Hier ook niet met opzet op krimp gekocht haha, meeste kleding is gewoon van toen ik wat minder dik was en wat ik nu niet meer lekker pas. Straks hopelijk wel weer.
Ik koop momenteel ook geen nieuwe kleding, enkel broeken wanneer die van mij af zijn. Eerst afvallen, dan weer winkelen. Vind het zonde om dingen te kopen die ik straks (hopelijk) toch niet meer pas.
Eulogy
Geplaatst: 15-01-19 14:36
Ik heb bij elk gewicht bijna dezelfde kledingmaat Zowel bij 64kg als bij 49kg haha dus dat is voor mij gelukkig niet echt een ding.
Laura Snap heel goed dat je de motivatie verliest als het al zo lang niet lekker gaat. Hoop voor je dat er snel verbetering is, of in elk geval in hoe je ermee om kunt gaan!
Linoleum, 3000 calorieen valt nog mee voor zo'n dag en goed dat je het in elk geval hebt bijgehouden! Morgen (vandaag ) weer een dag
Lijstje vandaag:
O: / L: sourdough baguette met tapenade, zongedroogde tomaat, gegrilde artisjokkenhartjes en rucola, zakje popchips T: zo'n klein reepje Kinder chocola (119 calorieen) A: Heck kipworstjes, 250g zoete aardappel uit de oven met cajun kruiden, groenten (rode ui, courgette, aubergine, paprika en tomaat) uit de oven, klein beetje knoflookmayo T: chocolate chip cookie
B: uur cardio denk ik en 45 minuten lopen, wil m'n rug nog even rust geven deze week dus geen krachttraining
1860 calorieen
Laura82
Geplaatst: 15-01-19 14:50
Ik koop ook (al heel lang) geen kleding, maar ik geloof dat ik binnenkort toch eens wat nieuwe dingen moet gaan kopen
Haha Eulogy, die chocolate chip cookie steeds Bij mij waren ze al op geweest
Ik zal ook ff lijstje plaatsen, misschien motiveert het me om vol te houden. Ik heb iig besloten tijdelijk iets meer kcal te eten, ongeveer op verbruik, en wat ik evt extra verbruik is mooi meegenomen. Hopelijk heb ik dan wat minder snaaibuien. Ik zit er ook over te denken tussendoortjes te skippen, hoor wel eens dat mensen dan minder vreetzin tussendoor hebben. Wie weet werkt het voor me. Maar dat moet ik ff proberen als ik weekend heb ofzo, want als ik op mn werk slap en trillerig wordt, is dat echt niet fijn.
O (laat): magere kwark met lijnzaad en havermout L: Salade met linzen, tomaat, komkommer, paprika en feta, kom champignonsoep T: 2 mandarijnen en een banaan A: Pasta met kip, broccoli, tomaatjes, spekjes, Griekse yoghurt en Parmezaanse kaas T: klein zakje chips
Ik had er dus 18 en heb er in totaal nog maar 2 op zelf... en ongeveer 2 in de vorm van rauw deeg Maar inmiddels zijn er geloof ik sowieso nog maar 2, voordeel van huisgenoten die ze wel opeten haha
Je avondeten klinkt lekker trouwens!
MarlindeRooz
Geplaatst: 15-01-19 15:42
Lunch!
Wrap met: kidneybonen, gegrilde courgette, gegrilde rode paprika, mais, tomaten in blokjes. En dan afgetopt met ijsbergslamix en zelfgemaakte guacamole.
Ik probeer weer een beetje bij te houden vanaf nu. Echt een insane drukke week achter de rug
Vandaag best netjes qua eten:
O: 4 rijstwafels met roerei van 3 eieren met spinazie en kaas T: cappuccino L: salade met kipfilet, zongedroogde tomaat en olijven + dressing T: bak kwark met wat nutella erdoor en een bakje ananas T: warme chocomelk A: vegetarische biefstuck met couscous en een salade van bladspinazie, tomaat en ui met knoflook en olijfolie.
B: 20 min fietsen retour werk en verder helemaal niks. Ben al 3 dagen snotverkouden dus even goed uitrusten..
Ik zag ook allemaal leuke kleding in de sale. Maar ik durf het niet te kopen omdat ik natuurlijk hoop dat ik nog 1 of 2 kledingmaten kwijt raak. Maar 2 maten kleiner kopen durf ik ook niet Grrr. Heb wel een verlanglijstje gemaakt op Zalando. Met mezelf afgesproken dat ik een paar nieuwe schoenen mag als het me lukt om bij het volgende meetmoment weer wat cm kwijt te zijn en 78 kg te wegen. Ik hoop dat het lukt.. Tot nu toe kom ik niet onder de 79,7 helaas..
