Het corona vaccin

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Laat jij je vaccineren?

Ja, zo snel mogelijk
592 (45%)
Ja, maar pas over een tijdje
152 (11%)
Nee
353 (27%)
Ik twijfel nog
194 (15%)

Totaal aantal stemmen: 1291

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 08:20

Scum schreef:
Welke code bedoel je Purny? Voor het maken van een afspraak heb je alleen een DIGID nodig.

Sorry, ik doelde op de code van postnl die ik moet invoeren zodat ik kan zien welke post ik krijg

Scum

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 08:22

ooh :) Ik heb die app zelf niet, maar ik hoorde dat als het niet voor 12 uur 's nachts in je app staat dat je dan dus de volgende dag geen post krijgt?
En de post bezorgt tegenwoordig toch nog maar 3x per week dacht ik?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 08:25

Scum schreef:
ooh :) Ik heb die app zelf niet, maar ik hoorde dat als het niet voor 12 uur 's nachts in je app staat dat je dan dus de volgende dag geen post krijgt?
En de post bezorgt tegenwoordig toch nog maar 3x per week dacht ik?

Ik kan het lang niet altijd om 12 uur s nachts zien, terwijl het wel de volgende dag komt. Als ik 's ochtends kijk staat het er wel in en dan hoort het die dag te komen. Alleen niet elke postbode brengt ook echt alle post die dag langs. Soms is er wat vertraging, maar dan ligt het dus al wel klaar voor de postbode.

Ik krijg vaker als 3 keer per week post hoor.

Met de pakketjes die erin komen is het net wat anders. Die staan er al in voordat ze bezorgd gaan worden.

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 09:03

PostNL app wordt meestal al zo rond 7u 's ochtends bijgewerkt. De push berichten gaan er tussen 8 en 9.30 uit.
Laatst bijgewerkt door Choiix op 07-05-21 09:19, in het totaal 1 keer bewerkt

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 09:11

En tijdens die push melding krijg je 9 van de 10 keer een foutmelding haha. Dan is het te druk, maar mijn push melding komt altijd tussen 8 en 9 juist.

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 09:19

Ehh ja tikfoutje. 8 en 9.30 inderdaad.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 09:37

Ik heb alleen wat pijn aan de plek waar ze het vaccin hebben gezet voor de rest gaat het goed.
Hopelijk heb ik de volgende keer iets minder stress.

Mocht je een speciale behandeling willen voor je naalden angst moet je blijkbaar flauwvallen na een vaccinnatie want ik viel daar dus weer niet onder. Ik stond dus al in de verkeerde rij en moest toen zelf maar melden bij de prikker dat ik last had van naaldenangst.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 09:48

Voor degene die vroeg naar ervaringen na de 2e pfizer enting, mijn vader (76) heeft ook van deze totaal geen bijwerkingen.
Ook geen pijnlijke arm, als ie hard drukt, denkt ie te weten waar de spuit erin is gezet, meer niet.

Afgelopen 2 dagen wel voor het eerst weer afgesproken met mensen die inmiddels ook gevaccineerd zijn om elkaar binnenkort weer IRL te zien. Dat is toch wel echt leuk.

Ik had trouwens geen brief gekregen met uitnodiging maar kreeg hem per email.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 10:06

ervaring na de tweede Pfizerprik: mijn man heeft 2 blauwe plekken naast de plek waar geprikt is en hij slaapt weer hele middagen (net zoals bij de eerste prik) en hij is vreselijk chagrijnig (net zoals bij de eerste prik).

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 10:17

Morrie schreef:
ervaring na de tweede Pfizerprik: mijn man heeft 2 blauwe plekken naast de plek waar geprikt is en hij slaapt weer hele middagen (net zoals bij de eerste prik) en hij is vreselijk chagrijnig (net zoals bij de eerste prik).

Sterkte voor hem en voor jou.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 10:38

Ik hoop zo dat de brief dadelijk thuis ligt. Even gecheckt wanneer ik geent kan worden. Zondag maandag of dinsdag de eerste en dan 12 13 of 14 juni de tweede enting. :oo ik ga de afspraak uiteraard nog niet maken, zonder brief gok ik dat niet

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 10:44

pien_2010 schreef:
Morrie schreef:

Sterkte voor hem en voor jou.

