Wielrenners/ mountainbikers hier?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 20:11

uggy schreef:
Hoihoi! Hebben er nog meer mensen vandaag gefietst? Ik wel! Wij hebben vanmorgen een nieuwe fiets gekocht, omdat de andere, die mijn vriend heeft opgeknapt, toch te groot bleek voor mij. Dus zojuist even een testrit gemaakt. Ging prima :D

Ik merk wel dat mijn gewrichten en spieren beginnen te sputteren. Linkerknie is er ook even zat van. Maar, vandaag even getaped en fietsen ging prima. Het is belangrijk om rustig in beweging te blijven. Dus minder hard gefietst vandaag, maar toch genoten *\o/*
Nu wachten op het onweer dat we zo krijgen. Hopelijk koelt het iets af.

Ik wou wel gaan fietsen vanavond maar aangezien er zomaar zware onweersbuien kunnen overtrekken vertrouw ik het toch niet helemaal. Ook al lijkt het er net bij langs te gaan.

Wat voor fiets heb je gekocht?

scooby09

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 20:15

Willen we wel foto van zien hoor van je nieuwe fiets.

Vandaag wel gefietst 70 km maar ging niet heel makkelijk met die warmte kon mijn eigen warmte slecht kwijt.
Luchtvochtigheid was behoorlijk hoog.
Maar goed met rustig aan doen kom je er altijd wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 20:21

scooby, weer een beetje bijgekomen van je drukke week?

AnnexUdith, hoe bevallen je schoenen? Downhill ziet er altijd supergaaf uit ja :))

T2T, fijn dat je met je trainer hebt kunnen praten. Heeft hij er nu wel begrip voor? Netjes hoor, 120 km!

IMAY, goed dat je je eerste klikpedaalsessie zonder vallen hebt doorstaan! Het went gelukkig snel, maar idd, wel slim om goed te oefenen zodat je ook snel kunt uitklikken als je opeens vol op de rem moet of zo. Megabewust is alleen maar goed! :D

Suzanne, supervervelend van die pijn, joh! Ik herken het helaas (rug niet, nek/schouders wel). Toch maar een fietsmeting doen binnenkort!

uggy, joepie, een nieuwe! Mogen we 'm zien? O:)

Ik ben blij dat ik mijn fiets heb verkocht, maar ik mis het nu wel! Ik ga donderdag naar de superstore van Mantel; ben heel benieuwd wat ze hebben staan :))

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 20:55

:n Ik had vandaag hardlopen op mijn schema .
Maar morgen wel , mijn eerste training gericht op wattage .

@ Uggy , Idd benieuwd welke fiets het is geworden .

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 21:08

culaccino schreef:

AnnexUdith, hoe bevallen je schoenen? Downhill ziet er altijd supergaaf uit ja :))

T2T, fijn dat je met je trainer hebt kunnen praten. Heeft hij er nu wel begrip voor? Netjes hoor, 120 km!

IMAY, goed dat je je eerste klikpedaalsessie zonder vallen hebt doorstaan! Het went gelukkig snel, maar idd, wel slim om goed te oefenen zodat je ook snel kunt uitklikken als je opeens vol op de rem moet of zo. Megabewust is alleen maar goed! :D

Suzanne, supervervelend van die pijn, joh! Ik herken het helaas (rug niet, nek/schouders wel). Toch maar een fietsmeting doen binnenkort!

uggy, joepie, een nieuwe! Mogen we 'm zien? O:)

Ik ben blij dat ik mijn fiets heb verkocht, maar ik mis het nu wel! Ik ga donderdag naar de superstore van Mantel; ben heel benieuwd wat ze hebben staan :))

Schoenen bevielen erg goed! Heb het idee meer grip te hebben dan met normale schoenen. Voelde het wel aan mijn tenen dat het nieuwe schoenen waren was wel weer blij toen ze even uit konden :')

uggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 21:13

AnnexUdith schreef:
uggy schreef:
Hoihoi! Hebben er nog meer mensen vandaag gefietst? Ik wel! Wij hebben vanmorgen een nieuwe fiets gekocht, omdat de andere, die mijn vriend heeft opgeknapt, toch te groot bleek voor mij. Dus zojuist even een testrit gemaakt. Ging prima :D

