Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Emmaa_ schreef:Het lijkt mij dat condooms wellicht even de enige oplossing zijn, misschien niet permanent maar in ieder geval tot je kan overleggen met je arts (ik neem aan dat je regelmatig gesprekken hebt over de schildkliermedicatie?)
Emmaa_ schreef:Lekker makkelijk praten als hij niet degene is die zo'n apparaat moet laten installeren. Ik zou vrijdag lekker overleggen met je arts en alleen doen waar jij je echt goed bij voelt.
pandour4evuh schreef:Hoi bokkers,
Ik heb erop gezocht maar kon niet snel wat vinden dus daarom hier de volgende vraag.
Hebben hier mensen ervaringen met de Caya?
Ik heb momenteel een vriend en we hebben afgelopen week een zeer beschamende ervaring met een condoom gehad waarbij de condoom bij mij binnen er af gleed. Hij wil dus dat ik aan de pil ga.
Nu slik ik al schildklierhormonen en op de een of andere manier is het teveel voor mijn lichaam om daar nog meer hormonen bij te slikken. Denk hierbij aan hoofdpijn, verminderde sekslust. Ik wordt een hormonale ramp.
Nou kwam hij zelf met de spiraal maar 1 ik zit er niet op te wachten om deze te laten plaatsen en 2 als ik naar de ervaring van mijn zusje kijk is dit echt geen goed idee. Totaal verkeerd gegaan bij het plaatsen, gat in de baarmoederwand geprikt, naar huis gestuurd met pijnstillers en vervolgens midden in de nacht met de mbulance opgehaald vanwege de pijn. Toen er weer uitgehaald en 2 weken plat moeten liggen en na een maand weer opnieuw laten plaatsen.
Nou zit mijn vriend ermee. Dat hij geen condooms wil en dat dit de spontaniteit weghaalt. Hoe is jullie ervaring hier mee of met andere pressariums of de femcap.
Ik vind zelf dat we tot een compromis moeten komen. Gewoon voor de "voorspelbare" keren een hormoonloze vrouwen ding en voor de andere keren een condoom.
Wat zijn jullie ervaringen en hebben jullie tips.