[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 20:44

Ik zou absoluut niet gaan hanessen met hormonen als je er zo heftig op reageert. Het moeilijke is dat er relatief weinig betrouwbare anticonceptie voor vrouwen is, als je geen koperspiraal wilt, waar geen hormonen in zitten. Ik zou toch eigenlijk tegen m'n vriend zeggen dat hij zich niet zo moet aanstellen over die condooms, want als ik het goed begrijp vind hij het nu ineens een probleem?

pandour4evuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 20:56

We hebben nog niet heel lang een relatie en ik wacht altijd een tijd. Nu wou het er dus vorige week van komen en toen gebeurde dat. Het probleem is dus idd dat ik zo reageer. het is bijvoorbeeld hoofdpijn waar niks tegen op te slikken is. Waardoor ik dan weer met 1 van de 2 moet stoppen om het weer weg te laten ebben. Wat in beide gevallen absoluut een probleem is.

Hij zei quote condooms vind ik geen permanente optie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 20:58

Het lijkt mij dat condooms wellicht even de enige oplossing zijn, misschien niet permanent maar in ieder geval tot je kan overleggen met je arts (ik neem aan dat je regelmatig gesprekken hebt over de schildkliermedicatie?)

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 20:59

@Calipsolover: zou toch je HA contacteren. Lijkt me ook niet normaal...

@Pandour: je gezondheid gaat voor. En mss was de maat vd condoom niet juist of fout aangebracht. Mss moet je vriend een knipje laten zetten ~~}>

pandour4evuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 21:01

Als er zoiets bestond als de mannen pil mocht hij de hormonen zen lichaam in gaan gooien. Maar ik denk niet dat hij dat dan zou doen ;)

pandour4evuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 21:02

Emmaa_ schreef:
Het lijkt mij dat condooms wellicht even de enige oplossing zijn, misschien niet permanent maar in ieder geval tot je kan overleggen met je arts (ik neem aan dat je regelmatig gesprekken hebt over de schildkliermedicatie?)

Absoluut en ik zit er over na te denken om voor vrijdag een afspraak te maken.

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 21:28

Wat een hork, gaat 'ie zelf maar een knoopje laten leggen _-:( Wat wil hij dan dat je doet?

pandour4evuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 21:40

spiraaltje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 21:48

Lekker makkelijk praten als hij niet degene is die zo'n apparaat moet laten installeren. Ik zou vrijdag lekker overleggen met je arts en alleen doen waar jij je echt goed bij voelt.

pandour4evuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 22:09

Emmaa_ schreef:
Lekker makkelijk praten als hij niet degene is die zo'n apparaat moet laten installeren. Ik zou vrijdag lekker overleggen met je arts en alleen doen waar jij je echt goed bij voelt.

Daar zit ik dus ook mee, stel er zou een apparaat zijn die je via de schacht van de penis naar binnen zou kunnen brengen en deze zou de productie van zaadcellen tegen gaan. zou hij dit dan laten plaatsen?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 22:40

Dat er serieus nog kerels bestaan die zo denken. Schildkliermedicatie is al behoorlijk heftig en dan gaat meneer piepen omdat hij een condoom moet gebruiken? Lekker egoistisch :roll:

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 09:09

Had die dan niet gewoon een maat te groot gekocht? :o

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 22:31

pandour4evuh schreef:
Hoi bokkers,

Ik heb erop gezocht maar kon niet snel wat vinden dus daarom hier de volgende vraag.

Hebben hier mensen ervaringen met de Caya?

Ik heb momenteel een vriend en we hebben afgelopen week een zeer beschamende ervaring met een condoom gehad waarbij de condoom bij mij binnen er af gleed. Hij wil dus dat ik aan de pil ga.

Nu slik ik al schildklierhormonen en op de een of andere manier is het teveel voor mijn lichaam om daar nog meer hormonen bij te slikken. Denk hierbij aan hoofdpijn, verminderde sekslust. Ik wordt een hormonale ramp.

Nou kwam hij zelf met de spiraal maar 1 ik zit er niet op te wachten om deze te laten plaatsen en 2 als ik naar de ervaring van mijn zusje kijk is dit echt geen goed idee. Totaal verkeerd gegaan bij het plaatsen, gat in de baarmoederwand geprikt, naar huis gestuurd met pijnstillers en vervolgens midden in de nacht met de mbulance opgehaald vanwege de pijn. Toen er weer uitgehaald en 2 weken plat moeten liggen en na een maand weer opnieuw laten plaatsen.

