Dreamy schreef:Heeft iemand ervaring met zilvershampoo en blond haar? Ik vind mijn haar toch iets te geel op dit moment en kreeg als tip om er even 5 min. zilvershampoo in te laten trekken..
Ja werkt goed! Niet te lang in laten trekken, 5 min. mee te beginnen. Dan kan het echt nog niet grijs of paars worden hoor. Ik heb mijn haar vorig jaar wit gehad en gebruikte dan altijd zilvershampoo. Pas als ik het echt 10 a 15 minuten inliet of het een paar dagen achter elkaar gebruikte werd het paars of grijzig.
Als het blond is gebeurd dat helemaal niet zo snel.
Edit:
Blacky: ik zou er een middenblonde tot goudblonde kleur overheen doen. Ik heb jouw probleem ook wel is gehad met blonderen. Het was niet wit aan de zijkanten dan, maar ik had wel dat blonde bovenop. Ik heb toen askleur er over gedaan en dat dan maar kort laten zitten. Toen was het mooi blond. Alleen omdat jij die witte stukken hebt zou ik kiezen voor een iets rodere verf dan as. Askleuren zijn .1 of .2 dan zou ik voor .0 gaan of .3misschien. Anders heb je kans dat je witte haar grijzig/groenig word.
Toen mijn haar vorig jaar wit was heb ik het ook terug geverfd naaf mijn eigen kleur. Maar met gewoon middenblond werd dat grijzig. Dat is een .0 verf. Kleuren met .1 en .2 zullen een stuk 'assiger' zijn en dan heb je kans dat het wit grijs wordt. Het zal alleen dan wel een stuk donkerder weer worden, maar das niet echt te voorkomen.
Geen zilvershampoo doen trouwens! Dan wordt dat wit echt paars.
Laatst bijgewerkt door jasz op 29-03-15 23:51, in het totaal 1 keer bewerkt