Hardlopen deel 3

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 23:08

Het was zo bere koud. Brrrrrr. Niet te doen. :brr:

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 23:27

Vond je? Regende het toen jullie liepen?
Bij ons niet, ik heb weinig last van de kou gehad

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 09:17

renee16 schreef:
Vond je? Regende het toen jullie liepen?
Bij ons niet, ik heb weinig last van de kou gehad
Ja het regende inderdaad en wij liepen de 13. Na een tijdje gewoon tot op het bot verkleumd. Bij één obstakel lang moeten wachten en daar heel erg afgekoeld en niet meer warm gekregen. Super koud, super zwaar en in mei ga ik weer :))

Carlijn101

Re: Hardlopen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 10:05

Ja dat wachten is echt een nadeel, zolang je in beweging blijft is het goed te doen.
Stonden naast mij ook een paar zo bleek en zo te trillen..
Ook echt wel veel mensen onderkoeld of met krampen/verzuring afgevoerd zien worden..

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 12:27

Ik heb een vraagje aan diegene die een Garmin horloge hebben en daarbij Garmin connect gebruiken. Op de computer snap ik er al niks van dus ik gebruik normaal gesproken altijd de app op mijn trainingen op te slaan en te bekijken. Gisteren is waarschijnlijk de app ge-update en nu gaat het verbinden nog zoals normaal en hij lijkt ook te synchroniseren, maar er komt geen nieuwe activiteit in de app erbij. Weet iemand wat ik fout doe of kan ik een update van de app ongedaan maken?

Miran88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 07:51

Ik had dit op de computer. Dan lukte het synchroniseren gewoon, maar kreeg ik mijn activiteit niet te zien. Ik moest dan het programma afsluiten en weer opstarten. Soms kreeg ik het pas de volgende keer dat ik mijn computer weer opstartte om een nieuwe activiteit te synchroniseren te zien. Heel irritant. Geen idee waar het aan ligt.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 08:41

Ik had het ook al!! Ik moet er even voor gaan zitten... Sowieso even melden via de appstore of playstore als bug, dan kunnen ze ermee aan de slag.

Wat betreft de kleding voor die obstobstakelrun.. Ik zou gaan voor een windstopper en termo kleding. Had laatst bij de primarkt een windstopper voor 13 euro, bij de decathlon zijn ze iets duurder. Die van de decathlon is gewoon plastic, vind ik niet fijn maar is wel warmer. Thermoshirts haal ik bij de hema voor dacht 10 euro

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 11:02

Zijn er nog mensen die zich zo gaan inschrijven voor de dam tot dam?

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 11:54

Mijn loopje van afgelopen donderdag is gewoon goed gesynct in de app en op de computer. Moet na het syncen vaak wel even een paar keer de site verversen voor hij erbij staat, maar dat weet ik inmiddels, dus wacht een paar minuutjes ;).

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 12:17

LizMD schreef:
Zijn er nog mensen die zich zo gaan inschrijven voor de dam tot dam?
Ja maar was het ff vergeten dus sta in de wachtrij helaas :=

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 14:05

Oh oh. Is het nog/al gelukt? Ik heb wel een plekje :)

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 14:28

Yes het is inderdaad gelukt :j :D
En ook meteen iemand gevonden waar ik mee mee kan.. m'n vriendinnen vinden het allemaal een te lange afstand.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 11:15

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 14:43

Zijn er nog mensen die zondag in Enschede meedoen?
Ik wel, ik loop de 10.
Gisteren ook 10 gelopen, er was erg veel wind gisteren, niet mijn ding. Desondanks toch fijn gelopen. Wo of do nog even 5 a 6 lopen en dan zondag Enschede. M'n eerste officiële loop :)

Bonnyyyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 08:11

Wie wilt vrijdag met mij de color run lopen in dordrecht? 5 km.
Ik heb 2 kaarten, vriendin heeft afgemeld!

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 13:35

Ik heb nog 3 kaarten over voor de Strongmanrun 23 mei (17 km) vooraan in Belgie, Zolder. Voor een kleine prijs over te nemen.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 15:46

welshfan97 schreef:
Ik heb een vraagje aan diegene die een Garmin horloge hebben en daarbij Garmin connect gebruiken. Op de computer snap ik er al niks van dus ik gebruik normaal gesproken altijd de app op mijn trainingen op te slaan en te bekijken. Gisteren is waarschijnlijk de app ge-update en nu gaat het verbinden nog zoals normaal en hij lijkt ook te synchroniseren, maar er komt geen nieuwe activiteit in de app erbij. Weet iemand wat ik fout doe of kan ik een update van de app ongedaan maken?

