Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cheetahfan

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 13:59

Ah, handige link! Dankjewel. :)

_Ilsee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 14:56

Pfoe jullie gaan goed! Iets aankomen na die tijd hoort er ook een beetje bij denk ik. Neemt niet weg dat je het er weer af kan trainen natuurlijk haha.

Ik zit nu op Bali voor de komende tijd. Ik moet zeggen dat het eten best oke gaat. Ontbijt en Lunch wordt op schooldagen geregeld door school, ontbijt altijd trouwens aangezien we in een hotel verblijven. Ben alleen net even naar de supermarkt geweest en heb oreo koekjes met cocos gehaald. Voor het eerste in een week tijd dat ik iets echt ongezonds eet dus mag wel.

Daarnaast moet ik alleen wel oppassen niet teveel alcohol te drinken (Radlers) drinkt zo makkelijk weg op het strand als het warm is.

Ik houd alleen wel enorm veel vocht vast heb ik het idee. Echt controleren kan ik het niet maar dat denk ik. Er is hier ook nergens een weegschaal haha.
En de sportschool heb ik nu helaas echt nog geen energie voor. Gisteren wel fanatiek (geprobeerd) te surfen!

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 15:47

Cheetahfan schreef:
Ja ik heb in het begin alles afgewogen, dus ik weet wel ongeveer hoe veel alles is. :) Ook olijfolie enzo tel ik mee.
Ik ben 1,80 en weeg 75 kilo, dus 1300 is vrij weinig ja. Dat was uitgerekend door MFP om 0,5 ongeveer per week af te vallen. Dat is opzich wel veel, dus iets langzamer is niet erg. Maar als ik meer ga eten dan eet ik zoals ik deed? Daar viel ik dus niet mee af.:')
Lastig. :P Misschien toch maar van een cm uitgaan dan ja. :)

1300 is echt heel erg weinig. :O Gelukkig dat je er nu vanaf stapt. Als je constant te weinig energie inneemt kan het ook voorkomen dat je lichaam zijn of haar BMR naar beneden gooit. Puur uit zelfbescherming.
Sommige mensen moeten juist meer gaan eten zodat ze af vallen.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 16:08

Dat is een fabeltje Sannens, de spaarstand bestaat niet.

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 16:20

Is er iemand in het topic die ik even een PB mag doen met wat vragen?
Heb vandaag een body scan gehad, en er werd heel hard gepushed voor shakes te nemen bij ontbijt, maar hier ben ik eigenlijk zelf geen fan van. Maar ik wil wel graag weten hoe ik het het beste aanpak dan. Iemand die me hier even wilt bij bij staan? Dan stuur ik de waarden enz van de meting door via PB..

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 16:28

Ik heb ercte weinig verstand van om je te helpen, maar ik zou er al heel gauw klaar mee zijn als ik gepusht werd in een richting die ik niet wil :o

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 16:33

Ja ik vond het eigenlijk ook niet echt fijn. Maar ik heb wel duidelijk aan gegeven dat ik het wil proberen zonder de shakes, omdat ik geen zin heb om heel mijn leven shakes te nemen, ik wil gewoon een normaal eet patroon combineren met wat sport.
Heb daarna gewoon een schema gekregen voor in de fitness, ook met kracht toestellen enz, zonder enige uitleg.. Je kreeg begeleiding in de zaal bij het aankopen van die shakes. Dus ik durfde al niet meer goed vragen of hij mij wou begeleiden met die toestellen die ik allemaal natuurlijk niet snap. Heb dan degene gedaan die ik wel al kende, maar had er absoluut geen fijn gevoel bij eigenlijk. Ben sowieso er heel onzeker over en voelde me dan ook niet echt goed hierbij.. Ik ga het nu een maand doen hoe ik het zelf denk (en daarom dat ik hier dus hulp vraag :) ) en daarna krijg ik wel een nieuwe meting om te kijken hoe ik ben gevolueerd, dus dat is opzich wel fijn.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 16:39

Je mag me wel berichtje sturen, heb vanavond wel ff tijd om mee te kijken :)

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 16:42

Ilse: Bali! :oo Lekker zeg! Lekker genieten. :) Ja Radlers drinken wel makkelijk weg ja, haha. Maar veel water blijven drinken is altijd goed.
Sannens: Ja, maar als ik weer meer ga eten ga ik weer naar hoe ik eerst at. Daar kwam ik van aan of bleef ik gelijk. Maarja, ik kijk wel even wat er gebeurd als ik het eten wat losser laat qua kcal.

