[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Aria_zz

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 11:03

Komt vast helemaal goed! Hier zijn ook veel verhalen van mensen die het toch veel gemakkelijker vonden gaan dan ze hadden gedacht, jij wort daar vast een van ;)

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 11:18

SimoneeM schreef:
Ik heb toch besloten voor een mirena spiraal te gaan. Wordt vrijdag geplaatst bij de gynaecoloog.
Stress nu al, en dat helpt natuurlijk niets :')

Maar ik houd me er maar aan vast dat de positieve verhalen vaak niet online staan..

Ik heb er nagenoeg niks van gevoeld, probeer goed te ontspannen en lekker door te ademen.

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 12:01

Bij mij was het zetten naar maar absoluut geen 'horror verhaal'. Daarna een dag heftige ongesteldheidskrampen gehad. Maar zoals iemand hierboven ook al zei, daarna hoef je 5-10 jaar niet meer aan je anticonceptie te denken en dat is het het echt wel waard :))

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 12:11

pandour4evuh schreef:
We hebben nog niet heel lang een relatie en ik wacht altijd een tijd. Nu wou het er dus vorige week van komen en toen gebeurde dat. Het probleem is dus idd dat ik zo reageer. het is bijvoorbeeld hoofdpijn waar niks tegen op te slikken is. Waardoor ik dan weer met 1 van de 2 moet stoppen om het weer weg te laten ebben. Wat in beide gevallen absoluut een probleem is.

Hij zei quote condooms vind ik geen permanente optie.

knoopje derin dan.
Moet jij ziek worden omdat hij niet met condooms wil ?

ElenaM: wat bedoel je met "condoom op de dagen dat het niet kan".
Tellen is niet echt een betrouwbare methode....

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 12:44

Emma_ dat wist ik niet dat het ook zo heftig kan zijn met een doorbraakbloeding.

Smee__Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 16:47

Ik ben nog niet zo blij met m'n Mirena := Morgen ben ik al 7 maanden 'ongesteld' en heb ook wekelijks wel flinke buikpijn..

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 16:55

Ben je al langs de gyn geweest? 7 maanden is wel erg lang.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 19:19

Vrijdag heb ik een koperspiraal laten plaatsen, dit ging allemaal prima, de rest van de dag wat buikpijn gehad en een klein beetje bloedverlies. De volgende dag voelde ik me weer helemaal goed, toen heb ik ook seks gehad (dat mocht gelijk weer, heb ik nagevraagd bij de HA). Sinds ik seks heb gehad verlies ik weer bloed ((donker)bruine afscheiding). Het is gelukkig wel te doen met wat inlegkruisjes.. Herkennen mensen dit en hoe lang kan dit aanhouden? Is het verstandig om even geen seks te hebben? Ik heb verder geen pijn en de spiraal zit volgens mij nog gewoon goed op zijn plek.

Levitate

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 20:44

Mijn stopweken zijn nooit zo heftig, 2-3 dagen en t ergste Is voorbij, em dat is altijd zonder pijn en ook overdreven veel vloeien.

Maar die dagen moet ik jurken aan, van die strakkere waar je dus geen normale onderbroek onder kunt dragen voor maandverband/inlegkruisje met tampon want dan zie je die zitten door het jurkje heen... En met een string en dan tampon vind ik eigenlijk te riskant haha.

Maar als ik een doorbraakbloeding krijg, wat kun je dan het beste doen? Stopweek of gewoon doorslikken en hopen dat het over gaat?

Smee__Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 20:47

maava schreef:
Ben je al langs de gyn geweest? 7 maanden is wel erg lang.

Heb al een paar keer bij de huisarts aan de telefoon gehangen maar die zegt dat het niet zo heel veel kwaad kan. Het is lang niet altijd echt bloed maar de dagen dat ik zonder tampon kon zijn echt op 2 handen te tellen :=

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 21:17

Het is helaas vrij normaal.... Ben ook 8 maanden ongesteld geweest. Soms een paar dagen minder en dan weer opnieuw. Kreeg bloedarmoede. :+ maar het is normaal blijkbaar. Sommige hebben minder geluk dan andere.

