[Centraal] Tattoo's

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Haunting

Re: [Centraal] Tattoo's

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 11:51

Ik heb het ook. Bij al mijn tattoo's dat ze af en toe lichtelijk jeuken. Zelfs degenen die al jaren staan. Dus is heel normaal. Het blijft tenslotte een soort litteken he.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 12:04

Yup, hier ook af en toe opgezet en jeukerig.

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 12:19

Hier ook. Ik heb ooit gelezen dat het het immuunsysteem is dat reageert op een aanval van buitenaf en daarbij overactief ook je tattooinkt als 'vijand' ziet en het eruit probeert te drijven, maar geen idee of dat klopt :=

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 12:21

Afbeelding

Dit is de tattoo die ik dit jaar heb laten zetten.

Volgend jaar komt er ófwel een zeemeermin / sirene, of alice in wonderland, beetje creepy gemaakt.

mijn tattoo is Jean Grey , van de X men. Phoenix. de phoenix heeft voor mij natuurlijk de betekenis van uit de as herrijzen. maar ik wilde geen vogel als tattoo ;)
ik ben er super blij mee.

Gezet door Josephine, clair obscura uit Groningen.

19LindA83

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 12:23

moonprayer: totaal niet mijn stijl, maar wauw wat gaaf!!

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 12:25

Heel tof Moonprayer!

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 13:33

Mooi Moonprayer! Niet mijn stijl, maar leuk gedaan :)

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 13:34

Ook niet mijn stijl, maar een prachtige tattoo!

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-16 13:48

Oeww Jean Grey.
Zou ik ook zo laten zetten.
Mooie tattoo!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 13:52

Wauw, die vind ik echt heel mooi gezet!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 14:15

Heel knap stukje werk weer van Josephine! :j

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 14:28

Ja vind m ook erg mooi! :j

Hebben jullie ervaring met het zetten van een tattoo over littekens heen? Ik wil graag een underboob tattoo, uiteindelijk.. maar ben als de dood dat het pijn doet maar wil het wel graag ''coveren'' .. :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 14:39

__Sannne schreef:
Even een vraagje, ben benieuwd of meer mensen hier last van hebben; Ik heb mijn (eerste) tattoo nu alweer anderhalf jaar. Mijn beer. (Zie mijn berichten voor foto's) Maar zo nu en dan heb ik dat de dikkere lijnen opzetten en het ontzettend gaat jeuken. Het gebeurd niet vaak, zeg dat het zo'n 5 keer gebeurd is in een jaar tijd, maar ik vind het toch wel een beetje apart..

Weet iemand wat dit zou kunnen zijn?

Edit; met mijn andere tattoo heb ik hier helemaal geen last van, zit op dezelfde arm maar (uiteraard) op een andere plek.

Ja, ik heb dat op m'n rug heel erg. Ik denk dat het gewoon aan de gevoeligheid van je huid op die plek ligt. Ik weet in ieder geval dat het bij mij vooral komt als ik zweet, dan gaan de lijnen opzetten en krijg ik jeuk. Ik denk zelf dat de jeuk komt omdat mijn huid geirriteerd raakt van het zweet dat erop ligt, maar het kan ook best zijn dat de tattoo zelf gaat jeuken. De lijn van mijn olifant worden ook altijd wat dikker als het heel warm is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 14:40

Heel mooi gedaan is die moonprayer! Heel strak. Het is dat ik geen kleur op m'n armen wil, anders was ik ook voor iets in deze stijl gegaan denk ik

Bokker13579

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 16:04

Jeetje die tattoo is gaaf moonprayer!

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 22:02

Ik laat mezelf even heel onbeleefd binnenvallen.
Mijn laatste gezette tattoo is ondertussen 6 jaar oud, en morgen mogen we éindelijk voor weer eentje :)
Toendertijd werd er bepanthol (bij jullie bepanthen) aangeraden, was ik erg tevreden over. Ik vroeg me af of deze nog altijd de "norm" is, of dat er ondertussen betere producten zijn?
van de artiest krijgen we een potje vaseline achtige substantie mee, maar die vind ik te vet (vooral overdag, kledij kleeft er te hard in, de bepanthen is smeerbaarder en kan ik beter regelmatig dunner insmeren dan de vaseline).

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 22:17

Duhelo schreef:
Ik laat mezelf even heel onbeleefd binnenvallen.
Mijn laatste gezette tattoo is ondertussen 6 jaar oud, en morgen mogen we éindelijk voor weer eentje :)
Toendertijd werd er bepanthol (bij jullie bepanthen) aangeraden, was ik erg tevreden over. Ik vroeg me af of deze nog altijd de "norm" is, of dat er ondertussen betere producten zijn?
van de artiest krijgen we een potje vaseline achtige substantie mee, maar die vind ik te vet (vooral overdag, kledij kleeft er te hard in, de bepanthen is smeerbaarder en kan ik beter regelmatig dunner insmeren dan de vaseline).

Mij werd aangeraden om het 'droog' te houden.. :evaw:
Ik smeer lekker bepanthen en maak het schoon alleen als k douche met unicura (als k er goed schrijf?) tattoo van 3 jaar terug ziet r nog prima uit en die k afgelopen week gezet heb zien er ook prima uit! +:)+

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 22:22

Droog houden?Krijg je dan niet erge korstvorming?
Ik weet wel nog om water te vermijden (max een keer per dag douchen, niet wrijven, geen zeep maar afspoelen) en dan soepel houden met zalf (3-4 keer per dag.).Maar ik deed het dunner en vaker, heb een hekel aan trekkerige huid :D

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 22:32

Bepanthen wordt inderdaad het meest gebruikt, en juist lekker soepel houden de eerste weken :j

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 22:33

Duhelo schreef:
Droog houden?Krijg je dan niet erge korstvorming?
Ik weet wel nog om water te vermijden (max een keer per dag douchen, niet wrijven, geen zeep maar afspoelen) en dan soepel houden met zalf (3-4 keer per dag.).Maar ik deed het dunner en vaker, heb een hekel aan trekkerige huid :D

Ja droog houden lijkt mij ook niks.. ze zeiden ook 'wanneer het gaat scheuren dan smeren' maar dan ben je in mijn ogen te laat.. dus vandaar smeer ik lekker! Gaat prima :j

astra4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 22:56

Prachtig Moonprayer!!

Ik heb ook wel af en toe last van opgezette lijnen. Vooral met mijn oude tattoos had ik dat regelmatig. Die waren beide zwart, en bestonden alleen uit lijnwerk. Beide begin jaren 90 gezet.
Mijn nieuwere tattoos van Mandy en Shennaki zetten vrijwel niet op. De grote draak op mijn rug wel, maar die is door een prutser gezet. Veel te diep. Ik voel eigenlijk altijd wel lijnen daar, en het wil ook af en toe enorm jeuken. Vervelend!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 23:34

Droog houden kan echt onwijs pijnlijk zijn, dus lekker smeren maar. :P

astra4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 23:38

Helemaal mee eens...lekker smeren! Heb ik ook altijd gedaan. Vroeger met uierzalf, en tegenwoordig met Bepanthen en kokosolie :j

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 00:19

Ik dacht al inderdaad. Lekker smeren dus. Morgen maar stoppen achter bepanthen. Mijn dank is groot :)

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 11:19

Smeren! Waar ik in Ierland ben geweest voor mijn tattoo, werd ook Bepanthen aangeraden :)