[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 13:16

lelberse schreef:
Hier nog ervaringen als depressies van de mirena spiraal? Ik zit nog echt te twijfelen want ik wil maar wil hem a.s. week laten zetten.

Toen ik mijn mirena zette was ik onder begeleiding van een psyholoog. was geen depressie wat ik had maar door de mirena is het niet erger geworden.

Sem_

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 21:11

Ik ben dinsdag gestopt met de pil en heb nu mijn stopweek, als ik maandag weer begin met de pil (dat
is dan dus weer de eerste week) en donderdag een koperspiraaltje laat zetten, moet ik dan de pil nog
een tijdje doorslikken of hoe lang ben ik dan onveilig? Ik heb woensdag en donderdag seks gehad zonder
condoom dus ik kan niet zomaar op dit moment helemaal stoppen met de pil omdat ik die dagen dan
dus niet beschermd was..

Dawn1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 16:39

Ik heb weer eens een vraagje, ik zit te twijfelen tussen de Mylan of de Yasmin pil..
Hoe zijn jullie ervaringen hiermee? en is het risico op trombose echt zo hoog?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 17:32

Ik heb de Yasmin gebruikt, was er heel erg tevreden mee, had voor het eerst in mn leven ook een puntgaaf huidje :j Als ik ooit terug aan de pil zou moeten dan zou ik zeker daar weer voor gaan.

Dawn1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 17:36

^Thanks das fijn om te weten, heb je ook vaak last van Schimmelinfecties? dat hoor je nl best vaak bij deze pil, zit echt te twijfelen tussen de Nuvaring ( ook veel schimmel enz) of de Mylan of de Yasmin..

En dan heb je ook nog eens dit :(
http://www.ze.nl/p/147848/yasmin-pil_mo ... se_vrouwen

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 17:54

Trombose is een risico bij elke pil, dus daar ontkom je haast niet aan.
Ik heb zelf geen schimmelinfecties gehad ermee, denk dat ik m ongeveer een half jaar geslikt heb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 11:22

Het risico op trombose wordt inderdaad met alle soorten pil verhoogd. Het is wel belangrijk om daarbij te vermelden dat het risico op trombose bij jonge, gezonde vrouwen sowieso laag blijft en dat de pil daar niet heel veel aan zal veranderen.. Het zal iets hoger worden, maar het is nog steeds geen aanzienlijke kans.

Dawn1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 11:28

^Thanks, zijn er ook mensen met de Mylan pil of de Nuvaring? en wat zijn daar de ervaringen van?

v Ahh oke, nja ik wou de Yasmin gaan slikken, maar ja dan kom je een artikel tegen over 40 doden dus ja dan is je zin ook snel over..
Laatst bijgewerkt door Dawn1993 op 15-10-16 11:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 11:32

Ik slik de mylan pil. Mylan is gewoon een merknaam, die dezelfde soort pil maakt als de standaard microgynon en het andere generische merk dat iedereen voorgeschreven krijgt als ze aan de pil willen beginnen. De Mylan is niks, het is gewoon de merknaam voor ethinylestradiol/levonorgestrel. Ik heb wat gewisseld tussen deze en de microgynon maar die laatste wordt niet meer vergoed door m'n verzekering en Mylan wel, dus ben geswitcht.

Edit: nu wordt m'n pil sowieso niet meer vergoed dus ga misschien wel weer terug naar microgynon. Hm.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 21:43

Hoi ik heb een vraagje.

Al mn strips zijn op en heb aankomende week mijn stopweek. Alleen de HA en apotheek zijn beiden gesloten.

Anderzijds vraag ik me af wat er gaat veranderen als ik tijdelijk(?) stop met de pil en of dit uberhaupt kan.

Mag je je stopweek zomaar verlengen? Kan je zomaar stoppen met de pil? Wat zijn veranderingen die kunnen toetreden bij het stoppen met de pil?

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 21:52

x
Laatst bijgewerkt door Yunomi op 18-02-22 23:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 23:20

_Dominique schreef:
Hoi ik heb een vraagje.

Al mn strips zijn op en heb aankomende week mijn stopweek. Alleen de HA en apotheek zijn beiden gesloten.

Anderzijds vraag ik me af wat er gaat veranderen als ik tijdelijk(?) stop met de pil en of dit uberhaupt kan.

Mag je je stopweek zomaar verlengen? Kan je zomaar stoppen met de pil? Wat zijn veranderingen die kunnen toetreden bij het stoppen met de pil?

