[Centraal] Haar/haarverf deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xSannee

Re: [Centraal] Haar/haarverf deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 13:02

Mijn haar is inderdaad heel erg dun dus als het lang is, zijn laagjes het ook niet helemaal.

Niekj_Jente

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 21:17

Ik had van de week ook weer een gekke bui..
Was mijn haar zo moe dat ik weer eens een pony heb laten knippen..
Het hing er echt zo saai bij...

Voor
Afbeelding

Na
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 21:52

heel mooi!

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 21:55

Staat je heel leuk! :j

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 22:43

Heeft iemand ervaring met zilvershampoo en blond haar? Ik vind mijn haar toch iets te geel op dit moment en kreeg als tip om er even 5 min. zilvershampoo in te laten trekken..

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 22:49

Haha ja.... ik was echt wit! Bijna grijzig / zilver O:)

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 22:52

Amber_ schreef:

Dat klinkt niet goed... :P

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 22:54

Ik heb ooit mijn haar ontkleurd en toen werd het ook erg geel. Ben daarna standaard met zilvershampoo gaan wassen, gewoon als normale shampoo zeg maar, dus niet in laten weken. Het is toen uiteindelijk nog zo'n kleurtje geworden en toen heb ik het weer geverfd.

http://i.imgur.com/x7FCs1z.jpg

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 22:56

Dreamy schreef:
Amber_ schreef:

Dat klinkt niet goed... :P

Nee haha, schrok er zelf van!!!

Maar ik liet het 10 minuten zitten, dat raadkik af haha. Maar erin en eruit kan prima :j

Blacky

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 22:58

Hai :wave:

Ik hoop dat jullie het goed vinden dat ik hier een vraag kom stellen.

Gisteren heb ik mijn haar ontkleurt met Garnier Nutrisse Truly Blond D+++, en jullie snappen misschien al wel waar dit verhaal naar toe gaat. :=
Ik was tegen het donkerblond/lichtbruin aan maar wou toch iets lichter en besloot om het te ontkleuren.
Nu heb ik dit gisteren dus gedaan, en ik kan echt de deur niet meer uit zonder een muts op.. _O-
Mijn punten en in de lengte ziet er op zich prima uit en daar valt nog mee te leven.
Maar aan beide zijkanten van mijn hoofd is mijn haar echt tegen het wit aan en ook echt op precies dezelfde plekken aan beide kanten. (Voor degene die hier écht verstand van heeft en mij bruikbare tips kan geven wil ik nog best wel een foto maken en die via pb sturen. :+ ) Dus dit ziet er een beetje apart uit.
(Mijn moeder kwam al met het idee om het aan beide kanten op te scheren mocht er geen oplossing zijn.. :Y) )
En op mijn hoofd waar dus een beetje uitgroei zat is het natuurlijk ook blonder dan de rest geworden.. Plus er zit ook een iets wat oranje gloed overheen.
Nu heb ik onwijs veel research gedaan op het internet maar iedereen zegt weer iets anders..
De een zegt as-blond erover heen gooien, de ander zegt zilvershampoo, die zegt weer een bruine tint maar wat is wijsheid?
Hoe krijg ik nu een redelijke egale kleur in mijn haar?
Ik wil het liefst wel een blonde kleur behouden dus mij leek het beste om morgen maar 2 pakken as-blond op te halen. Maar ik lees nergens echt duidelijk of dit gaat werken? En mocht dit niet werken kan ik er dan gewoon een bruine kleur overheen gooien?
En wat zou dan beter zijn, een spoeling of toch echt permanente verf?
Arghh, zoveel vragen.. En ik zit letterlijk met mijn handen in het haar.

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 23:30

Dreamy schreef:
Heeft iemand ervaring met zilvershampoo en blond haar? Ik vind mijn haar toch iets te geel op dit moment en kreeg als tip om er even 5 min. zilvershampoo in te laten trekken..

Ja werkt goed! Niet te lang in laten trekken, 5 min. mee te beginnen. Dan kan het echt nog niet grijs of paars worden hoor. Ik heb mijn haar vorig jaar wit gehad en gebruikte dan altijd zilvershampoo. Pas als ik het echt 10 a 15 minuten inliet of het een paar dagen achter elkaar gebruikte werd het paars of grijzig.
Als het blond is gebeurd dat helemaal niet zo snel.

Edit:
Blacky: ik zou er een middenblonde tot goudblonde kleur overheen doen. Ik heb jouw probleem ook wel is gehad met blonderen. Het was niet wit aan de zijkanten dan, maar ik had wel dat blonde bovenop. Ik heb toen askleur er over gedaan en dat dan maar kort laten zitten. Toen was het mooi blond. Alleen omdat jij die witte stukken hebt zou ik kiezen voor een iets rodere verf dan as. Askleuren zijn .1 of .2 dan zou ik voor .0 gaan of .3misschien. Anders heb je kans dat je witte haar grijzig/groenig word.
Toen mijn haar vorig jaar wit was heb ik het ook terug geverfd naaf mijn eigen kleur. Maar met gewoon middenblond werd dat grijzig. Dat is een .0 verf. Kleuren met .1 en .2 zullen een stuk 'assiger' zijn en dan heb je kans dat het wit grijs wordt. Het zal alleen dan wel een stuk donkerder weer worden, maar das niet echt te voorkomen.

