Wielrenners/ mountainbikers hier?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 06:50

@Annexudith , van harte gefeliciteerd *\o/*
Vandaag mag het !! lekker je nieuwe schoenen testen .

@Uggy ; Wat vond je er precies zwaar aan ?
Heuvels rijden is natuurlijk ook tijdig schakelen , en
dat leer je door heuvels te rijden .
Maar , ik ben het met je eens dat je niet meteen voor
het allerzwaarste moet gaat .
Misschien kun je kijken of er in de omgeving waar jullie
zitten ook eenvoudige / kortere rondjes zijn .
Zo zou je mooi kunnen oefenen .
Kijk eens naar routes op Komoot bv .

uggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 08:02

@Time2tri
Het meest zware vond ik het weer, eergisteren heb ik 25 gefietst en toen was er naar mijn idee minder wind. Dat ging heel soepel, toen ik thuis was, dacht ik, nou we hadden wel 5 meer kunnen doen. We hebben een best lang stuk gisteren tegen de wind in gefietst en het begon ook nog te regenen. Toen ik thuis was voelde ik me voldaan een trots, maar 15 km tegen de wind ik was wel echt een beetje afzien.
Ik heb voor het eerst ook echt spierpijn na het fietsen. :+

Ik heb Komoot inderdaad gedownload, alleen snap ik ernog niet zoveel van. Dat zal wel aan mij liggen...

Lauraennala

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 09:20

AnnexUdith schreef:
De flat pedals mountainbike schoenen zijn binnen *\o/* alleen nog even tot morgen wachten dat ik echt jarig ben liefst had ik ze direct aangetrokken en was ik gaan fietsen :')

Gefeliciteerd *\o/*

uggy schreef:
Ik ben even opzoek naar advies/ervaringen. Over dik 3 week gaan mijn vriend en ik kamperen in Luxemburg. Super leuk natuurlijk. Hij neemt in ieder geval zijn fiets mee. Ik twijfel nog.

Gister heb ik voor het eerst 30 km gefietst. Het ging wel oke, maar ik had het wel flink zwaar. Nu ben ik een beetje bang dat ik de afstanden die ik nu fiets, in combinatie met de heuvels, nog niet goed trek als beginner. Heeft het voor mij dan wel nut om de fiets mee te nemen? Wat denken jullie?

Ik zou hem zeker meenemen! Je kan toch ook eventueel korter fietsen? Het is juist super leuk om in een andere omgeving te fietsen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 09:30

Jaaa AnnexUdith, gefeliciteerd! *\o/* Hopelijk zitten je schoenen lekker!

@uggy, inderdaad gewoon meenemen! Je moet wel wat heuvels op, maar je kan er ook weer af! :)) En een rondje van 15 km is ook al lekker. Fiets je wel met een goede cadans? Dat doet ook wonderen, heb ik ondervonden. Ik fietste eerst altijd met te zwaar verzet en dat kostte me veel meer energie.

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 11:14

uggy schreef:
@Annexudith gefeliciteerd met je verjaardag! Y)(^)

Ik ben even opzoek naar advies/ervaringen. Over dik 3 week gaan mijn vriend en ik kamperen in Luxemburg. Super leuk natuurlijk. Hij neemt in ieder geval zijn fiets mee. Ik twijfel nog.

Gister heb ik voor het eerst 30 km gefietst. Het ging wel oke, maar ik had het wel flink zwaar. Nu ben ik een beetje bang dat ik de afstanden die ik nu fiets, in combinatie met de heuvels, nog niet goed trek als beginner. Heeft het voor mij dan wel nut om de fiets mee te nemen? Wat denken jullie?

