3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 15:58

Castilja, he wat naar :( beterschap gewenst

Sanne, dat is inderdaad wel weinig pindakaas :') Is het niet de moeite van de extra kcal waard om een normale portie op brood te eten, maar dan gewoon echt af en toe.

Dilan, had je verregende foto al in een ander topic voorbij zien komen! En ik vind regen onderweg nooit zo erg, alleen de stap om ook echt te gaan wel :P

Eulogy, je koekjes zagen er heerlijk uit! En je vrijdagavond besteding klinkt erg aantrekkelijk :D

Aria, dan snap ik dat je elkaar niet zo vaak ziet. Maar wel in het vooruitzicht dus! Heerlijk. Waar woont je vriend eigenlijk?

Kimvicious, aaaah die puppy <3 Wat is het voor ras? Je avondeten beide dagen klinkt ook heerlijk. En benieuwd na naar je fotoshoot.

Marlinde, wat voor weekmenu doe je?

Benthe, fijn dat je je beter voelt. Gewoon bezig zijn doet al veel voor je mentaal he?

Ik druk weekend gehad, van het weekend gegroomd op concours. Dus slecht eten op rare tijden, zoals om half 1 's nachts avondeten in onze hotelkamer met McDonald's. Hele korte nacht in Van de Valk, met uiteraard wel een heerlijk ontbijtje daar. Maar ook gisteren een heerlijke buitenrit gemaakt, 13 km in kleine 1.5 uur. Ik rij veel buiten, maar zo in een natuurgebied is wel heel wat anders dan mijn eigen omgeving. Zelfs na twee M2 proeven had ze het eigenlijk nog niet gezien na 13 km.

Afbeelding

Vandaag maar even balansdagje
L: skyr met muesli en whey crispy
T: 2 speculaasjes, 2 gekookte eieren met rookvlees
A: salade met gebakken zalmfilet, croutons, pijnboompitten, kaassnippers en mosterd-dillesaus
T: melbatoastjes met huttenkase en honing
Totaal 1.118 kcal. Erg weinig, maar had zaterdag 2.508 en gisteren 2.662 kcal, dus flinke balansdag vandaag is niet verkeerd.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 17:02

Vanille cola vind ik wel heel erg lekker! Maar cherry? Bah. :') Heb toevallig een blikje vanille cola zero in de koelkast staan voor vandaag.

Leuk Dilan! Ik wil ook weer eens op buitenrit!

Lekker lijstje Eulogy, ik ben echt dol op curly fries. <3

Inderdaad een goede test Aria, dag 1 gaat opzich prima so far :))

Veel plezier met het etentje Marlinde!

Lekker lijstje Benth, werk je in een restaurant?

Zou ik kunnen doen Linoleum, maar ik bewaar liever mijn kcal voor het avondeten en de tussendoortjes s'avonds. Met die 16 gram pindakaas smaakte het overigens ook nog prima gelukkig. Heel jaloers op je oortjes foto, wil zo graag weer eens paardrijden haha.

Vandaag is behoorlijk rommelig hier. Vanochtend wel 300 gram minder op de weegschaal wat betekent dat ik in 14 dagen 2,5 kilo kwijt ben. :) Moest vanochtend naar de tandarts en had daarvoor enkel koffie gehad. Had het idee om erna te gaan eten maar ivm verdoving heb ik nu net pas mijn eerste maaltijd van de dag gehad. Achja.
O: Koffie
L: Grote portie tomatensoep met 1 volkorenpistoletje en wat croutons (nu net dus haha)
A: Stamppot boerenkool met stukje rookworst
T: 14 gram chocola
Erg mager dagje vandaag, nog geen 1100 kcal. Maar goed dat is grotendeels te danken aan mijn verdoofde mond van vanochtend. Morgen weer een dag.

Eulogy

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 17:10

Wat een heerlijke oortjesfoto <3

Goed bezig, 2,5 kilo al Sanne!

