Veel moeten afvallen...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 13:40

Ik heb vanochtend om 7.00 al lekker hardgelopen, heerlijk dat het alweer zo vroeg licht aan het worden is.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 14:06

Whoehoee! Top gedaan @Tarzan *\o/*

Pallatin

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 19:47

Tarzan!!!! *\o/* _/-\o_ *\o/* wat goeeeeddddd! Superknap van je!! Heb je jezelf iets in het vooruitzicht gesteld als beloning? Heb je wel verdiend denk ik zo!

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 19:52

Tarzan wat een mooie mijlpaal zeg! Super gedaan! :j

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 20:29

Hier vanochtend nieuwe hardloopschoenen gekocht voor de off road loopjes *\o/* <3

Afbeelding

Van het weekend tijd om ze te testen in het bos/duin. Kijk er nu al naar uit :') :Y)

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 20:30

gaucho schreef:
Ik heb vanochtend om 7.00 al lekker hardgelopen, heerlijk dat het alweer zo vroeg licht aan het worden is.

Nou idd. En weer wat langer licht ook _/-\o_ ik hou ervan.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 21:36

Wat heerlijk om jullie successen te lezen! Wat zijn jullie goed bezig :D

Ik heb een flink mindere week. Dinsdag met een nieuwe baan begonnen. Ik moet flink wennen aan elke dag op kantoor zijn (voor nu) en het kost allemaal best wat energie. Het plannen van eten gaat heel netjes, tot de terugweg :\ ik tref al de hele week dikke file omdat de spitsstrook bij ons niet open is door een technische storing. Niet zo'n beetje file ook, maar gewoon 1.5u langer onderweg. Ik krijg dan ontzettende honger en heb gisteren bij het tankstation wat gehaald omdat ik zowat van m'n graat ging en vandaag ook maar weer omdat ik meteen door wilde naar de sportschool omdat ik pas 19u thuis zou zijn ipv 17:45. Ik baal daarvan, want dit gooit mijn macro's aardig over de kop en is een stuk minder voedzaam. Ik stond braaf in de sportschool vandaag maar ben na een half uurtje gestopt want het zat er gewoon niet in vandaag.

Begrijpelijk dat zo'n eerste week veel energie kost natuurlijk. Merk ook dat mijn lichaam van slag is. Voel me een opgeblazen oliebol en ben ook wat 'gassy' :+

Hoe doen jullie het met het plannen van eten om mee te nemen naar werk? Hebben jullie wellicht nog tips voor die onverwachte lange ritten? Ik merk vooral dat ik een soort van in paniek raak dat ik trek krijg en geen toegang heb tot voedsel. Mijn relatie met voeding is een work in progress en dit soort momenten zijn dan heel moeilijk voor mij. Mn lichaam schreeuwt dan echt om koolhydraten (die zet zich schrap, want stel je voor dat je nooit meer te eten krijgt) en het liefst om veel eten. Een zakje snakgroente maken om mee te nemen zal helaas niet genoeg zijn..

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 21:46

Snap ik Snippergroen, iets meenemen klinkt als een plan. Als ik niet weet hoe lang ik onderweg ben / of ik tijd heb om te eten neem ik vaak een eiwitreep mee, dat vult wel heel goed en eet makkelijk weg.

Andere opties maar sommige bederven wel sneller, plak gezond bananenbrood, gekookt ei, rijstwafel, cracker, ontbijtkoek zero, dadel reep zoals die van naked bijvoorbeeld. Er zijn ook muesli repen zonder toegevoegde suikers.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 22:53

Ik heb in m'n dashboardkastje wat eiwitrepen, ontbijtkoekrepen en redelijk gezonde muesli repen liggen. Zowel voor mezelf als er wat is en ik ben onverhoopt langer onderweg als voor m'n zoontje. Een kind met honger is nog erger dan zelf honger hebben :')

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 23:00

Verkeerde topic.