Moet je iets anders thuis laten o de fiets mee te kunnen nemen? Als het antwoord daarop nee is, dan is het in mijn ogen alleen maar nadelig om je fiets thuis te laten, het "ergste" dat er kan gebeuren is dat je hem mee hebt en besluit niet te gebruiken. Moet je er iets anders voor laten, dan moet je de afweging maken wat je liever mee zou nemen.

uggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 12:00

@Lauraennala Korter fietsen is ook een optie inderdaad!
@culaccino Ik denk wel dat daar nog winst te halen is inderdaad... Ik zal er eens naar kijken :D
@IMAY1990 Nee hoor, fietsen gaan gewoon achterop de fietsendrager. Ja, dat is inderdaad het ergste geval. Waarschijnlijk motiveer ik mezelf door hem mee te nemen wel om te gaan fietsen. Maarja, fietsen hoeft ook niet in een mega hoog tempo las ik net hierboven :')

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 12:02

uggy schreef:
@Annexudith gefeliciteerd met je verjaardag! Y)(^)

Dankjewel :D

Je kan je fiets gewoon meenemen denk ik. Ik zou zelf zulke heuvels ook niet lang volhouden hoor fiets dan al wel wat jaartjes maar de heuvels in Luxemburg zijn niet te vergelijken met Nederland natuurlijk. Maar voor de ervaring is het wel leuk en gewoon maar kijken wat je volhoudt. Ik zeg altijd als je samen fietst pas je aan aan diegene met de minste ervaring en stop als het niet meer vol te houden is.

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 13:09

Ik heb totaal 10x een rondje op de racefiets gedaan, toen ik mijn fiets mee nam naar Frankrijk. Waren in de buurt van de alpe d'huez en dacht, wie niet waagt, wie niet wint. Je kan altijd omdraaien.
En ja, boven kwam ik, na 3 uur :Y) Helemaal gesloopt, maar man wat was dat leuk :D

Suzanne_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 13:22

Wat leuk een fietstopic! Ik ben sinds kort ook begonnen, door mijn vriend die ook wedstrijden rijdt. Zijn hele familie is fanatiek, dus ik kon natuurlijk niet achterblijven.

Nu 5 keer gefietst in totaal en laatst voor het eerst met klikkers. Ik was vooral trots dat ik niet ben gevallen. :o
Vanavond ga ik ook weer een poging doen, rondje van 40 km als het weer meezit. Voor mij wel handig dat alles door mijn vriend geregeld wordt aan mijn fiets, dus ik hoef weinig zelf te sleutelen. Maar aan de andere kant ook de frustraties dat hij gewend is om veel harder te fietsen en het ziet er bij hem allemaal zo makkelijk uit terwijl ik doodga. :')

Hebben jullie misschien nog een tip waar ik een (niet te duur!) fietsbroekje kan halen. De decathlon is echt geplunderd en bij de meeste fietswinkels zijn ze snel al meer dan 100 euro...

Gefeliciteerd met je verjaardag AnnexUdith!

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 13:31

Welkom Suzanne :D Leuk dat iedereen zo fanatiek is!
Wat broeken betref, die vraag is de laatste paar pagina's meerdere keren voorbij gekomen. Een goede broek is heel erg bepalend voor je comfort en dus ook fietsplezier. Wij vinden het de investering echt waard. Voor net onder de €100,- ga je nog wel fijne broeken vinden, maar rond de €50,- wordt het al lastiger.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 13:45

Lauraennala schreef:
Welkom Suzanne :D Leuk dat iedereen zo fanatiek is!
Wat broeken betref, die vraag is de laatste paar pagina's meerdere keren voorbij gekomen. Een goede broek is heel erg bepalend voor je comfort en dus ook fietsplezier. Wij vinden het de investering echt waard. Voor net onder de €100,- ga je nog wel fijne broeken vinden, maar rond de €50,- wordt het al lastiger.

Tenzij je een sale product koopt. Dan kun je ze nog wel eens voor die prijs scoren!

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 14:22

Oké oke, fair enough haha

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 14:24

Suzanne_J schreef:
Wat leuk een fietstopic! Ik ben sinds kort ook begonnen, door mijn vriend die ook wedstrijden rijdt. Zijn hele familie is fanatiek, dus ik kon natuurlijk niet achterblijven.

Nu 5 keer gefietst in totaal en laatst voor het eerst met klikkers. Ik was vooral trots dat ik niet ben gevallen. :o
Vanavond ga ik ook weer een poging doen, rondje van 40 km als het weer meezit. Voor mij wel handig dat alles door mijn vriend geregeld wordt aan mijn fiets, dus ik hoef weinig zelf te sleutelen. Maar aan de andere kant ook de frustraties dat hij gewend is om veel harder te fietsen en het ziet er bij hem allemaal zo makkelijk uit terwijl ik doodga. :')

Hebben jullie misschien nog een tip waar ik een (niet te duur!) fietsbroekje kan halen. De decathlon is echt geplunderd en bij de meeste fietswinkels zijn ze snel al meer dan 100 euro...