Ik gebruik gewoon garmin connect op de computer. Ging bij mij al jaren goed tot afgelopen zaterdag. Op allerlei fora om tips gevraagd maar wat ik ook probeerde ik kon mijn nieuwe gegevens die wel waren opgeslagen in de horloge niet uploaden naar garmin connect. Had de nieuwste update , synchroniseren deed die wel, maar geen nieuwe trainingen erbij.
Uiteindelijk maandag de helpdesk van garmin gebeld. Prima begeleid aan de telefoon. Uiteindelijk mijn horloge helemaal moeten resetten en de oude software van garmin van de computer moeten verwijderen en opnieuw moeten instaleren. En voila alles werkt weer perfect. Oude nog niet geüploade gegevens zijn ook niet verloren gegaan (kon ze niet garanderen).
Dus ik zou zeggen bel gewoon de service lijn van garmin (gratis nummer) want de hulp die je dan krijgt is echt perfect en met een eindeloos geduld (ben zelf een echte digibeet dus ze zullen aan de andere kant van de lijn wel lol gehad hebben over zoveel onbenul-maar goed ik was geholpen).

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 15:50

Zo heb ik het kunnen oplossen:

1.Eerst moet het toestel verwijderd worden van Garmin Express
2.Daarna moet het opnieuw toegevoegd worden zodat het synchronisatie kan gebeuren
3.Nu moet u het toestel weer verwijderen van Garmin Express
4.Hierna moet u een Master Reset op uw toestel uitvoeren
5.Koppel het toestel met het Garmin Express

Onderaan vindt u gedetailleerde stappenoverzicht:

Eerst moet het toestel verwijderd worden van Garmin Express:
1.Klik op Huisicoontje
2.Selecteer het toestel in kwestie
3.Klik op Tools
4.Klik op Hulpprogramma’s
5.Klik op Toestel verwijderen
6.Selecteer Verwijder uit Garmin Connect
7.Klik op Toestel verwijderen

Hierna kunt u het toestel opnieuw koppelen met Garmin Express:
1.Open Garmin Express
2.Druk op Huisicoontje
3.Klik op Voeg een toestel toe
4.Vul uw inloggegevens in en druk op Volgende
5.Geef een bijnaam voor uw toestel en druk op Volgende
6.Selecteer Ja of Nee bij Anonieme gegevens verzamelen
7.Klik op Voltooi
8.Wacht tot de installatie van uw toestel is voltooid

Hierna wordt het toestel weer verwijderd van Garmin Express:
1.Klik op Huisicoontje
2.Selecteer het toestel in kwestie
3.Klik op Tools
4.Klik op Hulpprogramma’s
5.Klik op Toestel verwijderen
6.Selecteer Verwijder uit Garmin Connect
7.Klik op Toestel verwijderen

Het volgende stap is het toestel helemaal te resetten door middel van het Master Reset procedure:
1.Zorg ervoor dat het apparaat is uitgeschakeld.
2.Houd vervolgens de ‘Mode’ en ‘Power’ knoppen ingedrukt.
3.Houd deze knoppen ingedrukt totdat het apparaat vraagt of u echt alle gebruikersdata wil verwijderen.
4.Druk op ‘enter’, het apparaat zal zich dan resetten.

Het laatste stap is het toestel opnieuw koppelen met Garmin Express:
1.Open Garmin Express
2.Druk op Huisicoontje
3.Klik op Voeg een toestel toe
4.Vul uw inloggegevens in en druk op Volgende
5.Geef een bijnaam voor uw toestel en druk op Volgende
6.Selecteer Ja of Nee bij Anonieme gegevens verzamelen
7.Klik op Voltooi
8.Wacht tot de installatie van uw toestel is voltooid

Hierna verlopen de synchronisaties succesvol.

U geeft aan dat u problemen heft met de Garmin website.

Om dit probleem op te lossen, raad ik u aan de onderstaande instructies te volgen voor Internet Explorer.

