[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kim_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 10:26

Mag ik me hier ook melden? :)

Ik ben sinds dinsdag 2 april bezig met een koolhydraatarm dieet in samenwerking met een diëtiste. Ik worstel al zo ongeveer mijn hele leven met mijn gewicht; van baby/peuter af aan al te zwaar. Van alles geprobeerd, 3 diëtistes gehad, Sonja Bakker gedaan, Modifast, noem maar op. Bezoekje aan de huisarts is bijna 10 jaar geleden, zo ook de diëtistes. Ik durfde in de tussentijd er niet meer heen. Dit half maart toch gedaan, bloed laten prikken waarmee alles goed bleek te zijn dus heb ik een verwijzing naar een diëtiste gevraagd. Poging zoveel aangezien vorige diëtistes niks voor me konden doen met hun standaard adviezen, maar het proberen waard. Ik ben nu in totaal 3,5kg kwijt waarvan 2,2kg sinds vorige week dinsdag met de start van kh arm :)

lauraP

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 10:28

Danseresje schreef:
Even een vraagje, maar ik zie de laatste tijd meer en meer lijstjes voorbij komen en volgens mij mogen deze niet in dit topic. Niet om banketstaaf te zijn ofzo, maar eigenlijk vind ik de Posts met alleen een lijstje ook niet zo heel interessant.....

Ik vind het vooral 'vervelend' (als in jammer) dat er nooit de intesiteit en hoeveelheid beweging bij staat. Als ik met mijn beweging zou eten wat winner eet zou ik het niet redden bijvoorbeeld.
geen aanval op jou winner, het eerste eetlijstje wat ik tegenkwam was van jou :)

N0a

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 10:38

Oh wist ook niet dat je geen lijstjes mocht plaatsen. Vindt het eigenlijk wel fijn om eens te vergelijken en te kijken wat andere zoal eten, dan kan ik daar ook inspiratie uithalen. :)

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 10:43

Het was mij ook opgevallen ja dat het niet mag...

@lauraP: ja dat is ook zo, beweging maakt een heel verschil. Ook lengte, leeftijd en geslacht denk ik...

Hoi Kim! :wave: KHarm vind ik altijd een beetje tricky (mijn mening), maar als het voor jou werkt super! heel veel succes en gezellig dat je mee komt kletsen

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 10:54

Ik probeer wel minder KHD te eten hoor, eigen skip ik vaak de aardappels bij het avondeten.
Maar wij zijn wel echte stampot liefhebbers dus soms kom ik daar ook niet onderuit :+
Voor vanavond heb ik ze wel geskipt omdat ik gisteren eigenlijk alleen maar brood gegeten heb ;)

Kim_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 10:59

wollie2004: daar kan ik wel inkomen ja :) Echter is het zo'n beetje mijn laatste strohalm want anders zou ik een operatie moeten ondergaan. Ik doe het dus wel geheel onder begeleiding van een diëtiste en er komt te zijner tijd weer een opbouw naar meer kh. Ik mag nu maximaal 30g kh per dag en tot nu toe gaat dat goed!

Sakkia: Gelukkig geef ik niks om aardappels :P maar daarentegen ben ik wel gek op rijst/pasta. Wel heb ik kh vrije / kh arme pasta en rijst in huis zodat ik er toch iets van kan gebruiken bij een avondmaaltijd.

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 11:05

Die lijstjes zijn juist hartstikke handig, zo kom je op ideeen om je eten te varieeren.
Misschien kun je een salade met van die pasta dingen maken kim.Weet even niet de benaming maar ze zijn geel en gedraaid :')

suzanne_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 11:09

Vandaag weer een goed dag. Gister bij het avondeten een uitschieter gehad.op mn werk ( gehandicapten zorg) aten ze savonds patat. Het was lekker, maar zit er nog vol van!

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 11:19

Morgen!

Tijdje geleden hier ook eens mee gepost en sindsdien fanatiek aan het meelezen. Zou graag weer mee komen kletsen! :)
Hier is de knop ook helemaal weer om! Het mooie weer komt er weer aan en er is een leuke vent in beeld... Goede redenen om nu echt die minimale 5 kilo eraf te krijgen! :D

Ik ben 1,77 en momenteel 78 kilo! Qua beeld zou je zeggen; ''Oh die is niet te zwaar'', maar ik irriteer me mateloos aan de hoeveelheid kilo's die elke keer weer op de weegschaal staan en met name aan m'n benen. Inmiddels gestopt met de pil en ik hoop dat dat ook mee werkt. Ik hoef niet snel, wil dat het er af gaat en blijft! :)

Ik vind gevarieerd eten en sporten erg belangrijk. Beweeg veel en daar is mijn eetlust (Denk ik) ook naar. Lijstje voor vandaag:

10.45: 2 cream crackers met light boter en 20+ kaas + kop thee.
12.00: 2 boterhammen met light boter, 1 met gekookt ei en 1 met vruchtenhagel + kop half volle melk + kop water.
15.30: Schaaltje magere yoghurt met peer + kop thee.
17.45: Avond eten (Nog geen idee wat!) + kop water.
08.30: Appel + 2 koppen thee.

Beweging: 1 uur privéles, 10 KM fietsen, 10 KM lopen en een buikspier kwartier.

