Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 16:07

Magrathea schreef:
Ik weet nog dat de Efteling een actie had... Geen idee meer wat. Kinderen goedkoper naar binnen vanwege het zoveel jarig bestaan ofzoiets.
Dus er reageert iemand: "Doe nu eens een actie waarbij de hele entree een jaar (!!!!!) lang gratis(!!!!!) is voor iedereen, dan kunnen mensen die het niet zo breed hebben ook eens naar de Efteling."
Echt WTF :wow: Pretparken hebben het al zwaar vanwege de gierigheid van de gemiddelde Nederlander (en dat iedereen alleen nog maar met de AH kaartjes wil), ik ga dolgraag naar de Efteling, vind het fantastisch mooi en leuk. Als alles gratis moet dan kunnen ze gelijk wel sluiten. Alsof het draaiende houden van een park geen geld kost. Echt ik kon er niet bij hoe dom dat was 8)7

Ik ben het met je eens maar ik vind de Efteling wel echt belachelijk duur hoor...

Maar gezien de drukte zijn er zat mensen die het kunnen betalen :')

Magrathea

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 16:13

Ja snap ik, maar niemand verplicht je om erheen te gaan toch :=

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 16:16

Magrathea schreef:
Ja snap ik, maar niemand verplicht je om erheen te gaan toch :=

Nee zeker niet.

Maar ik begrijp ergens wel dat de "minima-gezinnen" ook wel eens naar de Efteling willen. Alleen is het niet aan de Efteling om die mensen gratis entree te bieden. Hooguit door een actie op te zetten waarbij ze dat kunnen winnen ofzo.
Maar misschien dat er wel een potje gemaakt kan worden om die gezinnen een dagje Julianatoren te bieden, of Hellendoorn/Slagharen. Ook leuke attractieparken, maar minder duur als de Efteling.

Het is alleen te hopen of dat wel "goed genoeg" is voor die mensen _O- .

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 16:16

Vroeger had je geen ADHD nee, toen was je gewoon dom. Of druk.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 16:29

Wij hadden net in de regio stroomstoring. Kom ik dit berichtje tegen...
Citaat:
Zou fijn zijn als jullie van tevoren zeggen dat alle stroom weg zou vallen! Wij hebben hier een baby!

_O-

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 16:29

xSCWx schreef:
Citaat:
Zou fijn zijn als jullie van tevoren zeggen dat alle stroom weg zou vallen! Wij hebben hier een baby!

_O-

:') :') :') Ja jeetje wat aso zeg

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 16:30

xSCWx schreef:
Citaat:

_O-

Whahahaha _O- :')
Die heeft een klap van de molen gehad joh

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 16:30

Rationeel verstand er ook uit geperst...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 16:31

Ik wist niet dat baby's stroom nodig hadden? Moet ie opgeladen worden ofzo?

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 16:31

Jolien _O- _O- _O-

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 16:32

Das wel een beetje kort door de bocht hoor lieveli....
Kinderen met ADHD gaan zich vaak misdragen omdat ze niet begrepen worden door de leraren en ouders, net als veel kinderen met andere ontwikkelingsproblemen of stoornissen als ODD of autisme.
De reden dat steeds meer kinderen dat labeltje krijgen is de verbeterde diagnostiek.
Het is wel zo dat kinderen vaak het labeltje opgeplakt krijgen door hun ouders of leraren die verder geen verstand hebben van de stoornissen zelf, maar dat is dan nog geen diagnose.
De zogenaamde claim dat in iedere klas wel een kind met ADHD zit is dan ook gewoon niet waar. Dat idee word de wereld ingeholpen door die ouders die extra begeleiding voor hun kind willen wegens gedrags of ontwikkelingsproblemen, en er dus maar een naam op plakken om serieus genomen te worden. Want echt je komt er simpelweg niet meer tussen als je kind niks mankeert.
Terwijl veel van deze problemen prima verkomen kunnen worden als het onderwijs meer geld zou krijgen, de klassen kleiner zouden zijn en de leraar meer tijd per individueel kind zou hebben.

