Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 22:20

Katharinaa schreef:
Navigatie is er inderdaad niet op onze Polar. Wel op de Polar Vantage V en op die nieuwe, de X-grit. Dat ziet er zo'n leuk horloge uit! Die geeft ook aan wanneer je moet drinken en hoeveel koolhydraten en vetten en eiwitten je hebt verbruikt. En die plitst je hellingen en afdalingen. Muziek geloof ik niet dat je erop kan zetten. En hij kost ook wel veel, weet niet hoeveel geld je ervoor over hebt.

Mijn trailvriend is ambassadeur van polar, die test de grit nu en is dik tevreden. Maar ik vind hem te duur. En ook nogal groot.
Kan geen muziek op.
We hebben er de Montferlandse toppenroute mee gelopen en hij gaf de weg goed aan.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 22:29

DoretteK over het allemaal zit ik niet in de buurt nee, bijna helemaal in het zuiden. En 3 x struikelen en je zit in Duitsland.

Oh nee meen je niet piekosjj -O- je had ook de rincons toch? Zit de scheur in het bovenwerk of een naad? Ik ben ook super blij met die schoenen, ze lopen echt heel erg fijn.

Ik ga geloof ik de prijs van die grit maar niet opzoeken. Ik wil ook al de Garmin fenix :=

Supervixen

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 22:33

Zit ongeveer in dezelfde categorie. Hij had eerst de fenix, maar vindt de grit fijner.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 23:44

Ja zijn de rincons inderdaad. Echt zó'n perfecte schoen. Het zit echt gewoon middenin de schoen net niet tegen de zool aan, dus nogeneens op de naad of dat vervelende plekje waar je kleine teen 'uit steekt'. Ook niet echt op de bal van je voet waar je schoen buigt, maar net iets er achter. Echt een raar plekje dus. Heb ze voor het laatst aangehad tijdens m'n Bokt loopje, dus ook op de meest veilige paden ooit. Het is me echt een raadsel hoe het zo opeens open heeft kunnen scheuren %)

De Fenix is echt wel héél mooi * kwijl emoji *

* edit. Heb echt iets doms gedaan. Even gekeken op de suunto website naar wat ze nu wel niet allemaal hebben. Hebben ze dus een vd nieuwe horloges in wit met donkerrode details. En donker rood is dus echt 'mijn' kleur. Ohhhhhh HEBBEN!!

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 07:23

Nozidia schreef:

Gefeliciteerd met je aankoop! Hopelijk kan je snel kilometers gaan maken, ben benieuwd!

@ SV: lijkt me wel een toffe, moet ik ook eens over gaan denken. Zodra ik weer kan bewegen. 't Is weer zo'n dag. Hoera.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 07:57

Wat een hoop nieuwe mensen in het topic na de Bokt Run! Leuk hoor, welkom allemaal en wees trots op elke kilometer die je loopt +:)+ _/-\o_ .

Die "killthehill" vind ik ook wel leuk, genoeg hills in Limburg en genoeg bergen hier langs de rivieren in Duitsland.

Palmera schreef:
Ik heb ja gezegd, na zachtjes aandringen van de lieve venezolaanse vrouw in het crisis groepje.

Op dit:
[ [url=m/VAFQf8.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dat zal waarschijnlijk mei 2021 zijn. Uiteraard onder voorbehoud.
Ik weet niet waar ik moet beginnrn met trainen.

Wat vreselijk gaaf, Palmera. Je hebt een mooi doel om naar toe te werken ... ben licht jaloers :D . Ik vond La Palma zo prachtig!

Ik heb afgelopen weekend weer een Ironman VR6 gedaan. Zelfde afstanden als de eerste keer, dus hoefde geen nieuwe rondjes te bedenken. Komend weekend staat de VR7 op de planning, die is (nog) een stuk korter. Hoop dat er begin juni een VR komt die gelijk staat aan de VR5 (5HL/90F/21HL)

Ben me aan het beraden over de marathon van Koblenz half september ... geloof er geen hout van dat die doorgaat :\ .
(edit: snel klaar met beraden :+ . De organisatie stort het inschrijfgeld terug als de marathon niet doorgaat +:)+ )

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 08:18

Gem schreef:
Ben me aan het beraden over de marathon van Koblenz half september ... geloof er geen hout van dat die doorgaat : .
(edit: snel klaar met beraden :+ . De organisatie stort het inschrijfgeld terug als de marathon niet doorgaat +:)+ )

Hahaha hier moest ik om lachen. Fijn dat ze het eventueel terug storten!

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 08:47

piekosjj schreef:
* edit. Heb echt iets doms gedaan. Even gekeken op de suunto website naar wat ze nu wel niet allemaal hebben. Hebben ze dus een vd nieuwe horloges in wit met donkerrode details. En donker rood is dus echt 'mijn' kleur. Ohhhhhh HEBBEN!!

Dat is precies de reden dat ik de Polar en Garmin website vakkundig negeer :')

Gem de dam tot dam is afgelast half september zag ik gister, heb er zelf een hard hoofd in dat we dit jaar nog met zijn allen kunnen gaan hardlopen met zulke evenementen. Groene loper run geloofd nog steeds dat ze in oktober door kunnen gaan.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 09:13

ontherun schreef:
Gem de dam tot dam is afgelast half september zag ik gister, heb er zelf een hard hoofd in dat we dit jaar nog met zijn allen kunnen gaan hardlopen met zulke evenementen. Groene loper run geloofd nog steeds dat ze in oktober door kunnen gaan.

