Wie wandelt er nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 19:05

Dan mag het wel sjok sjok tempo zijn, het was iig avontuurlijk befunny, wel balen van de ov kaart.

Hier wederom niet veel kilometers en ook sjok sjok tempo (nu was het 3 jarige dochtertje van vrienden het excuus :P ) maar er wel weer even heerlijk uit geweest.

Afbeelding

Afbeelding

Verder vooral bezig geweest met de capriolen van de honden ipv de omgeving :+

Afbeelding

pien_2010

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 19:13

Jouw 2de foto vind ik erg mooi. Water doet het altijd goed..

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 20:51

Het was zeker balen. Gewoon echt dom dat ik hem in mijn Al had laten zitten en dat ik zoveel geld erop had. Ik zou eigenlijk vandaag heen en terug met de trein gaan. Maar werd dus afgezet vanmorgen. Iig toch een les wijzer en ga nu achter een persoonlijke kaart aan. Want geld ben ik kwijt.

Maar we hebben wel echt lekker gewandeld. Mooi weer en was het rustig in Oisterwijk wel wat drukker.

Paar fotootjes, niet heel bijzonder.

Dit vond ik in het echt wel mooi, komt minder mooi uit op de foto.

Afbeelding

Wij hebben vraag die 15 km zelf gelopen. Saartje net wat minder bijna 14. Toen ging ze in de tas.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wat ik heb gelopen

Afbeelding

lizard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 21:16

Mooi hoor,befunny.
De foto modelletjes staan er ook weer mooi op. :)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 21:22

Mooi en lieve hondjes!

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 23:51

Het is gelukt...

Me loswerken uit de hel om in het paradijs te komen. En dat allemaal op 1 dag ook nog...
Wie had ooit kunnen vermoeden dat de hel en het paradijs slechts een kilometer of 20 uit elkaar zouden liggen...

Habibi ligt bijna knock out naast me, op haar rug te ronken. Totaal gelopen afstand vandaag onegeveer 5 km.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 08:04

Mooie foto's Thioro, BeFunny en Femke. Bijzonder trouwens Femke van de hel naar het paradijs.

Ik ben voor vandaag flink inspiratieloos. Het is grijs en heb niet veel zin. Nog maar even verzinnen waar ik heen ga.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 08:29

Heb een rondje hard gelopen, maar was inderdaad saai en grijs. Voor wat kleur moet je naar Lisse / Noordwijkerhout.

Ik ga lekker kozijnen verven binnen, daar is het prima weer voor.

lizard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 08:30

Wat leuk,femke!
Ziet er uit als een mooie omgeving.

Faringo,ik moet ook nog een richting bedenken.

MaTuMi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 09:06

Hoi, mag ik me hier ook melden? Ik lees nu een paar dagen al stilletjes mee omdat ik sinds dit jaar eigenlijk aan het wandelen geslagen ben.
Mijn favoriete loopplek is het boomkroonpad bij Gasselte, dat is bovenin Drenthe. Want daar woon ik vlakbij en het is er erg mooi en je hebt handige routes.
Vaak loop ik alleen waar mijn vriend niet helemaal blij mee is. Lopen jullie alleen? Wordt ook veel met de hond gelopen zie ik.
Jullie hebben me in ieder geval geïnspireerd om eens een mooie foto te maken.
Afbeelding

Hebben jullie ook nog tips voor goede wandelschoenen die geen rib uit je lijf kosten? Ik wil sowieso wel onder de 100 euro blijven.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 09:15

Mooie foto's Feke en leuk je route.

Welkom Matumi. Mijn wandelschoenen vallen af. Ze zijn super maar waren rond de 200 euro.

Vanochtend eventjes naar de markt gelopen (Lees 2 kramen := ) voor verse vis uit de Charente en bio baguette → stokbrood. Als ik er aan denk zal ik volgende keer eens foto's maken van des huitres (oesters :9 )

Afbeelding

Afbeelding

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 09:27

Leuk Thioro, Befunny en Femke-Tweety. Lekker gewandeld.
En Pien vanmorgen al op pad geweest, lekker zeg. Hier is het grijs en eigenlijk best fris helaas.