Ik merk wel dat mijn gewrichten en spieren beginnen te sputteren. Linkerknie is er ook even zat van. Maar, vandaag even getaped en fietsen ging prima. Het is belangrijk om rustig in beweging te blijven. Dus minder hard gefietst vandaag, maar toch genoten *\o/*

Ik wou wel gaan fietsen vanavond maar aangezien er zomaar zware onweersbuien kunnen overtrekken vertrouw ik het toch niet helemaal. Ook al lijkt het er net bij langs te gaan.

Wat voor fiets heb je gekocht?

Wij hadden hetzelfde probleem, dus hebben eigenlijk een rondje dichtbij huis gedaan, zodat we altijd snel naar huis konden haha. Foto staat op strava, maar het is een Giant :)

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 22:48

culaccino schreef:

Ja zeker en volgende week dag extra vrij..

Hier droog de hele avond al.

Uggy ik ga eens op Strava zoeken dan..

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 23:38

Uggy, wat leuk, een nieuwe fiets!

Imay, fijn dat het oefenen met klikpedaaltjes in elk geval al goed ging! Ik zweer echt bij klikpedalen, vooral op de racefiets. Op de mountainbike vind ik het soms nog wel wat spannend, al vind ik wel dat het gevoel met de fiets veel beter is.

Wij hebben vandaag ook weer een rondje gedaan. 36 km, net iets langer dan de vorige keer. Ook een iets hoger gemiddelde en het voelde ondanks de warmte best goed vandaag. Daarna nog met een van de paarden en rondje gemaakt en toen onszelf maar op een avondje bios getrakteerd :P

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 12:00

Ugh, ik zou vandaag mijn eerste training hebben van e beginnerstraining maar ik ben gisteravond ergens over gestruikeld en hard op mijn knieën gevallen. Ik kan een van mijn knieën bijna niet buigen dus die training gaat voor mij helaas niet door -O-

Susan88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 13:58

Klikpedalen zijn inderdaad best fijn en af en toe een beetje onhandig. Voor het in- en uitklikken vind ik de SPD pedalen wel makkelijk, want daarbij kun je aan beide kanten jezelf inklikken (onder/boven). Gewoon een kwestie van je schoen erop drukken en je zit er al zowat in. Daarnaast kun je de veer met een inbusje makkelijk bijstellen. Race is net iets onhandiger met inklikken, omdat het maar aan een kant zit en het vergt iets meer precisie. Race verdeelt wel fijner de druk en is daarmee ook wat fijner voor langere afstanden en klimmen.

@Anne, downhillen lijkt mij ook heel gaaf. Misschien ga ik aankomende zomer naar winterberg, waar ze een heel mooi bikepark hebben. Waarschijnlijk gaan de racefiets en de MTB mee voor een ruime week fietsen daar. Schijnt wel mooi te zijn daar en de filmpjes zien er ook niet verkeerd uit. Elke dag bikepark wordt ook wel een duur grapje anders :=

@Imay, ai, dat is wel balen! Succes met je knie. Hopelijk kun je 'm snel weer fatsoenlijk gebruiken

@uggy, vrolijke foto's op strava. Geen saaie kleuren iig (zowel fiets en kledingsetje)

Ik heb gisteren lekker gefietst. Af en toe de iets meer toeristische paden opgezocht en nog wat meer heuveltjes net over de grens in Duitsland gefietst. Voelde wel een beetje als een mini-vakantie dagje zo. Op 70km een fijne pauze en toen weer door voor de laatste 30km. Kon wel goed merken dat het 's middags warmer was dan s ochtends, maar het ging voor mijn doen nog best goed zo met de warmte.

