Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Samantha_

Re: Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-25 21:00

Wauw wat een afstanden Leonie!

Ik heb deze maand 141 km gelopen.
Die 800 km (820 na kapper haha) is vooral met ebike hoor. Met Scott heb ik pas 70 km afgelegd. En ook inderdaad wel wat kilometers op de spinningbike met Zwift.

Ik fiets normaal prima met 1 hand maar op de racefiets ben ik meteen aan het wiebelen. Dus ik blijf oefenen, morgen misschien nog rondje.

Lekker Fenn, gelukt met je workout?

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-25 07:50

Ook al is het op de e-bike, dan vind ik 800km nog heel veel!

Leonie mooie kilometers heb je gemaakt!

Ik heb ook mijn statistieken even bekeken en ben echt dik tevreden. Vooral ook over de hoogtemeters.

Afbeelding
Afbeelding

Ook veel gewandeld en daarbij ook mooie hoogtemeters gemaakt.

Afbeelding
Afbeelding

Dit vat het mooi samen:

Afbeelding

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-25 10:22

Ik lees nog gezellig mee op de telefoon. Mooie statjes, verslagen en foto’s allemaal! Suliko, jij bikkel! 500 km gelopen in één maand! _/-\o_

Ik kom deze maand uit op een totaal van 225,4 km. Mei stond in het teken van het opbouwen van de kilometers. Over drie weken heb ik mijn tweede marathon en ik heb er weer zin in! Mijn lijf voelt goed aan, links houdt zich goed.

Deze week zelfs drie dagen achter elkaar gelopen, was niet zo gepland maar kon even niet anders.
Afgelopen donderdag zo’n 10 km in 70 minuten gelopen met een gemiddelde hartslag van 129. Heel erg blij mee. *\o/*
Vrijdag naar de sportschool gehobbeld en daar kreeg ik een berichtje van m’n zusje dat ze liever op zaterdag wilde lopen ipv op de zondag. Lekkere timing, had dat even eerder bedacht maar soit. M’n programma iets aangepast en toen weer naar huis gehobbeld.
Gisteren moest ik 3 uren lopen, om 7 uur vertrokken en in m’n eentje een uur gelopen. Thuis stonden mijn partner en mijn zusje me op te wachten om de resterende 2 uren mee te lopen. Het was iets warm maar we hebben genoten. Een deel van onze route overlapte met die van de Oldtimer Elfstedentocht. Een prachtig gezicht, al die oude auto’s! Ik heb nog even stilgestaan om een aantal te filmen.

Afbeelding

Vorig weekend had ik m’n langste duurloop. Zaterdagavond rond half 7 gestart, uitgekomen op 33 km. Ik weet in ieder geval dat ik na de marathon een slechte nacht tegemoet ga. :=. Na die training echt bagger geslapen, alles oranje ipv blauw bij Garmin.

Afbeelding

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-25 11:52

Goof, wat leuk dat klompenpad, ziet er heerlijk uit! Koeien kunnen erg intimiderend zijn, al is mijn ervaring van vele koeien-weides-doorkruizingen dat ze vooral enorm nieuwsgierig zijn en daarin niet zo rekening houden met personal space, maar verder geen vlieg kwaad doen.

SV, wat een mooie afstand + hoogtemeters! Zowel van je trail gister als je maandtotalen. :D Het was echt warm en benauwd afgelopen twee dagen, goed dat jullie rustig aan hebben gedaan. En wat een fantastische plaatjes weer! De Ardennen zijn zo geweldig! De Haute Ardenne Ultra Trail Festival was ook in de buurt van Stoumont en Coo, zo mooi daar. Tip voor avondeten mocht je die nog zoeken: Wood Pizza bij Coo, echt een van de beste pizza's die ik ooit gegeten heb. :D

Sherivey, succes en veel plezier met je eerste nieuwe werkdag en het kamperen in je nieuwe huis!

Samantha, dat zijn flinke kilometers op de fiets.

Fenn, jij ook lekker sportief bezig. :)

Leonie, wat goed, 60 km in een week! Ook weer helemaal terug van je val en gedoe in april.

Puera, ook al zoveel kilometers gemaakt in de maand mei! Goed voorbereid voor de marathon volgens mij. En mooie lage hartslag, wat goed! Mooie lange duurloopjes gemaakt. Heel herkenbaar het slechter slapen na een lange afstand, al merk ik nu met al het vele lopen dat ik echt top slaap, zelfs na de langere afstanden.