Matumi, ik loop bijna altijd met een hond. Ben toevallig afgelopen week een keer echt in mijn uppie het bos in geweest. Heerlijk, ik heb het graag zo stil en eenzaam mogelijk.
Vwb wandelschoenen; kijk eens bij Decathlon. Die hebben goede en betaalbare schoenen. Ik heb deze er vandaan:

Afbeelding

Afbeelding

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 09:33

Welkom Matumi.
Ook mijn wandelschoenen vallen af.
Heel eerlijk goede wandelschoenen onder 100 heb ik niet kunnen vinden. Ik had ze eerst van quesqua ofzo die waren maar 69. Maar ging uiteindelijk toch over op Lady vacuüm van Meindl dus. en loop daar nu al 3 jaar elke dag op tijdens wandelingen gaan dus lang mee en verdient zich dus terug ;)
Oja ik wandel altijd alleen met mijn twee kleine hondjes en ja ook in vreemde gebieden.

@Femke wat leuk. Ik zat je stukje te lezen en dacht wat bedoel je toch met de hel en paradijs :')

@Pien je was al vroeg uit de veren.
Laatst bijgewerkt door BeFunny op 25-04-21 10:05, in het totaal 1 keer bewerkt

MaTuMi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 09:42

Ja ik vind dat echt alleen lopen ook echt heerlijk! Lekker eigen tempo, stoppen wanneer je wilt of juist niet stoppen.
Af en toe is t toch wel een soort spannend. Wat me dan weer boos maakt want waarom zou je als vrouw spanning moeten voelen als je alleen door het bos loopt.
Maar misschien moet ik geen crime junkie podcast luisteren tijdens het wandelen. :=

Edit: ik wandel nu op Ecco schoenen die ik ook voor het werk gebruik.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 09:44

Herkenbaar gebied: het Paradijs.
Ik woon er vlakbij en kom er regelmatig.
Plaatste laatst nog deze foto ervan:

Afbeelding

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 09:45

Ik zou niet weten waarom ik meer spanning zou moeten voelen in mijn uppie. Ik ervaar dat echt niet.
Vind het alleen spannend op de Veluwe als ik in een zwijn tegenkom :+

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 09:56

Precies zoals Goof. Ik ervaar dat ook niet zo.

Maar ik loop niet altijd alleen soms met een vriendin (Zat ik ineens te denken) Dat is trouwens ook leuk.

Maar ik vind alleen lopen ook fijn, lekker je eigen tempo. En als ik ergens een uur wil blijven zitten dan doe ik dat. Als ik wat foto's wil maken kan dat gewoon rustig. Ik wandel alleen niet in het donker in vreemde gebieden ;)

@Mandyy, hele mooie foto.
Laatst bijgewerkt door BeFunny op 25-04-21 10:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 09:59

Prachtig gebied Femke-tweety.

Mijn wandelschoenen komen ook van decathlon en die volstaan.

Op zich vind ik het heerlijk in het bos, alleen of met gezelschap. Maar begrijp de gedachte wel dat 'alleen' gevaarlijk kan zijn en àls dat gevoel je bekruipt is dat inderdaad vrij verontrustend.
Paar jaar geleden werd er bvb een verdwenen jogster teruggevonden in een bos waar ik ook regelmatig kwam, voornamelijk te paard maar soms ook wel te voet, alleen. Achteraf bleek haar echtgenoot de dader te zijn maar ik was genezen en ben niet meer alleen in dat bos gaan wandelen.
Sowieso ga ik te voet niet alleen tegen valavond in een bos.

Maargoed, zonder die verhalen ben ik gewoon bezig met genieten van de natuur.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 10:33

Ik loop echt veel, ook in allerlei onbekende gebieden, ook in het buitenland.

En incidenteel ook in het donker.

