Hardlopen deel 3

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 01:09

KarinvdM schreef:
Het is hier weer erg gezellig, maar aangezien dit op MWS staat is dat niet helemaal de bedoeling.
Dit topic is informatief bedoeld, voor de gezelligheid en kletsen over tijden en wedstrijden zijn er topics in de HK.
Het gaat nog steeds over hardlopen. Er worden vragen gesteld en resultaten gedeeld. En voor zo ver ik weet ben ik niet kleurenblind en ik spot bij jou toch echt geen groene gebruikersnaam :=

Annetje

Re: Hardlopen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 08:44

Kiwipitje dat Is oook niet aardig om te zeggen. Volgens mij heeft Karin gelijk. Het verschil tussen de topics wordt soms heel klein.

Ik heb zelf wel een vraag. Ik heb in het verleden veel last gehad van mijn rug. Nu heb ik voor het eerst het hardlopen ongebouwd Tot tien km rennen. Elke keer als ik langer ren dan voel ik mijn onderrug 'verkrampen,' een beetje stijf worden. Echt pijn doet het niet maar het is net wat vervelend. Het voelt alsof ik die spieren de hele tijd stil heb gehouden en niet heb bewogen. Iemand enig idee hoe ik dat tijdens het rennen weg kan krijgen?

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 09:06

Ik was 42e van de 108. Ik merkte echt dat het lopen met zo'n wedstrijd me een grotere kick gaf. Is ook fijn dat je mee kan lopen met iemand die (iets sneller dan) jouw eigen tempo loopt. Je haakt gewoon aan dan :D Dus nee. Absoluut een aanrader!

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 09:42

Annetje schreef:
Kiwipitje dat Is oook niet aardig om te zeggen. Volgens mij heeft Karin gelijk. Het verschil tussen de topics wordt soms heel klein.

Ik heb zelf wel een vraag. Ik heb in het verleden veel last gehad van mijn rug. Nu heb ik voor het eerst het hardlopen ongebouwd Tot tien km rennen. Elke keer als ik langer ren dan voel ik mijn onderrug 'verkrampen,' een beetje stijf worden. Echt pijn doet het niet maar het is net wat vervelend. Het voelt alsof ik die spieren de hele tijd stil heb gehouden en niet heb bewogen. Iemand enig idee hoe ik dat tijdens het rennen weg kan krijgen?

Doe je al wel regelmatig core training? Ik merk als ik dat regelmatig doe, ik ook rechter op loop, beter ademhaal en alles minder verkramp. Verder merk ik ook nu ik regelmatig mediteer, dat ik ook beter mijn ademhalen onder controle heb. Is misschien ook wel een goede :)

Ik sluit overigens graag aan bij dit topic. Ik heet Marije, 21 jaar, ik ben weer begonnen met hardlopen, loop vooral om de stressregulatie. Kan echt genieten als ik klaar ben en sta te stretchen. Heerlijk! Ik merk wel dat ik op moet passen hoeveel ik geef tijdens het lopen. Vorig jaar heb ik in alle enthousiasme mijn hielen kapot gelopen (hielblessure). Als resultaat heb ik bijna een jaar stil gestaan. Nu sta ik weer een week stil omdat mijn hielen zeuren. Ik voel ze wel, maar ze doen geen pijn.

Ik ben hier vorig jaar naar de dokter geweest, en die zei alleen dat rust voldoende was. In die tussentijd heb ik wel goede schoenen en zooltjes aangemeten gekregen. Nu doe ik regelmatig wel wat oefeningen om mijn hielen te versterken (op de trap, of met een stok) en dat gaat allemaal prima. Maar zodra ik bijvoorbeeld tijdens mijn krachtraining een explosieve oefening doe, zoals een jump squat, dan merk ik dat hij weer wat gaat trekken. Heeft iemand daar ervaring mee?

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 11:33

Kiwipitje schreef:
KarinvdM schreef:
Het is hier weer erg gezellig, maar aangezien dit op MWS staat is dat niet helemaal de bedoeling.
Dit topic is informatief bedoeld, voor de gezelligheid en kletsen over tijden en wedstrijden zijn er topics in de HK.
Het gaat nog steeds over hardlopen. Er worden vragen gesteld en resultaten gedeeld. En voor zo ver ik weet ben ik niet kleurenblind en ik spot bij jou toch echt geen groene gebruikersnaam :=

Nee, maar als je zo door gaat verhuist ook dit topic naar de HK en om dat te voorkomen geef ik dit aan.
Het is gewoon handig voor beginnende lopers als er een topic om MWS staat omdat deze makkelijk te vinden is.
MWS is ook bedoeld voor informatieve topics en niet voor geklets.
Tijden en resultaten delen hoort hier ook niet thuis.

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 13:22

Ik vervolgens in de HK zoeken, nergens een topic te vinden. Ook stom, mag ik nergens m'n wedstrijdresultaten delen :(:)

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 13:51

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 17:13

Bizar! Ik zocht op hk en hardlopen en dan vond ie helemaal niks. Blijft lastig haha

Sincere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 21:48

Hallo!

Even een vraagje;
Op de loopband houd ik het rennen 5 minuten achter elkaar vol en buiten slecht 2.5...

Is dat normaal?

