Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 00:20

Ook als je niet heel actief bent, zou je gewoon moeten afvallen als je je ongeveer aan 1600 houdt ja :j Je zou zelfs wat meer kunnen eten maar 1600 is in elk geval niet absurd laag.
Als je ernaast sport of fysiek "zwaar" werk doet zou je wel beter wat hoger kunnen gaan zitten, maar dat is bij jou dan niet aan de orde.

Als je veel afvalt is het wel de moeite waard om je bmr eens opnieuw te berekenen trouwens, want die zal dan ook weer wat lager liggen :D

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 00:29

finnens schreef:
Eulogy schreef:

Ik vind 1450 ook wel vrij laag hoor! Ik weet niet hoe lang je bent etc, weet je wat je bmr is?

Goed bezig allemaal :D

ik heb geen idee. Heb op MFP mijn lengte, gewicht en af te vallen gewicht in gevuld. Daar kwam uit dat dit is wat ik 'mag' eten. Zit wel veel (ivm school en werk)

Ben 1,78

Edit; berekend dat mijn BMR 1590 is..

Poepoe, ik vind dat ook echt laag. Ik ben kleiner dan jij (1,74) en ik neem elke dag 1700 kcal in. En ja ik val af.

Omdat je zo flink onder je BMR zit is alles wat je extra doet extra vetverbranding. Dit klinkt natuurlijk leuk, maar hierbij hoort ook het verteren van voedsel (hiervoor is energie nodig), je eigen lichaamstemperatuur reguleren als het bijvoorbeeld koud is, fietsen naar school en elke inspanning die meer is dan liggen.

finnens

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 00:40

Ben blij met jullie berichtjes! Fijn om te horen. Dan ga ik het wat omhoog doen, het voelde ook niet goed.

Heb net nog maar een bak kwark genomen :P

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 00:43

Haha fijn hè, maakt het een stuk makkelijker :')

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 00:46

finnens schreef:
Ben blij met jullie berichtjes! Fijn om te horen. Dan ga ik het wat omhoog doen, het voelde ook niet goed.

Heb net nog maar een bak kwark genomen :P

Ik ben zelf nu anderhalve week bezig en ik probeer vooral slim te eten, waardoor ik geen honger heb. :) Dus andere keuzes maken qua eten, zodat ik vol zit van relatief weinig kcal.
Wel let ik er dus op dat ik van mezelf geen echte honger mag krijgen. Want jezelf uithongeren is echt niet de beste oplossing! Dat kan je helemaal niet volhouden namelijk!

Ik heb zelf dezelfde doelen als jij ongeveer. Ik ben dus 1,74 en ik woog 75 kg. Ik wil terug naar 68 kg. Dit doe ik door dus dagelijks maximaal 1700 kcal in te nemen (in het weekend ben ik minder streng voor mezelf, want af en toe iets lekkers moet kunnen) en ook meer te sporten. :)

Dus kijk vooral hoe jij het wilt doen en wat voor jou goed voelt!

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 00:49

Het voelde echt als mezelf uithongeren ja, maakt het Veel makkelijker :') toch fijn zo een topic.

Slim eten is ook een dingetje. Als ik kwark eet sochtends ben ik zo weer 'leeg' terwijl als ik echt kauw en eet ik langer vol zit voor mijn gevoel waardoor ik minder snaai.

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 00:52

Ikzelf eet 's ochtends granola in mijn magere yoghurt. Ik neem echt maar 50-75 gram granola op 150 ml yoghurt, maar ik krijg dan rond een uur of 12 pas weer trek.
Misschien een tip voor jou? :D

Je kan er ook nog lekker fruit doorheen doen, granola en fruit is hemels samen!

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 01:01

Cheetahfan schreef:
Mjwb: Daar kan makkelijk een bakje vla bij hoor!
Khirshanta: Lekker lijstje! Wat zit er allemaal in de pastinaak stamppot? Ik ben nog opzoek naar variatie haha.

Er zit in:
1 kg aardappelen
0.5 kg pastinaak
400 gr witlof (haal ik er volgende keer uit denk ik, wat minder bitter)
2 peren
150 gr blauwschimmel kaas
Zout, peper en een beetje liefde ;)

Ik was ook op zoek naar variatie.
Volgende op de lijst is pompoen stamppot.

Ja, Lidl stamppot weken

Edit:
Finnens, je zat best laag!
Ik zit met mijn 1500 kcal en 1.87 ook niet hoog, maar ik doe ook bar weinig. Kantoorbaan, auto, pony en paard verzorgen, en slapen :') Daarbij komt dat als ik iets noemenswaardigs doe, ik die calorietjes ook weer in mag nemen.

