Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 09:51

Gisteren voor het eerst weer een kort stukje gelopen (kleine 4 km maar).

Weten jullie nog dat ik een tijdje geleden vertelde dat ik soms last had van "zware" benen? Ik ben toen op aanraden van de HA magnesium gaan bijnemen. Nu is de magnesium op, en het zware gevoel is terug, alsook het "tintelende" benen (da's mss wat sterk uitgedrukt, maar het gevoel dat ik mijn benen eens goed moet uitstrekken) als ik in bed ga liggen. Dus, toch maar eens terug naar de apotheker.

@Druif_01: ik loop volgens schema op tijd, persoonlijk vind ik dat ook fijner. Nu loop ik even schemaloos, ook niet slecht.

En ooooook.....

.....

Afbeelding

Jippie!!!!

Dankje SV!!! :-)

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 12:28

Druif, ik loop op afstand, maar je moet je eigen gevoel volgen. In mijn vorige loopgroep liepen we op tijd en afstand en ook bij het intervallen zag ik tegen de tijden op, werd ik gespannen en al nukkig bij het idee dat er 'gepresteerd' moest worden.
Wanneer ik alleen train neem ik mezelf een bepaalde afstand voor om te lopen en pas mijn fourage daarop aan. Hoelang ik erover doe interesseert me niet meer zo; mijn algehele vorm bepaalt welke snelheid comfortabel is en hoeveel zin ik heb om het tempo een keer te verhogen of juist verlagen. In de huidige loopgroeptrainingen moet ik me natuurlijk wel een beetje aanpassen aan snelheid en afstand, maar niemand loopt bij ons alleen.

Leuk Memus *\o/* !!

Piekosjj

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 15:16

Ik loop ook meestal op afstand. Dan kan ik nl daar op een route bedenken die ik wil lopen :) Hoe lang ik daar over doe, verschilt elke keer. Tijdens een interval loop kan ik met 10 km met een uurtje weer thuis zijn. In het bos kan je daar dan nog wel 30 of 40 min bij rekenen :D

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 16:34

Mijn garmin is binnen!

Al bijna mijn geduld verloren omdat hij niet deed wat ik wilde :')
Ik ben hier zo slecht in!

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 17:48

Hahaha, geduld, een schone deugd.... naar 't schijnt.....

Heb je er al mee gelopen of ben je gewoon wat aan 't prutsen? ;-)

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 17:57

Ik loop nu vooral op tijd, maar dat is ook een beetje om mezelf niet voorbij te lopen.

Hoe bevalt hij tot nu toe SV?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 18:18

In het begin liep ik ook schema’s op tijd. Nu zijn het meer blokken op afstand.

Oedi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 18:32

Ik heb vooraf een idee van welke route ik ongeveer wil gaan lopen. Dan ga ik gewoon op gevoel rennen. Mocht ik moe worden dan ga ik korter, mocht het goed gaan dan ga ik sneller en/of langer.

Woensdag heb ik voor het eerst niet zo lekker gelopen. Ik had last van stijve en vermoeide kuiten en dat werd ondanks wandelen tussendoor alleen maar erger. Ik wijt het er maar aan dat ik deze week bloed heb gedoneerd. Ik heb nu twee rustdagen gehad en dan ga ik morgen weer. +:)+

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 18:39

ontherun schreef:
Ik loop nu vooral op tijd, maar dat is ook een beetje om mezelf niet voorbij te lopen.

Hoe bevalt hij tot nu toe SV?

Heb hem net 4 uur :')

Nee nog niet mee gelopen, ik heb nog te zere ribben, de hele dag pijn.. denk morgen een rondje mee fietsen en zondag een poging tot hardlopen.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 18:59

Oei gekneusd of gebroken toch niet SV?

Nozidia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 19:01

Vervelend dat je nog zo last hebt SV!

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 19:59

Oh van bloed doneren heb ik altijd minstens een week zware benen Oedi. Merk dat echt goed.

Oei SV dat is niet fijn van je ribben.

Ik heb lekker gelopen net, zo blij dat ik weer 5 km gemiddeld lekker kan lopen :D

_Ilsee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 20:05

SV doe voorzichtig! Je ribben vangen natuurlijk ook alle "klappen" op wanneer je aan het hardlopen bent..

