Veel moeten afvallen...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 14:23

Ook echt genoten van het mooie weer.

Gisteren uit eten geweest maar ook 18.000 stappen gezet. Vandaag 10 kilometer hardgelopen met veel blubber :D
Net een heerlijke maar wel gezonde lunch:
Afbeelding

Afbeelding
Morgen ook weer wandelen op het programma.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 14:29

Het is prachtig nu! Wij gaan zo lekker even naar de grote speeltuin met de kleine man. Kan hij zich lekker daar in de zandbak vermaken en wij lekker genieten op een bankje in het zonnetje *\o/*

Morgen heb ik een loopje op de planning staan a 9km. Dus vandaag lekker rustig aan :)

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 10:09

Dit weer is heerlijk! Ik ga zo lekker met pony naar buiten, voor het eerst weer sinds Veerle dood is…

Miekje23

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 11:52

Heb 2x in de week de sportschool erin gezet. Merk toch dat ik liep te hijgen als een paard met astma . Ondanks t lopen. Dus toch een stukje extra dr bij pakken. Kan geen kwaad denk ik

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 12:06

Ah lekker bezig! Ik wil ook wat meer conditie sport gaan doen, dus ik ga wat meer skeeleren.
Vanmiddag ook klimmen, dus sportieve dag vandaag. Mag ook wel, gisteren onverwachts wezen uit eten met aanhangsel.
Wel op de fiets, dus dat scheelt iets :')

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 13:47

Aah probeer er van te gaan genieten Esther!
Ik ben mij ook weer uit nt sloven in de sportschool, heerlijk :D

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 14:45

Oooh dat heb ik zeker gedaan! Ook van de cocktails *\o/* !

Afbeelding
Deze oude taart maar weer eens uitgelaten na lange tijd. Of het was slecht weer, of het was avond, en ik vond het na Veerle ook wel spannend. Want vroeger heeft ze wel eens gehinnikt naar haar vriendinnetje als we op pad waren. Maar het was opstappen en wegrijden!

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 15:45

Heerlijk, een rondje om met het paard. Daar kun je ook zo door opladen, zeker met dit weer.

Hier lekker gerend vanochtend in Zandvoort. Mooie tijd neergezet en mijn beweging weer gehad voor vandaag :j zodirect even op verjaardag bij de dochter van m'n zus. Geen liefhebber van die kindertaart die er dan vaak is, dus die sla ik over. Pak dan liever een chocolaatje of een snoepje (als die er wel zijn) 8-)

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 12:53

Heerlijk Esther, verlang ook echt weer naar een ritje te paard <3
Hier gisteren weer flink gesport en flink gegeten :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 17:03

Mag ik me hier ook melden?

Als kind altijd (ernstig) overgewicht had. Toen 50 kg afgevallen en een eetstoornis rijker. Inclusief opnames en bijbehorende ellende.

Uiteindelijk hersteld en een afkeer van dieten gekregen en alles wat er mee te maken heeft. Waarbij ik ieder jaar een paar kilo aankwam. Tot ik ineens weer ernstig overgewicht had. Ben nu echt al jaren consequent eetstoornisloos. Ook geen eetbuien ofzo. Maar ik snoep gewoon consequent teveel. Gevolg van in een kliniek zitten waar 12 mensen om je heen staan te juichen als je een stukje chocola neemt :') Waardoor het nu, nu het zoveel beter met me gaat, soms juist een beetje raar voelt om tegen mezelf te zeggen "doe maar niet" .

Anyhow. Lang gestruggled en gekloot om de "juiste" weg te vinden naar een echt gezond leven, wat niet in de buurt komt van een eetstoornis (Op z'n minst voor mn gevoel)
Heb nu een personal trainer, eet ongeveer 1800 kcal op een dag en sport veel. En ben via een "zelfhulpboek" bezig met cognitieve gedragstherapie over eten ( " the diet solution " van judith beck is het geloof ik) Dat voelt goed, soms lastig vol te houden. En dat boek voelt soms nog steeds een beetje pro-ana propaganda gelet op hoe dit soort dingen de vorige x uitpakte, maar kan er nu wel echt een gezonde weg in vinden :P .

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 10:13

Welkom Menino!
Wat een historie met eten en diëten. Fijn dat je nu op zoek bent naar de juiste weg. Misschien dat de lazyfitgirl methode iets voor jou is. Daar ligt de focus meer op een goede relatie met voeding en dan volgt de rest vanzelf. Ik hoor er hele goede verhalen over.

Personal trainer is wel fijn denk ik? Vind je het sporten leuk? Dat maakt het vaak wel een stuk makkelijker om te gaan en er motivatie voor te vinden..

