Algemeen Coronatopic #5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 13:19

secricible schreef:
En toch hebben we minder faillisementen dan ooit, hoe kan dat dan?

Dat was in het begin van de crisis maar net als bij de zelfdodingen zijn er geen up to date cijfers ( zoek de suicidecijfers maar eens op 2019 zijn de laatste bijgewerkte cijfers )

De stijging die komt er straks echt volop aan
Er is namelijk een stop op uitvoeringen door deurwaarders en de banken gaan niet meteen na 1 maand schuld beslag leggen
Maakt dat bedrijven de aanvraag voor faillissement nog even voor zich schuiven
Bij ons valt vanaf 1 maart een groot deel van de steun weg : doe je takeaway dan krijg je geen steun meer

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 13:20

Sodera schreef:
Swah schreef:
Exact. Het betreft hier ook geen faillissement, maar een bedrijfsbeëindiging. En zo kennen we er een heleboel meer.

Dappere beslissing Swah!
Hier lopen we al een jaar op onze tenen, wel of niet.
"Helaas" twee eigenaren waarvan de een wel wil en de ander niet. Gelukkig heb ik een vaste baan en kunnen we daar met zn allen van rondkomen.....

Vaste baan zegt niet veel meer tegenwoordig.
Ik begin me echter wel zorgen te maken over wie straks de rekening moet gaan betalen van deze crisis.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 13:21

Dappere beslissing Swah! Nu genieten zonder de zware last op jullie schouders, en hopelijk zijn er na de corona weer nieuwe kansen voor iets in de horeca.

Swah

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 13:22

Dank allen, de ideeën zijn er al. :)

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 13:26

Zondag nog bij onze geliefde zaak takeaway gedaan en ik zag dat ze erg somber was dus even apart een praatje gedaan want in het begin vd crisis had ze gezegd dat de takeaway goed liep en ze extra mensen hadden aangenomen

Maar takeaway vervangt niet wat er daadwerkelijk in de eetzaal verbruikt werd ,drank wijnen ,cava
Ze hebben 28 mensen in dienst en hebben geprobeerd om ze allemaal aan het werk te houden als team ,in december de 13 de maand uitbetaald en nu is de spaarpot op -O- ik heb zo met hun te doen ,zo' n hardwerkende altijd positieve mensen
Moeten nu dus ook in februari kiezen om of takeaway te blijven doen of sluiten en de sgeun aannemen ..is bovendien een hele familie

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 13:27

Swah schreef:

Sterkte !
Ben benieuwd naar ideeën om in deze tijden iets op te starten ..waaraan mensen dan denken :j

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 13:27

Bij mij komt de klap altijd een half jaar, tot een jaar later. Mijn klanten hebben nu weinig tot geen omzet maar wel administratieve verplichtingen. En een heleboel vragen, waarmee ik ze probeer te helpen. En waar ik zelf niks voor wil rekenen want de ondernemers hebben het al zwaar genoeg en waar moeten zij mijn extra uren dan van betalen? Ik stuur veel links door, sites, regelingen en geef het advies "maak huiswerk, verdiep je er in, ga rekenen en heb je dan nog vragen, kom dan maar bij mij." Als ze na een half jaar tot een jaar toch stoppen, ben ik een klant kwijt. Dat zie ik gaan gebeuren. Voor mijzelf zie ik het dan wel. Een paar klanten draaien goed, ik ben niet toegespitst op één branche, dus dat scheelt.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 13:31

Ook het feit dat er heel veel uitstel van betaling is gegeven zowel door de belastingdienst als verhuurders geeft een verkeerd beeld hoe de economie er werkelijk uit ziet. Ondernemers hebben sinds april vorig jaar uitstel kunnen krijgen voor al hun belastingschulden en dit uitstel loopt tot 1 juli 2021. Daarna kunnen ze met een regeling gaan terugbetalen. Ik heb er klanten bij met meer dan een ton belastingschuld, zie dat maar eens in te lopen. Dus de werkelijke economische klap gaat komen als corona bijna voorbij is en de maatregelen stoppen. Eind dit jaar naar verwachting.
Laatst bijgewerkt door Bloodymary op 20-01-21 13:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 13:32

Swah schreef:

Hopen maar dat als dit werkt je er geen deel van in een pot voor minder flexibele ondernemers hoeft te stppen ;)

Solidariteit ok, maar verplícht alleen via de algemene middelen.