Nu is het tijd om op te scheppen met mijn maand totaal :D *\o/*
Gister het eindevenement bij Elspeet in de buurt. Er waren twee lusjes om te lopen, één korte van 7,7 en één langere van 9 en nog iets km. Ze waren niet uitgezet, dus er moest zelf genavigeerd worden. Idee was om enigszins samen te lopen in groepjes voor de mensen die niet bekend zijn met (of niet goed in) navigeren. Dus bij mij en een andere meid (18 jaar, die ook de 500 km heeft volbracht!) haakte wat mensen aan.
Uiteindelijk heb ik beide lusjes 2x gelopen. De eerste 2x om mijn 500 km te halen, de tweede keer puur voor de leuk en het wel lekker ging. :D
Bij de tweede keer de lusjes lopen sloot ik zelf bij een wat vlotter groepje aan, want mijn groepje vond dat ik steeds sneller ging lopen (oeps). Was helemaal oké, zij vonden weer andere leuke navigeerders. Alleen liep ik nu opeens met Onno, een gast die afgelopen donderdag nog 100 km in 8 uur en 26 minuten heeft gelopen :wow: Was heel gezellig, maar waar ik de eerste 17 km rond 6:00/6:10 liep, liep ik de tweede 17 km rond 5:30/5:40. :') En hij deed nog wel zijn best om langzaam te lopen. De laatste kilometers waren trouwens wel zwaar hoor, lekker verzuurde en vermoeide beentjes, en toch ergens nog het gevoel langer door te kunnen.
Het was enorm warm en benauwd, vooral de open stukken op de heide. Ik heb bij de verzorgingspost bij de start/finish ook telkens uitgebreid pauze gehouden en water over mijn hoofd gegooid. Ik heb denk ik wel 2-3 liter weggetikt.

Nadat ik het mooi vond na 4 lusjes mocht ik de bel luiden en werd er luid voor me geklapt, zo leuk! Erna nog even sociaal geweest, ik ben toegevoegd aan de crew appgroep van trail events om af en toe als vrijwilliger te helpen, het is altijd zo’n leuke, gepassioneerde groep mensen!

De maand afgesloten met 519,54 kilometer. Alle 31 dagen gelopen, 39 hardloopactiviteiten, met als kortste afstand 2 km en als langste afstand 42,49 kilometer op de Utrecht Marathon. Verder naast de marathon 3x een 30+ km afstand en 5x een 21+ km afstand gelopen.
Wat ben ik dankbaar voor mijn benen en mijn hoofd, die de meeste momenten genoten hebben en de zware momenten hebben doorgezet. :D

Nu tijd voor rust. Ik dacht dat het opluchting zou geven om vandaag niet te hoeven rennen, maar ik vind het nu al lastig. _O- Maar rust en volledig herstel is ook belangrijk! De plek aan de binnen zijkant van mijn linker onderbeen had ik gister helemaal geen last van tijdens het lopen, maar is wel pijnlijk als ik erop druk (vanaf mijn enkel tot begin kuit), dus dat heeft in ieder geval wat tijd nodig. Donderdag zie ik de fysio en kan zij er ook naar kijken.
Mijn plan is absoluut om vaker 100+ km weken te gaan maken, ik weet nu dat ik er de ruimte voor kan maken en fysiek aan kan. Verder heel nieuwsgierig naar wat ik nog allemaal ga ondernemen, ik heb het gevoel dat dit pas het begin is van een heleboel rennen en idioterie. :')

Ik heb trouwens ook nog 50 km gefietst gister. Was met de trein + mijn fiets. Ik had meerdere liften aangeboden gekregen, maar de meeste gingen wat later en vond het ook niet fijn om afhankelijk te zijn van anderen hun planning. 11 km erheen gefietst vanaf Ermelo station en voor de terugweg was eerst mijn plan Putten 16 km, dat werd Nijkerk 26 km en dat werd Amersfoort, 39 km. Het fietsen voelde eigenlijk wel lekker en had een goede playlist op. :+ Eenmaal thuis moe, maar heel blij en voldaan!

