Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
EmmaVZ schreef:Sokje_6 schreef:Ik lees actief mee maar i.v.m. nieuwe baan niet altijd de puf om te reageren.
Zag wel een vraag voorbij komen over een schema: ik loop 3 keer in de week, op basis van een schema en hou dat ook wel aan. Zonder vaste dagen komt er bij mij sowieso niks van terechtmaar ook omdat ik niet te hard kan gaan vanwege blessuregevoeligheid en long covid restjes die me soms in de weg zitten. Geen idee of je iets aan dit antwoord hebt, gezien de afstanden die ik loop in het niets vallen met wat in dit topic wordt afgerend
Maar goed, ben al lang blij dat ik het nog steeds elke week doe dus ik klaag niet!
Ieders schema's is interessant! Wat voor afstanden doe je nu dan? Maar inderdaad, het feit dat je gewoon elke keer die 3x per week blijft gaan is wat telt! En korte afstanden mogen er ook zijnVandaag bijvoorbeeld heb ik weer een 2km rondje gedaan in 7:57min/km haha
divided schreef:Leuk om te lezen hoe iedereen traint, fijne verslagen en mooie foto's!
Ik doe rustig aan deze week. Terugkijkend was ik al niet helemaal fit voordat ik zaterdag liep, niet genoeg gegeten, stopweek (van de pil, dan ben ik even wat moeier en emotioneler), nou alles bij elkaar heeft er toe geleid dat ik ik een paar dagen helemaal niet lekker was. Als ik me goed genoeg voel doe ik morgen weer een klein rondje.
Tot ik begon met geregeld hardlopen (en daarnaast een uberhaupt wat actievere levensstijl handhaven) bewoog ik eigenlijk niet super veel meer en daar had ik mijn eetpatroon op ingesteld. At ik een keertje wat minder op had dan was ik ff hangry that's it. Ik merk dat ik nu - los van de dagen waarop ik wat langer loop - dagelijks gewoon wat meer nodig heb, zeker de dagen nadat ik wat langer heb gelopen. Eet ik niet genoeg dan kan ik me echt belabberd voelen. Maar ik vind het lastig om m'n dieet consequent aan te passen gezien m'n eetpatroon er zo is ingesleten. Mijn lichaam geeft daarnaast totaal geen duidelijk hongersignaal. Ook heb ik vroeger een eetstoornis gehad en ik merk dat ik het ergens diep van binnen ook gewoon een beetje moeilijk vind om structureel meer te eten. Blijft er toch een beetje in zitten![]()
Zijn er anderen die hun dieet bewust hebben aangepast op hun toegenomen fysieke activiteiten?