Corona patiënten op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

frensje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-24 12:48

Zijn er nog mensen met Corona? Ben al een paar dagen ziek en ik had nog een test liggen en ik test net positief.
Valt mij weer net zo tegen als de eerste keer. Keelpijn, hoofdpijn, snotneus, koorts maar het ergste vind ik de duizeligheid. Net klein stukje buiten gelopen maar dat is door die duizeligheid niet te doen.
Dus hoe vergaat het andere Corona patiënten?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-24 13:02

Ik ben nog aan het herstellen van een pittig ziek zijn van weken geleden. Mijn partner was een kleine week toch ook niet fit en inmiddels op wat vermoeidheid na weer de oude. maar op een dag na is hij niet heel erg ziek geweest maar niet fit genoeg om te werken. maar ik heb dagen hoge koorts gehad en een week echt heel ziek geweest. Daarna longontsteking en daarna bronchitis. Eindelijk verhogingsvrij sinds een kleine week maar ook al 2,5 week stokdoof rechts en klieren die lopen te klieren. Na aardig wat onderzoek afgelopen week de voorzichtige conclusie vanmorgen dat dat een grapje van covid lijkt. En moet ik nog een tijd uitzieken en kalm aan doen.

De test van mijn partner was echt meteen pats positief na een dag snotteren niezen en keelpijn. De mijne bleef nog twee dagen negatief om daarna ook positief te testen. Arts was in de veronderstelling dat ik al covid had maar niet positief teste omdat ik al ziek was, maar kennelijk had ik iets anders onder de leden.

Marcella

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-24 13:13

Corona is tegenwoordig nieuwe griep.

Maar snotteren, hoofdpijn en duizelig jep. Alleen iets verhoging, maar geen echte koorts. En op het moment extreem allergische reactie hooikoorts en muggen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-24 13:25

Verschil is alleen dat corona het hele jaar door opduikt en influenza alleen in de wintermaanden.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-24 13:33

Maar testen jullie daar nog allemaal op?
Als ik nu ziek word maakt mij het weinig uit welk virus erachter zit.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-24 13:37

Ja ik test nog zeker, ook om anderen niet te besmetten, en mijn huisarts verwacht dat je bij vergelijkbare klachten eerst test voor je op de praktijk komt. :j

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-24 13:42

Maar je mag andere wel besmetten met infuenza?
Gewoon weg blijven bij andere als je snottert.... maakt toch niets uit wat daar achter zit.

En zie dat niet hier op de site staan bij de HA, dus denk dat dit hier ook niet meer is.
Zie ook nergens meer tests liggen

frensje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-24 13:58

Ik had nog een test liggen en daarom gedaan. Als ik geen test meer had gehad dan was ik dus gewoon ziek geweest en dan had ik misschien een topic geopend met de vraag of meer bokkers ziek zijn en dan met name zo’n last zouden hebben van duizeligheid.
Geen idee hoe het beleid bij onze huisarts is.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-24 14:02

Huisarts bij mij zijn alle beperkingen weg.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-24 14:48

DuoPenotti schreef:
Maar testen jullie daar nog allemaal op?
Als ik nu ziek word maakt mij het weinig uit welk virus erachter zit.

Precies. We weten allemaal dat corona bij het leven hoort en dat het net zoals een griep is.
Voor corona gingen er ook mensen dood aan de griep.

Ik zie het nut echt niet meer in van testen. Het is gewoon ook een vorm van angst wat ons wordt ingefluisterd.

Als je ziek bent dan blijf je thuis en uit de buurt van kwetsbare groepen. Of je nou corona hebt of griep.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-24 15:16

Wanneer iedereen die loopt te snotteren en zich niet 100 % voelt wat beter op zou letten waren er ook minder maatregelen nodig geweest, maar zo zit de gemiddelde Nederlander niet in elkaar.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-24 15:25

Gemiddelde Nederlander niet maar ook gemiddelde werkgever niet.