Afbeelding

Eigenlijk had ik nog 500 meter moeten rennen, maar zag dit pas achteraf en als je voorbij de 500 bent registreert Challenge Hound het toch niet meer, dus prima. :')
Afbeelding

Mijn maandoverzicht, sinds dit jaar zit ik nu op 1333 kilometer.
Afbeelding

En ook heel blij dat ik hier en daar hoogtemeters heb mee kunnen pakken, ondanks dat mijn meeste rondjes in Utrecht waren.
Afbeelding

Mijn hele dag aan beweging gisteren
Afbeelding

En ik doe het nooit zo voor de medailles, maar dit zijn er twee die dikverdiend voelen en waar ik heel trots op ben dat beide zo goed zijn gelukt in één maand!
Afbeelding

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-25 12:02

Zeker dikverdiend, Suliko! Je mag met recht trots op jezelf zijn! _/-\o_ *\o/* +:)+

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-25 12:18

Wow Suliko, super gaaf.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-25 12:33

Wauw Suliko wat gaaf!!! Super gedaan zeg, wauw wat een prestatie!
Snap dat je lijf en mind nu even moet wennen aan niks meer moeten!
Lekker genieten van je prestatie nu!

ieris

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-25 13:06

Suliko, wow echt super gaaf dat je het zo ruimschoots gehaald hebt, en leuk verslag!
Lijkt me ook wel bijzonder om op de laatste dag met alle lotgenoten samen te komen :D
En super van je dat je gaat vrijwilligen, dat wil ik ook altijd nog eens doen!
Geniet lekker van je rust, dat heb je dik verdiend!

SV, wow super gaaf dat jullie nu lekker in België zijn!
Kun je helemaal opladen daar na die zware weken.
Wat ziet het er mooi uit daar!

Puera, goed bezig! Mooie auto ook!
Wat fijn dat de lange kilometers ook lekker gaan, komt vast goed met je marathon!

Samantha, zo dat is inderdaad een heel eind op de fiets zeg.
Ik haal nog niet eens 100km in een maand, denk ik.
Ook een mooi aantal hardloop kilometers!

Afgelopen donderdag super gezellig samen gelopen met Leonie en Suliko, het parcours was echt uitdagend, wat ik heel leuk vind.
Ik ken de omgeving ook goed, en loop daar graag, dus voor mij zeker voor herhaling vatbaar!
Na het lopen nog een lekkere pannenkoek gegeten, en Suliko de dik verdiende verassing gegeven.

De dag erna gewerkt, en zaterdag weer een klein loopje gedaan, poe hee vooral naar beneden lopen veroorzaakte een brandende pijn in mijn bovenbenen!
Was donderdag iets te enthousiast naar beneden gerend, op heuvels van mega formaat, die we hier niet hebben, dat voelde ik wel.

Vandaag wilde ik een rustige duurloop doen op lage harstlag, en dat is goed gelukt!
Deze maand zat ik qwa afstand op 322km, niet mijn record, maar zeker niet slecht.
Afbeelding

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-25 14:21

Wow Suliko, held!

Vergeet niet ook even rustig aan te doen hè :j

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-25 14:44

Suliko _/-\o_
Diepe buiging, waanzinnig goed gedaan. En dan ook nog even 50km fietsen naast je laatste loop. Knap.
Mooie maandoverzichten allemaal, mooie afstanden hoor. Ik kom nog lang niet bij jullie in de buurt wat dat betreft. Volgens mij zit ik op 105km in mei.

Vandaag mijn racefiets onder het stof vandaan fehaald en mijn loop vervangen door een rondje Veluwse bossen van 41km. Lekker! En fijn om mijn lijf eens op een andere manier te gebruiken.

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-25 14:55

Gefeliciteerd met deze bijzondere prestatie Suliko! Neigt echt wel naar idioterie, haha. Maar wat gaaf dat dit gewoon gelukt is en het naar meer smaakt.
Ben benieuwd wat het volgende is waar je je in gaat storten.

Als ik zo al jullie maandoverzichten zie heb ik trouwens zwaar respect voor ieder van jullie! Ik vind het heel mooi om mee te mogen beleven wat jullie aangaan en hoe jullie dat voor elkaar weten te boksen ondanks de mindere dagen en periodes die jullie ook hebben.
Jullie zijn stuk voor stuk een enorme motivatie voor mij en ik lees steeds met plezier jullie verslagen. Fijn topic is dit.