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 01:21

Bedankt voor de tip sannens! Ga het eens proberen, als ik er tot 12u vol van ben ben ik tevreden :)

Kirshanta, dan zitten/zaten we een beetje op hetzelfde niveau :P bij mij verschilt het echt per dag wat ik doe . Loop ik stage of zit ik op school zit ik de hele dag.. maar werk ik dan loop ik 8u achter elkaar. Is ook een beetje afwegen per dag denk ik inderdaad! Afgelopen weekend geskied (niet eens intensief) en enorm gevreten plus wijn. Net aangedurft op de weegschaal te gaan staan maar ben weinig aangekomen dus compenseert toch wel een beetje.

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 01:42

Zolang je je er maar goed bij kunt voelen! Het heeft geen nut er een martelgang van te maken...

als je je trouwens niet snel vol voelt, zou je zemelen of iets met veel (volkoren) vezels kunnen proberen. Dat zou minder snel verteerd moeten worden, dus je voelt je er ook langer vol van.

Of het écht werkt moet ik nog proberen (dit is nieuw voor me)- maar aangezien ik kan vreten als een dokwerker...zijn vezels dan ook wel erg handig :+

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 08:56

Als iemand nog iets lekkers weet voor bij overnight oats! ik heb al banaan, frambozen en blauwe bessen

O: Actimel, overnight oats
T: Appelsien
L: Salade
T: Appel
A: Boterhammen pindakaas

Sport: 1u crossfit en 1u crossfit gymnastics

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 08:58

Bedankt voor het recept Khirshanta! :)

The Cat: Zit je niet laag in kcal icm zo veel sport? Uhm, je kunt er wat noten doorheen doen, een keer andere kruiden, appel, rozijnen etc

Zucht, nu al langer dan een maand bezig, echt bijna elke dag keurig aan mijn caloriedoel en minimaal 3/4 keer per week sporten. Eigenlijk geen verschil op de weegschaal en vanochtend zelfs +1 kg |(
Ik snap niet hoe mensen dan met 1600/1700 afvallen. :') Ik moest volgens MPF rond de 1300 calorieën eten, en zit daar eigenlijk nooit boven. Wel super demotiverend...

Nou, dat was mijn geklaag weer voor vandaag. Gewoon maar weer verder.
O: 200 gram Alpro yoghurt met 30 gram Dorset muesli
T: 2 mandarijnen, plakje zero suiker ontbijtkoek
L: Magere kwark met een appel, kaneel en rozijnen
T: halve komkommer
A: Groentefriet met een wortelwrap + falafel
T: 200 gram optimel magere yoghurt met cacaonibs, handje druiven

D: Thee
B: 30 minuten hardlopen
Laatst bijgewerkt door Cheetahfan op 09-02-17 09:05, in het totaal 3 keer bewerkt

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 09:01

Cheetahfan schreef:
The Cat: Zit je niet laag in kcal icm zo veel sport? Uhm, je kunt er wat noten doorheen doen, een keer andere kruiden, appel, rozijnen etc

Zucht, nu al langer dan een maand bezig, echt bijna elke dag keurig aan mijn caloriedoel. Eigenlijk geen verschil op de weegschaal en vanochtend zelfs +1 kg |(
Ik snap niet hoe mensen dan met 1600/1700 afvallen. :') Ik moest volgens MPF rond de 1300 calorieën eten, en zit daar eigenlijk nooit boven. Wel super demotiverend...

Goh, noten lijkt me misschien wat droog. Ik doe er wel standaard een koffielepel zonnebloempitten over. Bwa, pindakaas bevat wel wat caloriëen :Y) en daar was ik nu toch wel van plan een boterham of 3 van te eten. Ik ben straks alleen helemaal alleen thuis, en de pasta overschot was gisteren op, en ik had eigenlijk geen zin om maar voor 1 dag helemaal alleen voor mezelf te koken.

Probeer vol te houden. Misschien zijn het wel spieren die je nu ben bijgekomen? Probeer wat op je gevoel af te gaan. Voel je je iets beter? Of is je gevoel ook niet dat? Er zijn momenten dat ik ook voel dat ik vet kwijt ben in de spiegel, maar dat de weegschaal dat niet altijd zegt
Laatst bijgewerkt door The_Cat op 09-02-17 09:02, in het totaal 1 keer bewerkt

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 09:01

Misschien kan het zijn dat je aankomt in spiermassa

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 09:03

Ergens op de vorige pagina's gelezen dat dat echt minimaal is, dus dat lijkt me niet dan? Ja, ik weet het niet zo goed. Ik voel me niet dikker ofzo, maarja dat was ook niet de bedoeling. :') Juist wat kwijtraken.