Lees en praat gezellig mee en stel vragen waar nodig :)

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 10:32

Wat fijn dat je hebt genoten Esther. Ik kan me voorstellen dat je het eerst spannend vond, zeker na zo’n verdrietige tijd. Het ziet er heerlijk uit, die oortjes foto :+:

Welkom Menino. Je aanpak nu klinkt echt goed. En het blijft moeilijk met zo’n verleden met eten, hopelijk blijf je de gezonde weg er in vinden.

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 10:34

Ik heb even een vraagje, wat voor gezonde lekkere dingen kunnen je vervangen met snoep etc? :)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 10:44

fotolijstje schreef:
Ik heb even een vraagje, wat voor gezonde lekkere dingen kunnen je vervangen met snoep etc? :)

Je wilt ipv snoep iets gezonds?

Denk dan aan snoeptomaatjes, worteltjes, komkommertjes

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 11:08

Of Skyr, kwark, yoghurt met een beetje granola/spelt pops/fruit.
Een handje nootjes (ongezouten) of gewoon een stuk fruit.
Zelfgemaakte popcorn (met een beetje zout of honing of kokosrasp) :)
Of iets minder gezond met een beetje poedersuiker.

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 11:19

fotolijstje schreef:

Ik vind zelf mandarijnen een fijne optie. Ik vind ze lekker en het houd je handen even bezig.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 11:23

Ik ben vandaag begonnen met de fat burners. Ben benieuwd of het mij gaat helpen.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 11:26

purny schreef:
Ik ben vandaag begonnen met de fat burners. Ben benieuwd of het mij gaat helpen.

Je kunt er wel flinke bijwerkingen van krijgen door de hoeveelheid cafeïne in de burners.
Als je daar niet gevoelig voor bent, dan zal het vast allemaal loslopen.
Hopelijk helpt het je bij jouw route naar je nieuwe leefstijl..

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 11:42

MuSLi schreef:
purny schreef:

Je kunt er wel flinke bijwerkingen van krijgen door de hoeveelheid cafeïne in de burners.
Als je daar niet gevoelig voor bent, dan zal het vast allemaal loslopen.
Hopelijk helpt het je bij jouw route naar je nieuwe leefstijl..

Ik ben immuun voor cafeïne...
Wel is geadviseerd om er 2 liter water naast te drinken.
Inmiddels al begonnen aan de tweede fles water van 0.75 liter

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 11:54

Hier was er vanochtend weer een klein minnetje op de weegschaal. Zou mooi zijn als dat een beetje aanhoudt :P Qua voeding gaat het echt weer lekker de afgelopen week.

Vandaag ook weer een fijn dagje qua eten. Ben mijn laatste eiwitrepen aan het opeten (elke dag één hoor, niet de hele dag eiwitrepen. Daarna wil ik die vervangen voor "echt" eten als tussendoortje, cracker/maiswafel,volkoren cracotte met beleg.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 12:24

Menino, wat een verleden met eten zeg, lastig hoor. Fijn om te lezen dat je nu je gezonde weg gevonden lijkt te hebben. Ga vooral zo door!

Ik eet fruit of ongezouten nootjes als tussendoortje (en soms gewoon iets wat slecht is maar ik lekker vind).

Goed bezig Musli!

Hier -9,8 vanmorgen, buiten dat het natuurlijk echt mega veel is baal ik toch dat ik nét niet die -10 aantik _O- Gisteren nog 2 uur uitgesloofd in de sportschool en ook een goede eet-dag gehad na weer een vreet-weekend :=

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 12:28

Die weekenden blijven lastig he @Tarzan :x

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 12:37

Pffff ja vooral met verjaardagen :=
Maaar na mij vlgepropt te hebben op de verjaardag heb ik wel grieks eten geweigerd en alleen wat frietjes meegepikt :') Het besef is er, nu nog een betere uitvoering _O-

Als ik morgen die -10 niet aantik eet ik de hele dag niks meer _-:( _O-

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 13:11

Bij mijn nichtje op verjaardag had m'n zus hele lekkere taart, in plaats van zo'n vieze kindertaart :')
Echter had ik voor mezelf al besloten dat ik niet zou nemen, dus niet gedaan.
Alleen een klein hapje gestolen van mijn man :Y) :')

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 13:13

Wauw top van je hoor dat je dan niks hebt genomen!!
Mijn moeder had zelfgebakken vlaai die onweerstaanbaar is en allerrhande lekkere hapjes bij de Turk gehaald die ik niet kon afslaan :')