Ik heb gisteren voor het eerst een intervaltraining op HM niveau gedaan. Totaal 45 minuten training met 6x 2' tussen 5:08 en 5:15. Ik vond het best pittig, was af en toe mijn hele ademhaling "kwijt" maar heb alleen de eerste interval iets te langzaam gelopen.
En voel vandaag nul pijntjes of stijfheid, dus blijkbaar was het toch minder moeilijk dan ik dacht, zal ook wel aan het warme benauwde weer gelegen hebben.

Mijn maandtotaal in april zat op 54 km en die van mei op 74 km. Als ik dan jullie totalen zie is er in ieder geval nog héél veel ruimte voor groei :D

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-25 15:15

Suliko zoveel respect voor je prestaties! Die medaille moet je maar een mooi plekje geven.

Ieris jij hebt ook veel gelopen zeg, top gedaan.

Puera welke marathon ga je lopen?

Goof lekker gefietst en BusyMissy jij bent ook heel goed bezig.

Wat een toppers hier allemaal.

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-25 15:28

Suliko _/-\o_ Wat een waanzinnige prestatie. Geweldig! En dan die "Ik heb trouwens ook nog 50 km gefietst gister." er achteraan _O- Goed herstel gewenst, lekker nagenieten en ben benieuwd wat de volgende uitdaging wordt. Ben nu wel benieuwd, wat vond je achteraf het leukste van meedoen aan de 500km challenge?

Ik lees nog steeds mee maar reageer wat minder. Word wel heel enthousiast van jullie verslagen!

Ieris, wat een mooie lage hartslag!

Puera, wat fijn dat je de 10 km met zo'n hartslag hebt kunnen lopen. En wat leuk die oldtimers op de route!

Supervixen, 1.8 km hoogtestijging, wauw. Leuk zo'n overzicht!

Leonie87, dit zijn ook geen misse afstanden! Voelt het lopen eigenlijk weer goed sinds je groen licht hebt gekregen?

Fenn, prachtig de natuur nu hè. Dan is alles wat je naar buiten kan mooi. Die workout nog gelukt? :D

Sherivey, hoe ging de verhuizing?

Supervixen, wauw die trail in België <3 Prachtige foto's, en wat een heerlijke vreetzame foto!

Goof, heerlijk om zo rustig en genietend te kunnen lopen. Ik word zo blij van alle foto's die jullie maken, ziet er uit als een hele leuke route. Voor die kou zou ik ook uitwijken haha!

BusyMissy, wat is HM niveau? Klinkt als een goede training en fijn als je vandaag merkt dat je lichaam het goed aan kan.

Ik had deze week geen tijd om te lopen (hoewel ik na het lezen van jullie verhalen nu denk: flauwekul :+ ) maar gister eruit geweest voor een kort rustig rondje. En nu met horloge waar ik heel blij mee ben! Vond het heel fascinerend om te zien hoe mijn hartslag langzaam steeg haha. Mijn afstand is jullie inloop rondje, maar toch :D

Afbeelding

Afbeelding

Iemand vroeg vorige week of ik eerder heb hardgelopen. Tien jaar geleden heb ik wat fanatieker (lees: 2-3 keer per week 30-50 minuten) gelopen, in mijn studententijd nog kortstondig bij een baangroep gelopen, maar dat was me toch te gortig := Ik zou het leuk vinden om de komende tijd 10-15 km per week te lopen verdeeld over 2-3 dagen. En dan kan ik hopelijk op een blessurevrije manier uitbouwen naar runs van 10-15 km op termijn, dat lijkt me heerlijk :D
Laatst bijgewerkt door xIrlijn op 01-06-25 15:37, in het totaal 2 keer bewerkt

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-25 15:34

Mooie ronde, xIrlijn! Welk horloge heb je?

Ik ga de marathon van Sneek lopen, SV.

Zit stiekem ook al te mijmeren over nog een marathon volgend jaar. Vind het leuk om ergens naar toe te werken volgens een schema, merk ik.

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-25 15:42

De Garmin forerunner 55 :) Echt het instapmodel, maar de basics werken perfect.

Leuk om zo doelen te blijven stellen. Heb je al eens eerder de marathon van Sneek gelopen? Lijkt me een mooie omgeving.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-25 15:57

Xlrlijn HM staat voor halve marathon.