Lijstje vandaag:

O: /
L: sandwich van kip, chorizo, spinazie en klein beetje rode peper mayo op paprika/chili/tomaat brood (geloof ik :+ ), paar stukjes kip, 3 handjes Graze barbecue crunch (erwten, mais etc geroosterd met barbecue kruiden)
T: bakje meloen
A: kippendijfilet, broccoli en rijst met klein beetje sweet chili saus

B: Weinig, 3 kwartier lopen. Rustdag en geen zin in cardio want heb thuis nog genoeg te doen vanavond en wil vroeg naar bed :+ Morgen begin ik met m'n nieuwe trainingschema

Zit zo pas op 1249 calorieen maar misschien vind ik het wel even prima zo... Eventueel nog een chocolate chip cookie vanavond :+

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 17:28

Benth, ooh cheesecake <3 vond dat altijd heerlijk! Heb gelukkig ook hele lekkere vegan varianten. Waarvan een zelfgemaakte ook zeer geliefd is bij niet-vegan schoonfamilie :D

Linoleum, het is ook idd het vertrekken :') als t dan maar droog is
Wel een leuk weekend gehad dus :D

Sanne, netjes hoor, al 2,5 kg kwijt +:)+

Eulogy, nieuwe trainingschema's zijn altijd leuk. Vind ik tenminste. Ik verveel me gauw als een schema te lang duurt :')

Hier niet veel boeiends gebeurd. Wil mn eigen teugels weer even wat strakker houden. Vorige week veel te los gegaan met eten :o

En we willen dit jaar, als het lukt, toch een buitenlandse vakantie doen. Dus een mooie stok achter de deur. Wil een mooie nieuwe bikini waar ik me ook lekker in voel :)

Mijn lijstje:
O: havermout, eiwitpoeder, amandeldrink, bosvruchten en pindakaas
T: alpro go on met kersen
L: salade met pasta en nepkip :))
T: boterham met appelstroop, 2 mandarijntjes
A: wordt rijst met zelfgemaakte groentencurry en kikkererwten
T: geen idee wat ik ga eten, hangt af van hoeveel kcal ik over heb

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 17:40

Sanne, dan lekker voor tussendoortje gaan inderdaad! En lekker bezig met je gewicht. Succes met je mond :)

Eulogy, zou het wel weten met het koekje O:)

Dilan, dat is inderdaad een leuke motivatie!

Ik heb net nog maar 3 rijstwafels met chocola gegeten. Niet helemaal wat m’n chocolade cravings bevredigd, maar beter dan niets :')

Malbec

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 17:41

__Sannne schreef:
Lekker lijstje Benth, werk je in een restaurant?

Jaaa, haha.
Voor beweging is dat wel handig, maar voor het eten binnen handbereik is het wat minder |(

Linoleum, inderdaad; ik merk echt aan mezelf dat ik weer meer mag! Wel fijn :j

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 17:42

Linoleum, Die oortjes <3 heerlijk zo buiten rijden. En even balansen dan, maar fijn dat het zo uit komt qua calorieën.

Kimvicious, oh wat schattig <3 en dan nog een bruine. Wij hadden vroeger een zwarte, actieve beestjes zijn het. Mag je serieus genoeg energie in steken zelf, heel goed om meer aan sport te doen :D

Sanne, doe je goed hoor! 2,5kilo is echt mooi. Goed bezig.

Benth, cheesecake is ook gewoon erg lekker. Wat goed dat je het op een halve portie kon houden en gewoon lekker andere gezonde dingen gegeten hebt.

Eulogy, die koekjes doen het goed heb ik de indruk :P

Dilan, al een bikini op het oog of wil je die in de zomer shoppen?

Mijn lijstje:
O: granola, yoghurt, blauwe besses en lijnzaad, groene thee
T: bulletproof koffie
L: ei scramble met courgette, champignons, stukje tomaat, restje parmezaan. Op een cracker met boter. Stukje chocolade.
A: vis met worteltjes, broccoli, bloemkool en spruitjes. Likje mayonaise erbij.

B: niet veel vandaag, echt heel erg slecht geslapen. Morgen vroeg doe ik weer wat.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 18:51

Rijstwafels met chocolade zijn best lekker :9

Ik heb nog geen bikini op het oog. Wil idd richting de zomer pas shoppen :)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 18:55

Ik heb dus al een jurkje en een sportbroek/legging op de krimp gekocht. Gok dat ik die rond de 80 kilo mooi pas. Dus nog 8 te gaan. :+

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 19:10

Herkenbaar Benth, heb zelf 4,5 jaar in de keuken gestaan als bijbaantje en het was echt moeilijk om niet af en toe een patatje te pakken etc.