Eulogy: Niet? Ik hoor toch heel veel mensen praten over 'de spaarstand'. :))

K_M: ik kan je ook niet helpen, sorry!

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 16:54

Als je veel te weinig kcal inneemt gaat je lichaam gewoon je spieren afbreken, waardoor je je vetweefsel dus houdt en je BMR wel degelijk naar beneden gaat. Je zou dus inderdaad dan nog steeds wel iets af moeten vallen, want je raakt spierweefsel kwijt.
Ik noem het geen spaarstand, want dat vind ik zelf nogal een bullshit term. :P

@k_m balen dat je die kant op werd geduwd inderdaad! Mijn vriend kreeg ook allemaal adviezen over eten, waardoor hij allemaal van die rare superfoods zou moeten eten. Ik sta daar zelf ook totaal niet achter en ik heb toen bij mijn fitness abbo aangegeven dat ik geen interesse had in een volledig omgegooid voedingsschema. :)

Je mag mij ook altijd PBen, maar ik ben zelf nog niet zo heel lang bezig, dus heb nog niet zoveel ervaring. :)

Cocodox

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 18:37

Het valt mij op dat jullie 1300kcal allemaal te weinig vinden. Geldt dit ook voor iemand die 1,59m is en 56kg weegt (en af wil vallen!)?

Dyphusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 18:49

Ja. :j Aangezien je BMR bij geen tot weinig lichaamsbeweging al hoger ligt vind ik 1300 kcal te weinig.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 19:21

Ja, ik vind 1300 kcal echt te weinig.

Mijn lijstje van vandaag is slecht. Na een dag veel staan en workshops geven deed mijn rug (door scoliose) en mijn hoofd (door een hersenschudding) zo'n pijn dat ik daarna alleen nog comfort food wilde en slapen. Morgen weer een dag!
O: twee boterhammen met kalkoenborstfilet en pasta en een beker melk.
T: appel en water.
L: drie boterhammen met kaas en tomaatjes, pasta en pindakaas en water.
T: paar stukjes cake.
T: poffertjes.
T: boterham met pasta en wat smarties.
A: vijf boterhammen met zalm met ei, rivierkreeftjessalade, pindakaas met komkommer, en nog twee met gezouten roomboter en hagelslag, pastapot een beetje uitgelepelt en een beker melk.
T: wss kop thee.
B: paard gepoetst en grondwerk.

Cocodox

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 19:42

Maar hoeveel kcal zouden jullie dan wel aanraden? :)

Bente_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 19:45

Cocodox schreef:
Maar hoeveel kcal zouden jullie dan wel aanraden? :)

In de openingspost staat een fijne link waar je dat mee kan uitrekenen! Het is afhankelijk van je lengte, gewicht en beweging :j.

Bente_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 19:46

Kimmie25501 schreef:
Ja, ik vind 1300 kcal echt te weinig.

Mijn lijstje van vandaag is slecht. Na een dag veel staan en workshops geven deed mijn rug (door scoliose) en mijn hoofd (door een hersenschudding) zo'n pijn dat ik daarna alleen nog comfort food wilde en slapen. Morgen weer een dag!
O: twee boterhammen met kalkoenborstfilet en pasta en een beker melk.
T: appel en water.
L: drie boterhammen met kaas en tomaatjes, pasta en pindakaas en water.
T: paar stukjes cake.
T: poffertjes.
T: boterham met pasta en wat smarties.
A: vijf boterhammen met zalm met ei, rivierkreeftjessalade, pindakaas met komkommer, en nog twee met gezouten roomboter en hagelslag, pastapot een beetje uitgelepelt en een beker melk.
T: wss kop thee.
B: paard gepoetst en grondwerk.

Vervelend dat je je zo rot voelt! Eventjes rustig bijkomen :(:)
Morgen weer een nieuwe dag!