Voegt u de Garmin website toe aan de vertrouwde websites aan de hand van de onderstaande instructie:
1.Open Internet Explorer
2.Ga naar Extra (rechts bovenin de balk)
3.Klik op Internetopties
4.Ga naar het tabblad ‘Beveiliging’
5.Klik op het icoon ‘Vertrouwde Websites’
6.Klik op de knop ‘Websites’
7.Zorg dat de optie voor ‘Serververificatie’ niet is ingeschakeld
8.Selecteer *.garmin.com en verwijder deze indien aanwezig
9.Voeg de volgende websites toe: garmin.com, buy.garmin.com, sso.garmin.com en connect.garmin.com
10.Sluit dit scherm af
11.Klik op Internet en zorg er voor de er een vink staat voor ‘Beveiligde modus inschakelen’
12.Klik op Lokaal Intranet, Vertrouwde Websites en Websites met beperkte toegang en zorg ervoor dat er geen vink staat bij ‘Beveiligde modus inschakelen’
13.Klik op OK en sluit alle Internet Explorer browsers

Controleert u ook de volgende instellingen:
1.Open Internet Explorer
2.Ga naar Extra
3.Ga naar Internetopties
4.Klik op het tabblad ‘Verbindingen’
5.Klik op ‘LAN-instellingen’
6.Vink hier ‘Instellingen automatisch detecteren’ aan. Wanneer dit al aan staat, hoeft u niets te veranderen.
7.Zorg dat er geen vink voor het gebruik van Proxy servers staat
8.Klik op OK
9.Klik op Toepassen
10.Ga naar het tabblad ‘Algemeen’
11.Bij Browsergeschiedenis klikt u op ‘Verwijderen…’
12.Verwijder hier de tijdelijke internetbestanden
13.Sluit hierna de browser

In Internet Explorer 8 of 9 kunt u ook de onderstaande instructie uitvoeren:
1.Open Internet Explorer
2.Ga naar Extra
3.Ga naar ‘Instellingen van compatibiliteitsweergave’
4.Voeg hier garmin.com toe
5.Klik op Sluiten
6.Start de computer opnieuw op

Indien dit het probleem niet oplost, adviseer ik u tijdelijk gebruik te maken van een andere internet browser om te controleren of dit het probleem oplost.

Hieronder vindt u een aantal andere browser en hoe u deze kunt installeren:

Modzilla Firefox

Ga naar deze website: http://www.mozilla.org/nl/firefox/new/

Klik op ‘Firefox Gratis download’ en volg de instructies op het scherm.

Google Chrome

Ga naar deze website: https://www.google.com/intl/nl/chrome/browser/

Klik op ‘Download Chrome’ en volg de instructies op het scherm.

Gebruik nu één van de bovenstaande internet browsers om naar de Garmin website te gaan.

Help ons om de service die we u bieden te verbeteren door deel te nemen aan ons klanttevredenheidsonderzoek.

Klik hiervoor op de volgende link - https://www.surveymonkey.com/s/DutchCus ... portSurvey

Als er nog iets is waarmee ik u kan helpen, dan ben ik u uiteraard graag weer van dienst.

Als alternatief kunt u ook naar aanvullende informatie zoeken op onze website: http://www.garmin.com/nl/support/

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 16:38

Hier ook ingeschreven voor ladiesrun Eindhoven 28.06
En nu trainen voor oktober, dan wil ik eigenlijk de halve marathon gaan lopen, al weet in nu nog niet of ik dat red.. Andere wordt het een kwart marathon.

Kennen jullie nog leuke evenementen in Brabant? Het liefst met obstakels..

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 16:47

17 mei is hier de paleiskwartierrun Renee (Den Bosch)

Susanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 18:17

Hallo,

Mag ik hier ook komen meekletsen/-lezen?
Ik ben 6 weken geleden begonnen met lopen. Eerst wat angstig, aangezien ik vorig jaar geopereerd ben aan een cyste bij mijn achillespees en gedacht had nooit te kunnen hardlopen. Maar ik ga eigenlijk best lekker :+ en nog beter sinds mijn nieuwe schoenen.
Ik zit nu in de laatste week van een schema naar 50 minuten hardlopen in 6 weken en loop nu ongeveer 7,5 km in die 50 minuten. Wil hierna graag doortrainen naar 10 km en dan dat op pijl houden. Ik ben hiervoor nog op zoek naar een nieuw trainingsschema, heb al wel iets in gedachten.
Ik loop nu 3 keer p.w. hard en heb 1 keer p.w. bootcamp. Ik weet niet of ik dit ga volhouden aangezien ik in de horeca werk en het seizoen weer voor de deur staat.
Ik ben overigens niet zo'n fan van lopen op asfalt, dus ga meestal door het bos, duinen en strand; heerlijk in de natuur, waar ik niemand tegenkom behalve een aar fazanten en konijnen.
Door mijn weinige ervaring kan ik jullie natuurlijk nog geen tips geven ;-) maar zou graag wel een paar vraagjes willen stellen aan jullie als dat mag.

