3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Castilja

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 13:17

Aw what up Jip? :( Misschien heb je het al gezegd en heb ik dat niet gelezen, maar vraag het toch maar even ;(
Wat heerlijk om alle lijstjes te zien, kan ik stiekem ideeën uit halen voor mijn eigen lunch of avond eten.

Ik ben vannacht ziek geworden; tot 3 keer toe mijn hele maaginhoud eruit (om het ietwat netjes te verwoorden) en de misselijkheid is inmiddels gezakt na wat slaap, maar mijn hoofd bonkt nog flink. Heb een beetje dorst maar ben ook als de dood om opnieuw alles eruit te gooien.
Ieder nadeel heeft z'n voordeel: BALANSDAG ALS JE NIET ZOVEEL KUNT ETEN/DRINKEN :):)

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 14:47

Lekker avondeten Dilan! Mn vriend was er wel blij mee dat ik wat strenger was voor ons beide. :)) Hij is de komende 8 weken doordeweeks van huis, hoop dat ik dan niet in oude patronen ga vallen zonder hem.

Lekker lijstje Aria

Balen Maanlicht, hoop dat je je vandaag wat beter voelt. :(:)

Jij ook beterschap Castilja. Inderdaad geluk bij een ongeluk dat balansen haha.

Hier vandaag een luie studiezondag. Weer de hele dag met school bezig.
O: 1 volkoren boterham met 16 gram pindakaas. (Bah wat is dat weinig :') maar anders zijn de kcal echt te veel) + Koffie
L: een soort volkoren ciabatta met rucola, carpaccio, beetje dressing, pijnboompitjes en parmezaanse kaas + Koffie
A: aardappelpartjes uit de airfryer, sla en kalkoenshoarma.
Moet nog even de kcal van het avondeten invoeren, maar gok zo rond de 1500 te zitten vandaag.

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 14:54

Ah Sanne 16 gram pindakaas :n Ik weet niet hoeveel vet er in kalkoenshoarma zit, maar ik zie de rest van de dag vrij veel vetarme producten dus ik zou je boterham gewoon lekker rijk besmeren de volgende keer :P
Of hou je je aan macro's?

Ik vrees dat mijn lijstje van vandaag bestaat uit cola cherry zero en wat rijstwafels, mijn buik rommelt nog als een gek maar begin wel een beetje trek te krijgen. Da's best een goed ding volgens mij. :))

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 15:09

Qua vet had het inderdaad wel gekund om meer te smeren. Ik focus me voornamelijk op kcal en suikers, en daar zit ik vandaag verder prima mee. Ik keek een beetje sneu naar mn bordje vanochtend maar het smaakte verder prima met 16 gram pindakaas haha, en dat is al bijna 100 kcal. (Alleen de pindakaas) Dan doe ik er liever een extra tussendoortje bij dan een dubbele hoeveelheid pindakaas haha.

Bah cherry cola :)) maar goed dat je weer wat eetlust krijgt!

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 15:46

Cherrycola is lekker! :9 net als vanille. Heb altijd de zero-versie trouwens.

Vandaag voor het eerst in 3 jaar een actieve buitenrit gemaakt waarbij ik met een big smile te paard zat :D en die smile zit er nog nog steeds een beetje.

Heb mijn vorige paard uiteindelijk verkocht omdat ik daar dus met geen mogelijkheid relaxed med buiten kon rijden :n

Afbeelding
Afbeelding

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 17:05

Super leuk Dilan!

Oh, er is verder niet veel aan de hand, ik baal gewoon van mijn rug en ik was mega emotioneel gister zonder verdere reden. Weinig energie ook. Morgen ga ik weer proberen wat sportiefs te doen. Gelukkig is de pijn een stuk minder.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 17:38

Kimvicious, hoop dat je je wat beter voelt! Hoe was het puppies kijken? :D

Aria, snap de stress van het solliciteren helemaal :(:) Lastig ook van je vriend. Mijn vriend woont 250km weg (4/5 uur met de trein) en dat vind ik al lastig zat. Hoewel het ook wel fijn is om zoveel tijd voor jezelf te hebben :+

Barbabientje, IF komt er min of meer gewoon op neer dat je een kleiner "eating window" hebt, dus je eet voor een kleiner deel van de dag. Dan is het automatisch makkelijker om je aan een caloriedoel te houden. Er zijn meer voordelen maar dat is het samengevat. Ik doe het omdat Ik totaal geen behoefte heb aan ontbijt en ik ook veel meer honger heb als ik 's ochtends meteen eet.