Thuisblijven omdat je snottert word niet geaccepteerd. Ja als je thuis kunt werken. Maar niet bij de beroepen waar dat niet kan.

En heb niet het idee dat dat nu veranderd is?

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-24 17:38

Bij AH liggen de testen nog gewoon hoor.
Ik test wel als ik me niet lekker voel. Ik vind ‘corona is gewoon een griepje’ eigenlijk een beetje flauwekul. Gewoon een griepje had ik hooguit eens per 2-3 jaar. Corona heb ik nu 3x kort achter elkaar gehad. Voelde me de eerste keer amper ziek, de keren erna aardig beroerd en wel 6 weken blijven hoesten.
Ik krijg het liever niet meer en vermijd daarom toch wel mensenmassa’s en ben gestopt met handen schudden en de min of meer verplichte 3 klapzoenen. Dochter heeft het nu ook (weer) en voelt zich behoorlijk prut.

Wat ik ook een heel vervelend feit vind: als je corona hebt, al dan niet met ernstigere klachten, je loopt altijd het risico er long covid aan over te houden. Ken meerdere mensen die dit hebben en hier zit ik al helemaal niet op te wachten

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-24 17:52

Ik denk dat er ook wel mensen zijn met post influenza.

Veel me/cvs mensen hebben ook post Epstein Barr virus, maar wat zijn de meeste weggezet als luie donders.

Ik denk dat er altijd een groep mensen is bij elk virus die er klachten aan over houd. Altijd al.
Maar omdat dit nu nieuw was en veel mensen het tegelijk kregen en ook dus veel mensen last bleven houden viel het meer op.

Van Pfieffer wist men het wel al, maar ja, niet teveel mee doen, klein groepje wat pech heeft.

Totdat je dat groepje bent natuurlijk....

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-24 18:00

Dat kan maar eens zo de oorzaak zijn van de grote hoeveelheid zieke en invaliderende mensen ten gevolge van COVID , wat mij dan ontzettend stoort is dat vlak voor de verkiezingen het demissionaire kabinet nog even 50 miljoen euro weghaalt dat voor covid klinieken/behandelingen was bestemd. Zeer dom en kortzichtig want misschien waren daar ook mensen met me/cvs mee geholpen. En in de toekomst, wanneer er geen onderzoek/behandeling komt gaat het miljarden meer kosten.
Ik adviseer werkenden nog altijd om een COVID test de doen, dan heb je een stukje bewijs want het is vechten tegen de bierkaai.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-24 18:04

Dat je met klapzoenen corona niet kan krijgen is bull.
Wij hadden een aantal jaren geleden een familiedag. Ik gaf veel mensen 3 zoenen en mijn zus alleen een boks.
En zowel mijn zus als ik hadden corona.
En dat mensen nu zieker zijn als eerst heeft er gewoon mee te maken dat virussen een aantal jaren buiten de deur zijn gehouden door zogenaamde schijn maatregelen. Daardoor zijn mensen zieker dan eerst.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-24 18:13

Corona is niet de nieuwe griep. De klachten kunnen significant anders zijn. Bij mij wel en is echt geen gewone griep. En ja ik test erop ik ga niet bewust mensen besmetten met het risico dat ze net zo ziek worden als ik zelf met alle gevolgen van dien. Als je een van de mensen bent die er niks van voelt mag je in je handjes knijpen ipv het bagataliseren voor anderen.
Laatst bijgewerkt door Zonnetje81 op 22-08-24 18:42, in het totaal 1 keer bewerkt

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-24 18:20

BigOne schreef:
Dat kan maar eens zo de oorzaak zijn van de grote hoeveelheid zieke en invaliderende mensen ten gevolge van COVID , wat mij dan ontzettend stoort is dat vlak voor de verkiezingen het demissionaire kabinet nog even 50 miljoen euro weghaalt dat voor covid klinieken/behandelingen was bestemd. Zeer dom en kortzichtig want misschien waren daar ook mensen met me/cvs mee geholpen. En in de toekomst, wanneer er geen onderzoek/behandeling komt gaat het miljarden meer kosten.
Ik adviseer werkenden nog altijd om een COVID test de doen, dan heb je een stukje bewijs want het is vechten tegen de bierkaai.