Edit: Zie net dat dit een informatief topic is, zal mijn bovenstaande post dus verplaatsen naar het topic in de huiskamer.
Volgende vraagjes heb ik:
- iemand ervaring met een flipbelt?
- wat denken jullie van dit schema: http://www.run2day.nl/hardloopschema-5-10km?
- Ik kan nog steeds niet echt een fijne manier vinden voor warming up, iemand tips?

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 18:41

Barbabientje schreef:
17 mei is hier de paleiskwartierrun Renee (Den Bosch)

Tnx!!! Wist al wel van deze run maar niet dat er ook een funrun met obstakels is! Leuk :)!

Doe je zelf ook mee?

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 19:16

Dankje nog voor de tips met het horloge maar volgens mij heeft Garmin gewoon een foutje in hun app gehad en hebben ze dat al weer snel opgelost want hij doet het weer prima.

Ik aan het twijfelen, misschien kunnen jullie me raad geven. Mijn schenen gaan redelijk (shinsplint). En nu krijg ik de kans om me op te geven om misschien geselecteerd te worden om in 3 maanden naar een halve marathon getraind te worden. Het traject zou aan het eind van mijn eindexamens beginnen en de halve marathon en dus ook het eind is net 1 week na de start van het nieuwe schooljaar. Het lijkt mij dus een geweldige uitdaging voor deze zomer. Het "ervaring" die ze van je eisen is dat je de afgelopen maanden een aantal keer 5km aan een stuk hebt gelopen (mag ook in trainingen).
Ik loop nu afstanden tot 10km dus wat dat betreft zou het moeten kunnen.
De training wordt gegeven door een aantal hele bekende trainers en lopers uit de regio, stiekem zou ik eigenlijk wel heeeeeel graag van deze professionele mensen tips willen krijgen voor het lopen en een halve marathon lijkt mij een mooie afstand om het beste uit mezelf te kunnen halen.
Wat zouden jullie doen?

SSmonamiSS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 21:41

Hallo allemaal!
Ik wil morgen weer beginnen met hardlopen! Ik ben iemand van de eeuwige 5 kilo teveel en die wil ik er graag af hebben en dan mijn conditie verbeteren en vast houden! Vorig jaar rende ik zo 30 min maar doordat mijn knie het niet trok ben ik ermee gestopt. Nu wil ik het opnieuw gaan proberen!
Maar nu zoek ik een mooi schema. Ik loop het liefste in 1 x door. Of ik moet helemaal kapot zijn dan loop ik heel even en ren dan weer.
Hopelijk kan iemand mij helpen.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 22:41

Welshfan het een en ander zal vooral afhangen van de stand van zaken van je blessure. Je schrijft dat het redelijk gaat dus ik neem aan de je zelfs nog wat klachten hebt. Zelfs als de klachten weg zijn is de belastbaarheid nog lang niet optimaal en kun je in eerste instantie niet straffeloos de omvang en intensiteit uitbreiden.
Persoonlijk ben ik er ook voor om eerst alles uit die 10km afstand te halen alvorens je op de 15/10EM te richten en nog later op de halve marathon.Te snel op langere afstanden richten komt je snelheidsontwikkeling niet ten goede. Natuurlijk kun je in een later stadium je tijden altijd nog verbeteren. Maar feit is dat dat vaak toch beperkt is ten opzicht van diegene die die snelheidsontwikkeling al op de 10km hebben gemaakt.
Zelf zou ik dus naar een zo snel mogelijke 5 en 10km toe trainen en als er op een gegeven moment ondanks gerichte trainingen geen verbetering meer is me pas op de langere afstanden richten.
Na een halve marathon toe trainen is zo moeilijk niet maar het gaat erom die afstand zo snel mogelijk te lopen en dan is een goede snelle 10km als basis essentieel.