Het corona vaccin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laat jij je vaccineren?

Ja, zo snel mogelijk
592 (45%)
Ja, maar pas over een tijdje
152 (11%)
Nee
353 (27%)
Ik twijfel nog
194 (15%)

Totaal aantal stemmen: 1291

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 13:10

Astrazenica gaat al in China produceren. Dan krijg je dus dadelijk zonder dat je het weet een LOT uit China.
Nu is dat nog een gecontrolleerd groot bedrijf dat vele vaccins maakt. Wie gaat dadelijk al die pop-up vaccin makers controlleren?

Krijg je dan dadelijk niet zulke praktijken als in Chili waar de pil niet betrouwbaar is?

Ik ben ietwat sceptisch.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 13:23

Sizzle schreef:
Astrazenica gaat al in China produceren. Dan krijg je dus dadelijk zonder dat je het weet een LOT uit China.
Nu is dat nog een gecontrolleerd groot bedrijf dat vele vaccins maakt. Wie gaat dadelijk al die pop-up vaccin makers controlleren?

Krijg je dan dadelijk niet zulke praktijken als in Chili waar de pil niet betrouwbaar is?

Ik ben ietwat sceptisch.

Dat is zeker een punt. En dat gebeurt nu ook al als je ziet dat op de Seychellen de besmettingen weer oplopen en er weer een lockdown komt. Nochtans hebben ze ongeveer de hoogste vaccinatiegraad ter wereld. Wel met hoofdzakelijk chinese vaccins.

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 13:25

purny schreef:
tokedri schreef:
Ik kan aanstaande zondag pfizer krijgen
En... ik vind het enorm eng
Vraag me niet waarom want ik weet het niet precies
Niet angst voor de prik
Voor de bijwerkingen denk ik ( ik woon alleen met veel dieren, ik heb lyme en heb de verkeerde filmpjes gezien met mensen die enorm ziek werden van de prik en ziek bleven)

Mijn tante heeft astra geweigerd, is opgenomen in het ziekenhuis en gaat de slechte kant uit...

O da s erg
Sterkte!!
Ik heb az ook geweigerd, kon hem via mn werk krijgen maar mn arts was ook niet zo positief tov lyme
Nu kan ik pfizer krijgen
Ik denk dat t maar moet
Maar vind het serieus eng

Terwijl covid enger is, dat snap ik

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 13:28

Ik zie liever een gecontrolleerde verdeling zoals Lonza al voor Moderna produceerd.
Wellicht een soort plicht tot een fatsoenlijk en aantrekkelijk contract met dochter firma’s of iets vergelijkbaars maar niet zomaar ‚in het wild‘ loslaten, in iedergeval niet nu op het hoogtepunt terwijl de zwarte markt al floreert :n

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 13:33

Het zal ook allemaal niet voor direct zijn denk ik.
Er moeten eerst nog heel wat hobbels genomen worden. :Y)

purny

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 13:38

Dank je tokedri

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 14:09

Duitsland wil Janssen alleen nog maar voor 60+ in gaan zetten. Daar gaat NL een enorm probleem hebben als zij hetzelfde gaan doen.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 14:40

Huh? Duitsland wilde juist AZ weer voor alle leeftijden inzetten. Beetje vreemd als ze dan Jansen voor 60+ in gaan zetten.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 14:44

Choiix schreef:
Duitsland wil Janssen alleen nog maar voor 60+ in gaan zetten. Daar gaat NL een enorm probleem hebben als zij hetzelfde gaan doen.

Dan ga je gewoon naar NY voor een prikkie

New York wil toeristen vaccineren

New York wil toeristen op verschillende toeristische plaatsen laten vaccineren met het Johnson & Johnson-vaccin. "We zorgen ervoor dat ze een ingebouwd souvenir mee naar huis kunnen nemen", laat de stad op Twitter weten.

Hiervoor moet eerst de wet worden aangepast omdat de huidige regelgeving alleen toestaat dat mensen die in de staat New York wonen of werken zich kunnen laten vaccineren.

Als de staat akkoord gaat kunnen volgens burgemeester De Blasio dit weekend de eerste mobiele vaccinatiecentra uitrijden naar plaatsen als de Empire State Building, Times Square en Central Park.

Nos.nl

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 14:48

Dan overweeg ik zelfs een reisje NY _O-

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 14:48

Vriendinnetje gaat er werken, misschien ga ik al snel langs :+

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 14:56

Tot mijn verbazing had ik zojuist een uitnodiging in de brievenbus om een vaccin te mogen halen! Dus direct de afspraak gemaakt. 23 mei krijg ik mijn eerste prik. Ik had niet gedacht er oprecht blij mee te zijn. Ik heb me er de afgelopen weken gewoon niet meer zo mee bezig gehouden, dacht dat het nog wel heel lang zou duren en zou het dan allemaal nog wel zijn. Maar nu toch wel opgelucht.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 15:02

Dat is fijn nieuws, Jessix! :)
Laatst bijgewerkt door Ann op 07-05-21 15:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 15:02

Jessix schreef:
Tot mijn verbazing had ik zojuist een uitnodiging in de brievenbus om een vaccin te mogen halen! Dus direct de afspraak gemaakt. 23 mei krijg ik mijn eerste prik. Ik had niet gedacht er oprecht blij mee te zijn. Ik heb me er de afgelopen weken gewoon niet meer zo mee bezig gehouden, dacht dat het nog wel heel lang zou duren en zou het dan allemaal nog wel zijn. Maar nu toch wel opgelucht.