Hier ook wat kleding in de kast liggen wat mooi gaat staan met minder gewicht MarlindeRooz, dat is echt goede motivatie! Dat is ook de grootste reden dat ik dit doe, om weer leuke kleding aan te kunnen. :))

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 19:41

Hier liggen ook wel genoeg jurkjes en broekjes in de kast die net wat mooier zouden staan als ik mijn isolatielaagje kwijt ben :j

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 19:42

Joehoe!
Ik word een beetje jaloers van alle paardenoortjes en puppy foto's hier <<) Heerlijk. Het is dat ik een retedrukke studie heb en in een studio woon waar geen huisdieren in mogen, anders had ik een mopshondje gekocht. _/-\o_
Benthe (gok ik gezien je gebruikersnaam) een FitBit is fantastisch! Heb zelf de Alta HR, en iedereen vindt 'm sowieso cool omdat hij aan gaat als ik m'n pols draai. Nu is dat de minst boeiende functie van het ding maar je houdt er wel leuke gesprekken aan over lol. Heb hem ook gekoppeld aan mijn FitnessPall account, en dan kun je alles echt enorm nauwkeurig bijhouden.
Dilan; van welk merk heb je de nepkip? Eet zelf ook liever geen vlees meer maar vind niet alle vleesvervangers lekker. Heb je tips? *D

Vertrouwde mijn buik vanmorgen nog niet helemaal dus beetje een gek dagje, maar ben allang blij dat ik weer gezonder eet dan 2 weken terug.
Ontbijt: 2 x Plak 0% suiker kruidkoek
Lunch: 2 Dubbele boterhammen met een plak kaas en wat pesto
Tussendoor: Koffie
Avondeten: 3 Tortizza's (tortilla's in de airfryer zodat ze knapperig worden) met mini mozzarella, pastasaus (lol), tomaat en ui.

Heb voor vanavond nog een smoothie die ik in elkaar kan flansen als ik nog trek krijg, maar voor nu zit ik op 1179 kcal.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 19:46

Hier ook een fanatieke fitbit gebruiker. Heb dat ding nou al ruim twee jaar en draag hem nog steeds elke dag. Erg blij met de functies. Nu ben ik niet zo'n sporter (zeg ik terwijl ik net op het punt sta om een workout te beginnen) maar ook voor de dagelijkse dingetjes (stappen, slapen, etc) is ie erg fijn. En de app kan idd gekoppeld worden aan MFP wat helemaal ideaal is!

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 19:53

Ik heb van Vivera de kipstuckjes ;)

Malbec

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 20:12

__Sannne schreef:
Hier ook een fanatieke fitbit gebruiker. Heb dat ding nou al ruim twee jaar en draag hem nog steeds elke dag. Erg blij met de functies. Nu ben ik niet zo'n sporter (zeg ik terwijl ik net op het punt sta om een workout te beginnen) maar ook voor de dagelijkse dingetjes (stappen, slapen, etc) is ie erg fijn. En de app kan idd gekoppeld worden aan MFP wat helemaal ideaal is!

Ja daar wil ik het ook voor gebruiken! Ik zou graag de beweging van een werkdag willen registeren. Weet dat mfp ook wel wandelen heeft maar dat is toch anders. Had ik laatst ingevoerd en dat sloeg heel hoog uit :Y)

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 23:50

Ohhh cheesecake... Ja nu heb ik weer honger haha.

@linoleum het is een border collie. Heerlijk om hele dagen mee naar stal te nemen haha. Dus ook weer verplicht gaan wandelen dan.
Hoewel het nu best lekker is als het keihard regent dat ik de deur niet uit hoef haha.

@castilja die tostizza klinkt wel serieus lekker haha.

Vd week maar eens voor het eerst keto pannekoeken maken met roomkaas. Benieuwd of dat een beetje smaakt :P

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 09:58

Ja Tortizza's zijn echt heel lekker! Ik ben niet zo'n pizza fan omdat ik het vaak echt te vet (en daarom ook gewoon niet lekker) vind, maar tortizza's zijn gewoon de gezonde variant :D Je kan ze zo booming of zo skinny maken als je zelf wil. Denk dat ik ze vanavond weer maak O:)

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 11:34

Hier ook Garmin fitnesstracker. Vind het erg fijn om het erbij te hebben, te weten hoeveel ik per sessie verbrand en daar wat op aan te passen. En heel fijn om in de kalender te zien wat je allemaal gedaan hebt.