Tnx. Het is geel gezellig hier :roll:

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 10:47

haha, weet ook niet wie ik het meeste sterkte moet wensen, Morrie jou of je man :P
Maar fijn dat de prik weer is gedaan.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 10:50

Morrie, fiets pakken en wegwezen, chagerijnig staat niet op de lijst met bijwerkingen.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 10:52

DuoPenotti schreef:
haha, weet ook niet wie ik het meeste sterkte moet wensen, Morrie jou of je man :P

Ja, hij gaat over een week weer naar z’n (kleun)kinderen, ik mag pas eind juli mee, 3 weken na mijn tweede prik

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 11:05

Ik kan aanstaande zondag pfizer krijgen
En... ik vind het enorm eng
Vraag me niet waarom want ik weet het niet precies
Niet angst voor de prik
Voor de bijwerkingen denk ik ( ik woon alleen met veel dieren, ik heb lyme en heb de verkeerde filmpjes gezien met mensen die enorm ziek werden van de prik en ziek bleven)

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 11:07

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 11:08

Morrie schreef:
DuoPenotti schreef:

Ja, hij gaat over een week weer naar z’n (kleun)kinderen, ik mag pas eind juli mee, 3 weken na mijn tweede prik

Misschien moet je de rollen maar eens omdraaien, maak hem zo schijtens benauwd dat hij het belachelijke van zijn houding in gaat zien. Zou een paar dagen lekker er op uit gaan, zonder hem.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 11:10

Maar Morrie hij kan jou dan toch nog besmetten, als je zo bang bent vraag ik mij af of het wel zo verstandig is...

Kom op voor jezelf meis, girlpower

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 11:35

De VS wil dan toch de patenten op coronavaccins tijdelijk vrijgeven.
Dat is pas goed nieuws voor de wereld !

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 11:40

Hoe zit het nou met Pfizer en allergie daar hoor je weinig meer over

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 11:44

tokedri schreef:
Ik kan aanstaande zondag pfizer krijgen
En... ik vind het enorm eng
Vraag me niet waarom want ik weet het niet precies
Niet angst voor de prik
Voor de bijwerkingen denk ik ( ik woon alleen met veel dieren, ik heb lyme en heb de verkeerde filmpjes gezien met mensen die enorm ziek werden van de prik en ziek bleven)

Mijn tante heeft astra geweigerd, is opgenomen in het ziekenhuis en gaat de slechte kant uit...

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 11:49

Pandora2 schreef:
De VS wil dan toch de patenten op coronavaccins tijdelijk vrijgeven.
Dat is pas goed nieuws voor de wereld !

Nee dat is geen goed nieuws, B’s speelt mooi weer . Zolang zij weigeren om de defence act uit te zetten waardoor de grondstoffen niet geëxporteerd kunnen worden schiet niemand hier iets mee op.
De meeste grondstoffen voor de vaccins moeten uit de vs komen.

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 12:00

Plus dat je je maar af moet vragen of je nog wel moet investeren in een tweede generatie corona vaccin als je toch al weet dat je je receptuur moet delen. Dan zijn Pfizer en Moderna hun enorme winsten kwijt. Of dat belangrijker is dan om de wereld z.s.m. van deze hel af te krijgen.... Dan heb je een grotere kans dat er een nieuw AstraZeneca bij komt waarbij weer van alles fout gaat en het bedrijf voor het leven een beschadigd imago zal hebben.

Ik vraag me oprecht af of dit nut gaat hebben. Denk eerder dat het contraproductief is. Kan je beter gesubsidieerd fabrieken elders optuigen zodat de derde wereld daarmee met spoed bevoorraad kan worden. Je ziet dat dat tenslotte voor de US en EU ook gelukt is. Geld lijkt me nu minder belangrijk, maar gelukkig zit ik niet in de politiek :)

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 12:08

Ik vind een ja nog steeds positiever dan een nee :+

Biden wil onderhandelen met de WTO over de grondstoffen e.d..
Alleen heb je binnen de WTO een unaniem akkoord nodig en zolang de EU, Japan, Zwitserland, .... tegen het vrijgeven van patenten zijn, zal dit een moeilijke oefening worden.
Dat is dan weer erg jammer.

Zou beter zijn dat de rijke landen de vaccins eerlijk zouden willen verdelen, dan hoefde dit allemaal niet.
Maar dat is en blijft een utopie. De geschiedenis herhaalt zich.