[info] Tattoo's 14!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Muronia

Re: Tattoo naam paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-24 07:33

Ik heb mijn eerste paard Fonia op de binnenkant van mijn pols laten zetten nadat ze was overleden (ik heb haar 28 jaar gehad).
Afbeelding

irisskib

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-24 07:33

Ik heb deken laten zetten Afbeelding
Afbeelding

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-24 07:36

Afbeelding

Ik heb mijne ook op mn arm. Wil voor mn shet ook nog iets

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-24 08:36

Er komen weer hele leuke dingen voorbij! Gelukkig voel je je al beter, BritHittepit.

Hier nog steeds erg blij met de tattoo die ik in Polen liet zetten, hij is erg mooi en vlot genezen.

Nu lijkt mijn andere arm zo kaal, jullie kennen het gevoel vast wel :')
Ik denk aan silhouetten van vliegende vogels, klein, niet al te bruut.

Even van Google gejat, zoiets.
Afbeelding

Maar ik wacht wel tot de herfst deze keer, ik herinner me vorige zomer met mijn nieuwe tattoo nog te goed :')

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-24 08:42

Bedankt voor de tip maar dnq is wel heel fine line, en ik zie ook niet echt teksten :o

lisanne87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-24 08:43

moonsparkle schreef:
Bedankt voor de tip maar dnq is wel heel fine line, en ik zie ook niet echt teksten :o

Inked by Angela? Zit nu nog in Ruinen.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-24 08:55

II heb deze aan de binnenkant van mijn onderarm.
Afbeelding

Chicken01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-24 09:14

Ik zie hele mooie en ontroerende ideeën voorbij komen.
Het sterkt mij alleen maar meer om het te laten doen.
Denk iets met haar naam en een ster ofzo.
Haar naam betekent ster in het Baskisch.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-24 09:50

Ik zie dat een jongere generatie geen associaties meer heeft met het tatoeëren van cijfers.
Tip aan de TS: wat je ook doet, tatoeëer geen (stamboek-)cijfers op je onderarm of pols. Maar liever ook niet ergens anders.

Niet zo'n kies idee. Gevangen in Auschwitz kregen daar nl hun registratienummer getatoeëerd.
Ja, dat is héél lang geleden en ik zal wel een zeikerd zijn, toch verstandig om het gewoon maar niet te doen. Niet alleen kun je er mensen mee kwetsen, maar je zou er ook nog mee als Nazi-sympathisant kunnen worden beschouwd. En naar Duitsland op vakantie is met zo'n tatoeage ook niet zo'n goed idee.

Kinke

Re: [info] Tattoo's 14!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-24 10:06

die kende ik nog niet lisanne. Gaat ze verhuizen?

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-24 10:10

lisanne87 schreef:
moonsparkle schreef:

Inked by Angela? Zit nu nog in Ruinen.

Ah ja dat lijkt meer op wat ik zoek, meer tips zijn welkom :D

Maar hoe kies je dan ook uiteindelijk :') ?

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-24 10:12

Ik heb de naam van mijn vorige pony op mijn borst staan ( sorry geen foto :P ) links, daar waar mijn hart zit :)
Ik wil verder geen tattoos meer, anders had de naam van mijn huidige paard en honden ook vast bijgestaan. Maar ik heb nu 3 tattoos, das goed zo ;)

lisanne87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-24 10:16

Kinke schreef:
die kende ik nog niet lisanne. Gaat ze verhuizen?

Ze gaat bij Dnq in de studio.

Ah ja dat lijkt meer op wat ik zoek, meer tips zijn welkom :D

Maar hoe kies je dan ook uiteindelijk :') ?[/quote]

Dat vond ik ook erg lastig.. heb dnq langere tijd gevolgd, en dat wat ze liet zien vond ik erg tof. Op een gegeven moment toen de knoop door gehakt.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-24 10:27

Ibbel schreef:
Ik zie dat een jongere generatie geen associaties meer heeft met het tatoeëren van cijfers.
Tip aan de TS: wat je ook doet, tatoeëer geen (stamboek-)cijfers op je onderarm of pols. Maar liever ook niet ergens anders.

Niet zo'n kies idee. Gevangen in Auschwitz kregen daar nl hun registratienummer getatoeëerd.
Ja, dat is héél lang geleden en ik zal wel een zeikerd zijn, toch verstandig om het gewoon maar niet te doen. Niet alleen kun je er mensen mee kwetsen, maar je zou er ook nog mee als Nazi-sympathisant kunnen worden beschouwd. En naar Duitsland op vakantie is met zo'n tatoeage ook niet zo'n goed idee.

