De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 11:01

Grappig trouwens dat er commentaar op de Efteling wordt gegeven maar die zelfde mensen waarschijnlijk nu wel voor 300€ boodschappen doen en in de nek staan te hijgen in de supermarkt want we zullen maar mis grijpen. Walgelijk :+ sorry als iemand het hier ook doet maar ik kots er echt van.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 11:03

Cayenne schreef:
In ons dorp is het momenteel bij de (overigens vrij rustige) supermarkt het gesprek dat de kerkdiensten niet meer doorgaan.
Hoorde ik iemand zeggen: 'Ach, de Heer beschermt ons toch wel tegen die onzin dus ik snap niet dat de dienst is afgelast..'

:x

In werkendam is alles afgelast... dat zegt heel veel

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 11:04

cursebreaker schreef:
AH zet alles aan de deur en dat werkt prima - ik liet normaal alles in de gang zetten, sowieso niet naar binnen. Enige dingetje is natuurlijk dat al die mensen dat pin ding in handen hebben. Een optie om vooraf online te betalen zou nu wel handig zijn.

Dan was je direct na het pinnen je handen goed. Klaar.

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 11:04

Onze burgemeester plaatst op Facebook dat er versoepelingen zullen zijn voor ondernemers dmv betalingsplannen voor rsz, bedrijfsvoorheffing etc...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 11:05

Ik ga even kijken of ik wel bij Jumbo kan afhalen/kan laten bezorgen. Bij de AH geen bezorgtijdstip meer beschikbaar en geen pick up.

Oscar
Forumcoördinator

raket schreef:
Ik baal onwijs dat ik niet naar het ziekenhuis kan om te werken trouwens.

Snap ik. Het is gewoon kak als je weet dat je collega's je zo hard nodig hebben en je kunt/mag niet meedoen. Maar hier kun je niks aan doen he. Het is al rot genoeg voor je.

Hoe voel je je vandaag?

PSvanLot

Arabesk

Re: De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 11:06

Ik hamster elke week haha. Wij doen sowieso altijd voor 100-130 euro boodschappen eens per week met twee karretjes maar nu word je raar aangekeken....

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 11:07

Ik vind het ergens best komisch, die black friday taferelen in de Nederlandse supermarkten :)) Die supermarkten hebben een tweede kerst-omzet dit jaar :))

Ik denk dat ik wel wat extra plantjes in mijn moestuin zet dit jaar, kan me voorstellen dat de prijzen van groente en fruit binnenkort wel gaan stijgen als er minder ingevoerd wordt.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 11:07

Arabesk schreef:
Ik hamster elke week haha. Wij doen sowieso altijd voor 100-130 euro boodschappen eens per week met twee karretjes maar nu word je raar aangekeken....

Ik geloof niet dat je karren er net zo uitzien als wat ik vanmorgen zag....

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 11:08

Nee geen tien pakken wcpapier. Dat snap ik überhaupt niet. Als dat op is dan veeg je je kont toch af met washandjes en je draait vaker een was. Of is dat te simpel?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 11:09

Hilary

Arabesk schreef:
Nee geen tien pakken wcpapier. Dat snap ik überhaupt niet. Als dat op is dan veeg je je kont toch af met washandjes en je draait vaker een was. Of is dat te simpel?

Of je gaat even douchen.

PSvanLot

Arabesk schreef:

Of 8 pakken spaghetti, 15 dozen vlees..

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 11:10

Ik haal bijna nooit pijnstillers (heb ze in huis maar gebruiken ze amper). Nu was de kinderparacetamol op dus wou een doosje halen: alles op! Nouja, andere keer dan maar was alleen maar om weer aan te vullen. (4 kinderen in huis dus vind het wel fijn om te hebben)

Gister zijn de boodschappen bezorgd, heb alleen veel minder gehaald dan normaal: dit waren verjaardagboodschappen en de rest vergeet ik dan. Ik bestel altijd, dus hoop maar dat ze gewoon blijven bezorgen. Ook daar nemen ze voorzorgsmaatregelen zoals niet binnen komen.