Voor de rest, voor het grotere algemeen hoop ik dat deze crisis voor een overdenken van onze consumptiemaatschappij wordt.
Meer locale producten, besteding, vakanties. Meer thuiswerken. Meer prioriteit voor de belangrijke dingen zoals persoonlijke relaties. Meer kwalitijd van leven.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 13:32

zat er net wat over te lezen en zag ook de zorgen dat veel restaurants nu waardebonnen verkopen op alle manieren en soms met grote kortingen, maar eigenlijk niet de middelen hebben om die straks op te vangen. Had ik ook nog niet zo bij stil gestaan... Wat een verschrikkelijke verhalen zo, ik vraag me echt af hoe de wereld er over 1 of 2 jaar uit ziet na dit alles.

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 13:33

Exact. Alles komt er nog aan (reactie op Bloodymary).

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 13:35

secricible schreef:
, ik vraag me echt af hoe de wereld er over 1 of 2 jaar uit ziet na dit alles.

Ik hoop ´kleiner´ met meer aandacht voor kwali-tijd.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 13:38

Huertecilla schreef:
Swah schreef:

Hopen maar dat als dit werkt je er geen deel van in een pot voor minder flexibele ondernemers hoeft te stppen ;)

Weer zo'n opmerking waaruit blijkt dat je echt geen idee hebt hoe het er in de werkelijke wereld aan toe gaat.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 13:42

Een andere reden dat er nog bijna geen faillissementen zijn, is dat veel ondernemers die getroffen zijn werken in de vorm van een eenmanszaak of een VOF. Dan vraag je ook niet zo snel faillissement aan als wanneer je een BV. zou hebben, omdat dan ook je privévermogen voor jaren onder het faillissement valt. Dan kun je daarna dus letterlijk niks jarenlang. Daarom wordt vaak de keuze gemaakt zoals bij Swah hierboven om te stoppen. En dat komt niet in de cijfers terug.

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 13:43

Bloodymary schreef:
Huertecilla schreef:

Weer zo'n opmerking waaruit blijkt dat je echt geen idee hebt hoe het er in de werkelijke wereld aan toe gaat.

Exact, ik laat het maar gaan.

Klopt, hier een eenmanszaak, dus heel anders dan een BV vorm.

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 13:48

Neonlight schreef:
Zo, ik ben weer helemaal blij en vrolijk. Vandaag zijn de jaarcijfers bekend gemaakt.
https://www.ed.nl/veldhoven/recordjaar- ... ~afb1d5d3/
Zo trots gewoon! ASML heeft als eerste zoveel mogelijk personeel naar huis gestuurd en heel veel maatregelen genomen (bubbels gemaakt met verschoven werktijden, zodat de ene shift niet in contact kwam met de andere voor de afdelingen die niet thuis kunnen werken, zijn complete teams naar huis gestuurd vanwege besmettingen, thuiswerken moest voor de rest de standaard worden enz) en dan dit. F*ck de corona, we doen het wel even. *\o/*
Geeft mij een boost, zoiets van "ons krijg je lekker niet klein stom virus".

Duh, de chips voor in die vaccins natuurlijk.... ;) :') :P

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 13:53

Vandaar die forse stijging _O-

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 13:54

:D :D :D

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 13:57

Citaat:
Diederik Gommers stelt avondklokmening bij na bestuderen van nieuwe data
Gisteravond was IC-arts Diederik Gommers uitgesproken over de avondklok, die zeer waarschijnlijk vanmiddag wordt aangekondigd door het kabinet. "Ik vind dat we over zo'n rigoureuze maatregel, die ook heel veel invloed heeft op de jeugd, heel goed moeten nadenken." Hij baseerde zijn mening aan tafel bij Jinek op de data die hij op dat moment gezien had.

Nu zegt hij op zijn Instagrampagina dat hij nieuwe berekeningen van het RIVM en OMT heeft ingezien. "Helaas ziet het ernaar uit dat extra maatregelen noodzakelijk zijn, waaronder een avondklok", schrijft hij. Hij voegt eraan toe dat er wat hem betreft ook oplossingen moeten komen voor jongeren, mensen die eenzaam zijn en iedereen die in financiële problemen is gekomen.

Nos

Hij komt er dus van terug nu :j

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 13:58

Hij zal gebeld zijn door Kuijpers.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 14:00

Ik denk dat hij toch echt zelf de conclusie trekt :j

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 14:00

Of hij heeft gewoon nieuwe data gekregen ;) Je kan gewoon van mening veranderen als je nieuwe data ziet :)

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 14:01

Bloodymary schreef:
Hij zal gebeld zijn door Kuijpers.

Ja of 20.000 euro gekregen als hij er op terug zou komen.

Zoiets is dat toch steeds? 8)7

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 14:02

Staat duidelijk in het stukje dat hij de nieuwe berekening gezien heeft en daarop zijn mening aanpast.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 14:02