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-25 16:15

Ah natuurlijk :D

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-25 16:23

Prima horloge, xIrlijn! Ik ben begonnen met de 35, heeft me altijd prima voldaan. Mijn partner had ‘m tot voor kort in gebruik maar die kon een Fenix 7 sapphire solar overnemen. Ik ben helemaal niet jaloers. := :))

Ik heb de halve van Sneek drie keer gelopen, dacht ik. Een hele mooie omgeving inderdaad. De route van de hele marathon gaat normaliter in zijn geheel om het Sneekermeer maar helaas is een brug op de route afgesloten voor alle verkeer wegens een renovatie. Best wel jammer want die had ik heel graag willen lopen maar de alternatieve route is ook heel mooi!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-25 17:59

Die prestatie van Matthieu Bonne, ongelooflijk, wereldrecord op de 48 uur lopen: 485 kilometer.
Hoe dan??!

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-25 19:00

Hier vandaag een rondje met een vriendin gelopen. Heel rustig tempo omdat ze ziek was geweest. En ik merkte dat het mij erg goed deed!
Erg aan het ontspannen ipv aan het zwoegen door onbewuste druk die ik mijzelf opleg.

Geniet van jullie berichten en afstanden!

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-25 19:13

Puera, ik snap je partner 'm daarvoor heeft ingeruild! Kan hij hem niet af en toe uitlenen? :)) Spijtig van de brug bij Sneek. Maar gelukkig dan de rest van de omgeving ook mooi is.

Wat fijn XxLMMxX om dat te ervaren!

Supervixen schreef:
Die prestatie van Matthieu Bonne, ongelooflijk, wereldrecord op de 48 uur lopen: 485 kilometer.
Hoe dan??!

Dat is krankzinnig, wow.

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-25 19:16

Suliko, diepe diepe buiging voor jou!! _/-\o_ _/-\o_
Gefeliciteerd met het voltooien van jouw doel. Die medaille mag een prominente plek krijgen hoor! Dik verdiend! *\o/*
Ben benieuwd hoe lang je de rust volhoudt?! Haha

Supervixen schreef:
Hoe dan??!

Echt he!! Bizar! Heb hem ook gevolgd op insta.. niet normaal.
Dat tempo ook.. en ogenschijnlijk zooo makkelijk.

Mooie maandaantallen allemaal! Mooie hardloopmaand geweest! +:)+

Ik zag nog een gezellige bokt-mini-meeting met een mooie broek voorbij komen! Wat superlief! Ik wist niet van het initiatief want anders had ik ook graag bijgedragen. Hopelijk heb je er veel plezier van en verdwijnt ie niet weer op mysterieuze wijze! Haha

SV, heerlijk zo een paar dagen weg! Prachtige plek daar. Wij zijn er ook geweest.

Verder kan ik jullie op de telefoon niet heel lekker bijhouden.. het gaat zo snel..

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-25 19:26

Supervixen schreef:
Hoe dan??!
Sodeknetters! :oo

Fijn dat je lekker gelopen hebt, LMM. Hou dat goede gevoel vast!

Wat een leuk vooruitzicht, die trail, Namiro!

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-25 20:21

Wauw Sv dat is ook flink! en ook die hoogtemeters <3 Heel nice.
Lekker productief zo.

Wat ben jij een beest Suliko. "gewoon"ruim er overheen gaan en dan ook nog met zo een tempo die laatste km's. Wat zal jou lijf zijn met wat rust. Ook al wil je graag, echt even niet doen hoor. Even dat herstel pakken en dan nog sterker terug komen.

ieris goed om te lezen dat het je toch wel iets van energie had gekost hahaha. Had het idee dat jij nog veel verder kon! En wat een km's heb je gemaakt :roll: En dan ook gewoon zaterdag nog 24km.

Lekker Goof rondje fietsen.

BusyMissy lekker je eigen lijn volgen <3 Die is goed zoals die gaat.

Lekker rondje heb je gemaakt xIrlijn.