Eindelijk is mijn gezicht terug aan het helen! Phoe. Vreselijk om er als een hormonale puber uit te zien. Is nog niet volledig weg maar groeit langzaam weer dicht. Ook mijn vingers hebben weer eczeem plekken.
Mentaal ook weer stabieler aan het worden.

Niet 100% zeker dat dit door verschil koolhydraten/geen koolhydraten komt. Maar toch steeds meer aanwijzingen dat het zo is.
Moest ik even kwijt :P

Linoleum, ik denk dat ik de IF ook ga proberen. Gister en vandaag alvast wel.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 12:02

Tortilla pizza's zijn inderdaad echt hemels! Al gaat er voor mij niks boven een echte pizza :)) Ik maak ze soms. Dan beleg ik ze met pizzasaus, tonijn, ui, olijven en een beetje kaas. Yum!

Fijn dat je gezicht weer beter wordt Aria! Hier gelukkig geen last van puistjes door voeding, krijg alleen plekjes als ik mn make up er niet goed afhaal.

Net de dag begonnen met een thuisworkout. 20 minuten armen en buik trainen, ging best goed! Moet hier en daar nog wat oefeningen omwisselen (sommige buikspieroefeningen kan ik écht niet, die wissel ik dan liever om voor iets wat wel lukt en waarmee ik dus wel goed mijn buikspieren train). Planning voor vandaag qua eten is:
O: 1 snee volkoren brood met twee gebakken eieren en een kop koffie
T: 14 gram chocola
L: grote kop champignonnesoep met een volkoren pistoletje en croutons
A: ?
Ga eind van de middag naar mijn zus toe waar ik twee nachten blijf slapen, geen idee wat we qua eten gaan doen. Scheelt dat zij altijd wel gezond bezig is dus ik verwacht geen dramatische maaltijden haha.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 12:08

Er komen lekkere lijstjes voorbij! Vooral die tortilla pizza’s lijken me heel lekker! Ik heb wel eens pizza gemaakt van een gehalveerd Turks brood, maar dat werd een beetje zompig, haha!

Ohhh ik wil ook een puppy! Mijn vriend wil op zich ook wel maar heeft wel een goed punt: we hebben er geen tijd voor. Nu heb ik natuurlijk wel tijd, alleen ga ik vanaf de zomer waarschijnlijk weer gewoon werken.

Hier helaas nog geen progressie, was 200 gram kwijt, maar ik zit weer op 66 kilo. Ik moet ook zeggen dat ik afgelopen week niet mijn beste week had qua gezond eten.

Wel fijn hardgelopen vanmorgen, 5 km op een tempo van 10,5 km/u. Nu wel last van m’n kuiten, maar niets wat een lekker warm bad niet kan oplossen. Vanavond ga ik uit eten met een vriendin, dus de rest van de dag houd ik redelijk laag in calorieen. Waarschijnlijk sla ik het dessert over en kies ik voor een grote mok thee. Het restaurant heeft echt een fantastische kaart, dus kan moeilijk worden om te kiezen (http://madonna-amersfoort.nl/#150806092 ... 2358c-648e)

L: twee geroosterde donker volkoren boterhammen met creme fraiche, beetje pesto, paprika reepjes en prosciutto crudo
T: vier maiswafels met Slankie smeerkaas, gekookt ei en cup-a-soup mosterd, de rest van de paprika
A: rundertartaar denk ik, hoofdgerecht weet ik nog niet, twee glazen witte wijn

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 12:15

Hmm, kan je die tortilla pizza's ook gewoon in de oven maken? Lijkt me wel? Gewoon met wat beleg in de oven?

Verder wel bijgelezen, maar even geen uitgebreide bijleespost :o

Hier gaat ie ff niet zo lekker. Nog steeds zo onwijs weinig energie, en dat maakt het heel lastig om met afvallen bezig te zijn. Merk echt gewoon dat het me daardoor ook ontbreekt aan (wils)kracht, ik heb echt veel vaker vreetbuien dan normaal :o Bewegen gaat veel minder goed, dus het is beetje dubbelop. En aangezien er niet direct uitzicht is op verbetering, zal ik hier toch eens wat mee moeten doen. De internist had t over bijv een revalidatietraject om te leren mijn energie beter te doseren etc, maar moet dat eens goed uit gaan zoeken. Diëtiste heb ik op dit moment niet zoveel zin in, heb daar wel een tijdje gelopen maar die kon me ook niet veel nieuws vertellen, het is nu echt vooral het slecht voelen/weinig zelfbeheersing etc. Frustratie ten top :\