Ik heb vandaag een klein rondje gedaan. Ik heb de afgelopen dagen steeds last van mijn schenen wat een beetje doorloopt naar mn kuiten. Weet niet zogoed waardoor het komt en hoe ik er vanaf kom want hoever ik weet heb ik niks te geks gedaan.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 20:08

Hoi hoi, mag ik me hier ook melden? :)

Voorheen liep ik veel hard, tot halve marathonafstand.
Helaas kreeg ik laat van een blessure aan mijn voet, waardoor ik een hele tijd niet heb hardgelopen.
Ik was weer aan het opbouwen toen er een verhuizing en nieuwe baan tussen kwam.

Toen dat allemaal weer rustig was, ben ik van mijn paard gelanceerd. Een klaplong en gekneusde ribben later, ben ik sinds deze week weer heeeeeel langzaam aan het opbouwen :)

Nozidia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 20:10

Voorzichtig doen hoor _Ilsee_ zou even wat rust nemen! Heb je hier vaker last van gehad?

Super fijn ontherun. *\o/* *\o/*

Gisteren heb ik door de duinen en over het strand ( :Y) ) heerlijk 12,5 kilometer gerend samen met mijn vriend, was echt top. :D En vandaag een rondje door het dorp op vogelkijk tempo met een vriendin.

Welkom Dilan93! Wat heftig, fijn dat je nu weer rustig aan het opbouwen bent. :j

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 20:20

Heerlijk, over het strand :D is hier ook goed te doen :j

Vind trailrunning vaak ook leuker dan over de weg

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 20:24

Voorzichtig zijn Ilse, ik heb uiteindelijk een maand ongeveer niet kunnen lopen door dat stomme onderbeen dat pijn bleef doen. Mediaal tibiaal stress syndroom, oftewel alles wat stress heeft in je onderbeen :+ Rustig lopen, niet te explosief. Voor je training een cijfer geven aan de pijn, bijv. een 5 en dat mag na de training (of tijdens) niet hoger worden dan een 6 of mager 7-tje. Echt op geleide van pijn lopen! Is het te merken dat ik weer aan het werk ben en dit weer meer vertel :')

Welkom Dilan! jij hebt ook pech gehad zeg, fijn dat je weer kunt opbouwen :D

Lekker Nozidia! Elke keer dat jij het hebt over strand wordt ik weer jaloers. Volgens mij kom ik stiekem bij je wonen _O-

_Ilsee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 20:30

Welkom Dilan! Klinkt alsof je heel wat opstakels hebt gehad.. veel plezier met opbouwen!

Ik heb hier eerder nooit last van gehad, maar ik bedenk me nu ik heb de 5k niet echt opgebouwd ben gewoon begonnen met lopen 3/4x per week en dan verschillende afstanden van 3-10km momenteel. Het doet niet heel veel pijn voor het hardlopen, maar zodra ik begin voelen de schenen "stijf" en gaat het steeds meer pijn doen. Ik heb zondag 3km gelopen, woensdag 3.5km en vandaag maar 2.5km waarbij ik vorige weken dus veel meer tussen de 5 en 10km zat.
Ik zal morgen en zondag een rust houden en dan maandag kijken of een rustig loopje er in zit..

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 22:12

Misschien shin splints? Oh wacht, dat bedoelt ontherun ook, zegt Google. Inderdaad voorzichtig mee zijn.

Heb er ook last van gehad, zware benen. Het gevoel alsof je bijna niet vooruit kan komen. Ik ben er toen voor behandeld bij de fysio, was er nog redelijk op tijd bij. Ik moet echt op mijn opbouw letten. Ik heb veel baat gehad, en nog steeds bij mijn tubes.

Oef, dat was heftig, Dilan93! Succes met je opbouw!

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 22:28

Shinsplints heb ik gelukkig nog nooit gehad :=

Wel een soort van stekende pijn in mijn middenvoet. Was het ergste als ik net uit bed kwam of een tijdje had stilgezeten. Heeft enorm lang geduurd voor dat over was.

Hardlopen is ook best een blessuregevoelige sport geloof ik

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 06:02

Nogal blessuregevoelig..