Gefeliciteerd met je verjaardag AnnexUdith!

Ik ben voor een set van GCN gegaan. Redelijk betaalbaar en ik ben over de broek in ieder geval goed te spreken. Ik had het shirtje een maat te klein besteld dus die ligt nog even in de kast tot ik er voor mijn gevoel iets beter in pas. Van de prijzen van hun "Pro Team Kit" viel ik zo ongeveer van mijn stoel maar de "Fan Kit" items zijn goed te doen met £49.99 voor een broek met bretels en £89.99 voor een set.

Susan88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 14:29

Lauraennala schreef:
Ik heb totaal 10x een rondje op de racefiets gedaan, toen ik mijn fiets mee nam naar Frankrijk. Waren in de buurt van de alpe d'huez en dacht, wie niet waagt, wie niet wint. Je kan altijd omdraaien.
En ja, boven kwam ik, na 3 uur :Y) Helemaal gesloopt, maar man wat was dat leuk :D

Haha, zo herkenbaar! Ik had nog niet eens 2 maanden meegetraind op de racefiets. Dat was 1x per week een toertraining van 50 a 60km. Waarschijnlijk dus ook zo'n 10 keer een rondje gefietst in het platte Twente. Toen gingen we met de vereniging naar de Vogezen in Frankrijk en waren de ritten ineens 90+ km en meerdere klimmen in één rit. De Grand Ballon (op dag 2) heb ik toen bijna 2 uur over gedaan. De klim is ongeveer 15km met 950hm. Flink afzien, maar wel boven gekomen *\o/* De laatste km's naar het huisje waren elke keer wel goed afzien %)

@uggy, gewoon de fiets meenemen dus :). In het ergste geval kan je vriend terug fietsen en je ophalen met de auto toch?

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 14:53

Welkom Suzanne.
Idd goed investeren in fiets broek is de helft van alle lol.

Uggy gewoon je fiets mee nemen.
Wat naar boven gaat gaat ook weer naar beneden, :j

Susan88 daarna was thuis fietsen een eitje.. :')

Annex Gefeliciteerd... *\o/*
Mooi kado ook.!

Ik heb dinsdag met zoon en paar andere weer gefietst wel op de MTB.
Als het droog is vanavond rondje op de racefiets.

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 19:34

Ik ga zo voor het eerst rijden met klikpedalen, eerst naast de muur oefenen met in en uit klikken en daarna op hoop van zege een rondje rijden en hopen dat ik niet vergeet uit te klikken als ik moet stilstaan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 19:47

Ha, succes! :D

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 19:59

Succes komt vast goed...
Ik vind het op de MTB spannender met spd.

Ik zou ook fietsen maar zo moe drukke week gehad.
Lekker op de bank maar even niks...

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 21:23

IMAY1990 schreef:
Ik ga zo voor het eerst rijden met klikpedalen, eerst naast de muur oefenen met in en uit klikken en daarna op hoop van zege een rondje rijden en hopen dat ik niet vergeet uit te klikken als ik moet stilstaan

Op de een of andere manier heb ik echt zwaar respect voor mensen die met klikpedalen fietsen. Zelf durf ik het niet aan en ben ik echt flat pedal fan. Nu wil ik eigenlijk ook stiekem wel het downhill fietsen op ( ook al is dat onmogelijk in Nederland ) en daarbij zijn klikpedalen niet echt heel handig.

Bedankt iedereen voor de felicitaties. Morgen ga ik de schoenen uitproberen! Even aangehad en veel steun vooral rondom de hak en een soort dikke laag voor bescherming. Nu nog even overschoenen scoren.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 06:09

Morguh ,

@Uggy ; van wind word je alleen maar sterker :j
Beat the wind !!