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 23:02

Gefeliciteerd met je nieuwe baan Snippergroen…maar die reistijd is echt niet grappig zeg!!
Ik weet niet of je hebt lekker vindt maar roggebrood? Besmeerd met iets? Ik vind het met pindakaas lekker en dat blijft ook een tijdje goed….en anders een banaan? Dat vult ook wel goed (of een boterham met pindakaas en plakjes banaan)

Ik ben iig met de fiets naar stal geweest dus bijna 1,5 uur gefietst en ook nog flink wat stappen gezet, ruim 10.000 volgens Apple maar dat kan niet helemaal kloppen denk ik….heb gezonde Nacho schotel gemaakt van prei, paprika’s, ui, champignons en beetje mager gehakt :9 en heb het weer keurig gehouden bij paar speculaasjes en stukje chocola, hoera ik kan toch een beetje maat houden…. :') Af en toe…
Maar beste nieuws van de week is dat de DA is langs geweest en een echo heeft gemaakt van t been van m’n paard en dat alles goed is; vocht boven de kogel in schoon (dus een gal), geen ontsteking en pezen zijn niet beschadigd…. *\%/* Heeft niks met dit topic te maken, maar ben zo blij en opgelucht. Ik kan dus weer met een gerust hart rijden….jeejj!

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 19:06

Dankjewel allemaal! *\%/*
Woensdag, donderdag en gisteren weer lekker rondje gesport, kan er zo van genieten nu he :D
En ik heb contractverlenging gekregen op m'n werk, zo blij mee! *\o/*

Snippergroen, moeilijk zeg! Kun je geen wraps ofzo meenemen voor de terugweg?
Wat gaucho zegt een reep is ook handig voor zo'n momenten, die heb ik ook standaard in de auto liggen inderdaad.

Wat fijn Pallatin van je paardje, kan mij voorstellen dat het een hele opluchting is!

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 20:41

Oh heerlijk Tarzan, je zit echt in een fijne flow :j

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 20:48

Dat zit ik zeker, ben ook gewoon echt helemaal op m’n plek op m’n werk, dat doet echt veel met mij! Na 3 jaar thuis waar de muren op mij af kwamen is het heerlijk om m’n leven weer (enigzins) op de rit te hebben! Afvallen is daar gewoon een fijne bijkomstigheid van :D

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 16:47

Misschien heeft het niet echt iets met het topic te maken, maar toch is dit wat mijn doel is en waar ik het allemaal voor doe. Ik sport om sterker te worden en afvallen doe ik ook met als doel weer paard te rijden ..

IK HEB VANDAAG OP M’N PAARD GEZETEN *\%/*

Afbeelding

Hele stap want ik was alleen en waarom ik al een half jaar niet gereden heb is omdat ik angst heb gekregen maar I did it!! :D
Ik kan weer een hele week vooruit met m’n positieve energie nu :')

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 17:37

Dank voor de tips hier! Nu inderdaad een eiwitreep meegenomen en eten anders gepland qua tijd. Dat hielp :j komende week hopelijk minder file en weer de goede kant op :)

Ik zal snel weer bij lezen! Voor nu dus een magere (pun intended :D) post.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 17:50

De 3 kilo blijft er hier af *\o/* verder vanochtend een trailrun van 21 km gelopen :=
De spek pannenkoek na afloop ging er goed in :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 17:52

Knappe prestatie hoor @Gaucho. Die pannenkoek had je dik verdiend!

Kom ik met mijn 10km van vanochtend :Y) :')

Afbeelding

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 23:17

Dat zijn nog eens leuke berichten en dito foto’s! Ik heb gister niet super veel bewogen en teveel gesnoept, ik belast m’n paard nog met mate ivm een hoestje wat hij nu heeft, dus veel gestapt en wat gedraafd, dat doet voor mijn verbranding nagenoeg niks. Vandaag daarom maar met de fiets naar stal, dus 30 km gefietst en buitenritje gemaakt, dus dat maakt gister weer een beetje goed. :o wel stuk chocola gehad maar verder wel netjes gegeten.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 10:22

Fijn Snippergroen dat de eiwitreep je helpt! :D
Goedzo gaucho!!
Jij ook lekker bezig Musli!
Toch goed en bewust bezig Pallatin, goede instelling :D

Ik heb afgelopen week 5 dagen gesport kwam ik achter :')
Vanavond weer! *\o/* Wat werkt dat sporten verslavend!

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 10:25

Zo, flink gesport dan Tarzan. Als je er plezier in hebt dan is dat natuurlijk helemaal prima. Hier elke dag even gesport (want ik doe natuurlijk een challenge waarbij ik elke dag minimaal 1.6km hardloop). Zit er goed in momenteel :) Gisteren 10km hardgelopen, lekker in het bos/duin.