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 09:06

Vandaag een dagje skiën *\o/*
Dus morgen gegarandeerd spierpijn, aangezien het weer even is geleden dat ik dat heb gedaan.
Het is met onbeperkt eten, dus ik hoop dat ik het een beetje gezond kan houden. Maar ik betwijfel het, aangezien het in Duitsland is.. :')
In ieder geval havermout koekjes gemaakt voor onderweg.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 09:09

Ja nee, maar ik voel (en zie) het soms wanneer ik wat meer vet bij heb dan iets anders :') maar als je vaak gaat hardlopen, dan lijkt me dat toch dat je toch ook wat spieren moet bijwerken. 1kg is ook niet zo super veel, misschien ook wat vocht erbij? Moed niet opgeven (alhoewel dat makkelijker gezegd is) maar je komt er wel!!

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 09:42

Cheetahfan, ik weet niet hoe groot/zwaar je bent, maar ik vind dagelijks onder de 1300 kcal ook wel heel weinig hoor. Wat is je bmr?

Verder, weeg je alles heel precies af? En reken je ook bijv bakvet mee? Ik heb een tijd gedacht dat ik minder at dan ik daadwerkelijk deed, omdat ik de hoeveelheden schatte. Ik ben het toen een hele tijd heel precies gaan afwegen, zodat ik er meer feeling mee had. Inmiddels weeg ik bijna niets meer (maar voer het ook niet meer in in mfp). Ik eet nu op gevoel, en eet vaak tussen de 1700 en 1900 kcal, afhankelijk van de dag. Meestal op dagen dat ik wat sport wat meer, maar ook bijv als ik echt nog erge trek heb. Ik val tussen de 0,5 en 1 kg per week af :) nu is mijn bmr wel 1650 ongeveer.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 09:44

Cheetahfan, zoals ik dus ook tegen finnens zei, ik zou echt een stuk meer eten dan wat MFP aangeeft. Dat is namelijk echt heel laag.

Edit: Laura was me voor :D

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 09:52

Cheetahfan, ik zou wat meer eten en wat minder uitgaan van de weegschaal maar in plaats daarvan een centimeter langs je lijf houden.

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 10:38

Ja ik heb in het begin alles afgewogen, dus ik weet wel ongeveer hoe veel alles is. :) Ook olijfolie enzo tel ik mee.
Ik ben 1,80 en weeg 75 kilo, dus 1300 is vrij weinig ja. Dat was uitgerekend door MFP om 0,5 ongeveer per week af te vallen. Dat is opzich wel veel, dus iets langzamer is niet erg. Maar als ik meer ga eten dan eet ik zoals ik deed? Daar viel ik dus niet mee af.:')
Lastig. :P Misschien toch maar van een cm uitgaan dan ja. :)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 10:44

Ik zit even je berichten terug te lezen en zie je startpost staan. In jou geval zou ik eerder focussen op goede krachttraining en flink meer eten. Zo ga je spiermassa opbouwen en word je vanzelf strakker

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 13:21

Aah, bedankt voor je tip! Ja dan ga ik eigenlijk terug naar wat ik deed. :) Ik volleybal 2 keer per week en deed daarnaast krachttraining/fitness. Ik vind mijn lichaam opzich goed in proportie en ben ook best gespierd (al zeg ik het zelf :+), het is dus alleen het randje heupen en buikje dat ik dus iets minder wil. Dacht, als ik gewoon op mijn eten let en wat meer cardio doe, moet dat vanzelf goed komen. Niet dus. :P
Maar dan ga ik mijn kcal wat omhoog schuiven en kijken wat dat doet...

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 13:40

Ik zou met de krachttraining ook het aantal herhalingen omhoog doen, desnoods met gewicht wat minder zodat je het wel vol kunt houden. Daar bouw je lange spieren mee, iets wat de meeste vrouwen willen.

Ik zat op mijn streefgewicht (63 kilo), maar zit daar nu weer anderhalve kilo boven. Tijd om weer op te letten met het eten dus. Bij mij gaan de koolhydraten de deur weer uit, dat werkt altijd goed bij mij. Verder rij ik vier keer per week paard, en 1 of 2 keer in de week sportschool. Over de bespiering ben ik al best tevreden, al blijft er natuurlijk altijd wat te wensen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 13:46