De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 11:16

Fira schreef:
Wij hebben op het werk (grote supermarkt) al best wel wat collega's die thuis moeten blijven, zie daarom ook een beetje op tegen de drukte.
We komen toch echt flink wat handen te kort dit weekend.
Hopelijk is daar wel begrip voor! :=

Misschien een idee voor de ZZP'ers zonder werk? Okey,vakken vullen is geen vetpot maar geld is geld..

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 11:17

Arabesk schreef:
Hoor ik ook van vrienden in Huizen. Hier in West-Friesland nog geen run op supermarkten voor zo ver ik gehoord heb.

Misschien heeft het er mee te maken dat Omroep Brabant vanmorgen kwam met het feit dat er na het weekend aanvullende maatregelen komen voor Brabant?

https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/317 ... end-bekend

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 11:18

PSvanLot schreef:
Arabesk schreef:
Hoor ik ook van vrienden in Huizen. Hier in West-Friesland nog geen run op supermarkten voor zo ver ik gehoord heb.

Misschien heeft het er mee te maken dat Omroep Brabant vanmorgen kwam met het feit dat er na het weekend aanvullende maatregelen komen voor Brabant?

Huizen ligt in Noord-Holland net als West-Friesland

Anoniem

Re: De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 11:19

Toch wel beangstigend. Ik ga misschien straks even naar de ah... Gek dat de websites zo van hun donder zijn omdat iedereen blijkbaar wil laten bezorgen.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 11:19

Arabesk schreef:
PSvanLot schreef:

Huizen ligt in Noord-Holland net als West-Friesland

Sorry, ik las de gehele in als nog geen run op de supermarkten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 11:20

Sure_lee schreef:
Zitten hier ook mensen met een eigen onderneming in de detailhandel bijvoorbeeld? Hoe gaan jullie om met werknemers die milde klachten hebben en nu dus eigenlijk thuis moeten blijven?

Laat je die ook thuisblijven of doe je dit niet omdat je anders waarschijnlijk failliet gaat? Want je moet die mensen wel salaris betalen.

Ik denk niet dat je daar iets over te zeggen hebt, er wordt vanuit de de overheid gezegd thuis te blijven met milde klachten, dus dat kunnen je werknemers dan doen.

Fira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 11:21

PSvanLot schreef:
Pareltjes schreef:

Ik vrees van niet, maar vat het niet persoonlijk op. Laat het niet onder je huid komen...

Hier stond echt iedereen rustig te wachten. Niemand die er wat van zei.

Ik hoop op dat laatste! Maar mensen blijven mij altijd verbazen, haha :')
Wij verkopen ook veel vers gemaakte producten; kan zijn dat we de mankrachten er niet voor hebben om dat te produceren. Dus ben heeeel benieuwd!
Mensen gaan denk ik toch meer voor het langer houdbare, en anders hebben ze helaas pech.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 11:22

Ik ga straks ook maar even een verpakking wc papier halen. Heb nog 6 rollen en dat zou theoretisch genoeg moeten zijn voor een week of 2 a 3. Maar als er nu al zo veel gehamstert wordt...

Ook nog wat paracetamol zetpil halen die heb ik nooit in huis, maar mocht ik zelf ziek worden en niets meer binnen krijgen..

Mn vader is gewoon aan het werk, ondanks dat hij "officieel" thuis zou moeten blijven, want verkouden.

Maar plantjes stoppen niet met groeien en bloeien en als ze in een bepaalde week afgeleverd moeten worden, moeten ze ook in een bepaalde week gezaaid worden. En als mn vader niet op het bedrijf is, loopt daar de hele handel in de soep. (Ook op vakantie afgelopen oktober was hij zn 2 uur per dag met zn werk bezig om het draaiende te houden)

Dus niet alleen beroepen zoals in de zorg moeten doorgaan.
Laatst bijgewerkt door mvdende op 13-03-20 11:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Pindabear

Ik was vanmorgen vroeg nog even bij de lidle. Gewoon niet normaal meer zo druk.
Er waren ook zeker meer dan 100 mensen, dan vraag ik me toch af hoe ze dit op gaan lossen met een max van 100 mensen in zo’n ruimte. Hier werd in ieder geval daar totaal niet opgelet. Had ook iemand voor mij bij de kassa die gewoon een kar vol had met de mega pakken wc papier :roll:

Anoniem

Loretta schreef:
Als ik her en der lees in hoe een grote hoeveelheden er mensen in de supermarkt staan ben ik nu maar wat blij dat ik al lang genoeg in huis heb.

Zo raar... Ik was net even een boodschap doen. Hartstikke rustig en alles op voorraad. Jumbo, Aldi, Lidl: nergens een dikke rij.