Fiets magazine heeft ook een leuke actie. Gratis Komoot regiopakket: https://www.fiets.nl/2020/06/14/fietsma ... e-meedoet/

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 17:25

Susan88 schreef:
@Imay, ai, dat is wel balen! Succes met je knie. Hopelijk kun je 'm snel weer fatsoenlijk gebruiken

Ik hoop het ook, maar het voelt niet goed. De andere knie heb ik een licht geschaafde blauwe bult op zitten die pijn doet als je er op drukt, maar die kan ik verder wel binnen het redelijke goed gebruiken. De rechter is in zijn geheel dik, maar doet op aanraken geen zeer. Ik kan hem alleen nauwelijks bewegen zonder een druk te voelen en pijn als ik nog iets verder door buig of draai.

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 18:47

jeetje IMAY dat klinkt niet helemaal goed hoor.

Ik moest gisteren Klimmen , vandaag mijn paard laten klimmen eerlijk zullen we alle werk delen. :D

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 19:13

IMAY1990 schreef:
Ugh, ik zou vandaag mijn eerste training hebben van e beginnerstraining maar ik ben gisteravond ergens over gestruikeld en hard op mijn knieën gevallen.

:(:) Sterkte ... en dan was jij bang om met klikpedalen te vallen :roll:
Hoop dat je knie snel beter is . Koelen , koelen .

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 20:05

Time2Tri schreef:
IMAY1990 schreef:
Ugh, ik zou vandaag mijn eerste training hebben van e beginnerstraining maar ik ben gisteravond ergens over gestruikeld en hard op mijn knieën gevallen.

:(:) Sterkte ... en dan was jij bang om met klikpedalen te vallen :roll:
Hoop dat je knie snel beter is . Koelen , koelen .

I mean, dit is wel precies waarom ik bang was met klikpedalen om te vallen :') Ik hou aan dat soort domme dingen altijd dit soort blessures over. Het is nooit gewoon opstaan en weer doorgaan...

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 22:03

uggy schreef:

Wat voor een fiets heb je gekocht? :D
Oh wacht, ik lees het al, een Giant! Leuk!

scooby09 schreef:
Willen we wel foto van zien hoor van je nieuwe fiets.

Vandaag wel gefietst 70 km maar ging niet heel makkelijk met die warmte kon mijn eigen warmte slecht kwijt.
Luchtvochtigheid was behoorlijk hoog.
Maar goed met rustig aan doen kom je er altijd wel.

Wel mooie afstand hoor, ondanks de warmte.

culaccino schreef:

Dat zijn nog eens leuke bezigheden! Wat zou je willen?

Bnet schreef:
Uggy, wat leuk, een nieuwe fiets!

Imay, fijn dat het oefenen met klikpedaaltjes in elk geval al goed ging! Ik zweer echt bij klikpedalen, vooral op de racefiets. Op de mountainbike vind ik het soms nog wel wat spannend, al vind ik wel dat het gevoel met de fiets veel beter is.

Wij hebben vandaag ook weer een rondje gedaan. 36 km, net iets langer dan de vorige keer. Ook een iets hoger gemiddelde en het voelde ondanks de warmte best goed vandaag. Daarna nog met een van de paarden en rondje gemaakt en toen onszelf maar op een avondje bios getrakteerd :P

Super goed bezig!

IMAY1990 schreef:
Ugh, ik zou vandaag mijn eerste training hebben van e beginnerstraining maar ik ben gisteravond ergens over gestruikeld en hard op mijn knieën gevallen. Ik kan een van mijn knieën bijna niet buigen dus die training gaat voor mij helaas niet door -O-

Oh nee, wat jammer!

Susan88 schreef:
Ik heb gisteren lekker gefietst. Af en toe de iets meer toeristische paden opgezocht en nog wat meer heuveltjes net over de grens in Duitsland gefietst. Voelde wel een beetje als een mini-vakantie dagje zo. Op 70km een fijne pauze en toen weer door voor de laatste 30km. Kon wel goed merken dat het 's middags warmer was dan s ochtends, maar het ging voor mijn doen nog best goed zo met de warmte.

