[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Regallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 12:23

Zo even een paar daagjes niet actief kunnen bokken, maar ik ben er weer ;).

Dais: ontzettend knap zeg, 17 kg.. pff, ik loop hier moeilijk te doen over een paar kilootjes.

Madeira: Vervanger van een pizaa bodem kan bijvoorbeeld een turksbrood zijn. Die snijd je doormidden, heb je gelijk 2 pizza's

Ik heb een redelijk goed weekend achter de rug en ook een goede week, maar heb me nog niet gewogen.

Een week geleden poste ik dat ik niet lekker was, misselijk en beetje buikpijn, maar niet mega erg. Nou het is weer terug. Vanmiddag mevrouw de dokter maar eens even raadplegen.

Puppetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 12:24

Chlorella is mogelijk de krachtigste natuurlijke ontgifter van alle voeding die wij kennen en mag daarom met recht een superfood worden genoemd. Deze groene alg bindt zich aan zware metalen, die op deze manier het lichaam veilig kunnen verlaten via de normale spijsvertering.
Wat is chlorella

Het is een eencellige zoetwateralg die tot de algenfamilie van de Eukaryoten behoort, en het heeft geen wortel, stam of blad zoals andere plantsoorten. Dit microscopisch kleine plantje heeft een felgroene kleur dankzij de stof chlorofyl die rijkelijk in de alg aanwezig is.

Chlorella barst van de gezonde voedingsstoffen; het is onder meer rijk aan vitamines, mineralen, vezels, nucleïnezuren, essentiële aminozuren, enzymen, eiwitten, het fytonutriënt chlorofyl, echinenone en carotenoiden zoals astaxanthine, canthaxanthine, flavoxanthine, loraxanthine, neoxanthine, xanthofyl en violaxanthine. Maar een van de meest bijzondere eigenschappen van chlorella is dat het een krachtige reinigende werking in het lichaam heeft.

Chlorella is niet alleen bekend als natuurlijk detox-supplement, het heeft ook veel andere gezondheidsvoordelen omdat het zo rijk is aan gezonde voedingsstoffen. Dat chlorella de gezondheid verbetert is nooit wetenschappelijk aangetoond, maar veel mensen die dagelijks chlorella nemen kunnen bevestigen dat chlorella je lichaam op talloze manieren ondersteunt. Natuurgenezers adviseren bijvoorbeeld vaak chlorella omdat zij menen dat het helpt tegen vermoeidheid en omdat je je er sterker en gezonder van gaat voelen. Chlorella helpt ook bij een gezonde spijsvertering; het zorgt via de eiwitten voor een meer gebalanceerde bloedsuikerspiegel, het gaat constipatie tegen en ondersteunt de gezonde bacteriën en darmflora waardoor candida minder snel een kans krijgt zich te ontwikkelen.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 12:25

Akelig van je buikgriep Roosch! Hopelijk blijft het allemaal binnen :=

Denice, ja hè :D

Puppetje, wat is het? Het klinkt iig al gigantisch goor :') Super van je rijjasje! :D

Noa, dankjewel.

Negerzoen, skeeleren is leuk!! Kan me voorstellen dat je het voelt na 15 km haha.

Karin, ik hoor/lees veel mensen die konijntjes vinden. Waar heb je ze gevonden? Je weet toch dat de mama normaal gezien maar 1 x per dag komt kijken en ze de rest vd dag aan hun lot overlaat hè?... := Als je moeite hebt met drinken, zet je gewoon een thermoskan thee of een flesje water en gewoon in de buurt houden :j

Regallie, die paar (laatste) zijn het moeilijkst!

Heb ff een afterdinner-dipje :+ Niet gek whahaha.

Roosch

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 12:27

Skeeleren is zo leuk!! Ik kan helaas niet skeeleren hier, de ondergrond is er niet echt voor geschikt..

Buikkrampen nemen toe, maar ik durf op dit moment geen shake er in te gooien. Gisteren had dat nogal gevolgen zeg maar.. Maar ik wil wel om 1 uur gaan sporten.. Dilemma, dilemma..

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 12:32

ik ben sinds kort lid geworden van een sport school
doe een aantal dagen aqua gym en 1 dag op de loopband, lig fiets en buikspier apparaat

en af en toe met een personal trainer aan de slag

_joellover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 12:34

Dais_ schreef:
Akelig van

Puppetje, wat is het? Het klinkt iig al gigantisch goor :') .

Ik heb het gedronken en het is echt heeeeel erg goor het kwam bij mij mijn neus uit!
Bij mij zeker niet voor herhaling vatbaar! :n

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 12:37

_joellover_ schreef:
Dais_ schreef:
Akelig van

Puppetje, wat is het? Het klinkt iig al gigantisch goor :') .

Ik heb het gedronken en het is echt heeeeel erg goor het kwam bij mij mijn neus uit!
Bij mij zeker niet voor herhaling vatbaar! :n

Ah, dus zo werkt het; je eetlust gaat er gewoon van weg. :D :D

Puppetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 12:53

Ik gooi het door mijn chocolade shake en dan kan ik het binnen houden. Langer dan 2 weken ga ik dit ook niet volhouden hoor 8-) Het is wel heel gezond en daar denk ik dan maar aan.