Ik was iets te enthousiast :Y) Het was natuurlijk gister pas zaterdag. Op zondag maak ik meestal mijn long run en nu was dat natuurlijk donderdag. Dus nu had ik beide in 1 week staan :+ .
Vandaag 5km gelopen op comfort tempo. Was echt prima. Voelde me nog steeds wat vermoeidheid in mijn benen maar eigenlijk wel weer prima.
Al met al, 50km deze week dus nog steeds 25% meer dan gepland *\o/*
En vandaag ingeschreven voor de 7heuvelenrun (niet de trail want die is de dag voor de tenmiles)

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-25 20:33

Supervixen schreef:
Hoe dan??!

Pfff, en voor die afstand heb ik 30 dagen zitten zwoegen. _O- Echt niet voor te stellen.

Thanks allemaal voor de lieve woorden en ook voor het meeleven de afgelopen maand! <3

Namiro, ik heb met mezelf afgesproken dat ik in ieder geval 3 dagen niet mag rennen. :') Ik kijk er ook wel heel erg naar uit om te gaan rennen met herstelde benen, ben benieuwd hoe dat gaat voelen, maar ik weet dus niet zo goed hoeveel tijd het kost voor ze volledig hersteld zijn. Mijn spieren zullen wel ok zijn na 3 dagen, maar mijn pezen en gewrichten zijn natuurlijk ook buiten proportie belast met de plotse toename van kilometers en elke dag rennen, de 10% regel is flink overboord gegaan. :=
Plan is woensdag een kort rondje, misschien vrijdag dan nog een keer en zondag ga ik met Leonie 28 km rennen.

xIrlijn, fietsen kan ik eigenlijk altijd wel, dat voelt meer als actief herstel, al helemaal in Nederland. := Vind ik ook juist lekker na rennen!
Oeh, wat ik het leukste vond, lastige vraag! Ik denk wel echt dat het leuke in het uitdagende en mezelf pushen zat, ondanks dat dat ook heel zwaar was af en toe. Het gaf heel veel focus en discipline (en ik ben er echt van overtuigd dat je die eigenschappen niet automatisch bezit, maar ze zelf moet trainen), ik probeerde niet te veel vooruit te plannen, maar als ik één dag minder dan 16 km liep, liep ik alweer achter. Naarmate het vorderde en vooral hoe goed het ging na de marathon, maakte de voldoening en het vertrouwen het heel leuk. Als ook het kriebeltje van 'wat kan ik nog meer?'. Wat ik ook leuk vond was hoeveel het me leerde en hoe interessant het was, vooral over hoe het ene moment het bagger kon voelen en je dan snel aan jezelf gaat twijfelen, maar dat dat uiteindelijk onnodig blijkt als het volgende moment weer prima gaat of in ieder geval: het gaat zonder erger te worden. Plus dat ik het voor mezelf leuker maakte door als het lukte een trailrun te doen, in plaats van in mijn eigen wijk te lopen en ik hoop dat ik daar nu vaker de ruimte voor pak.
En mooi versneld op het einde van je training en afstand maakt niet uit toch, we zijn allemaal ergens begonnen en lopen binnen onze eigen capaciteit.

BusyMissy, het scheelt dat ik steeds meer mensen leer kennen die nog idiotere dingen doen, dan valt het met mij nog wel mee. _O-
Klinkt als een goede training, fijn dat alle intervallen wel lukte ondanks de ademhaling, het was ook echt wel benauwd!

ieris, ja dat was zeker leuk! Lang niet iedereen was er hoor, veel krijgen de medaille thuis, maar alsnog wel een grote opkomst. Ook veel mensen die de challenge niet gehaald hebben trouwens, van de 25 mensen die aan de 500 km meededen, hebben 15 het gehaald.
Wel 'fijn' om te lezen dat ook jij spierpijn had van Berg & Dal, je vloog er met zoveel gemak doorheen. :') Maar de komende tijd gaan we vast en zeker vaker lopen en hoogtemeters oefenen, zowel voor de VUT als de Zeven Heuvelen Trail!
322 is ook echt netjes!

Goof, lekker een rondje fietsen, heerlijk zoeven is dat in vergelijking met rennen. :D

Ik was vandaag gelukkig druk met verven en klussen in mijn moeders nieuwe huis. Zit toch een bepaalde onrust om te willen rennen in mijn lijf. :') Wel heel leuk, ze gaat pal aan de veluwezoom wonen, dus ik weet waar ik binnenkort mijn trainingsdagen ga houden. :D