Nou nou.. Ik zou ze inderdaad niet plaatsen waar de joden getatoeëerd werden maar verder vind ik het nogal ver gezocht.

Ook geen Hugo Boss meer dragen? Of Volkswagen rijden?

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-24 10:59

Cinnepin schreef:
Ik heb de naam van mijn vorige pony op mijn borst staan ( sorry geen foto :P ) links, daar waar mijn hart zit :)
Ik wil verder geen tattoos meer, anders had de naam van mijn huidige paard en honden ook vast bijgestaan. Maar ik heb nu 3 tattoos, das goed zo ;)

Daar heb ik de naam van mijn 2 kinderen staan.
Van mijn hondje van de week zijn pootjes laten zetten. Maar dan op mijn kuit

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-24 11:02

Ibbel schreef:

Ah. Ik ben niet de enige. Ik werd er zelfs een beetje naar van.
Nee, je bent geen zeikerd. Je waarschuwt.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-24 11:06

Een tattoo van m'n paard zal ik nooit zetten, dan sta ik op een bejaarde leeftijd vol met alle dieren waar ik van gehouden heb :+

Ik heb wel 2 hoefijzers op mijn pols, wat staat voor al m'n paarden waar ik van hou
Afbeelding
Hetzelfde voor mijn honden, op mijn enkel. Zodat ze altijd met mij mee zullen wandelen
Afbeelding

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-24 11:23

Captain schreef:
Ibbel schreef:

Nou nou.. Ik zou ze inderdaad niet plaatsen waar de joden getatoeëerd werden maar verder vind ik het nogal ver gezocht.

Ook geen Hugo Boss meer dragen? Of Volkswagen rijden?

Ik vind dit ook nogal vergezocht eigenlijk. Wellicht omdat ik van de jongere generatie ben en zelf onder de tattoos zit. Maar heb nog nooit iemand ontmoet die cijfers had en gedacht; nou dat refereert wel daarnaar zeg.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-24 11:34

Ik geef Ibbel enigszins gelijk hierin. Je moet met tatoeages altijd in je achterhoofd houden dat het ergens aan kan refereren. Daarbij is de plaatsing wel heel erg van belang. Iemand zal niet snel iemands ribben of kont zien :+

Een spinnenweb tattoo heeft op je elleboog een heel andere betekenis dan als je hem elders op je lichaam zet. Een klein beetje kennis van de cultuur/historie van tatoeages vind ik persoonlijk wel belangrijk als je eraan begint.

Edit: ik heb zelf een halve maan voor mijn pony op mijn schouder. Refereert naar het alchemie teken voor zilver. Was er zelf heel lang niet tevreden mee, maar met de toevoeging van een andere tattoo komt deze mooier uit de verf.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-24 12:21

Ik heb een topic met een vraag over de naam van een paard tatoeëren in dit topic samengevoegd. :)

Seraphia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-24 19:15

Kinke schreef:
hoe is het Brit, nog weer beter dan gisteren??
Ik zag net mijn ontwerp voorbij komen....ohhhh..ik vind het zo gaaf!
mijn kladje en haar ontwerp.....gelukkig kan zij beter tekenen dan ik :D ;)
[ [url=m/7Y356b.png]Afbeelding[/url] ]

Oh deze is echt heel gaaf zeg!! :D

Ik zit hier in de vervel en vreselijke jeuk fase. :') Vooral als ik 's avonds in bed lig begint het te jeuken, zo verschrikkelijk omdat je natuurlijk niet mag krabben. En als klap op de vuurpijl ook nog eens gestoken door een mug daar. _O-

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 08:25

Dit is mijn paarden tattoo, staat ook voor alle paarden die ik heb (lief) gehad :)

Afbeelding

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 09:06

moonsparkle schreef:

Giographic (Eleven Studio) in Amsterdam!

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 10:50

smeren smeren en nog eens smeren Seraphia :D

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 11:07

Ik heb mijn poppy met prikkeldraadstengel iets hoger op mijn onderarm laten zetten, nét omdat ik hoop dat het mensen uitnodigt tot vragen stellen. Ik vind herdenken erg belangrijk.
Tuurlijk refereert het naar een donkere periode - maar ook naar heldenmoed. Ik herdenk de helden, of ze nou de oorlog overleefd hebben of niet.