Veel moeten afvallen...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MuSLi

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 13:21

Het gaat om de balans he. Dus soms moet het kunnen.
Wij aten 's avonds pizza, dus daar ging mijn balans al heen :P

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 13:31

:') Als die pizza lekker was is het prima! Die balans is bij mij vaker weg _O-
Maargoed, gaandeweg gaat het wel steeds beter!

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 13:34

Kleine stapjes... Het gewicht is er ook niet allemaal in een maand aangekomen.
Dus het gaat er ook zeker niet binnen een maand af. Slow, but steady.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 13:48

Dat klopt helemaal ja, maar soms mag het toch nog sneller gaan :+

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 19:38

Laatste loodjes wegen het zwaarst Tarzan! Je mag supertrots zijn dat je zoveel bent afgevallen! Dat laatste beetje gaat ook lukken!

Ik lees weer actief mee, na de bruiloft in november miste ik enorm de drive om door te gaan en heb de teugels laten vieren. Maar qua beweging was het min of meer hetzelfde dus wel wat aangekomen maar valt reuze mee. Toch voelt t alsof ik 10 kg meer weer, raar hoe dat werkt in je hoofd…. Er speelt ook van alles mee wat voor mij triggers zijn om aan het snaaien te slaan. Jullie verhalen motiveren enorm, dus ga weer actief volgen en zal af en toe wat posten

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 19:42

Welkom terug @Pallatin *\o/*

Ik doe weer een soort van Challenge op hardloop gebied. Dit keer een maand lang elke dag minimaal een mile hardlopen (1.6km). Toch leuk om weer een uitdaging te hebben :j ik ga daar goed op in ieder geval.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 09:33

Weer een klein minnetje op de weegschaal! :) Blijft toch leuk om te zien.
Gisteravond lekker een uurtje gekickboxt. Helemaal kapot, maar wel lekker.
Draag tegenwoordig ook m'n sporthorloge met kickboksen, dus kan zien wat dat doet.
Een uurtje kickboksen is voor mij gewoon circa 500kcal. Toch een mooi verbruik..

Hoe is het bij jullie allemaal?
@Roosch? @Gaucho? Jullie zijn stiller...

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 09:54

Lekker bezig Muesli en een minnetje is gewoon een min…..ik had gister weer ns op de weegschaal gestaan en vanmorgen weer en t stomme ding gaf gewoon 2,5 kg meer aan dan gister :wow: dus al met al toch ruim 3 kg erbij…. :( Maar goed, eigen schuld…ik heb gister wel iets meer speculaas gegeten dan strikt noodzakelijk, maar ook een uur gefietst en bijna 10.000 stappen. Ik moet wel want paardlief staat even op rust, hopelijk niet voor lang.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 09:58

2,5e kg meer dan gisteren? Dat kan niet anders dan vocht zijn. Wat een bijzonder groot verschil zeg.
Zal de komende dagen waarschijnlijk wel weer een beetje wegtrekken ;) Waar heeft paardlief last van? Hopelijk valt het mee...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 10:03

MuSLi schreef:
Bij mijn nichtje op verjaardag had m'n zus hele lekkere taart, in plaats van zo'n vieze kindertaart :')
Echter had ik voor mezelf al besloten dat ik niet zou nemen, dus niet gedaan.
Alleen een klein hapje gestolen van mijn man :Y) :')

Dat zijn de echte overwinningen toch! Grote verleiding. Toch een klein hapje kunnen nemen, en je niet laten overtuigen.

En tarzan.... Gewicht is zoiets instabiels zelfs als je wel stabiel bent zegmaar. :') Wat mij betreft ben je gewoon 10 kg afgevallen en dat vind ik reuzeknap *\o/*

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 10:06

Ik hoop ook dat t deels vocht is, of die weegschaal zat gister nog in ‘dit woog ze volgens mij een paar maanden terug’ modus om vandaag toch te bedenken dat dat gewicht toch echt niet meer klopt.. :') Maar ik voel me ook wat vadsiger dusdanig dat t wel klopt…ik zal morgen het beruchte meetlint erbij pakken, dat ding liegt niet :+
paardlief heeft vastgelegen in de omheining en had had verschillende kneuzingen en vocht in z’n been….ik laat m morgen goed nakijken door de vee-arts want er zit wat vocht boven de kogel en dat baart me zorgen. Hij loopt zelf niet kreupel oid, maar ik wil zeker weten dat het niks ernstigs is voor ik m weer ga belasten.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 11:43

Had gisteren heel verhaal getypt en heb ik gewoon niet geplaatst ofzo. Slimmerd haha.