Gamova

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 21:31

Hier ook zeker zes maanden zo rond gelopen na plaatsing van de Mirena.

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 21:33

Ik ben zó blij dat ik nu niet weer ongesteld ben geworden. 19 september was ik 't voor het eerst maar nog niks weer. Laat die ellende nog maar een jaar wegblijven of zo :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 21:34

Nog bedankt voor de reactie!

Dan nog een vraag. Mijn strip begint altijd op maandag dus mijn stopweek ook. Alleen de zaterdag en zondag voor mijn stopweek ben ik de pil vergeten. Niet meer ingenomen, ongesteld geworden en morgen begin ik weer met een strip. Maar nu heeft mijn stopweek langer dan een week geduurd. Ben ik nog wel safe? Of had ik eerder moeten beginnen met de strip? -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 21:39

Als je je stopweek langer hebt gemaakt dan een week ben je niet meer safe. Ik zou er vanuit gaan dat je minimaal een week de pil weer moet slikken.

dmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 21:39

Dan ben je niet meer safe, je had inderdaad eerder moeten beginnen dan. Extra voorbehoedsmiddel is verstandig :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 21:41

oliebol, oke ik was sowieso niet safe ivm antibiotica. Maar als ik nu dus een week lang de pil goed slik zit ik wel weer goed?

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 22:10

_Dominique schreef:
oliebol, oke ik was sowieso niet safe ivm antibiotica. Maar als ik nu dus een week lang de pil goed slik zit ik wel weer goed?

Regel van 7. Minimaal 7 dagen pil slikken om veilig te zijn met (daarna) stopweek van Max 7 dagen :)

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 08:12

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 11:12

Gianti schreef:
_Dominique schreef:

Regel van 7. Minimaal 7 dagen pil slikken om veilig te zijn met (daarna) stopweek van Max 7 dagen :)

Telt dit ook als je twee dagen de pil bent vergeten in de 1e week?

Heb er nu trouwens, zonder erbij na te denken, dus drie pillen in een keer geslikt. Merk dat mijn lichaam er een beetje oneens mee is, maar dit kan geen kwaad toch?
Laatst bijgewerkt door 420BlazeIt op 25-10-16 11:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 11:14

Ja. In de eerste week ben je volgens mij al onveilig als je 1 pil vergeet (en niet binnen 24 uur alsnog inneemt)

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 11:17

Okee. Maar dat is dan zeven dagen en niet heel de cyclus lang? :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 11:18

Je moet altijd aanhouden dat je de pil 7 dagen volledig moet slikken na een keertje vergeten, je stopweek langer maken of uberhaupt beginnen met de pil. Dus na 7 dagen ben je weer veilig

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 13:33

Sem_ schreef:
Vrijdag heb ik een koperspiraal laten plaatsen, dit ging allemaal prima, de rest van de dag wat buikpijn gehad en een klein beetje bloedverlies. De volgende dag voelde ik me weer helemaal goed, toen heb ik ook seks gehad (dat mocht gelijk weer, heb ik nagevraagd bij de HA). Sinds ik seks heb gehad verlies ik weer bloed ((donker)bruine afscheiding). Het is gelukkig wel te doen met wat inlegkruisjes.. Herkennen mensen dit en hoe lang kan dit aanhouden? Is het verstandig om even geen seks te hebben? Ik heb verder geen pijn en de spiraal zit volgens mij nog gewoon goed op zijn plek.

Ondertussen bloed ik nog steeds behoorlijk.. Heel fijn naast mijn maandverband gelekt...
Er is mij verteld dat een tampon niet goed is de eerste tijd ivm infectiegevaar, weet iemand wanneer
het weer mag? Als het bloeden nog veel langer aanhoudt of erger wordt dan bel ik natuurlijk even
naar de huisarts.

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 13:48

Ah gekend gevoel! Heel irritant. Qua tampon, dat infectiegevaar valt volgens mijn dokter wel mee, áls je hem regelmatig vervangt.

Ik ga morgen ook eens raad vragen aan mijn HA. Sinds mijn laatste stopweek gepasseerd is heb ik dagelijks menstruatiekramp terwijl ik braaf de pil slik. Nog nooit meegemaakt.