Fijn! Wist je niet dat je in aanmerking kwam?

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 15:07

Nee, heb wel astma en krijg daarvoor inderdaad jaarlijks de uitnodiging voor de griepprik, maar wist niet dat je daarmee al in aanmerking zou kunnen komen.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 15:08

Mijn zus met astma heeft inderdaad ook een uitnodiging.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 15:10

Als Duitsland, België, Engeland oid dat ook gaat doen zou ik best op vaccinatie vakantie willen. :D

Laten we het vacc-kantie noemen! {:}

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 15:13

Toch vind ik dat wel raar, aangezien je pas een paar weken na de vaccinatie goed beschermd bent.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 15:18

Gefeliciteerd.

Hier was de brievenbus gewoon leeg. -O- Het frustrerende is dat zeker drie priklocaties in de buurt hun prikplekken niet vol krijgen omdat er te weinig afspraken gemaakt worden. Maar ook geen huisartsenpraktijken nog aan de beurt zijn om hun risicogroepen te laten enten. Oftewel hier zitten mensen te springen om een brief die ergens een keer komt de komende twee weken (als de post hem niet kwijtmaakt). En zijn er meer dan voldoende plekken over om geprikt te worden. Maar die twee kunnen niet gecombineerd worden. Dat is best balen eigenlijk en ook zuur.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 15:24

karuna schreef:
Gefeliciteerd.

Hier was de brievenbus gewoon leeg. -O- Het frustrerende is dat zeker drie priklocaties in de buurt hun prikplekken niet vol krijgen omdat er te weinig afspraken gemaakt worden. Maar ook geen huisartsenpraktijken nog aan de beurt zijn om hun risicogroepen te laten enten. Oftewel hier zitten mensen te springen om een brief die ergens een keer komt de komende twee weken (als de post hem niet kwijtmaakt). En zijn er meer dan voldoende plekken over om geprikt te worden. Maar die twee kunnen niet gecombineerd worden. Dat is best balen eigenlijk en ook zuur.

Wat ik uit de brief begreep is dat de informatie bij de huisarts vandaan komt. Die moeten doorgeven wie er in hun praktijk onder de risico groep horen. Dus misschien toch daar eens aan de bel trekken?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 15:25

karuna schreef:
Gefeliciteerd.

De brieven gaan er gefaseerd uit. Heel veel mensen zitten met smart op de brief te wachten.
Per dag gaan er geloof ik iets van 170.000 brieven uit. Het zal dus nog wel minimaal een week duren voordat je bericht hebt

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 15:26

Jessix schreef:
karuna schreef:
Gefeliciteerd.

Wat ik uit de brief begreep is dat de informatie bij de huisarts vandaan komt. Die moeten doorgeven wie er in hun praktijk onder de risico groep horen. Dus misschien toch daar eens aan de bel trekken?

Gewoon afwachten. De assistentes worden plat gebeld vermoed ik

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 15:27

purny schreef:
De brieven gaan er gefaseerd uit. Heel veel mensen zitten met smart op de brief te wachten.
Per dag gaan er geloof ik iets van 170.000 brieven uit. Het zal dus nog wel minimaal een week duren voordat je bericht hebt

Ah dat wist ik niet. Maar ook wel logisch natuurlijk om een beetje verdeling te houden.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 15:29

Ik weet dat dat kan duren. Alleen het frustrerende is dat je moet wachten op die brief terwijl de ggd de prikplekken niet volkrijgt vanwege te weinig mensen die een afspraak maken. Maar combineren van die twee mag niet. De rivm stuurt de brieven begrijp ik de huisarts kan dat ook niet versnellen, nog heeft inzicht wanneer dat precies is.

Dus nu blijven er afspraak plekken leeg terwijl er best wat mensen geent moeten worden ivm risicogroep. Maar die nu combineren met een lijstje van de huisarts uit kan niet. Zonder de code van de rivm met alleen een brief van de huisarts krijg je die afspraak niet. Terwijl er wel meer dan voldoende plek is. De ggd ze graag gevuld krijgt, de huisarts zijn patienten wil laten enten. Maar dat kan/mag dus niet samengevoegd worden,

En worden er dus best wat vaccinatieplekken niet benut terwijl er een best grote groep wacht op de brief

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 15:32

Is het niet gewoon het beste om jezelf erbij neer te leggen. Jezelf erover opvreten is ook nog eens slecht voor je gezondheid.