het hetzelfde is is bizar. Om te kotsen zulke mensen. Die mogen wel een paar nachten zonder eten logeren in een voormalig kamp. Kijken of ze het dan nog vergelijken.

Godwin bewijst zichzelf keer op keer.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 14:42

Smee__ schreef:
secricible schreef:
Zo dan, er zit een chagrijnige dame bij de persco :')

Zooo echt he :')

Ja... die was niet bepaald een onpartijdige journalist aan haar opmerkingen en houden te merken. :')

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 14:42

MissAnnemijn schreef:
Ik heb hem teruggespoeld om te horen voor wie deze dame werkt :') Stelt niet teleur :') :')

Wat dan? Want dat miste ik :')

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 14:43

secricible schreef:
MissAnnemijn schreef:

SBS toch?

kimwilliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 14:44

wie kan mij helpen....

door het werk ben ik verplicht 's avonds mijn paard te doen. nu vroeg ik mij af .... de hond uitlaten is een uitzondering nu vroeg ik mij af en bij het paard hem verzorgen en trainen?

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 14:46

Ik denk dat niemand de regels al precies weet. Verzorging van dieren moet wel gewoon doorgaan, maar of trainen daar ook onder valt...??

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 14:46

bigone schreef:
Je mening herzien zouden er meer moeten doen, grote klasse van Gommers.

Precies.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 14:48

kimwilliam schreef:
wie kan mij helpen....

door het werk ben ik verplicht 's avonds mijn paard te doen. nu vroeg ik mij af .... de hond uitlaten is een uitzondering nu vroeg ik mij af en bij het paard hem verzorgen en trainen?

Honden uitlaten aan de lijn, dus een paard en hond tegelijk uitlaten, kan maar lijkt me lastig :o

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 14:49

kimwilliam schreef:
wie kan mij helpen....

Dat valt niet onder de uitzonderingen lijkt me, zeker trainen niet als daar geen hele dringende reden voor is. Verzorging tot op zekere hoogte wel uiteraard, als het noodzakelijk is om de basisbehoeftes van je dier aan te bieden dus voeren, weidegang oid, mesten en eventueel medicijnen als dat niet op stal kan gebeuren.

Citaat:
In geval van een calamiteit;
Als uzelf, een hulpbehoevend persoon of een dier dringend (medische) hulp nodig heeft;
Als u van uw werkgever voor werk naar buiten moet;
Als u naar het buitenland reist of terugkeert naar Nederland;
Als u onderweg bent in verband met een uitvaart en dit kunt aantonen;
Als u onderweg bent in verband met een oproep van een rechter, officier van justitie of bezwaar- of beroepschriftenzitting en dit kunt aantonen;
Als u een aangelijnde hond uitlaat. Dit doet u in uw eentje.

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 14:53

kimwilliam schreef:
wie kan mij helpen....

Aangelijnd plasrondje.

Lijkt mij niet hetzelfde als doelbewust hond meenemen naar stal om te trainen.

Dit is randjes opzoeken en moet je mijns inziens niet willen.

Echwel

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 14:54

Niet over straat is niet over straat toch...

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 14:56

Citaat:

Citaat:

Citaat:

Ik kreeg m ook al...
Met de opmerking dat Nieuw Zeeland met Gele buttons werkt..

En wederom de verwijzing naar de Noodwet waardoor ze nu achter je voordeur mogen komen, en je zomaar mogen oppakken.. (maar ik kan dat echt nergens vinden.. en ik wil dat heel graag ontkrachten.. kan iemand helpen?)

_Cathalijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 14:58

Weet iemand of er in de persco nog wat gezegd is over quaranaineverplichting voor grenswerkers/grensstudenten. Ik moet helaas voor examens en enkele practica soms naar België. Tot nu toe was er voor grenswerkers/studenten altijd een ontheffing, maar heb niet de hele persconferentie kunnen zien, dus weet neit of daar verder nog wat over gezegd is (evt tijdens de vragen)

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 14:58

Cer schreef:
Citaat:

Citaat:

Citaat:

Ik kreeg m ook al...
Met de opmerking dat Nieuw Zeeland met Gele buttons werkt..

En wederom de verwijzing naar de Noodwet waardoor ze nu achter je voordeur mogen komen, en je zomaar mogen oppakken.. (maar ik kan dat echt nergens vinden.. en ik wil dat heel graag ontkrachten.. kan iemand helpen?)

Heel vermoeiend dit soort mensen..
Ik word er heel naar van, ze hebben echt geen idee

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 15:00

Ik vind de wappies ook ergens wel een soort van schattig. Dat ze denken dat mensen/ landen die het echt nooit met elkaar eens zijn, nu wel opeens een jaar lang een complot in stand kunnen houden.

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 15:01

secricible schreef:
MissAnnemijn schreef:

SBS :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 15:06

Winged schreef:
Mindim schreef:
Hoe wil je perspectief bieden als alles nog zo onzeker is?

Ik zeg niet dat er perspectief geboden kán worden.

Qua keuzes vind ik het logisch dat de boel nu nog meer op slot gaat. Zeker met de britse variant in opkomst. Mentaal vind ik het wel wat minder, maar het is maar even zo.

op de markt heb ik alleen etenswaren gezien hier.

Je zegt dat je er op hoopt want daar is behoefte aan, als je weet dat dat niet kan, waarom er dan op hopen.
Ik hoor dat vaker, dat men wil dat het kabinet perspectief geeft, die mensen hebben een plaat voor hun hoofd geloof ik.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 15:11

kimwilliam schreef:
wie kan mij helpen....

Wellicht je gelijk vanuit je werk eerst naar je paard kunt en dan naar huis!? Moet toch wel te doen zijn voor 20:30
Het duurt tot 10 feb tot nog toe als het door gaat. Dat moet toch te doen zijn dan!?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 15:11

Mindim schreef:
Je zegt dat je er op hoopt want daar is behoefte aan, als je weet dat dat niet kan, waarom er dan op hopen.
Ik hoor dat vaker, dat men wil dat het kabinet perspectief geeft, die mensen hebben een plaat voor hun hoofd geloof ik.

Ik zeg nergens dat ik er op hoop? Waar heb ik dat volgens jou gezegd want dat heb je dus verkeerd?

Mentaal gezien is het voor iedereen beter dat er een perspectief is. Iedereen met een gezond verstand weet dat het niet mogelijk ís om een perspectief te hebben omdat we niet weten hoe het virus zich gaat houden.

Mensen leven wel naar datum x toe omdat dan nieuws komt 'waarop het mogelijk allemaal iets beter gaat worden.' Dat het beter worden momenteel een illusie is weten we ergens ook wel.

Maar beetje zinloze discussie dit, heb het idee dat we elkaar compleet verkeerd begrijpen namelijk.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 15:12

_Cathalijne schreef:
Weet iemand of er in de persco nog wat gezegd is over quaranaineverplichting voor grenswerkers/grensstudenten. Ik moet helaas voor examens en enkele practica soms naar België. Tot nu toe was er voor grenswerkers/studenten altijd een ontheffing, maar heb niet de hele persconferentie kunnen zien, dus weet neit of daar verder nog wat over gezegd is (evt tijdens de vragen)

Kun je hier iets mee?

https://www.rijksoverheid.nl/actueel/ni ... svarianten