Anoniem
Geplaatst: 15-01-19 16:48
Dit varken komt zich ook weer melden. Ik heb dit weekend echt alles weer los gelaten. Vrijdag maccie gegeten en 's avonds ook nog zelfgemaakte hamburgers, zaterdag uit eten geweest en idioot veel wijn gedronken en zondag Chinees besteld. Wou gister weer in het gareel maar toen ging ik boodschappen doen met honger en heb ik 's avonds omdat mijn vriend er niet was een hele zak Hamka's opgegeten. Uiteindelijk maar iets van 200 kcal over mijn doel dus viel mee, maar baal er wel een beetje van. Ik ben nu dus weer ff strak in het gareel en zit een paar dagen wat onder mijn normale doel. Hou ik wat meer ruimte over voor een snack hier of daar maar is het iig wat makkelijker.
O: Magere kwark met schuddebuikjes en honing (258) L: Zelfgemaakte bloemkoolsoep, twee afbakbroodjes met in totaal 5 driehoekjes la vache qui rit (:roll: ) (589) T: Twee cupjes halvamel in mijn koffie (20) A: Komijnspinazie met halloumi en rode currypasta (590) Totaal: 1447. Komt waarschijnlijk nog iets van een cracker met smeerkaas bij zodat ik vanavond op de bank iets kan eten.
Qua beweging ga ik zo even een rustig rondje sportschool doen. Had vrijdag personal training en ben echt dusdanig afgemat dat ik tot gister niet zonder pauze trap kon lopen. Morgen weer dus vandaag maar even wat voorbereiden.
Heel herkenbaar Emma, dit is bij mijn vorige afvalpogingen ook regelmatig gebeurd. Netjes lijstje vandaag! Moet zeggen dat ik, nu ik wat langer in het ritme zit van gezond eten etc, het juist makkelijker wordt om niet vol los te gaan. Vind het zo zonde van alle moeite die ik gedaan heb so far.
Je bent er nu toch weer goed ingevlogen dus goed hoor van je, Emma! Gewoon opnieuw gezond verder doen. Is veel beter dan alles wat je tot nu toe gedaan hebt weggooien.
MarlindeRooz, wat goed dat je toch nog steeds de -2 hebt weten te houden! Eten ziet er heerlijk uit!
Frummels, op zich zeggen de cm meer dan de kilo’s. Dus misschien gaat er van de kilo’s niet zo veel van af maar van de cm wel?
Eulogy, deeg is zo lekker en zo slecht knap dat je ze niet allemaal hebt binnen gewerkt, mooie beloning dan.
Laura, je kunt het altijd uitproberen. Je weet maar nooit of het helpt. Misschien iets bij de hand houden voor wanneer het toch mis zou gaan?
Hier ook een paar kledingstukken liggen waar ik graag terug in wil passen. Maar kopen doe ik alleen wanneer het nodig is. Is goed voor het mileu en voor mijn bankrekening
Mijn lijstje vandaag: O:/ L: granola, lijnzaad, joghurt, blauwe bessen. Salade met spekjes, twee eitjes, komkommer en paprika. T: bulletproof koffie A: wortels, broccoli, bloemkool, spruitjes, uitje, vis, feta, mayo. Eventueel nog een proteïne shake.
O: havermout, eiwitpoeder, amandeldrink en bosvruchten T: alpro go on met kersen L: rijst met curry (had gisteren extra gemaakt ) T: 2 mandarijntjes A: boerenkoolstamppot met vega shoarmareepjes T: weet nog niet, denk iets van brinta
Hier doet de weegschaal van basic fit het nog steeds niet. 2 weken verder en ik heb geen idee hoe het er voor staat. Komende zaterdag even naar een andere vestiging. Al gaat het wel lekker met gezond eten! Ik ben niet zo van het calorieën tellen maar houd in een schriftje bij of ik mijn dag groen, oranje of rood beoordeel.
Jullie lijstjes en foto's zijn wel super motiverend om andere recepten uit te proberen zeg! Ik denk dat ik deze week ook wraps ga maken
Sherivey
Geplaatst: 15-01-19 20:54
MarlindeRooz schreef:
Oei, dan mag je wel flink snacken vanavond.
Bakje brinta, banaan, eiwitpoeder en lepeltje pindakaas. Een echte traktatie
Oeeeh, Brintaaaa.. dat is lang geleden zeg. Goede herinneringen aan! Ga ik ook maar eens halen denk ik, haha. Stond vanmorgen voor het eerst weer sinds sowieso de feestdagen weer op de weegschaal. Er is nog niets van af, geloof ik. Al ben ik wel de laatste keer dat ik er op stond vergeten, haha.. Vind het altijd lastig om het dan vol te blijven houden, maar ik ben alweer goed gemotiveerd om lekker door te blijven gaan
lijstje voor vandaag: O: - 2x cappuccino - havermout bereid met water, blauwe bessen en anijskruiden. (met melk is lekkder, maar zag in mijn MFP dat het met water of melk zo al 100 kc scheelt..)
