Het is dan ook slim om een plan te hebben voor als je weer 'normaal' wilt gaan eten. Ik ben zelf gezegend met genen die snel aankomen
, wat voor mij betekent dat ik altijd op mijn koolhydraten moet letten
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
, wat voor mij betekent dat ik altijd op mijn koolhydraten moet letten
Dat je afvalt doordat je koolhydraatarm eet, komt waarschijnlijk gewoon doordat je onbewust een calorierestrictie handhaaft.
) dat ik eerst had, bestond minstens 70% van mijn eten uit koolhydraten. Koolhydraten, met name de snelle, bezitten veel suikers en daar kom je gewoon gauw van aan als je het niet goed in de gaten houdt.
Ik vind pasta echt te lekker om te laten staan bijvoorbeeld, dus probeer ik fruit en andere suikers te verminderen en bijvoorbeeld als lunch geen brood te eten op de dagen dat ik een koolhydraatrijk avondeten heb.

Meestal ging dat niet op en dan bewaarden we het, maar ik kon dus gerust echt zo'n 150gr in m'n eentje op. Nu eet ik trouwens meestal ook nog 75-100gr, maar goed, eet het meestal maar zo'n 1 keer per week
Ik probeer maar uit te leggen hoe ik mijn voeding probeer te zien 
Stral schreef:Weet ik hoor!
Nu ja, als jij behoefte zou hebben om in spaghettimonster te veranderen, dan zou dat nog zo zijn heIk probeer maar uit te leggen hoe ik mijn voeding probeer te zien
Zonder daarin los te slaan en niets meer te kunnen eten dat eens wat minder in het rijtje past, want dat vind ik dan ook weer niet per se nodig (als je niet wil afvallen).
Ik weet niet op hoeveel % die macro's staan, heb hier al eens ingevuld zoals het hier geschreven werd maar is veel te extreem voor mij, nu op de % gezet die ik elders vond: 50 kh - 30 eiwit - 30 vet. Maar ik volg het niet eigenlijk. Let enkel op de kcal, vind ik al moeilijk genoeg
Ik moet wel zeggen dat ik niet zo gek veel fruit eet, vind het heel lekker maar vergeet het vaak te kopen en veel dingen zijn ook lastig om schoon te maken en daar heb ik dan geen zin in
_sharonnn schreef:Stral schreef:Weet ik hoor!
Nu ja, als jij behoefte zou hebben om in spaghettimonster te veranderen, dan zou dat nog zo zijn heIk probeer maar uit te leggen hoe ik mijn voeding probeer te zien
Zonder daarin los te slaan en niets meer te kunnen eten dat eens wat minder in het rijtje past, want dat vind ik dan ook weer niet per se nodig (als je niet wil afvallen).
Ik weet niet op hoeveel % die macro's staan, heb hier al eens ingevuld zoals het hier geschreven werd maar is veel te extreem voor mij, nu op de % gezet die ik elders vond: 50 kh - 30 eiwit - 30 vet. Maar ik volg het niet eigenlijk. Let enkel op de kcal, vind ik al moeilijk genoeg
110%
Was een goed idee van mezelf (al zeg ik het zelf), heb ze hier gelegd en als ik nu iets wil eten, neem ik een mandarine nu
)
) maar ik doe de avond van tevoren een laag sla in een bak, daar bovenop komkommer, kip (of een blikje tonijn in de tas) en de dressing apart en dan heb ik een heerlijke salade als lunch.
Gek. _sharonnn schreef:Ik vind 1300 kcal ook niet zoveel..
Wat is je bmr?
En heb pas kunnen middagpauze nemen om 14u
En dan nog, waarom moet ik 's avonds fruitsla staan maken als ik perfect fruit eet iedere dag?
Goedbedoeld advies maar voor mij totaal niet nodig, ik eet fruit hoor 
Eulogy zegt dat ze te weinig fruit eet en het lastig schoon maken is, ik zeg dat ik de oplossing gevonden heb door hier gewoon mandarines te leggen, dat mijn collega idd dingen zoals fruitsla meebrengt maar ik daar geen tijd voor heb, en vervolgens moet ik mij blijkbaar verantwoorden voor die fruitsla
Kayleigh_ schreef:En dan nog, een bakje gesneden verse mango van AH is echt niet slechter dan een bakje gesneden mango uit je eigen keuken.
bij de verse mango van AH zijn conserveer middelen etc. Toegevoegd