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 12:58

helpt het echt die shake's en zo

ik ben er zo huiverig voor om dat te bestellen
weeg nu 74 kilo en er moet echt wat af ben ook niet zo heel groot
sport nu wel maar door de reuma kan ik toch niet alles

Puppetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 13:07

Ik krijg 's ochtends geen vast voedsel naar binnen, dus ik vind een shake ideaal. Zo krijg ik toch een goed ontbijt naar binnen. Als ik op mijn streefgewicht ben blijf ik in ieder geval ontbijten met een shake. Of yoghurt met fruit dat lukt me dan ook nog wel, maar brood ed. krijg ik niet weg als ik net wakker ben.

Of die shakes echt werken weet ik niet. Voor mij in ieder geval wel, maar ik eet er 's avond wel gewoon bij. In de middag heb ik een maaltijdreep of koolhydraatarme crackers met beleg. En tussendoor kipfilt, rosbief, noten etc.

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 13:10

Ik kon 's ochtends ook niet goed vast voedsel eten, sommige dingen zoals muesli met yochurt en fruit lukt me om half 7 's ochtends nog steeds niet, maar brood met beleg en groente intussen wel, voor mij was de truc om voldoende tijd ervoor te nemen..

Ik denk dat shakes met doel als afvallen zeker werken, daar is voldoende bewijs van...

Edit: haha wij hebben het dus net andersom puppetje!

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 13:12

Puppetje schreef:
Ik krijg 's ochtends geen vast voedsel naar binnen, dus ik vind een shake ideaal. Zo krijg ik toch een goed ontbijt naar binnen. Als ik op mijn streefgewicht ben blijf ik in ieder geval ontbijten met een shake. Of yoghurt met fruit dat lukt me dan ook nog wel, maar brood ed. krijg ik niet weg als ik net wakker ben.

Of die shakes echt werken weet ik niet. Voor mij in ieder geval wel, maar ik eet er 's avond wel gewoon bij. In de middag heb ik een maaltijdreep of koolhydraatarme crackers met beleg. En tussendoor kipfilt, rosbief, noten etc.

van wat voor merk heb je ze en zijn ze heel prijzig

Puppetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 13:28

Ik bestel het bij de body en fitshop. Nadeel is wel dat ik steeds dezelfde smaak heb omdat ik een pot van 2 kilo bestel.
Ik geloof dat zo'n pot 40 euro kost en daar moet je 2 maanden mee kunnen doen als je 1 shake per dag neemt.

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 13:29

en dat los je op in melk en dan drink je het

heb totaal geen ervaring met shakes

Puppetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 13:32

Ik doe het met water en stop het dan in de blender. Dan wordt het lekkerder.

Puppetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 13:33

Melk kan ook, maar ik lust weer geen melk :D

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 13:41

hmm zal er eens over nadenken , elke keer dezelfde smaak is ook niet echt een optie

Puppetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 13:43

Je kan ook doosje bestellen met 12 smaken. Die is dan wel weer een stukje duurder dan een pot van 1 kilo of 2 kilo. Het is nog steeds goedkoper dan Cambridge of Straight Away.
www.bodyenfitshop afslank eiwit heeft het.

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 13:51

ik sport nu ook gem 2 a 3 keer in de week
aqua joggen , en dan de apparaten
wil gewoon onder de 70 kilo gaan wegen zonder me te hoeven uithongeren

Simyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 14:04

Ik heb ook nog nooit zo'n shake gedronken. Ik maak soms wel een 'shake' van allerlei fruit bij elkaar en dat in de blender. Maar daar moet je wel mee oppassen want zitten veel fruitsuikers in.
Mijn zus ksn s' ochtends ook geen brood weg krijgen en daarom roostert ze altijd haar boterhammen want dat eet makkelijker vindt ze.

Ik ging vanochtend vroeg mee de paarden voeren en buiten zetten en terwijl ik bezig was werd ik ineens super misselijk en vervolgens ook flinke hoofdpijn. Nadat ik de hele boel onder gekotst had maar weer terug mijn bed in gegaan en nig altijd beroerd. Was nog zo van plan vanavond weer te gaan hardlopen. Maarja eerst maar eens uitzieken.

Edit: typfouten door mobiel ;)

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 14:13

heb een proefpakketje besteld
dus ben benieuwd

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 14:13

Bluhhh. Weer cold turkey van de suiker af vandaag. Nu hoofdpijn als een gek, moe en een beetje slapjes. Dit is dus weer even een reminder van wat terugvallen op suiker met je doet :\ Doen we niet meer :')

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 14:21

ben benieuwd kreeg net een berichtje dat ze verstuurd worden vandaag

zou wel geinig zijn als ik van de zomer in een bikini zou passen

ga er maar niet van uit anders valt het zo tegen als het niet lukt

Mandy517

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 14:26

dipstaartje schreef:
ben benieuwd kreeg net een berichtje dat ze verstuurd worden vandaag

zou wel geinig zijn als ik van de zomer in een bikini zou passen

ga er maar niet van uit anders valt het zo tegen als het niet lukt

Het is geen wondermiddel hoor, je bent niet in 1 week slank :)

Maar ik had gelezen dat je ook goed sport, gaat helemaal goed komen voor de zomer! *\o/*

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 14:31

Poeh, ik kom net terug van het sporten, ik maak goede vooruitgang!
Ga daar nu erg serieus mee aan de slag. Ik laat morgen bij de sportschool even mijn spiermassa opmeten. (al heb ik dat wel gedaan bij de consulente maar dat kan geloof ik niet kloppen zo hoog :') )