L: - omeletje van 3 eitjes met gebakken spekjes, hüttenkäse tomaten tapenade (echt heel lekker!) - Lu ontbijtcracker ( ) - cappuccino
A: - Lu ontbijtcracker - 2 kommen zelfgemaakte bruine bonensoep - gemberthee - cola zero
En misschien zo nog wat te snacken, maar tot nu toe heb ik nog 89 calorieën over, haha
IMANDRA
Geplaatst door de TopicStarter: 16-01-19 04:36
Oeh Marlinde ziet er lekker uit! En jouw avondeten klinkt ook heel goed Em! Die met halloumi!
Laura
Ik koop geen kleren op de krimp. Kleren passen is sowieso een ramp (ook toen ik op gewicht was) dus wil het risico niet nemen dat die kleding ondanks de maat niet goed zit.
Kwam overigens dit artikel tegen. Laat weer mooi zien dat kcal tellen en niet wát je eet bij afvallen!
Hier gaat het goed! 0,8kg kwijt afgelopen week, dus motivatie gaat ook lekker.
Gisteren: L: tosti met kaas, kipfilet, bacon en curry T: Kopje choco-cappuccino & BF crunchy smart bar A: aardappelpuree met broccoli en vissticks D: Aardbeien skyr met Kelloggs en een beetje hagelslag
Zat 123kcal onder mijn doel maar dat balans ik vandaag wel uit .
PS: ja m’n slaapritme is een beetje vreemd atm . Wilde vroeger naar bed gaan maar kon echt niet slapen(a). Zit werkloos thuis en ben echt een nachtraaf dus ben na 12:00 op mijn efficiëntst gek genoeg xD
Benth, de kcal zijn de reden dat ik vaak amandeldrink pak voor mn havermout Vind ik iets lekkerder dan water, maar zijn niet veel kcal.
Imandra, kcal zijn idd leidend als je wilt afvallen theoretisch gezien zo je op enkel McDonalds af kunnen vallen. De vitamines en vezels enzo even ter zijde. Pas als je echt voor droogtrainen of spieropbouw gaat, moet je meer gaan letten op je macro's
Nou mijn lijstje van gisteren is goed mislukt. Had het ontbijt overgeslagen en we zijn in de avond naar een pannenkoekenschip geweest. O: - L: grote kop champignonnesoep met croutons en een volkorenpistoletje T: paar plakjes kalkoenfilet A: pannenkoek met kaas, kipshoarma, sla, tomaat, komkommer, soort whiskeycocktail sausje en een paar frietjes
Straks naar het ziekenhuis en daarna even wat winkels bij langs. Oh en ik heb me toch een spierpijn, damn..
Jeetje wat is het toch druk hier! Ik moet zeggen dat ik op drukke dagen echt geen tijd heb om bij te posten, sorry. Ik lees wel alles bij! Ik heb eigenlijk alleen nog wat iets te grote kleding liggen, niet iets wat te klein is. Maar het zal bij mij ook echt geen kledingmaat schelen als ik nog wat afval. Ik pas op dit moment ook makkelijk in maat 36/maat S, dus dat is ook echt prima. Hopelijk gaat het snel toch ietsje beter Laura Ik snap wel dat het moeilijk is om je met gezond eten bezig te houden terwijl je niet lekker in je vel zit. Lekker lijstje! Linoleum, goed dat je die kcal alsnog bijgehouden hebt! Ik stop meestal met bijhouden als ik rond de 2500 zit Heerlijk die chocolat chip cookie Eulogy! Heerlijke lunch Marlinde! Super dat je al twee kilo kwijt bent! Emma, dit herken ik ook hoor. Als je dan eenmaal weer allemaal lekkere dingen eet (in mijn geval zeer ongezond haha) dan heb ik ook vaak moeite daar weer mee te stoppen. Nu weer goed bezig! Verder komen er mooie lijstje voorbij!
Gisteren weer geprobeerd wat normaler te eten. Ik moet echt weer even back to basic want ik heb de neiging veel ongezonde dingen tussendoor te eten. Wel gister weer gewogen, en sinds 2 januari weer bijna een kilo afgevallen. Sinds het begin 3.6 kilo, dat was in augustus. Het gaat niet snel, maar wel weer omlaag. O: twee boterhammen met nutella en 100% pindakaas naturel. (332) L: een boterham met boter en goudsalami van de AH, een kampioentje met ene helft boter en gekookte Gelderse worst en andere helft ongezouten roomboter en hagelslag mix, een beker halfvolle melk. (584) T: een boterham met 100% pindakaas naturel. (146) A: zuurkoolstamp met een speklapje. (597) T: yoghurt met branflakes. (126) T: een kerstkoekje van de AH en een halve lebkuche. (198) B: 9000 stappen, 10 minuten fietsen en ongeveer 10 minuten rugoefeningen. Totaal kcal: 1983.