Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 09:45

Supervixen schreef:
Welkom Puera, welke twee halve heb je gelopen?

Beide keren die van Sneek. In Friesland zijn er volgens mij niet zoveel marathons in een mooie omgeving.
Die van Appelscha lijkt me ook nog wel eens gaaf om te doen maar dan moet ik beter in conditie zijn want die is deels onverhard.

Vorig jaar gesnuffeld aan het traillopen. Ook leuk maar dat is toch een hele andere tak van sport. Ik voel me vooralsnog veel meer thuis op het asfalt.
Veel meer keuze heb ik ook niet, ik woon op het Friese platteland dus niet van die mooie omgevingen zoals ik die hier wel voorbij zie komen.

Nozidia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 10:10

Wat een leuke hond Ymor! <3

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 10:14

Welkom nieuwelingen! :)

SV: mooie opbrengst, goed gedaan! *\o/*

Ja, tijd zat om te trainen. Ik mag me ook pas inschrijven als ik eerst een halve trailmaraton heb gelopen door de bergen. Aangezien alles nu stil staat word dat lastig...

Maar goed, inschrijven kan nog niet.

Dit is niet meer zomaar een kwestie van eem schema downloaden. Dit is aan alles werken. En dan echt alles.

Ik merk nu al hoeveel profijt ik heb van mijn in de quarantene opgebouwde buikspieren. Bij het omlaag rennen merk ik dat echt!!! :wow:

En vooral mentaal.... in mezwlf geloven en blijven geloven. Deze staat echt bekend als heel zwaar.

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 10:56

Welkom aan iedereen!!

Ja Palmera, dat schema wat je eens gestuurd hebt, daar krijg je vast buikspieren van, poeh!!!!

Ik kreeg vandaag nog eens medailles in de bus, zo blijft het voor mezelf toch wat leuker.
Net klaar met m'n lessen, dadelijk de sauna in in de hoop dat de rug dan beter mee wil, dan nog twee lesjes en dan da ik een rondje proberen.

Afbeelding
Afbeelding

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 17:09

Yay weer eens naar de as adventure kunnen gaan *\o/* nieuwe korte tight van Nike en shirtje mee. Bij decathlon mocht je niet passen dus daar niets durven kopen, geen zin om te moeten retourneren. Wel flinke aanslag op de portefeuille maar nu kom ik zeker de zomer door. Vond de toch van Nike meteen heel lekker zitten, ben benieuwd welke ik leuker ga vinden: die of de fusion. Zit flink prijsverschil op alleszins.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 17:41

Fijn poes, altijd heerlijk zulke aankopen.

Ik ging net een stuk fietsen, raakte ik na een wildrooster op de dijk van de betonplaten af en ben ik gevallen.
Nu een paar zere ribben, want ik ging half over de kop volgens mij. Gelukkig wel in het gras en niet op het beton. Maar mijn broek vol grasvlekken, grrr.
Hoop dat het meevalt morgen en dat ik kan hardlopen zonder al teveel pijn.
Ik ben ook zo onhandig!

Oh ja en ik ben me aan het oriënteren op een sporthorloge. Ik zit te denken aan een garmin forerunner 245 of 645. Iemand ervaring hiermee?
En dan een horloge met of zonder de mogelijkheid om er muziek op te zetten?
Leek me wel handig aangezien ik altijd met muziek loop.

Katharinaa

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 17:58

Oh dju ik wou ook naar de decathlon voor een nieuw loopshortje. Een legging zou k nog durven kopen zonder te passen, maar een shortje niet.

Oh SV toch! Hopelijk valt de schade mee inderdaad!! Ik ben ook zo onhandig met fietsen. Toen ik leerde fietsen met m'n klikpedalen was ik eens super fier dat alles goed was gegaan en ik niet was gevallen. En ik kwam thuis de oprit op (een reed dus heel traag) en plots ging ik overkop over mn voorwiel en met m'n gezicht op de grond, schone schaafwonde op m'n kin toen!