Ik ben zelf gediagnosticeerd met autisme en ADHD, terwijl ik weinig tot geen ADHD symptomen vertoon (aan de buitenwereld)
Maar ik ben hierdoor wel afgekeurd en (momenteel) niet in staat te werken.
Door mensen die roepen dat ADHD, ODD en autisme niet bestaan "want iedereen heeft wel iets" of "vroeger bestond dat niet" word ik door veel mensen niet serieus genomen en dat vind ik heel erg treurig.
Laatst bijgewerkt door Laurora op 15-03-18 16:33, in het totaal 1 keer bewerkt

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 16:32

Joolien schreef:

Lol :))

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 16:44

xSCWx schreef:
Joolien schreef:

Lol :))

Als je je baby kunstvoeding geeft of nog kruiken nodig heeft is stroom heel fijn. Niettemin onhandige reactie.

Laurora ik denk dat je mij verkeerd begrijpt? Of ik druk me niet goed uit. In ieder geval, eens met jou.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 16:47

-dag koffie-
Bedankt Joolien :Y)

Laurora: wat mij vooral stoort is niet zozeer dat labeltje an sich, maar wel dat alles wat misgaat dan ook automatisch zogenaamd te wijten is aan dat autisme of ADHD. Druk of niet druk, een kind hoort een basis aan opvoeding te krijgen. Dus bijvoorbeeld "in een restaurant blijf je rustig zitten" en daar consequent naar handelen, en ingrijpen indien nodig. En niet "ja ie heeft ADHD jammer dan, niks aan te doen". Juist die kinderen zijn het meest gebaat bij structuur en regelmaat.
Ikzelf voldoe aan alle criteria van ADD als je dat standaard lijstje overloopt. Kan prima, ik ervaar er zelf hinder door en mijn omgeving ook wel eens, maar of ik nou echt ADD zou hebben of niet, het is géén excuus om bijvoorbeeld toe te staan dat ik mijn werk chaotisch begin uit te voeren "want ach, ADD". Nee, dat is dan aan mezelf om alles zodanig te structureren en organiseren dat alles toch gewoon goed gaat.

@ margrathea: ik heb nooit wormen gehad (heeft mijn moeder me bevestigd!) maar ik was als peuter op vakantie aan zee dus steevast aan het proberen om er tussenuit te piepen zodat ik -inderdaad- zandtaartjes naar binnen kon stouwen :))

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 16:50

Aan zee lopen geen katten.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 17:03

lieveli schreef:
Joolien schreef:

Als je je baby kunstvoeding geeft of nog kruiken nodig heeft is stroom heel fijn. Niettemin onhandige reactie.

Ik neem aan dat Joolien ook wel weet dat baby’s niet écht hoeven worden opgeladen :Y) Desalniettemin bedankt voor de opheldering

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 17:06

@lieveli
Dan begreep ik je verkeerd, sorry.
Ik schiet nogal snel in de verdediging als het gaat om dit soort stoornissen :)

@varekaj
Daar ben ik het helemaal mee eens. Ik kan daar ook erg jeukerig van worden. "nee jantje kan niet stil zitten want hij heeft ADHD" nee mevrouw, dan moet u uw kind beter leren begrijpen, dan zit jantje heus wel wat vaker stil. Of u neemt hem gewoon niet mee naar dat restaurant, u snapt namelijk echt niet hoeveel prikkels dat zijn voor zo'n kind.
Stoornissen zijn geen excuus om je niet gewoon te gedragen of te doen wat je moet doen. Met elke soort hinder die iemand ondervind van zijn of haar stoornis kan hij of zij (uiteindelijk) mee leren omgaan. Wel duurt het bij de een langer dan bij de ander, en dat is echt geen onwil maar pure onmacht.
Waar de een een jaar doet over een bepaalde structuur in zijn leven aanbrengen om zijn werk netjes te doen kan dat bij een ander wel tien jaar in beslag nemen.