Fiets magazine heeft ook een leuke actie. Gratis Komoot regiopakket: https://www.fiets.nl/2020/06/14/fietsma ... e-meedoet/

Wat een andere omgeving al niet kan doen he :D Heerlijk is dat vakantie gevoel.

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 22:09

Afgelopen dagen ook super lekker gefietst! Gisteren een rondje (130km) in de eigen omgeving gedaan, met eindelijk weer eens een koffie stop bij ons favoriete stekje. Onwijs leuk (wieler)cafe, met een tweede locatie op een camping met een heerlijk terras. Dus dat was genieten met het weer :D

Vandaag gaven ze enorm hondenweer op bij ons, maar in Zeeland niet. Dus hop fietsen achterop de auto en gaan met die banaan. Hoewel het zonnetje daar wel scheen, stond er echt zo'n zee wind haha. Toch weer 110km gefietst. Heerlijk :D

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 22:24

Lauraennala schreef:
culaccino schreef:

Dat zijn nog eens leuke bezigheden! Wat zou je willen?

Ja, fietsen kijken is leeeuk (en confronterend :$ )! Ik wil nu gewoon graag een racefiets waar ik echt goed op zit; minimaal Shimano 105, verder geen specifiek merk of type in gedachten. Zal 'm dit jaar vooral gebruiken om lekker mee te toeren, maar ik hoop volgend jaar wat fanatieker bij de vereniging te trappen :)) Mijn idee van prijs mag je best weten maar dan moet je maar even pb'en :o

Wat leuk dat je weer bij dat wielercafé langs kon! En wat een geluk met het weer. Hier in het oosten kwam het inderdaad met bakken uit de hemel!

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 23:29

Susan88 schreef:
Klikpedalen zijn inderdaad best fijn en af en toe een beetje onhandig. Voor het in- en uitklikken vind ik de SPD pedalen wel makkelijk, want daarbij kun je aan beide kanten jezelf inklikken (onder/boven). Gewoon een kwestie van je schoen erop drukken en je zit er al zowat in. Daarnaast kun je de veer met een inbusje makkelijk bijstellen. Race is net iets onhandiger met inklikken, omdat het maar aan een kant zit en het vergt iets meer precisie. Race verdeelt wel fijner de druk en is daarmee ook wat fijner voor langere afstanden en klimmen.

@Anne, downhillen lijkt mij ook heel gaaf. Misschien ga ik aankomende zomer naar winterberg, waar ze een heel mooi bikepark hebben. Waarschijnlijk gaan de racefiets en de MTB mee voor een ruime week fietsen daar. Schijnt wel mooi te zijn daar en de filmpjes zien er ook niet verkeerd uit. Elke dag bikepark wordt ook wel een duur grapje anders :=

@uggy, vrolijke foto's op strava. Geen saaie kleuren iig (zowel fiets en kledingsetje)

Ik ben ook van plan om misschien volgend jaar ( afhankelijk van hoe alles loopt) naar Winterberg te gaan om eens te kijken of echt sprongen maken mij iets lijkt. Wel zou ik mijn eigen mtb thuis laten. Niet zo zeer dat ik bang ben dat er wat mee gebeurd maar omdat een hardtrail gewoon niet echt geschikt is. Tevens zou dat voor mij ook een mooie test zijn hoe een full suspension bike fietst of een hardtail fully. Maar volgens mij verhuren ze daar voornamelijk de Suspension bikes. Alleen heb je daar ook een andere helm nodig dan hier. En om nou zo'n helm te kopen voor een paar dagen is ook overdreven. Verhuren doen ze vast nu nog niet door de corona lijkt mij.