Bente_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 19:47

Ik ben niet meer zo actief in het topic puur omdat ik super druk ben met mn studie. Lees het elke avond wel weer eventjes bij! :)

Maar nu ik er toch ben, eventjes een lijstje van mijn kant van vandaag;

O: smoothie van havermout, mango, spinazie en jus d'orange
T: een hero pinda en pindakaas reepje en 2 boterhammen met 15 gram pindakaas
L: tosti met wat curry en een hele komkommer (:+)
T: smartbar crunchy, rijstwafel met pure chocolade en 2 volkoren cracottes met komijn kaas en een gekookt ei
A: een recept van Sonja Bakker, macaroni met ham en kaas uit de oven <3 en volgens het boek maar 460 kcal per portie dus daar heb ik super veel zin in!
T: 175 gram skyr met een handje blauwe bessen

B: uur paardrijden en 40 minuten krachttraining (+10 min warming up)

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 20:55

Macaroni met kaas en ham is zo lekker! <3

O: schaaltje yoghurt met cruesli
M: drie crackers met kipfilet
A: tonijnsalade (klein bakje van de AH) en een hamburger
T: 100 gram bananenvla

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 21:32

Dat is heeeeel lekker, macaroni met ham en kaas! Kan me haast niet voorstellen dat er zo 'weinig' ckal inzitten alleen :')

Mijn lijstje..
O: gekookt ei en avocado
T: walnoten
L: crackers met geitenkaas
T: eierkoek
A: Groentetaart
T: banaan

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 21:46

O: 2 speltboterhammen met margarine,1 met pindakaas en 1 met 1,5 plak kipfilet
L: 3 speltbboterhammen, 2 met 1 gebakken ei en 1 met aardbeienjam
A: cordonbleue, sperciebonen, gebakken aardappels, appelmoes, beetje salade, klein schaaltje vla
T: rijstewafel met pindakaas

+- 1650 kcal
B: half uur buikspier en armspieroefeningen

Bente_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 21:55

finnens schreef:
Dat is heeeeel lekker, macaroni met ham en kaas! Kan me haast niet voorstellen dat er zo 'weinig' ckal inzitten alleen :')

Mijn lijstje..
O: gekookt ei en avocado
T: walnoten
L: crackers met geitenkaas
T: eierkoek
A: Groentetaart

Ik ook niet! Maar als ik het handmatig invoer kom ik ook op 500 kcal! Het zijn allemaal magere producten en voor de rest macaroni en groente :j

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 09:11

Gisteren stiekem nog een boterham gemaakt met kipsalade hawai :o maar sinds het toch een zware training was, mocht dat wel. Vandaag kan ik amper men armen bewegen :') de ruit krabben van het vriezen deze ochtend was een hel :')

O: actimel, overnight oats
T: Appelsien
M: Zelfgemaakte salade (salade, kool, wortels, kerstomaatjes, bieslook, hesp en als sausje olijfolie + bieslook, mosterd en peper/zout)
T: Appel
A: Spaghetti

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 09:44

Goedemorgen! Ik heb het een en ander gemist maar: ooooh bali <3
Gisteren qua eten was een ramp, last van mijn buik omdat ze daar alleen maar vet eten hadden.. En als je een paar uur hebt geskied krijg je toch wel honger :')
Hopen dat het elkaar wel een beetje compenseert aan het einde van de dag, wel geprobeerd om zo veel mogelijk water te drinken.

Vandaag probeer ik gewoon weer netjes te doen. Hopen dat het straks lukt om te sporten met mijn spierpijn :D

V_eraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 10:44

Ah zo jaloers Ilse! Geniet er van in Bali

Gisteren had ik een flinke cheatday maar wel veel gelopen door de stad!
O: magere kwark met kaneel en kokos
T: Banaan & plak ontbijtkoek
L: Bruin broodje met zalm en kruidenkaas <3
T: 2 mandarijnen & 1 zakje propercorn popcorn Sweet en Salty <3
A: Macdonalds :') Ik vind het ook eigenlijk helemaal niet lekker maar m'n broertje kwam me ophalen op het station & die wilde perse naar de mac

_Ilsee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 11:57

Dankjulliewel dames! Ik moet wel zeggen dat de temperaturen mij wel erg zwaar vallen.
En ik ben jaloers op al jullie lijstjes met Nederlands eten haha! Ik ben er nu net een week, en de mie en nasi 2x daags zijn niet zo mijn ding helaas.