Ik wil hier wel nog even aan toevoegen dat het soms echt buiten de macht van de ouders ligt.
Ik had als kind heel erg vaak extreme paniekaanvallen. Inclusief mezelf krijsend en brullend op de grond werpen.
Ik was zo'n kind waarvan de gemiddelde omstander zn wenkbrauw optrekt en denkt "goh, die moet dr kind echt beter gaan opvoeden" terwijl het van mij uit echt pure paniek en doodsangst was, echt niet om mn moeder te pesten. Na een paar minuten kon het dan ook zo weer over zijn, hoewel mn moeder me soms krijsend en al de winkel uit moest dragen en naar huis moest brengen. Tsja, dan ben je opeens een slechte moeder...
Uiteraard is dat geen excuus om je kind zich maar gewoon te laten misdragen, sommige kinderen weten ook gewoon perfect gebruik te maken van de situatie.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 17:07

Marjoow schreef:
Maar ik begrijp ergens wel dat de "minima-gezinnen" ook wel eens naar de Efteling willen.

Met optimel kun je korting op entree van diverse pretparken/dierentuinen/musea etc sparen. :)
Ik spaar wel als ik eens optimel in huis haal (5 optimel-euro's per pak van 1l of groter) maar doe er vrijwel niets mee dus als een kennis van mij die het niet zo breed heeft met zijn dochter op stap wil kijk ik op optimel.nl voor ze of het park van hun keuze ook in het bestand staat en bestel ik er 3, mij kost het buiten mijn optimel-euro's niets en zij hebben tot soms over de 50% korting op de entree.
Op deze manier kan hij 2x per jaar met zijn dochter naar het pretpark onder begeleiding vd woonvorm en het geld wat hij bespaart halen ze wat lekkers van of gaat op aan wat anders noodzakelijks. +:)+

En natuurlijk zal het voor sommigen nog niet mogelijk zijn maar ik kan dit moeilijk voor iedereen doen en dan ook nog het restbedrag betalen. :+

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 17:07

xSCWx schreef:
Ik neem aan dat Joolien ook wel weet dat baby’s niet écht hoeven worden opgeladen :Y) Desalniettemin bedankt voor de opheldering

Geen dank!

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 17:09

Ik speelde vroeger veel buiten. Ook in het zand en nooit wormen gehad hoor :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 17:10

Zijn er hier eigenlijk ook mensen die zelf totaal geen kinderwens hebben maar wel een partner hebben met kinderen?

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 17:12

Ik heb geen kinderwens en ben vrijgezel, maar een partner met kinderen zou ik niet laten staan als de rest verder goed zit.
Wel vertik ik het dan om te gaan samenwonen, ik trek de drukte niet zo goed. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 17:19

Samenwonen zit hier ook nog lang niet in de planning haha en zijn kids komen ook niet fulltime bij hem wonen. We hebben het er heel voorzichtig over dat ik ze richting de zomer ga leren kennen (zijn 2 maanden samen nu) en dat vind ik al spannend genoeg :´)

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 18:38

Voor mijn gevoel zijn juffen (m/v) tegenwoordig vooral bezig met het categoriseren van kinderen en heb je als kind een probleem als je normaal bent en dus hokjesloos :x .

Neemt voor mij niet weg dat ik snap dat het heel onterecht voelt als er iets wordt gezegd over ADHD/autisme/enzovoort wat niet klopt. Ik wist eigenlijk niet eens dat het je ook arbeidsongeschikt kon maken :oo

Dagjes uit deden wij vroeger wel maar mijn ouders spaarden daar wel voor of mijn opa nam ons mee. Efteling pas voor het eerst vanbinnen gezien toen ik 15 was, niks aan gemist tot die tijd (en na die tijd ook niet :') )

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 18:40

Wij gingen veel naar musea, Land van Ooit, het Archeon. Af en toe Efteling.