Nou zit mijn vriend ermee. Dat hij geen condooms wil en dat dit de spontaniteit weghaalt. Hoe is jullie ervaring hier mee of met andere pressariums of de femcap.

Ik vind zelf dat we tot een compromis moeten komen. Gewoon voor de "voorspelbare" keren een hormoonloze vrouwen ding en voor de andere keren een condoom.

Wat zijn jullie ervaringen en hebben jullie tips.

als hij geen condooms wil en jij kunt niet over de hormonen..
simpel, dan laat hij toch lekker zijn startkabels doornemen als er geen actieve kinderwens is?

blijkbaar vind hij onthouding en condoom geen optie voor de dagen waarop het niet kan? dan is het zijn probleem.. benen gesloten of startkabels door..

zo heb ik het letterlijk ook tegen mijn vriend gezegd.. hij had spontaan geen probleem meer met het condoom

Miiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 22:37

Is iemand bekend met pijn aan het schaambeen/bot tijdens de menstruatie? Wat een *** gevoel zeg, overigens nog nooit een kind gehad. Lees op Google veel over tijdens de zwangerschap maar neem aan dat dit een normale menstruatie is. (morgen voor de zekerheid een test halen, maar het is vrijwel onmogelijk)

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 11:03

Ik heb vanochtend een koperspiraal (Flexi-t 300) laten plaatsen en het viel me echt 100% mee!
Even een positief berichtje tussen de vele horrorverhalen over het plaatsen. :)

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 14:16

Blij dat te horen :D
Ik wou schrijven veel plezier ermee maar nuja ... :+

Levitate

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 00:16

Ik heb even een vraagje: ik ben sinds vorige maand aan een nieuwe pil (de lichtere versie van de 'standaard' mycrogynon) dus dit is mijn tweede strip. Nu had ik met de eerste strip begin derde week wat spotting wat over ging aan het eind van die week vlak voor mijn menstruatie. Nu weer last van spotting alleen aan het begin van de derde week. Nu zou ik maandag dus geen pil meer moeten nemen voor mijn stopweek, maar ik wilde de pil eigenlijk doorslikken. Kan komende woensdag/donderdag/vrijdag geen menstruatie gebruiken namelijk :o
Mijn vraag was eigenlijk of ik nu meer kans heb op een doorbraakbloeding (omdat ik ook last heb van die spotting) want daar ben ik eigenlijk best bang voor :( en wat kan ik het beste doen als ik een doorbraakbloeding krijg/kan ik er nog iets tegen doen om het te voorkomen?

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 10:23

Ik denk dat je een doorbraakbloeding niet kunt voorkomen.
Maar hoe erg zit dat je in de weg? Ik neem aan dat je niet leegloopt :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 10:44

Bij sommige mensen dus wel. Als ik een doorbraambloeding heb moet ik een stopweek inlassen omdat ik anders door blijf bloeden tot ik dat wel doe, en mijn stopweken zijn echt heel heftig. Tot op het punt dat ik minstens 2 dagen dubbelgevouwen lig van de pijn.

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 10:50

Ik heb toch besloten voor een mirena spiraal te gaan. Wordt vrijdag geplaatst bij de gynaecoloog.
Stress nu al, en dat helpt natuurlijk niets :')

Maar ik houd me er maar aan vast dat de positieve verhalen vaak niet online staan..

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 10:52

Simoneem, was hier net wel een positief bericht :j
En je kunt altijd op voorhand een pijnstiller nemen als je je daar beter bij voelt.

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 10:53

Aria_zz schreef:
Simoneem, was hier net wel een positief bericht :j
En je kunt altijd op voorhand een pijnstiller nemen als je je daar beter bij voelt.

Je hebt gelijk! Kijk aan, geeft weer goede hoop, hihi :)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 10:54

Hier ook positief hoor, t is een paar tellen vervelend en daarna hoef je jaren lang nergens meer naar om te kijken. Ik ben er echt heel blij mee :j

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 10:58

Die paar minuten (uurtje pijn in mijn geval) wegen echt niet op tegen de rust en vrijheid die een spiraal biedt. Ik voel me zoveel beter hiermee :j

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 11:00

Dat was inderdaad ook waarom ik het toch maar ga doen!
Bedankt voor de positieve berichten! :)