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 21:52

Ik hoorde van een vriendin (die ook in de sportschool traint) dat je de loopband op helling 3% (weet ik niet helemaal zeker) moet zetten. Dit zou overeen komen met het 'buiten' lopen :)

Sincere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 22:10

Okee bedankt!
Dan ga ik dat voortaan maar doen :)

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 21:09

Marijee schreef:
Annetje schreef:

Doe je al wel regelmatig core training? Ik merk als ik dat regelmatig doe, ik ook rechter op loop, beter ademhaal en alles minder verkramp. Verder merk ik ook nu ik regelmatig mediteer, dat ik ook beter mijn ademhalen onder controle heb. Is misschien ook wel een goede :)

Ik heb inderdaad heel wat oefeningen van de fysio om te doen, omdat ik anders niet zou functioneren. Vorig jaar rond november door mijn rug gegaan tijdens een rondje rennen (ik had al wat last van mijn rug, ren de berg af en BAM! voor mijn gevoel kon ik alleen nog maar kruipen) maanden uit de running geweest en uiteindelijk door de oefeningen van de fysio er weer bovenop gekrabbeld. MRI en alles gehad, maar daar was niet heel erg veel op te zien. Mijn SI-gewricht is wel te bewegelijk en hierdoor instabiel. Ik krijg klachten in mijn heup, lies, bil en bovenbeen aan de rechterkant van mijn lijf.
Ik doe mijn oefeningen helaas echt veel te weinig. De oefeningen zijn saai, duren lang en ik heb er gewoon geen zin in, ook al weet ik dat het anders niet lukt. Ik heb deze week de makkelijkste oefeningen elke dag gedaan en ik merk alweer iets vooruitgang. Die oefeningen moeten dus weer gewoon gedaan worden maar pfff -O- Ik kan me er vaak gewoon niet toe zetten. Het zijn natuurlijk altijd ongeveer dezelfde oefeningen (heb er denk ik een stuk of tien á 15) en eigenlijk moet ik elke oefening dik 5 minuten volhouden wil het effect hebben. Als ik ze echt allemaal doe ben ik dik een uur bezig.

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 22:56

Sincere schreef:
Hallo!

Even een vraagje;
Op de loopband houd ik het rennen 5 minuten achter elkaar vol en buiten slecht 2.5...

Is dat normaal?

Zo begon ik ook..
Heb het binnen opgebouwd tot 3 km (20 min) aan 1 stuk.. Toen ging het buiten ook makkelijker.. Let vooral op dat je met een laag tempo begint buiten.. Je km/u zijn buiten waarschijnlijk veel hoger dan dat je binnenn instelt.

Sincere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 00:21

@renee16 @bonjoy bedankt voor de reacties!
Ik denk inderdaad dat mijn tempo hoog ligt buiten, ik vind een hoger tempo fijner lopen dan een laag tempo.
Misschien moet ik daar eens goed op gaan Letten!

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 00:36

Ik zit eigenlijk te denken aan een abonnementje sportschool. Buiten loop ik snel te hard en krijg ik last van mijn schenen, als ik de snelheid in kan stellen op de loopband moet ik wel langzamer rennen :')

Zou het helpen?

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 08:46

Liesje89 schreef:
Ik zit eigenlijk te denken aan een abonnementje sportschool. Buiten loop ik snel te hard en krijg ik last van mijn schenen, als ik de snelheid in kan stellen op de loopband moet ik wel langzamer rennen :')

Zou het helpen?

Het is het proberen waard toch?
Tenminste als je een abo voorn een maandje of 1 of 2 kan doen.

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 08:50

Ik had vier weken niet gelopen, vanwege drukte en vakantie. Ik zat op zo'n 8 km.
Nu weer twee keer 5 km gelopen, de eerste run flinke spierpijn gehad. Tweede run niet meer.
Maar de snelheid is nog niet top.
Op naar 19 april Enschede, 10 km. :o

xMaritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 13:20

Zijn er mensen die zondag meedoen met de Zandvoort Circuitrun? Ik ga de 12 km met mijn vader lopen :) Alleen de weersverwachtingen zijn niet zo best.. Ik heb een waterdicht jack, alleen ben bang dat mijn broek niet waterdicht is. Hoe zouden jullie dat doen? Normaal ga ik niet hardlopen als het regent, kom er wel eens per ongeluk in terecht en dat is koudddd! -O-

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 14:18

Ik ren gewoon en word nat :P tja... ik denk dat een waterdicht jack ontzettend gaat zweten.

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 14:47

Ik heb vandaag een longsleeve gekocht van 100% polyamide hopelijk gaat dit wel goed met nat weer.

Weet iemand hier of je hier zweetplekken goed in ziet?

Ook mijn legging is van vergelijkbaar spul, niks waterdicht aan, maar wel allemaal snel droog spul (zo wordt het verkocht)

Dus ben benieuwd. Ik kan het je zaterdag avond vertellen xMaritt..
Ik wordt sowieso nat of het regent of niet > mudrun.

xMaritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 14:51

Oke dank je!
Dat jack wat ik heb is juist ideaal :j Regen gaat er niet doorheen maar zweet verdampt wel, is gewoon zo'n hardloopjack zeg maar.
Maar het nat worden zelf vind ik nog niet zo'n punt, het is meer dat mijn spieren er heel snel van afkoelen

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 14:58

Ja, voor gewoon hardlopen is een dun waterdicht jack denk ik wel heel prettig!
Ik doe alleen mee aan een mudrun (strongviking.nl) waar je ook veel obstakels tegenkomt, Ritsen en alles wat niet helemaal strak zit kan je daarin in de weg zitten. Dus een jasje leek me hiervoor niet ideaal.

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 15:44

Ik heb een Adidas jack voor als het regent. Ik ga er niet extra van zweten hoor, vind het een heel fijn jasje.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 21:56

Je wordt zo goor met die mud run. Zweetvlekken boeien echt niet!

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 22:28

Nee das waar, ze waren niet meer te zien.. Niks meer overigens hahaha!!

Was lekker, viel me alles mee! Volgende x 13km!

Jij lekker gelopen kiwipitje?