Ik heb geen ervaring met garmins, maar hoor er niets dan goeds over. Mijn man heeft een suunto, kan wel veel dingen, maar die hartslagmeter is heel slecht (op zijn pols werkt het bij hem niet en met z'n band heeft die ook al veel problemen gehad). Ik heb een polar (eerst de M400 en nu de Vantage M) en daar ben ik ook heel blij mee!
Muziek op m'n horloge zou ik ook wel handig vinden. Ik was ook al aan het denken om zoiets https://www.consumentenbond.nl/online-m ... or-spotify te kopen, zodat ik m'n telefoon kan thuis laten, vind het heel vervelend als ze me bellen tijdens het hardlopen.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 18:15

Oei SV, klinkt niet fijn. Hier nog zo'n onhandige met fietsen... Ik heb een Polar horloge (dezelfde als katharinaa), kan je geen advies geven over Garmin helaas. Hoewel ook ik er eigenlijk alleen maar goede dingen over hoor.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 18:20

Ik las dat het scherm van die polar niet zo goed afleesbaar is buiten in de zon. Of valt dat mee?

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 18:26

Ow jeetje, klinkt pijnlijk! Hopelijk valt de schade morgen mee en kan je gewoon lopen. Sporten is gezond, jaja...

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 18:30

Supervixen schreef:
Ik las dat het scherm van die polar niet zo goed afleesbaar is buiten in de zon. Of valt dat mee?

Helemaal geen last van. En als het donker is en je heft je arm op om te kijken, gaat de verlichting aan. En tijdens je training kan je het ook aanzetten dat de verlichting aan blijft.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 18:32

Oei SV verzorg je maar goed! Ik heb de Garmin Venu en ben er erg blij mee. Enige wat ik mis tgo de duurdere modellen is dat hij me niet de weg kan wijzen. Weet ook niet of dat zo handig is tijdens het lopen op je horloge en of dat dan te combineren is met de looptrainingen uit mijn programma overigens.

Ik heb er nog geen muziek op staan omdat ik Apple Music heb ipv spotify premium. Werkt op zich wel om telefoon muziek te laten spelen en horloge het loopje te laten meten. Maar het was wel belangrijk voor mij dat het kon. Het is ook handig dat ik muziek kan besturen van op mijn horloge. Ik ben alleszins erg blij met mijn Garmin.

Katharina: woon je ook in België? :)

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 18:49

Ah ik wil zeker dat hij de weg kan wijzen, dat ik er routes in kan zetten.

Ik kwam nog een leuk evenementje tegen waar ik me voor heb ingeschreven. Misschien ook iets voor jullie?

Www.killthehill.nl

Nozidia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 18:57

Auw wat vervelend SV! Hopelijk heb je niet teveel last ervan. :(:)
Het is maar net wat je wilt kwa sporthorloge, ik heb een Garmin vivoactive 4s die je dus kunt koppelen aan je spotify. Vind ik zelf echt ideaal want zo hoef ik niet persee mijn mobiel ook mee te nemen, maar als je toch altijd standaard je mobiel bij je hebt, dan volstaat een forerunner misschien ook prima. Ik heb alleen ervaring met Garmins dus over andere merken kan ik niet zoveel zeggen. ;)

Nou ik heb een fiets gekocht hoor, een crossfiets heb ook een racefiets geprobeerd maar voelde mij toch meer fijner met die andere fiets, en wie weet over een paar jaar wel een echte. Maar voor nu om ermee te beginnen is het prima, kan niet wachten om te fietsen. **\O/** Moet nu 2 weken wachten totdat hij geleverd is.

Deze is het:
https://www.cube.eu/nl/2020/bikes/road/ ... grey-2020/

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 18:59

Echt een toffe fiets.

Die forerunners kun je ook koppelen aan spotify.
Die vivoactive zat ik ook naar te kijken ja.
Maar ik neig toch naar een forerunner.
Nog even over nadenken en ze goed vergelijken.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 19:15

Jaa mooie fiets hoor :D

Ik heb ook geen last van scherm icm zon. Muziek kan er inderdaad niet op en hij heeft wel een 'terug naar start' functie, maar die heb ik nog altijd niet uitgeprobeerd. Echt weg wijzen ben ik nog niet achter, dat lijkt me wel heel fijn om te hebben. De Garmin hebben dat wel het beste.