Ik heb er ook al een paar gehad.
Een half jaar last gehad van een peesaanhechting in mijn heup. Speelt heel af en toe nog op na lange trails.
Overbelasting linkeronderbeen, drie maanden mee zoet.
En de aanhechting van de hamstring in mijn bil die na een trail twee maanden zeer deed.
Ik ben zelf nogal eigenwijs en heb tijdens die blessures te weinig gas terug genomen, dus ze hadden vast eerder over kunnen zijn.
Maar pas op bij pijn in je schenen hoor.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 09:39

Hardlopen is vooral blessuregevoelig omdat er gewoon een grote belasting is op alles. Daarom ontstaat er snel iets en er zijn veel structuren waar iets aan kan ontstaan. Ik wilde voor mijn afstuderen onderzoek doen naar de afwikkeling van de voet en het ontstaan van mtss (shin splints dus) bij hardlopers. Maar het mag niet -O- _-:( En ik weiger iets van onderzoek te doen onder ouderen of diabeten. Ik weiger het.

Ik ben eigenlijk ook altijd te eigenwijs SV, alleen de laatste keer kon ik gewoon niet meer lopen, had zoveel pijn. Was bijna bang voor een stressfractuur in mijn scheenbeen := Zo'n heftige steken erin, en ook na het lopen, als ik even had gezeten en dan weer op stond. Kwam ook al bij de eerste pas die ik liep opzetten. Verder heb ik eigenlijk altijd wel redelijk door kunnen lopen overal mee.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 09:58

ontherun schreef:
Hardlopen is vooral blessuregevoelig omdat er gewoon een grote belasting is op alles. Daarom ontstaat er snel iets en er zijn veel structuren waar iets aan kan ontstaan. Ik wilde voor mijn afstuderen onderzoek doen naar de afwikkeling van de voet en het ontstaan van mtss (shin splints dus) bij hardlopers. Maar het mag niet -O- _-:( En ik weiger iets van onderzoek te doen onder ouderen of diabeten. Ik weiger het.

Ik ben eigenlijk ook altijd te eigenwijs SV, alleen de laatste keer kon ik gewoon niet meer lopen, had zoveel pijn. Was bijna bang voor een stressfractuur in mijn scheenbeen := Zo'n heftige steken erin, en ook na het lopen, als ik even had gezeten en dan weer op stond. Kwam ook al bij de eerste pas die ik liep opzetten. Verder heb ik eigenlijk altijd wel redelijk door kunnen lopen overal mee.

Waarom mag dat niet dan? Weet niet welke studie je volgt. Lijkt mij wel een heel interessant iets om te onderzoeken

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 10:41

We moeten per sé een onderzoek doen uit opdracht van een bedrijf/instelling/o.i.d. Het is dus niet 'gewoon' een onderwerp uitzoeken en daar zelf onderzoek naar doen helaas. Wat ik in eerste instantie wel dacht. Opleiding moet weer interessant doen. Dus je kunt geluk hebben en vanuit een bedrijf een opdracht krijgen, of je moet een van de lopende opdrachten in samenwerking met school doen. Staat weinig interessants tussen helaas, dus ik ben ook van mening dat dat niet bijdraagt aan mijn eigen ontwikkeling en mijn verdere loopbaan. Ik twijfel nu nog tussen of me helemaal gaan richten op kinderen, of juist op hardlopen/hardlopers en dan dus ook richting training/advies/opbouw na bijv. blessure of beginners. Ik studeer podotherapie, dus ik vond het ook een heel goed bedacht onderwerp. Maar je mag dus niks bedenken, het moet echt een bestaande opdracht zijn -O- Ben in staat om een half jaar te wachten en dan een bedrijf te gaan zoeken die me dat laat onderzoeken _O-

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 12:20

Wat jammer dat je dat niet mag doen. Heb je al iets van een oproep geplaatst of iemand misschien interesse heeft in dat onderzoek? Dat je het zo speelt? Moet de school ook betaald worden voor de opdracht? Anders zou je nog kunnen proberen dat iemand gewoon zegt interesse te hebben.

Eerste week zit er bijna op. Ik ben nog gemotiveerd dus dat is fijn! Merk wel dat ik zelf moe ben van de week dus ben wel blij dat ik morgen een rustdag heb. Ik loop met de nike run club, kent iemand dat? Zij doen ook workouts tussen de trainingen door. Die was wel echt heel heftig vond ik!