Precies, en vaak is het zo dat je tot drie maanden van te voren nog (met restitutie) kunt annuleren en daarna niet meer. Voor de 'dure' evenementen wil ik dan wel de juiste inschatting maken.
Ik vind het wel lastig om nu gericht te gaan trainen. Ben op zich gedisciplineerd daarin, maar in de zomer is gewoon FunRun-nen ook erg verleidelijk. Dus ja ... hoe groot is de kans dat iets doorgaat.
In de samengestelde mensport hetzelfde: wat gaat er nog -outdoor- georganiseerd worden na 1 september? Ik denk niks meer, behalve misschien de eendaagse impuls menwedstrijden. Sponsors vinden zal een groot probleem zijn en het naseizoen wordt meestal gebruikt om nog even te teren op reeds behaalde resultaten of om een jong / onervaren / minder gebruikt paard toch nog een keer een wedstrijdje te laten lopen.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 10:26

Ik had de dam tot dam wel in mijn agenda gezet, maar toen half april de inschrijving open ging had ik al zo'n voorgevoel dat het niet door zou gaan, dus nog niet ingeschreven. Nu ben ik er wel blij om. Ik wacht tot we weten of het daadwerkelijk door kan gaan, zeker tot nu de zomer dus. Dan maar niet en doe ik wel virtuele runs. Ik vind funrunnen ook heerlijk, heb gelukkig geen 'wedstrijden' nodig. Tussen haakjes omdat ik ook de runs voor de fun zie, een PR is leuk, maar ik doe het vooral om de hele beleving, de sfeer, alles eromheen. Als alles wordt uitgekleed is voor mij alle fun dus weg. Ben toch niet snel genoeg om 'serieus' mee te doen.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 13:07

Ik heb vanmorgen 13km getraild, maar mijn ribben deden echt zeer. Dus maar korter gelopen dan ik wilde.
Alleen al het aantrekken van mijn tubes was vrij pijnlijk :') en mijn been is versierd met blauwe plekken.
#kneus

Ik denk ook dat het meeste niet doorgaat. Hoop op de wat kleinere trailruns, dat die wel door kunnen gaan.
Ondertussen ga ik met een loopmaatje twee virtuele strongvikings lopen van 19km. En ik doe mee met de virtual may challenge.
In mijn mail zag ik nog een virtuele run van Hanzesport en die killthehill pak ik ook even mee.

Ik denk toch dat ik voor de forerunner 645 music ga.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 14:06

Mooi horloge denk ik! Ik doe de mijne haast nooit uit. Echt een top ding. Doet qua smartwatch amper onder voor de Apple maar qua sport veel beter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 14:14

Supervixen schreef:
Ik denk toch dat ik voor de forerunner 645 music ga.

Stille meelezer: ik heb die ook en ben er onwijs blij mee!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 15:27

Oh fijn om te horen!
Is die makkelijk in gebruik? Ik ben technisch echt een kneus.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 21:12

Mijn Nike shirt en tight zijn goedgekeurd :j hele fijne kleren amai. Ik vind mijn decathlon spul goed maar er is toch wel verschil met de premium merken.

Fijne training gehad :) lekker dat fris weer!

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 21:19

Ja dat verschil merk je toch echt wel Poes. Heb er gewerkt maar ben nog altijd geen fan van alle producten. Er zit best prima spul tussen, maar er is ook gewoon een verschil in nike/asics/NB en decathlon.

SV volgens een vriendin van mij is de app van garmin in ieder geval heel fijn in het gebruik. Hoe is het met je ribben?

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 21:26

Fijn dat het goed zit poes!

Mijn ribben doen wel zeer ja. Verder is mijn linkerknie blauw, grote blauwe plek op mijn onderbeen en op mijn enkel.

Ik heb de forerunner 645 music besteld.
Ben heel benieuwd, want ik heb weinig geduld met dingen die 100 opties hebben en waar je een boekwerk voor door moet spitten. Dus ik hoop vooral dat het makkelijk en in één keer werkt.
Laatst bijgewerkt door Supervixen op 13-05-20 21:28, in het totaal 1 keer bewerkt

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 21:28

Oef goed gevallen dus. Ken het hoor, ik heb mijn teen eens gebroken aan een dorpel. Ja zo'n ding die onder een deur ligt... _O-
Ben benieuwd hoe hij bevalt! Mijn polar is echt heel makkelijk in het gebruik, maar je hoort van Garmin ook eigenlijk niks dan goede dingen.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 21:28

Dat is ook een talent ontherun!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 21:54

Ik ontdek toch nog regelmatig wat aan mijn Garmin en heb toch wat bezig geweest om het te leren kennen. Maar op zich werkt het vrij intuïtief.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 22:51

Oh zo kwam ik er een paar maanden geleden achter dat ik ook intervallen enzo in kon stellen op mijn horloge. Die ik dus al 7 jaar heb :+ Die horloges zijn nowadays zo ontzettend vol met functies!

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 15:51

Heeft iemand van jullie de podcast van Evy van de 5-10 km? Ik kan hem nergens vinden op internet en word er onderhand behoorlijk gefrustreerd van...

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 21:25

Helaas. Die dingen zijn echt oud haha. Ik liep er vijftien jaar geleden de 10 km mee.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 21:36

Ik heb ‘m misschien nog wel op een stickje. Dat zijn die lessen toch? Start to run?

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 08:50

Het is inmiddels al gelukt :) ik heb uiteindelijk maar gewoon de app van Evy gedownload. Daar staan trouwens echt heel veel schema’s op!

Lopen jullie trouwens op tijd of op afstand? Ik merk de laatste tijd dat ik op afstand lopen minder prettig vind, ik blaas mezelf dan elke keer op. Als ik op tijd loop kan ik veel beter doseren blijkbaar.