Kimmie, balen van je dag maar niet teveel over inzitten, 1 zo'n dag is geen ramp!

Beterschap Maanlicht! Fijn dat het al wat beter gaat.

Jij ook beterschap Castilja!

Ohh wat heerlijk Dilan! Jaloers!

Ik ben er ook weer :') Vrijdag wilde ik gewoon gaan trainen en vroeg naar bed maar collega kwam aan het einde van de dag vragen of ik mee ging naar de pub en daar heb ik geen nee tegen gezegd haha. Avondeten was dus uiteindelijk een chili hotdog en curly fries, heel wat alcohol (wel altijd G&Ts dus valt mee, 70 kcal per stuk) en niet getraind maar goed, wel veel gedanst haha.

Gister wel getraind, flink stuk gelopen en zat onder mijn calorieen.

Ik ga zo chocolate chip cookies maken haha, van die grote, voornamelijk voor m'n huis en voor collega's morgen maar ik heb nog 457 calorieen over dus neem er zelf denk ik ook een:

O/L: bagel met 14 gram ( :+ ) boter en bacon, kop groene thee
A: orzo met kippendijfilet, tijm, cherrytomaatjes, puntpaprika en feta
T: chocolate chip cookie en vast ook een beetje beslag :')

B: uur upper body getraind, 20 minuten HIIT en 45 minuten lopen

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 17:57

Chocolate chip cookiessss :9

Heb zelf robuuste koeken van Lu in huis. Zo lekker :D

Mijn lijstje voor vandaag:
O: havermout, eiwitpoeder, banaan, pindakaas, vlokken
T: appel, soja cappuccino
L: twee boterhammen met een beetje pindakaas en hagelslag
T: tumeric latte, groentenshotje 2x, 2 robuuste koeken
A: wokgroente met vleesvervanger en waarschijnlijk aardappel
T: geloof dat ik een brownie krijg :')

B: uur paardgereden, beetje gewandeld met de hondjes, helft van de paddock uitgemest.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 18:04

Dilan, wat fijn! Wat goed dat je nu wel lekker kan genieten.

Maanlicht, hopelijk helpt het sporten ook een beetje voor je gemoed.

Castilja, oei oei, dat is niet goed. Maag zal idd even niet veel kunnen hebben dan.

Sanne, dan heb je meteen een goede test voor jezelf :D je kunt het vast en zeker

Eulogy, haha ja, veel tijd voor jezelf inderdaad. Ook wel fijn om wat te testen met eten en wat werkt. Maar over een half jaar is de afstand er niet meer, dat zorgt er voor dat het allemaal nog lukt.
En ach, zo een avondje is ook eens leuk, toch :D
Laat het smaken!

Mijn dag begon ook anders dan verwacht:
O: cappuccino en bananenbrood met ricotta.
L: pizza, restje van gister
A: salade met twee eitjes, een klein beetje mayo, geitenkaas, komkommer, paprika.

B: 30min krachttraining, gevolgd door korte wandeling van 15min.

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 18:14

Dilan93, wat is tumeric latte en wat zijn die groenteshotjes? Is dat een beetje lekker? Ik zie ze altijd in de Albert Heijn staan maar vind ze duur en ben bang dat ik het niet lust >;)
Zag je topic ook trouwens met je paardje, mooi dier!