Pepperrr

Mam noemt het oorlog in de winkel. Heeft n uur in de rij gestaan voor een paar flesjes sinaasappelsap die ze voor haar werk moest halen :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 11:23

Cayenne schreef:
Jumbo bezorgt niet meer aan huis momenteel. Snap ik ook wel trouwens.

Erg jammer, ik wilde juist boodschappen bestellen voor mijn 81 jarige moeder. Je kan toch de box voor de deur neerzetten, dan heb je geen contact. Waardeloze maatregel.

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 11:24

Fira schreef:
Wij hebben op het werk (grote supermarkt) al best wel wat collega's die thuis moeten blijven, zie daarom ook een beetje op tegen de drukte.

Andere sector hier en wil je niet ontmoedigen maar op begrip zou ik niet hopen _O-

Fira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 11:24

Mindim schreef:
Cayenne schreef:

Erg jammer, ik wilde juist boodschappen bestellen voor mijn 81 jarige moeder. Je kan toch de box voor de deur neerzetten, dan heb je geen contact. Waardeloze maatregel.

Dit klopt niet, ze bezorgen nog gewoon aan huis, alleen niet meer ín huis. Ze zetten de box buiten neer :D

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 11:25

Mindim schreef:
Cayenne schreef:

Ze bezorgen wel nog. Het wordt aan de deur gezet en niet naar binnen gebracht. Alleen is online bestellen nu ook chaos. Bij AH ligt de site nog net niet plat maar je kunt eigenlijk niks.

Cer

Mindim schreef:
Cayenne schreef:

Dat doen ze ook nog steeds, voor de deur neerzetten.. Dus geen "waardeloze" maatregel... :roll:

Sheran

Bij mij ging er ineens een licht op door een vriend: die toiletrollen worden natuurlijk gewoon als zakdoekjes/schoonmaakdoekjes gebruikt :)*
Advies is namelijk om wegwerpdoekjes etc te gebruiken.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 11:26

Mindim schreef:
Cayenne schreef:

Dit klopt volgens mij niet. Ze bezorgen nog tot aan de deur.

Pindabear

safina schreef:
Loretta schreef:
Als ik her en der lees in hoe een grote hoeveelheden er mensen in de supermarkt staan ben ik nu maar wat blij dat ik al lang genoeg in huis heb.

Zo raar... Ik was net even een boodschap doen. Hartstikke rustig en alles op voorraad. Jumbo, Aldi, Lidl: nergens een dikke rij.

Goh.. waar woon jij? :D Ga ik daar voortaan maar boodschapjes halen

Sure_lee

Mindim schreef:
Sure_lee schreef:
Zitten hier ook mensen met een eigen onderneming in de detailhandel bijvoorbeeld? Hoe gaan jullie om met werknemers die milde klachten hebben en nu dus eigenlijk thuis moeten blijven?

Laat je die ook thuisblijven of doe je dit niet omdat je anders waarschijnlijk failliet gaat? Want je moet die mensen wel salaris betalen.

Ik denk niet dat je daar iets over te zeggen hebt, er wordt vanuit de de overheid gezegd thuis te blijven met milde klachten, dus dat kunnen je werknemers dan doen.

Ik ben het met je eens. Maar ben benieuwd wat andere ondernemers er van zeggen. Mijn vriend is namelijk ondernemer en dit leverde net een felle discussie op.

Fira

Granoek schreef:
Fira schreef:

Andere sector hier en wil je niet ontmoedigen maar op begrip zou ik niet hopen _O-

Helaas, helaas _O-

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 11:27

Sheran schreef:
Bij mij ging er ineens een licht op door een vriend: die toiletrollen worden natuurlijk gewoon als zakdoekjes/schoonmaakdoekjes gebruikt :)*

... keukenrol...?

Cer

Sheran schreef:

Wat gaan ze allemaal schoonmaken dan? (ben oprecht benieuwd)..

Sheran

Hilary schreef:
Sheran schreef:

... keukenrol...?

Is duurder!

moonsparkle

Ik ben net naar de jumbo geweest in een regio waar nog amper besmettingen zijn, nou ik heb ook nog nooit een supermarkt zo gezien, rijst op, nog weinig keuze uit pastas, nog maar heel weinig wc papier, geen instant noodles, blik groente waren deels op, veel van die houdbare crackers op, in de rij zag ik heel veel mensen met duidelijke hamsterkarren. Maar ja je kunt nu ook wel misgrijpen naar producten volgens mij omdat het met het personeel nu bijna niet bij te vullen is.

Oja bij de drogisterijen was ook al het wc papier op.