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 19:47

Navigatie is er inderdaad niet op onze Polar. Wel op de Polar Vantage V en op die nieuwe, de X-grit. Dat ziet er zo'n leuk horloge uit! Die geeft ook aan wanneer je moet drinken en hoeveel koolhydraten en vetten en eiwitten je hebt verbruikt. En die plitst je hellingen en afdalingen. Muziek geloof ik niet dat je erop kan zetten. En hij kost ook wel veel, weet niet hoeveel geld je ervoor over hebt.

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 19:48

Stoere fiets Nozidia! Daar ga je veel plezier aan beleven denk ik!

DoretteK

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 20:05

Supervixen schreef:
Ik kwam nog een leuk evenementje tegen waar ik me voor heb ingeschreven. Misschien ook iets voor jullie?

https://Www.killthehill.nl

Wat tof zeg! Kan alleen niet bedenken of wij hier ergens heuvels hebben... Zal eens even mijn hersenen gaan kraken daarvoor!

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 20:11

Ja ziet er wel leuk uit! Je hebt nog tot september, dus nog tijd genoeg om een helling uit te zoeken. Ik hoop dat we ons van de zomer toch wat meer mogen verplaatsen. Als we niet op vakantie naar Noorwegen kunnen, willen we wel graag wat gaan trailen in de Ardennen.

@Poes: ja inderdaad, provincie Antwerpen.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 20:21

katharinaa schreef:
Navigatie is er inderdaad niet op onze Polar. Wel op de Polar Vantage V en op die nieuwe, de X-grit. Dat ziet er zo'n leuk horloge uit! Die geeft ook aan wanneer je moet drinken en hoeveel koolhydraten en vetten en eiwitten je hebt verbruikt. En die plitst je hellingen en afdalingen. Muziek geloof ik niet dat je erop kan zetten. En hij kost ook wel veel, weet niet hoeveel geld je ervoor over hebt.

Moest je dat zeggen? Nu wil ik hem hebben :')

DoretteK schreef:
Supervixen schreef:

Wat tof zeg! Kan alleen niet bedenken of wij hier ergens heuvels hebben... Zal eens even mijn hersenen gaan kraken daarvoor!

Met zijn alleen hier naartoe om heuvels te killen! *\o/* *\o/*

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 20:27

DoretteK schreef:
Supervixen schreef:

Of anders een viaduct of talud opzoeken?

DoretteK

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 20:30

@ontherun? Waar is 'hier' ook alweer? Dat was niet echt in de buurt of wel? :+

Ohh jaa goeie, die hebben we hier wel!

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 20:48

SV ik ben super blij met mn Suunto. Heb m nu al 6/7 jaar en werkt nog steeds perfect en doet alles wat ik wil en nog heeeel veel meer functies. De mijne is onderhand wel wat verouderd qua uitstraling (je hebt m wel op insta gezien ;) ) maar de nieuwe modellen zijn echt ontzettend mooi! Suunto’s staan vooral bekend om hun lange batterijduur.

Met Garmin zit je sowieso nooit fout :j

Ik werd vanochtend even zwaar verrast toen ik een gigantische scheur in de stof van mijn 4 maand oude Hokas zag. Ben er echt een beetje kapot van. Waren dure schoenen en ze staan voor mij symbool dat ik eindelijk mn leven in zweden financieel op de rit heb na 2 jaar lang moeten rekenen en tobben of het wel uit zou gaan komen die maand. Heb er nog net geen 250 km mee gelopen en de andere schoen toont amper gebruikssporen. Heb de shop gemailed en hoop dat ik ze kan terug sturen oid. En dan zeggen ze dat hardlopen een goedkope sport is -O- Ik heb gelukkig mn trail schoenen nog, dus ik kán nog wel hardlopen en heb ondanks mn zorgen en teleurstelling nog wel ‘n lekker rondje in het bos gemaakt.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 21:44

O das altijd klote als iets stuk gaat. Ergens mee gehaperd of echt gewoon gescheurd?