Dank voor alle beterschapswensen :) Voel me een stuk beter, niet meer misselijk! Heb wat kunnen eten ook en denk dat ik vanavond ook een beetje ga avond eten. Heb nog komkommer, tomaat etc en dat gooi ik dan op een wrap in de airfryer. :)

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 18:17

Castilja schreef:
Dilan93, wat is tumeric latte en wat zijn die groenteshotjes? Is dat een beetje lekker? Ik zie ze altijd in de Albert Heijn staan maar vind ze duur en ben bang dat ik het niet lust >;)
Zag je topic ook trouwens met je paardje, mooi dier!

Dank voor alle beterschapswensen :) Voel me een stuk beter, niet meer misselijk! Heb wat kunnen eten ook en denk dat ik vanavond ook een beetje ga avond eten. Heb nog komkommer, tomaat etc en dat gooi ik dan op een wrap in de airfryer. :)

Fijn dat je weer wat beter bent :D

En dankje! :D

Tumeric latte is amandeldrink met kurkuma, gember, peper en kaneel. Had er een beetje pindakaas (neemt de kurkuma beter op) en wat suiker in gedaan)
Ik heb een rode en oranje op. De oranje vond ik heel lekker, de rode vond ik teveel stukjes in zitten :')

Essia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 22:29

Hebben jullie een tip voor een gezond tussendoortje tussen twee trainingen in? Tijd voor 3x een sultana heb ik niet echt.

Ik heb eerst 3 kwartier droogtraining, dan een kwartiertje omkleden en schaatsen aan, dan anderhalf uur ijstraining. Merk dat ik tijdens mijn ijstraining erg flauw wordt sinds ik gezond eet. Iemand dezelfde ervaring gehad en die hier wat op heeft gevonden? De rest van de zondag voer ik geen klap uit dus ik eet overdag misschien wat aan de weinige kant, maar met een volle maag de training in zie ik niet bepaald zitten. Vandaag had ik als lunch gewoon een broodje met een gekookt ei, en vlak voor de training nog 3 stuks knackebrod waarvan 1 expres met pindakaas en een beetje hagelslag voor de suikers. Was duidelijk niet voldoende.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 22:40

Ik zou iets hoog in proteïnen nemen, dat vult voor lange tijd. Eventueel een goede proteïne reep?

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 22:50

Ik zou juist iets hoog in koolhydraten eten, want die gebruik je tijdens het trainen :P Iets van fruit? Ik eet vaak havermout oid voor het trainen maar dat is misschien lastig? Met banaan?
Tijdens mijn prep dronk ik zelfs koolhydraten tijdens het trainen haha (van dat poeder, dus met water en dan vaak BCAA's vooral voor de smaak erbij).

Essia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 22:52

Een banaan moet wel lukken, hopelijk is het luchtig genoeg voor tijdens de training. (Veel springen en draaien) Beetje dom dat ik daar zelf nog niet op gekomen was. Thanks!

Nu ik proteïnen en fruit samenvoeg... Zijn die proteïne breakers een beetje gezond?

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 23:06

Proteïne repen hebben zowel proteïne als koolhydraten om de opname te verhogen.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 23:20

Ja maar zou toch niet echt mijn go to zijn als je flauw wordt tijdens inspanning? Dan heb je gewoon veel meer aan (snelle) koolhydraten, eiwitten (en ook weer koolhydraten trouwens, maar dan vooral eiwitten) zou ik eerder nemen na het sporten.

Volgens mij zit er vrij veel suiker in die breakers, maar ja, "gezond" of "ongezond" ligt vooral aan je doelen en wat je verder allemaal eet. Dus is imo helaas niet zo makkelijk te beantwoorden.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 23:29

Net de combinatie van proteïne en koolhydraten zorgen ervoor dat je langer actief kunt zijn, en dat dipje niet krijgt.
Van enkel koolhydraten krijg je een dip.
Havermout, banaan die werken wat langzamer, maar als je dat combineert met een proteïne ben je langer vol zonder de dip.
En een proteïne reep is gewoon handig meegenomen.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 05:21

Is een Snelle Jelle kruidkoek oid geen optie? :)

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 09:39

Afbeelding
Dit is Skye! Die komt vanaf april bij ons wonen. Een border collie teefje. Eindelijk weer iets moois om naar uit te kijken.