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 12:19

Ik maakte ze altijd gewoon in de oven, kan prima. Wel goed in de gaten houden zodat het niet verbrand haha. Balen dat het zo slecht gaat Laura. :(:)

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 12:30

Gisteren is mislukt. Ik ben een week vrij, was vanalles van plan. Maar zit niet helemaal lekker in mijn vel. Niet zo gek met mijn bizar volle agenda. Dus geëindigd in de supermarkt, slagroomsoesjes en M&M's crispy gehaald. Twee biertjes erbij gehad. Uiteindelijk dus een hele slechte dag gehad. Daarna besloten mijn planning voor mijn vrije week om te gooien. Alleen het hoognodige echt doen, verder uitslapen en wat leuke dingen doen. Misschien eens gaan zitten hoe ik sommige dingen anders kan doen om wat meer bewuste vrije tijd in te plannen en te kunnen genieten.

Gisteren uiteindelijk meer dan 3.000 kcal gegeten. Wel opgeschreven, hopelijk helpt dat met vandaag weer 'normaal' doen.

Marlinde, ik vond dat echt verschrikkelijk, kleren op de krimp kopen :') Heb paar jaar geleden toen ik begon met afvallen als doel gehad dat ik in de zomer weer in een bepaalde shorts wilde passen. Toen het zomer was, waren de shorts me te groot. Dus ik koop nu gewoon kleren die me passen en geen doelkleren. En als ik al doelkleren wil, dan koop ik ze als beloning op moment dat ik het juiste gewicht heb. Zeker omdat ik merk dat mijn smaak veranderd is sinds ik afgevallen ben.

Castilja, vind je het fijn om je FitBit te koppelen aan je MFP account? Ik heb een dagelijks kcal doel vastgesteld waarin mijn gemiddelde wekelijkse beweging al is meegenomen. Alles wat eventueel extra is, is mooi meegenomen. Maar het is een stuk makkelijker van te voren inplannen wat je op een dag wilt eten, je hoeft geen rekening te houden met hoeveel je verbrand hebt met een training in de avond bijvoorbeeld.
De tortilla pizza's maak ik ook wel eens, maar dan gewoon uit de oven. Kan ik deze week ook wel weer eens maken.

Kimvicious, wat leuk! En dat wandelen met een hond is echt heerlijk, mis dat wel. Maar een hond is geen optie in mijn situatie.

Aria, fijn dat je gezicht aan het helen is. En ik ben met IF begonnen toen ik een week vrij was, kon ik het mooi proberen zonder dat ik mijn energie echt nodig was op mijn werk. Vind het nu echt makkelijk, heb er geen enkele moeite mee om 's morgens niet te eten.

Sanne, goed begin met je workout :D

Laura, als ik jou was zou ik naar de mogelijkheden kijken voor de revalidatie. Het gaat even een flinke investering zijn. Maar hopelijk kan je erna weer met meer energie genieten van je gezin en je hobby's.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 12:41

Maanlicht, lekker hardgelopen dus :D

Laura, balen dat het ff niet zo lekker gaat :=

Linoleum, vandaag weer nieuwe ronde, nieuwe kansen :)

Ik gebruik momenteel samsung health als soort tracker van stappen en voeding.
Zal vanavond een lijstje posten

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 13:17

Jip, lekker bezig met hardlopen! :D
linoleum, ik heb die dingen in Parijs gekocht dus die kan ik niet alsnog kopen haha. Heel mooie sportlegging die al wel pastte maar STRAK zit. En een jurkje wat past maar ook strak zat. Beiden blijf ik sowieso passen want voordat ik maat M met broeken heb...

Mijn dag:
O: brinta met amandelmelk, lijnzaad en maple sirup
L: meergranen tortilla wrap met kidney bonen, mais, gegrilde paprika en courgette en wat ijsberg sla. Met als saus guacamole (moet ik zometeen zelf nog maken pfff)
A: lasagne soep (ik doe alleen er penne in). En ga proberen er gehaktballen in te doen die ik wil draaien van vega gehakt. <3
http://www.lisasteltenpool.nl/soepen/ro ... wroomsaus/
T: komkommer en paprika
Laatst bijgewerkt door MarlindeRooz op 15-01-19 13:21, in het totaal 1 keer bewerkt