Musli wat ben jij goed bezig zeg. Zo ontzettend actief!

tarzan komt goed nog eventjes!

Pallatin welkom terug! Hopelijk vocht inderdaad. Kan haast niet anders.

Hier zat er na het weekend 1,2 kilo aan en vandaag was dat 0,5 dus hopelijk val ik nog iets af deze week want vrijdag ga ik alweer uit eten.
Nog 0,8 moest ik tot de -10 kilo. Zal nog niet voor deze week zijn, maar hoop stiekem eind volgende week.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 11:46

Hier blijven eten en bewegen iets te veel in balans :') veel bewegen maar ook veel eten houdt de weegschaal gelijk. In ieder geval niet omhoog en ik heb er zeker van genoten. Overwinning is dat ik in ieder geval de afgelopen dagen steeds gekozen heb voor de gezonde opties ipv brood met hagelslag en m&m's mee-eten met de kids. Komende dagen in ieder geval geen etentjes en wel heel veel beweging dus hoop dat de weegschaal dan ook een dalende lijn kan gaan vinden.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 14:22

Ik ben nog steeds complot off track. :+

Het is zo zonde, als ik ook maar iets verslap zit er gelijk weer een hoop aan.

Mentaal ben ik er weer bijna bovenop, fysiek moet nog. Heb mezelf in ieder geval naar de sportschool gesleurd en zo te zien gaat de training ook ok. Mijn hartslag is sinds m'n pauze zo stabiel.. :')

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 19:39

Mentaal is al een hele stap Roosch.

Hier een lekker dagje, uur krachttraining, en 10 km gewandeld, 15.000 stappen totaal. Eten ook netjes. Met 1 paasei en straks nog een schaaltje yoghurt met aardbeien blijf ik onder de 1700 kcal en dat is met deze hoeveelheid beweging zelfs aan de lage kant, maar had wat te compenseren nog :D En alleen maar lekkere dingen gegeten.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Buiten de foto's havermout met peer als ontbijt en na het sporten een bakje Isey Skyr crème brulee.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 21:19

Klinkt goed @Gaucho! :j

Hier was meer calorieën, maar gisteren wel flink verbrand en niet zo bijzonder veel gegeten. Vandaag: Skyr met aardbeien en gepofte spelt, eiwitreep, tosti volkorenbrood met kaas, fruit als tussendoortje en een Lion >;) (bewuste keuze. Had erg trek in chocolade. Dit was beter dan een hele reep chocolade zegmaar) en als avondeten pizza :~

Beweging is ruim 11.000 stappen, waarvan een klein stukje hardgelopen (1.6km) :)

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 22:39

Nou ik ben net terug van stal, gewandeld met paardlief en die hoestte ook nog een paar keer als klap op de vuurpijl, dus ik zal weinig slapen vannacht denk ik, ik ben zo’n piekeraar als t m’n beesten betreft….
Maarrr zit iig op 13.000 stappen en 3 kwartier fietsen vandaag. Ik vind het nog wel moeilijk om qua eten echt in t gareel te komen, met name de tussendoortjes. Ik heb nu toch ook best trek, zo ook om 17.00….pfff hebben handje ongezouten noten gegeten maar wilde eigenlijk gewoon chips… :+ en nu maar even een boterham gepakt met iets zoets erop want wil chocola…het is hier altijd voorhanden, dus ik moet t dan echt van discipline hebben (en dat heb ik nog niet teruggevonden :D )

@ Roosch, je komt er wel weer, helpt bewegen jou ook om mentaal sterker te worden? Ookal kan ik mezelf er soms lastig toe zetten, zeker als ik mentaal slecht in m’n vel zit maar bewegen en dan zeker buiten zijn helpt me om uit t dal te komen..

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 07:37

Herkenbaar Pallatin, dat is ook echt mijn valkuil. Wat meer eten bij de maaltijden en gezonde tussendoortjes plannen werkt bij mij toch het best.

Vanochtend de weegschaal weer terug op zijn vaste plek in de badkamer gezet nu de bezichtigingen voorbij zijn. Heb er meerdere keren op gestaan maar gewicht was echt meer dan 3 kilo lager... Zou mooi zijn maar geloof het nog niet helemaal.

Vandaag in ieder geval met het sluiten van de biedingen de ergste stress om huis verkoop hopelijk voorbij, er liggen al een paar boden waar ik erg blij van wordt. Dan alleen nog de stress van bedenktermijn, ontbindende voorwaarden etc.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 10:15

Roosch schreef:
Ik ben nog steeds complot off track. :+

Het is zo zonde, als ik ook maar iets verslap zit er gelijk weer een hoop aan.