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 11:11

sureido schreef:
O wat triest dat iedereen aan het hamsteren is. Gaat echt niet gebeuren dat de supermarkten sluiten en er geen eten is :')

Vind die mensen echt verschrikkelijk, typisch Nederlands haantje de voorste gedrag.

Er is een supermarkt keten die al jaren het “ hamsteren “ promoot.
Het is niet verschrikkelijk het is een normaal overlevings mechanisme.
In bizarre tijden wordt fatsoen al heel snel onbelangrijk

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 11:11

Cayenne schreef:
MyWishMax schreef:

Wanneer is dat bekend gemaakt? Ik zat vanochtend juist nog een mail van de jumbo te lezen dat ze de boodschappen niet meer binnen brengen, maar voor de deur zetten.

Ik woon trouwens in een heel gelovig dorp, heb nog niks gehoord over diensten die niet doorgaan. De supermarkt was wel enorm druk vanochtend om 9 uur, geen melk meer te krijgen.

Sorry, had het verkeerd begrepen! Ze bezorgen idd nog tot de deur.

Hamsteren kan ik hier niet want we hebben vogels die dagelijks verse groenten nodig hebben.
Maar dingen zoals rijst, pasta etc hebben we altijd genoeg van in huis. De vriezer zit ook altijd voor met kliekjes dus daar kunnen we nog zeker 2 weken van eten wanneer dat nodig is.
Heb wel 2 extra pakjes thee ingeslagen, want dat is het enige wat ik drink en ik zag dat de voorraad van de supermarkt bijna op was.

Omg hamsteren mensen thee? ;( Dan moet ik vanmiddag ook nog even een zakje thee halen want dat is inderdaad ook het enige wat ik drink haha (naast gewoon water).

Alle vitaminepillen waren hier ook op. :')

Fira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 11:12

Wij hebben op het werk (grote supermarkt) al best wel wat collega's die thuis moeten blijven, zie daarom ook een beetje op tegen de drukte.
We komen toch echt flink wat handen te kort dit weekend.
Hopelijk is daar wel begrip voor! :=

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 11:13

PSvanLot schreef:
https://petities.nl/petitions/corona-vr ... ?locale=nl

Ik zag dit net voorbij komen.

Petitie om de scholen te sluiten.

petitie om alles open te houden dan ook maar zeker. Je gaat hier echt 0,0 invloed mee uitoefenen. DAn wil ik de 130km per uur ook terug.

En natuurlijk wil ik de extra kosten die ik nu moet maken ook terug. Al is het maar aan gas en electriciteit

Pareltjes

Fira schreef:
Wij hebben op het werk (grote supermarkt) al best wel wat collega's die thuis moeten blijven, zie daarom ook een beetje op tegen de drukte.

Ik vrees van niet, maar vat het niet persoonlijk op. Laat het niet onder je huid komen...

Sure_lee

Vriend appt mij dat het hier in Huizen ook bij de Lidl gekkenhuis is. Parkeerplaats helemaal vol.
Over 45 minuten ben ik klaar met thuiswerken, moet nog even langs de apotheek en kom dan langs de appie. Ben benieuwd of het daar ook gekkenhuis is nu. Gisteren na de persconferentie namelijk totaal niet.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 11:15

Hoor ik ook van vrienden in Huizen. Hier in West-Friesland nog geen run op supermarkten voor zo ver ik gehoord heb.

PSvanLot

Pareltjes schreef:
Fira schreef:

Ik vrees van niet, maar vat het niet persoonlijk op. Laat het niet onder je huid komen...

Hier stond echt iedereen rustig te wachten. Niemand die er wat van zei.

Ghostattack

Afbeelding

Tja.. -O- Hier ook bizarre taferelen gezien, mensen slaan in alsof dit het laatste moment is.

Parkeerplaats hier bij de lidl is ook chaos. Mensen staan zowat dubbel geparkeerd :=
Laatst bijgewerkt door Ghostattack op 13-03-20 11:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Winged

Ik woon naast een winkelcentrum en ook hier stond om 8 uur de parkeerplaats vol. Ik gok zo dat ze komende dagen wel blijven bevoorraden, dus ik ga zaterdag of zondag wel. Voorlopig eerst gewoon op locatie werken :+