Welkom Suzanne *\o/*
Ik zou niet sparen op een fijne broek , wil je met of zonder
bretels ?
Ik heb twee van deze , die zitten bij mij perfect .
https://www.liv-cycling.com/nl/fisso-shorts

@Imay : En ?? omgevallen ?
Met klikkers omvallen ...dat gebeurd echt iedereen denk ik . :j
Is mij zeker 3 keer gebeurd _O-

Gisteren met de vereniging een rondje van 120 km gefietst .
Ging best lekker , had goede benen .
Heb ook nog even met trainer kunnen praten , die ondertussen
wat bijgekomen was van de shock .

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 08:23

Time2Tri schreef:
@Imay : En ?? omgevallen ?
Met klikkers omvallen ...dat gebeurd echt iedereen denk ik . :j
Is mij zeker 3 keer gebeurd _O-

Vooralsnog ben ik gelukkig rechtop blijven staan, al kan dat er ook aan liggen dat ik me er megabewust van was dat ik moest uit klikken voor ik stil kon staan...

Suzanne_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 08:44

Bedankt voor de tips voor het fietsbroekje! Ik ga er eens rustig naar kijken. Opzich heb ik al wel een oude goede fietsbroek van mijn schoonmoeder gekregen, maar de ijdele kant van mij wil toch graag een nieuwe. O:)

Goed gedaan Immay de eerste keer met klikpedalen! Ik heb nu 2 keer met klikkers gefietst en nog niet gevallen, maar wel een keer echt bijna. Ik deed mijn hak wel netjes naar buiten maar vergat omhoog te trekken en snapte niet waarom ik niet loskwam. :') Stond echt al volledig stil en naar 1 kant te hellen toen ik wel loskwam. Heb het mezelf wel makkelijker gemaakt met mountainbikeklikkers. Die zitten kennelijk iets losser. Toch vind ik nu al met klikkers fijner op de fiets want ik vind het nu echt minder eng. Met gewone schoenen schoof ik steeds van de pedalen af en bij iedere bobbel vloog ik voor mijn gevoel van die fiets. Dus ik zit al minder gestrest op de fiets.

Jeetje Time2tri dat is echt een heel stuk 120 km! :wow: Hoe lang doe je daarover?

Ik heb gisteren ook een rondje gefietst van 44 km, maar dat is voor nu echt mijn max. Zoveel pijn op het laatst aan mijn nek en rug en ik was ook echt kapot. Wel blij dat ik steeds harder ga! Alleen gaat mijn gemiddelde wel steeds behoorlijk onderuit omdat ik nog als een slak door de bochten ga, maar dat zal nog wel komen zeker.

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 12:41

Wat lekker T2T, fijn ook dat je trainer weer een beetje bijgedraaid is.

Suzanne, als je zoveel pijn in je nek en schouders hebt na 44 km, zit je niet lekker op je fiets. En die bochten gaan steeds makkelijker. Ook bewust bochten oefenen en techniek trainingen doen helpt heel goed :D Bochtentraining is voor alle niveau's belangrijk.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 21:48

@ Imay , snel uit klikken moet een reflex worden .
En dat komt vanzelf een keer .
Gisteren iig niet gevallen +:)+

@ Suzanne , we zijn 4 uur onderweg geweest .

@ Laura ; vond het ook fijn gisteren met hem te kunnen babbelen .

Vanavond mijn core oefeningen gedaan , heb goed gezweet . Morgen een hardlooptraining.
Misschien ga ik al lekker vroeg .
Moet weer slakken tempo , dat hoeft niemand te zien ha ha .

uggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 19:43

Hoihoi! Hebben er nog meer mensen vandaag gefietst? Ik wel! Wij hebben vanmorgen een nieuwe fiets gekocht, omdat de andere, die mijn vriend heeft opgeknapt, toch te groot bleek voor mij. Dus zojuist even een testrit gemaakt. Ging prima :D

Ik merk wel dat mijn gewrichten en spieren beginnen te sputteren. Linkerknie is er ook even zat van. Maar, vandaag even getaped en fietsen ging prima. Het is belangrijk om rustig in beweging te blijven. Dus minder hard gefietst vandaag, maar toch genoten *\o/*
Nu wachten op het onweer dat we zo krijgen. Hopelijk koelt het iets af.