Geen zilvershampoo doen trouwens! Dan wordt dat wit echt paars.
Laatst bijgewerkt door jasz op 29-03-15 23:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 23:35

Sowieso als je haar niet helemaal ontkleurd of super erg gebleekt is wordt het niet paars of grijs hoor. Ik heb highlights laten zetten en ik was m'n haar ook af en toe even met zilvershampoo zodat het weer even ietsjes witter wordt ipv geel. Gaat prima :)

JamieShanin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 21:12

Staat je goed zeg die pony!!!

Mensen ff n snel vraagje ik heb de grootste vergissing ooit begaan dit weekeind.
Ik wilde mijn mooie rode haren iets donkerder/ warmer rood hebben, dit is dus helemaal
verkeer uitgepakt heel donker bruin geworden. (dom dom dom van mij)
Staat verschrikkelijk hahaha en het ergste is dat vriend lief het helemaal leuk vind ... :Y)

Ik ben nu aan t wassen met Head and Schouders om het scherpe donkere er af te krijgen.

Nu de vraag :D
Hoe zit het ook al weer met henna? dat is al weer een tijdje geleden voor mij,
ik heb het nu chemisch geverfd hierna kan je het over 4weken toch weer met Henna verven?
Dat staat me namelijk wel bij :P

Ik heb gegoogeld maar er zijn veel verschillende meningen dus vandaag mijn vraag :D

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 22:09

Heejjj ik kwam dit topic tegen ik denk komt goed uit want ik heb een vraagje.
Ik vind het leuk om een invlecht te maken in mijn haar alleen ik weet niet hoe het komt maar hij zit altijd veel te los. Ik kan hard trekken, spul indoen wat zeg maar meer grip heeft want ik heb uit mezelf best glad haar, ik kan superveel haarlak indoen, me haar kliedenat maken het maakt niet uit het zit altijd veel te los. Mensen die ik ken die doen het ook wel eens bij mij en dan zit het btw perfect vast en kan ik er in slapen en alles. Iemand tips zodat ik het wat strakker kan krijgen? Het blijft bij mij nog geen half uur zitten.

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 22:12

Ik heb daar geen ervaring mee, mijn haar heb ik altijd los O:) Maar je hebt van die beach texturing spray, daar zit zout in geloof ik en daar wordt je haar stugger van. Misschien dat het dan beter blijft hangen? :p

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 22:22

xDonja schreef:
Ik heb daar geen ervaring mee, mijn haar heb ik altijd los O:) Maar je hebt van die beach texturing spray, daar zit zout in geloof ik en daar wordt je haar stugger van. Misschien dat het dan beter blijft hangen? :p

Ik kan kijken maar ik heb al zoveel geprobeerd en tot nu toe zonder resultaat. Ik denk eerlijk gezegd wel dat het te maken heeft met mijn manier van invlechten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 22:23

kleinere plukjes pakken? word het misschien minder zwaar van in een keer

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 22:38

Dat is misschien een tip. Zou het ook kunnen dat mijn haar gewoon te dik is of dat ik te veel haar heb? Ik heb namelijk enorm dik en enorm veel haar. Dus zou dat ook een rol kunnen spelen??

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 22:40

Kleinere plukjes misschien inderdaad, en je kunt ook tussendoor elastiekjes gebruiken (van die dunne paardenelastiekjes) bijvoorbeeld om de 10 slagen, dan zakt het ook minder snel uit en je ziet er niks van :)

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 07:27

Frummels schreef:
Kleinere plukjes misschien inderdaad, en je kunt ook tussendoor elastiekjes gebruiken (van die dunne paardenelastiekjes) bijvoorbeeld om de 10 slagen, dan zakt het ook minder snel uit en je ziet er niks van :)

Ik heb nu kleinere plukjes en ik heb al het idee dat het beter werkt. Ik heb geen paardenelastiekjes maar wel nog van die elastiekjes voor je beugel want die is er bij mij allang uit. Dus die kan ik dan eens gebruiken. Bedankt voor de tips.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 10:54

Weet.iemand of twee kleuren highligths laten zetten mogelijk is? :)

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 10:57

Dat ligt aan je kapper.Hier is het altijd mogelijk geweest. :)

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 10:59

Lous schreef:
Dat ligt aan je kapper. Bij mij is het altijd mogelijk geweest.

Ga ik dat straks vragen! Ik weet nooit wat ik wil..Heb nu wat langer haar en onderin is het heel mooi,maar bovenop heel pluizig en lelijk dun..dus ja wat voor kapseln
dan. Ik hou niet van heel kort.lastig lastig :D

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 11:03

Bij mij kon het ook altijd :j

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 11:11

gekvanfleur schreef:
Weet.iemand of twee kleuren highligths laten zetten mogelijk is? :)

Mijn balayage/highlights/ombre/whatever is ook met twee tinten geverfd! Dus denk het het wel moet kunnen, welke kleuren wil je dan?