Gisteren:

O: 3 roereieren met spek
L: griekse yoghurt met bramen en blauwe bessen
T: klein stukje 70% chocolade
A: varkenshaas medaillons met zelfgemaakte honingmosterdsaus en een berg erwten

Vandaag weer aan het werk dus
O: twee spelt boterhammen met filet americain
L: yoghurt met vruchten
A: mexicaanse ovenschotel met gehakt

Morgen heb ik een fotoshoot, mag nog niet vertellen waarvoor precies maar wel deels de reden van het afvallen haha. Dus morgen vooral water drinken en smorgens iets lichts eten.
A:

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 09:47

Wat een schatje <3 Wat leuk!!

Ik gooi m'n calorieen even omlaag voor vandaag t/m donderdag, ga donderdagavond namelijk naar m'n vriend en vrijdag hebben we al Domino's en ik kan waarschijnlijk ook niet 4x trainen en m'n cardio doen deze week, en ik wil toch afvallen.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 09:58

Aahh wat een leuke pup! <3

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 12:33

Aahw pupper! <3

Ik begin vandaag met mijn weekmenu... grap van de eeuw. Ik werd namelijk ziek wakker dus absoluut geen eetlust. En vanavond uit eten met werk (personeelsuitje). (onbeperkt tapas troep restaurant) Maar heb daar gisteren al voor gecompenseerd.

Weekmenu zelf is uitdagend... niet omdat het weinig is. (2000 kcal per dag) Maar ik ben nogal een eet-autist. Ik kan niet goed tegen nieuwe gerechten/smaken/structuren en ga dan kokhalzen. En letterlijk elke keer avondeten is NIEUW en spannend. Maar heb coaching via whatsapp dus ben benieuwd...

Vandaag:
O: Banaan (want misselijk) anders brinta met amandelmelk en lijnzaad
L: Linzen pompoensoep, dit is ook de site van haar. (https://www.lisasteltenpool.nl/gekruide ... -kokosroom)
T: komkommer en fruit
A: uit eten dus

En ga zo wat blikjes cola zero halen om de boel te kalmeren. := Voelt echt alsof ik een frituurpan leeggedronken heb daar beneden. :=

Morgen:
O: Brinta met amandelmelk en lijnzaad en maple sirup
T: groente/fruit
L: Volkoren wrap (1 volkoren wrap met 1-2 el guacamole, kidneybonen en veel groenten ik doe paprika, mais en ijsbergsla toevoegen)
A: Romige lasagne soep (http://www.lisasteltenpool.nl/soepen/ro ... wroomsaus/)

Heb vooral in het avondeten van morgen veel zin lol.

Malbec

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 12:48

Aaaah wat een schatje!

Ik merk echt dat ik mezelf echt wel een stuk beter ga voelen nu ik weer op mijn eten let icm fysiotherapie & fitness.
Eergisteren een verjaardag gehad, waarbij ik behalve een stukje cheesecake en een paar chippies, me vergrepen heb aan de komkommer en wortels met hummus, Hahaha.
Alsnog is die cheesecake wel een enorme bom natuurlijk maar ik heb het gisteren wel weer goed opgepakt. Het volhouden gaat me ook steeds makkelijker af!
Lijstje van gisteren:

O:
- 2 cappuccino
- 2 volkoren crackers met belegen kaas

L:
- maisbroodje carpaccio met alles wat erbij hoort erop en er aan
- gember/kurkumathee
- macaron

T: (16:00/17:00)
- gember/kurkuma thee
- 2 rijstenwafels met yoghurt
- Franse uiensoep
- 2 halve stukjes kleine quiche

A: (>21:00)
- tournedos met kruidenboter en wat broccoli en worteltjes
- 3 losse frietjes
- glas rode wijn

B: 7u werken.

Edit: Ik heb echt een fitbit nodig want ik wil weten wat ik verbrand op werk, haha.
Eerst auto nog even afbetalen, dan een fitbit!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 12:50

Oh cheesecake, daar had ik gister tijdens Heel Holland Bakt zo'n zin in pfff. :')