Dit was ook mijn hoop.
Dat door corona en het onderzoek naar long/post covid de groep die door een andere virus dezelfde klachten hielden ook geholpen konden worden.

Maar helaas, in Nederland iig niet.
Geen idee met bijvoorbeeld Amerika

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-24 18:45

purny schreef:
Dat je met klapzoenen corona niet kan krijgen is bull.
Wij hadden een aantal jaren geleden een familiedag. Ik gaf veel mensen 3 zoenen en mijn zus alleen een boks.
En zowel mijn zus als ik hadden corona.
En dat mensen nu zieker zijn als eerst heeft er gewoon mee te maken dat virussen een aantal jaren buiten de deur zijn gehouden door zogenaamde schijn maatregelen. Daardoor zijn mensen zieker dan eerst.

Ik weet niet of je op mijn klapzoenen reageerde, maar ik bedoel dus dat je corona idd van die klapzoenen kan krijgen. Ik kom gewoon niet meer zo dichtbij! Dus geen klapzoenen en ook geen boksen.
Heb ik nu de illusie dat ik geen corona ( meer ) krijg? Nee hoor, maar probeer de kansen wel wat te beperken.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-24 18:54

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-24 23:30

Wij testen niet meer. Maar het maakt mij niet uit of iemand test of niet. Zolang ze maar thuis blijven als ze ziek zijn. Ik hoef geen corona, maar ook geen "gewone" griep. Mijn weerstand is niet al te best.

Ik heb trouwens zelf ME/cvs en mijn oom heeft long covid, onze klachten zijn nagenoeg hetzelfde.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 08:19

Ik zou wel testen als ik vermoed dat het corona kan zijn. Gewoon voor jezelf is het toch fijn om te weten wat het ziekteverloop gaat zijn? Van de eerste keer corona, in 2020, ben ik een aantal dagen echt hondsberoerd geweest, toen vrij snel opgeknapt, maar daarna nog een paar jaar lang enorm vermoeid geweest. Als me dat een tweede keer kan gebeuren dan vind ik het fijn om te weten wat de oorzaak is, en om van tevoren te weten dat ik rustig aan moet doen.

conejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-24 23:39

DuoPenotti schreef:
BigOne schreef:

Dit was ook mijn hoop.
Dat door corona en het onderzoek naar long/post covid de groep die door een andere virus dezelfde klachten hielden ook geholpen konden worden.

Maar helaas, in Nederland iig niet.
Geen idee met bijvoorbeeld Amerika

De post covid klinieken gaan er komen.
Lees hier
https://www.c-support.nu/amendement-pos ... k=Kliniek+

https://www.c-support.nu/eerste-werkcon ... k=Kliniek+
https://www.c-support.nu/umcs-nemen-voo ... k=Kliniek+

En de insteek is zeker ook om met behulp hier van een de onderzoeken naar post covid andere pais ook een oplossing voor te vinden.

Heb zelf post covid en volg dit op de voet.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-24 23:40

Maar ze hadden er allang moeten zijn !

conejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-24 01:38

BigOne schreef:
Maar ze hadden er allang moeten zijn !

Dat ben ik het met je eens. Ze hadden er al jaren moeten zijn al voor corona. Voor al de pais die er al jaren zijn.

Net als dat er al veel meer onderzoek gaan moeten zijn gedaan en veel meer had moeten samengewerkt wereld wijd met de onderzoeken

Maar helaas is dat niet gebeurt en laten we hopen dat nu door post covid al die andere pais ook een oplossing voor gaat komen en voor de toekomstige ook.

Long covid Nederland, post covid nl en c-supoort zitten er nu in ieder geval boven op. Ook op de onderzoeken. En niet alleen met als doel voor post covid maar ook voor alle andere pais volgens mij.