--

Hier in de buurt is een pumptrack van asfalt geopend! Ben erg benieuwd! Aantal mtb'ers zijn er al geweest 1 keer trappen en gaan. Nu hoop ik dat als ik doordeweeks ga er niet veel kinderen met stepjes en dergelijke zijn zodat ik die niet perrongeluk om ver rijd :')

Susan88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 12:28

@scooby, Haha, nice, goed bezig! Worden jullie vast allebei sterker van :Y)

@Laura, jij hebt zo te zien ook het vakantiegevoel opgezocht {:} Ik moet nog even 3 weken voor deadlines strijden en dan eindelijk vakantie. Bij jou is de studie weer begonnen toch? Moet je dan door in de zomer?

@culaccino, met die eisen moet het vast wel lukken om een leuke fiets te vinden. Bij Mantel hebben ze voor dames een heleboel Liv's, maar als je niet zo'n damesspecifiek lichaam hebt (lekker lang bijvoorbeeld) heb je ruim keus.

@Anne, op te filmpjes zag het eruit alsof de makkelijkere trails naar beneden wel goed te doen waren met een hardtail nog. Eigenlijk een nederlandse signletrack maar dan naar beneden zeg maar. Full face helm is inderdaad verplicht. Die kun je nog steeds huren dacht ik. Als ik het geld zou hebben, zou ik ook wel een fully willen huren maar die zijn helaas een beetje prijzig. Dan wordt zo'n dag al gauw inclusief liftpas, beschermers, helm en fiets al meer dan 100 euro :$

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 12:31

Ik ben een paar jaar terug een keer op het Bikepark in Winterberg geweest. Heel gaaf om eens wat rond te fietsen. Wel spannend hoor, de eerste keer naar beneden. Mede vanwege het feit dat de gemakkelijkste route wegens wateroverlast gesloten was. We moesten dus meteen bij een medium route naar beneden :')

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 18:43

Bnet *\o/* Van harte gefeliciteerd :9k Y)(^)

Mooi geluk gehad met het weer dan Laura :j

Hier heeft het nagenoeg geen drup regen gegeven .
Het werd wel donker en grijs en het rommelde in de lucht .

Gisteren het achterwiel van mijn Avow in mijn Langma
gehangen .
Want Langma,s eigen achterwiel had een ratel in de velg .
( Tubeless ) en ik hoorde dus iets rollen .
Maar even weg gebracht afgelopen zaterdag .
Oh ...en nieuwe bidon .

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 20:30

Jaaa gefeliciteerd, Bnet! :))

Cool, jullie Winterbergplannen! Het lijkt me supergaaf en tegelijkertijd vreselijk :=

Susan, ja, ik ben benieuwd! Sterkte met de deadlines, ik wens je drie weken slecht weer (en dus goed studeerweer :P )! Plaatselijk dan, he.

T2T, wat een megabidon, of lijkt dat zo? Krijg je 'm er wel uit? Ik had met mijn kabouterfiets ook zo weinig ruimte en ik heb zó.vaak.mijn.nagel.geplet #) :=

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 20:40

@ Cullacino; dat lijkt maar zo :o
Heb hem niet helemaal in de houder gedrukt , anders had men de tekst niet helemaal gezien . :)ddd

Heb vandaag een rustdag ... maar heb energie
te veel _O-
Kan bergen verzetten zo voelt het .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 20:46

O ja, ik zie het :D Haha, lastig, rustdag als je zoveel energie hebt! Wel een heel andere aanpak met die oma-loopjes in lage HF en zo, of niet? Mag je morgen weer?

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 21:57

culaccino schreef:
Wel een heel andere aanpak met die oma-loopjes in lage HF en zo, of niet? Mag je morgen weer?

Ja .. :j Ben anders ook wel in een lage hartslag gelopen , maar niet zo laag .
Het zal met de tijd best intensiever worden , is pas de tweede week. En ik heb zondag nog een lange duurtraining( ca 4,5/5 uur ) daar heeft hij ook rekening mee gehouden.
Morgen een rondje fietsen in twee hartslag blokken .
Maar ook niet super lang . -O-