Gewicht doet niet wat ik wil zien, maar dat maar wat meer proberen naar de achtergrond te dringen want het zegt helemaal niks.

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 11:45

_Tarzan schreef:
Goedzo gaucho!!

Knap dat je zoveel sport hoor Tarzan! Heerlijk dat je je daar zo goed bij voelt, ik vind het knap hoor dat je ook de tijd ervoor kunt maken. Ik vind het best lastig om genoeg bewegen in te passen naast m’n baan en de zorg voor m’n paard…. :D En eerlijk, ik vind in de sportschool wat doen echt geestdodend, ik beweeg liever buiten…al moet ik zeggen dat de wind gister op fiets best venijnig koud was, dan voel ik toch ook sneller m’n ribben bij inspanning. Hier iig weer een min op de weegschaal, hopelijk kan ik dat deze week volhouden want heb een borrel en etentje deze week…

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 12:02

1,3 kilo eraf in een week tijd! *\o/*
Laatst bijgewerkt door purny op 07-03-22 12:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 12:02

Pallatin schreef:
_Tarzan schreef:
Goedzo gaucho!!

Knap dat je zoveel sport hoor Tarzan! Heerlijk dat je je daar zo goed bij voelt, ik vind het knap hoor dat je ook de tijd ervoor kunt maken. Ik vind het best lastig om genoeg bewegen in te passen naast m’n baan en de zorg voor m’n paard…. :D En eerlijk, ik vind in de sportschool wat doen echt geestdodend, ik beweeg liever buiten…al moet ik zeggen dat de wind gister op fiets best venijnig koud was, dan voel ik toch ook sneller m’n ribben bij inspanning. Hier iig weer een min op de weegschaal, hopelijk kan ik dat deze week volhouden want heb een borrel en etentje deze week…

Ik heb en rijd geen paard meer. Maar ik moet zeggen dat dat aanzienlijk scheelt op de activity-tracker in negatieve zin :+ Ik denk dat je niet moet onderschatten hoeveel beweging een paard met zich meebrengt ookal is dat misschien voor jou nu normaal (was het voor mij ook, tot ik het dus niet meer had). Dus met die actieve levensstijl zit het dan al snel goed. Ondanks dat het geen intensief sporten is :D Niet te streng voor jezelf!

@ Tarzan! Wat goed bezig. Daar mag je ook heel trots op zijn :D Moet wel zeggen dat ik jaloers ben op je passie :+ Ik sport 1x per week met de personal trainer en hoewel het echt een gezellige gozer is (en mijn vriend gaat tegenwoordig mee) vind ik het toch vooral lijdensweg. Evenals de oefeningen die ik thuis doe :') Weinig verslavends aan hahaha.

@ snippergroen, ik denk dat gezonde tussendoortjes meenemen de meest voor de hand liggende optie is :j . Ik kan je het boek wat ik eerder aanraadde ook aanbevelen. Want ik herken het paniek-gevoel als je geen toegang hebt tot. eten maar al te goed, om dan impulsieve beslissingen te maken die me een slecht gevoel geven. En dat is dan weer het begin van een kettingreactie van meer slechte beslissingen.
Denk dat het heel goed is om die gevoelens en gedachtes te onderzoeken en voor jezelf een soort mantra te te vormen voor dat soort specifieke momenten dat we niet in een periode van schaarste leven, dat het belangrijk is om een gezonde relatie te hebben met eten (zonder crashen) en dat af en toe honger en moeten wachten op een gezonde snack of maaltijd daarbij hoort en dat er geen reden is tot paniek, als je maar goed genoeg voor jezelf zorgt op de andere momenten en niet doorslaat in te weinig eten.

Dat werkt niet als je van je stokje gaat overigens! Maar eet je dan sowieso niet te weinig :o ? Of ben je net als ik gezegend met een iconisch lage bloeddruk wat er sowieso voor zorgt dat het fysiek erg snel bergafwaarts gaat bij een relatief klein suikerdipje.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 12:21

purny schreef:
1,3 kilo eraf in een week tijd! *\o/*

Whoehoeee, mooie score! :j