Wel bijna altijd met hond, maar ik denk niet dat dat ding van mij met haar 9,4 kilo veel indruk maakt :')

Voorheen had ik wel áltijd Endomondo aan, en een paar 'endomondovrienden' die dan dus live kunnen volgen waar je bent.
Niet dat iemand dat deed overigens, maar mocht ik dan een noodkreet uitsturen dan kunnen mensen iig zien waar ik ben. Of als ik niet thuis zou komen ofzo, even opzoeken waar mijn telefoon is. Niet dat dat snel opgemerkt zou worden trouwens, als alleenstaande :')

Maar Endomondo bestaat niet meer.
Ik gebruik nu sportstracker, maar ik heb nog niet uitgevonden hoe mensen dan live kunnen zien waar ik ben.

Overigens, naast wandelen ga (ging) ik ook in mijn eentje op vakantie, kamperen en zo.

Ik vind het eigenlijk wel lekker. Net doen wat ik zelf wil,in mijn eigen tempo, zonder mensen die ofwel sneller ofwel trager zijn, of compleet andere dingen willen.

Vandaag geen wandeling op de planning.

Qua schoenen: 1 van de weinige kledingstukken waar ik echt geld aan uitgeef.
Ik heb een moeilijk lijf helaas, en goede schoenen zijn wel echt belangrijk.
Zeker met de hoeveelheid kilometers die ik uiteindelijk, alles bij elkaar opgeteld, maak.
Ik heb eigenlijk altijd meindls of lowas. Momenteel mijn tweede paar Lowa renegades aan het verslijten, met een meindl binnenzool er in :')

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 10:56

Het feit dat vele vrouwen, waaronder ik, al hun hele leven uren en uren alleen buiten lopen, rijden, fietsen, wil niet zeggen dat dit ook altijd veilig is. Ik heb gewoon geluk gehad, iets waar ik me erg goed van bewust ben. Helaas is de buitenwereld niet altijd veilig. Dus dat gevoel begrijp ik heel erg goed.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 11:08

Ik loop in de ochtend altijd alleen in het bos.
Voel me dan niet onveilig. Wil ik ook niet. Denk dat de kans groter is dat ik mijn nek breek als ik van het paard afval of dat ik aangereden wordt.
Mijn vriend vindt het ook niet heel tof maar voor hem geen reden om vroeg uit bed te gaan om ook mee te lopen.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 11:16

pien_2010 schreef:
Het feit dat vele vrouwen, waaronder ik, al hun hele leven uren en uren alleen buiten lopen, rijden, fietsen, wil niet zeggen dat dit ook altijd veilig is. Ik heb gewoon geluk gehad, iets waar ik me erg goed van bewust ben. Helaas is de buitenwereld niet altijd veilig. Dus dat gevoel begrijp ik heel erg goed.

Het feit dat er heeeeel af en toe een gek rondloopt. Waarbij net iemand op het verkeerde moment zich tegelijkertijd buiten bevind. Maakt het buiten zijn voor vrouwen niet onveilig.

Ik weiger gewoon echt om zo te denken. De kans dat ik val met mijn fiets is groter is me al een aantal keer gebeurd waarvan x serieus met mijn hoofd op een stoeprandje. Ben al ook al eens aangereden waarna de auto bestuurder gezellig door reed. Die gekken heb je dus overal. En als je je door angst laat lijden dan kun je niks meer.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 11:18

Dat.

Ik hoop ook niet dat we elkaar nou angst in gaan lopen praten in dit topic.
Zou ik echt jammer vinden.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 11:32

Ik kom even onder mijn meeleessteen vandaan.

Wat betreft het onveilig voelen. Ik ben zelf aangerand/lastig gevallen, maar dat is midden in een trein gebeurd. Ik voel me in deze situaties onveiliger dan wanneer ik alleen in het bos loop. Ik zou in het bos eerder bang zijn in het donker ivm eventuele roofdieren (al geloof ik niet dat die hier zitten), dan voor mensen.

Verder kruip ik terug onder mn steen. Silver is vannacht ingeslapen ten gevolgen van koliek en ben echt kapot nu.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 11:37

Ach jee, sterkte Dilan