Mentaal ben ik er weer bijna bovenop, fysiek moet nog. Heb mezelf in ieder geval naar de sportschool gesleurd en zo te zien gaat de training ook ok. Mijn hartslag is sinds m'n pauze zo stabiel.. :')

Mentaal is ook al stap hè! Je hoofd en lichaam moeten in balans zijn, anders lukt het niet.

Herkenbaar Pallatin! Wij proberen echt gezonder te eten, maar soms is het zo makkelijk… al heeft vriend wel de maaltijdsalade ontdekt. Ook een goeie optie als je niet wil koken :+.

Gisteren voor het eerst wezen skiën. Ik leef nog en al m’n ledematen doen het nog! Vanavond lekker klimmen, wordt leuk :')

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 10:16

Gelukkig ben ik niet de enige die hiermee worstelt Gaucho! Ik heb ook echt niet de neiging om een stuk paprika te eten als ik trek heb buiten de maaltijden om :o dan wil ik iets lekkers eten, maar met lekkers kan ik weer zo moeilijk maat houden. Gisteravond is dat toch redelijk gelukt met een stukje chocola en 2 speculaasjes. Iig beter dan een half pak en een hele reep… :9 als beloning mocht ik nog even onder de warme douche….vanmorgen waren de 2 kilo die er gister opeens aan zaten weer eraf gelukkig dus tov de bruiloft zit er zo’n 3 kilo aan, ik hoop daar weer 2 kilo vanaf te krijgen, ik hoef niet perse naar dat gewicht terug van de trouwerij. Vanmorgen weer braaf m’n buikspieroefeningen gedaan en ontbeten met havermout met kaneel banaan en walnoot. Wil vanmiddag op de fiets naar stal, kijken of dat gaat….
Spannende tijden Gaucho, kan me voorstellen dat dat wat stressvol is en dat je daarom toch meer bent afgevallen? Als je meerdere keren gewogen hebt? Hoe lang duurt die periode van bedenktijd en ontbindende voorwaarden nu precies? Nu doen kopers een ‘blind’ bod zonder dat ze weten wat anderen bieden zoiets? Ik ben er niet meer in thuis…

Wat zijn jullie plannen vandaag dames? Met dit mooie weer?

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 10:26

*\%/* *\%/* *\%/* EIN-DE-LIJK was de weegschaal lief voor mij -10,3 vandaag *\%/* *\%/* *\%/*
Nog 2,2 tot m'n volgend doel :Y)

Welkom terug Pallatin! Toch super van je dat je gewicht stabiel is gebleven, knap hoor! En die 2,5 kan écht niet van 1 dag zijn, stomme dingen die wegschalen _-:(
Leuke uitdaging Musli en goed dat er weer een minnetje te zien was, elk minnetje is er een! *\o/*
Dankjewel Menino, dat zijn lieve woorden van jou! :*
Dustin, frustrerend die -10 bereiken he?! :')
Toch goed dat je stabiel blijft gaucho, ook dat is knap toch?! Lekker eten zo te zien! :D
Lieve Roos, komt wel weer helemaal goed met jou, je hebt in ieder geval laten zien hoe goed jij dit kunt! :*
Pallatin, Zo ontzettend herkenbaar, hier gaat het ook echt nog vaak mis hoor := Eet nu vaker gewoon fruit tussendoor om het snaaien te voorkomen, al lukt dat niet altijd :+

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 11:11

Wat goed tarzan!!! Super knap!!

Ziet er heerlijk uit gaucho!

Roosch komt wel weer goed, je bent alweer rustig aan begonnen!

Nou hier ging het gisteren dus mis. Sollicitatie 2e gesprek gehad en onbewust zoveel spanning voor gehad. Toen de druk er af was lekker italiaans bolletje gemaakt met kaas,ham,ei en beetje mayo. Naja dat viel nog mee, maar toen moest ik ook nog een zelftest halen en kwam ik langs de vietnamees...
Tja avond eten meegenomen en toen kwam mijn collega met van die gesuikerde snoep banaantjes..

Naja nu weer verder en volgende week ga ik echt weer even strak. Ik wil ook naar die -10 kilo haha

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 12:00

Yaaaaay Tarzan! Goedzo!! *\o/*

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 12:51

Dankjewel dames, de aanhouder wint uiteindelijk! :D *\o/*
Komt bij jou ook goed dustin! heeft hier ook even geduurd :+

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 13:30

Lekker bezig Tarzan!

Ik ga met dit mooie weer werken -O- , drukke planning dus niet echt tijd voor pauze -O-