Kim_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 11:32

hannahaapje schreef:
Die lijstjes zijn juist hartstikke handig, zo kom je op ideeen om je eten te varieeren.
Misschien kun je een salade met van die pasta dingen maken kim.Weet even niet de benaming maar ze zijn geel en gedraaid :')

Geel en gedraaid? :P hoe bedoel je?

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 11:34

Kim_89: Mag ik vragen wat je zoal eet op een dag? Ben wel nieuwsgierig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 11:46

Kim_89 schreef:
hannahaapje schreef:

fusili :))

Mandy517

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 11:47

Kim_89 schreef:
hannahaapje schreef:

Fusilli? :D soort wokkels-pasta

Ik heb me vanmorgen weer gewogen na een ontzettend slecht weekend.. niks eraf, maar ook niks erbij!
Ben dus eigenlijk wel tevreden :)

Kim_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 11:54

Haha, oh die dus :P Ja, dat kan zeker! De pasta die ik gebruik heeft 5g netto kh per portie.

_PassoaJus: ik wil best een voorbeeldlijstje neerzetten maar ik begreep net dat dat niet mag :)

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 11:55

Nomnomnomnomnommmmm lunchpauze!

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 11:59

Ik vind de lijstjes ook fijn, kan er best wat inspiratie uit halen! Daarnaast kan je eenvoudig aanwijzingen geven aan anderen zodra je ziet dat iemand te weinig eet, teveel eet of te weinig/teveel van iets binnen krijgt. :) Maar een tijd terug in dit topic ging iedereen alleen nog maar lijstjes plaatsen en werd er verder nauwelijks meer wat besproken, vandaar dat de lijstjes niet meer toegestaan zijn tenzij je gericht iets wilde vragen.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 12:03

Paar slechte dagen gehad (donderdag veel alcohol gehad en wat lekkers, vrijdag een paar biertjes) maar sinds een paar dagen weer goed bezig. Helaas nu iets van buikgriep onder de leden..
Wil toch gaan sporten vandaag, even kijken of maag zich gedeisd houdt.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 12:06

Voorbeeldlijstjes heb ik geen moeite mee. Misschien moeten ze de OP maar aanpassen dat het mag onder bepaalde voorwaarde? Ik vind het storend worden wanneer iedereen zijn daglijst post en weer weg is :evaw: en wel reactie verwacht, maar een post (als voorbeeld), inclusief beweging die dag. Waarom niet? Daar kun je inspiratie uit halen en wanneer andere vinden dat je iets toe kunt voegen of weg kunt laten en het goed kan beargumenteren, graag zelfs!

Dames, ik ben mede dankzij jullie tips en motivatie al 17kg kwijt!

Ik heb dit weekend echt verschrikkelijk gezondigd! Maar we gaan er vandaag weer keihard tegenaan. Ik heb vanochtend al een uur gesport en een uur gefietst. Ik ben nu bezig aan een turbo lunch :+ (4 donkerbruine boterhammen met 2 gekookte eieren, komkommer, kaas en schouderham en een halve liter thee) en dadelijk spring ik weer op mijn stalen ros voor 13 km en zadel ik mijn paard ook nog op voor een rit van 16km. Nee, aan beweging geen tekort vandaag :D (niet geheel vrijwillig overigens, auto is kapot haha)

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 12:09

Zo jij bent lekker bezig! Goedzo!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 12:10

Hallo zeg, wat een beweging. :D :D

Puppetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 12:16

Ik ben sinds gisteren begonnen om chlorella aan mijn shakes toe te voegen. Wat is dat spul vies zeg :r . Ik wil het 2 weken gebruiken om even mijn lichaam goed te reinigen. Ik ontbijt nog steeds met eiwitshakes en tussendoor een koolhydraatarme cracker met filet americain of kaas. Tussen de middag een maaltijdreep en daarna snaai ik meestal nog een wat plakjes kaas of wat plakken kipfilet. In de avond eet ik groente en vlees of vis en rond een uur of 8 neem ik nog een handje walnoten of pecan noten. Dit is voor mij goed vol te houden en ik val nog steeds keurig af. Ik ben nu 8 kilo afgevallen en heb er nog 9 te gaan tot mijn streefgewicht. Gisteren kon ik wel weer een rijjasje aan wat ik al tijden niet meer heb gedragen dus dat was wel een overwinning!!

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 12:17

Lekker bezig Dais_! Is het wel lekker weer voor! :D

Ik ging gisteren een rondje skeeleren maar die was wat langer dan gedacht. 15km was toch een beetje veel :') dus daar heb ik vandaag al de hele dag plezier van, haha.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 12:18

Wow, wat ben jij goed bezig Dais! En wat ben je al veel afgevallen!! Super knap. :))
Wat fijn dat je je rijjasje weer aan kon puppetje. Wat een goed gevoel moet dat geven :)

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 12:19

Wat is dat chlorella dan? Klinkt chemisch :=

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 12:22

Lekker aan het bewegen! Dais_ en Negerzoen
Ik kreeg altijd op een gegeven moment pijn mijn voeten van skeeleren.
Gister heb ik wel weer zo'n uur of 3 met de hond gewandeld.

@Puppetje fijn dat je je jasje weer aankon
@roosch beterschap

Minder slaap nu omdat ik met jonge gevonden konijntjes zit die 's nachts ook eten willen.
in het Weekend vind ik het altijd lastig om genoeg te drinken, vergeet het vaak.
Hoe doen jullie dit?