Je kan stoppen al dan niet tijdelijk, alleen bij een langere stopweek dan 7 dagen ben je niet meer veilig :)

@dawn1993, ik heb de nuvaring :)

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 08:54

@Dominique: je kan altijd stoppen met de pil. Om terug te starten terug wachten tot de eerste dag van je menstruatie. Je bent pas weer veilig na een week, al tel ik altijd pas vanaf dat m'n strip op is.

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 09:23

x
Laatst bijgewerkt door Yunomi op 18-02-22 23:42, in het totaal 1 keer bewerkt

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 09:24

ok, zo veel te beter. Mij is altijd gezegd pas na een week.

Dawn1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 09:55

Ik ben afgelopen week ongesteld geweest en gisteren zou het gestopt moeten zijn, dat was het ook even.. Toen ik vanmorgen naar de wc ging zag ik bruine afscheiding in m'n string zitten en na t plassen toen ik afveegde was het bruin met een zwarte streep.. Ik word hier zo moe van, vorig jaar uitstrijkje gehad en volgens de ha was daar niks op te zien..

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 10:00

Is het niet gewoon nog wat oud bloed?

Ik laat vrijdag een Flexi-T 300 plaatsen, ben benieuwd. Afgelopen week stopweek gehad en ik voelde me een stuk vrolijker dan normaal, nu weer begonnen met de pil sinds gister en vanochtend had ik weer zo'n gejaagd onrustig gevoel..

Dawn1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 10:14

Dat zou kunnen ja, maar een zwarte sliert? :-p

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 10:25

Misschien een slijmpropje met wat oud bloed? Ik zou me niet teveel zorgen maken als het uitstrijkje gewoon goed was! Neemt niet weg dat het vervelend is natuurlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 10:30

petitparis schreef:
ok, zo veel te beter. Mij is altijd gezegd pas na een week.

Dat klopt ook, want je bent tijdens je menstruatie sowieso veilig. Dus als je begint op de eerste dag van je menstruatie komt je 'onvruchtbaarheid' niet door de pil maar door de menstruatie.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 11:01

Emmaa_ schreef:
Het risico op trombose wordt inderdaad met alle soorten pil verhoogd. Het is wel belangrijk om daarbij te vermelden dat het risico op trombose bij jonge, gezonde vrouwen sowieso laag blijft en dat de pil daar niet heel veel aan zal veranderen.. Het zal iets hoger worden, maar het is nog steeds geen aanzienlijke kans.

Nou ik kan je anders wel een verhaaltje vertellen..... Indien je toevallig de ongelukkige bent met een bepaalde stollingsafwijking (waar je verder geen enkel symptoom van hebt dus dat komt enkel boven indien men er op test) zou je wel eens heel bedrogen uit kunnen komen met die mening.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 11:16

Vind sowieso een verhoogde kans erg eng, omdat je er weinig aan merkt tot je er last van hebt.
Ik had meteen last van hartkloppingen door pillen die menstruatie pijn moesten verlagen, terwijl dat een bijwerking was die weinig tot niet mocht voorkomen. Volgens mij zou de pil mij daar ook niet erg bij helpen.

Nu goed, heel veel vrouwen hebben inderdaad nergens last van, maar ik krijg er de kriebels van.
En Ayasha, dat wil je helemaal niet meemaken :oo

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 18:34

Heb jullie hulp ook weer nodig! Ik nam al 2 jaar de pil (noranelle 20) Maar die was opeens niet meer goed, had al 4 maanden terug hevige menstruatie, mijn menstruatie duurde langer dan normaal en kreeg 2 dagen nadat mijn regels gedaan waren terug bloedingen. Besloten naar de dokter te gaan die mij of een zwaardere pil gaf of de pleister, heb besloten die pleister dan eens te proberen. Ik zit nu aan m'n derde en laatste pleister maar ik lijk hier allergisch op te reageren? De eerste pleister staat namelijk nog steeds in mijn vel gebrand met een donkere cirkel en verschillende kleine bloeduitstortingen. Waar de tweede pleister zat is het nog steeds rooskleurig en dezelfde bloeduitstortingen. Ook jeukt het lichtjes, wat nu? Of is dit normaal?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 18:51

CalipsoLover schreef:
Heb jullie hulp ook weer nodig! Ik nam al 2 jaar de pil (noranelle 20) Maar die was opeens niet meer goed, had al 4 maanden terug hevige menstruatie, mijn menstruatie duurde langer dan normaal en kreeg 2 dagen nadat mijn regels gedaan waren terug bloedingen. Besloten naar de dokter te gaan die mij of een zwaardere pil gaf of de pleister, heb besloten die pleister dan eens te proberen. Ik zit nu aan m'n derde en laatste pleister maar ik lijk hier allergisch op te reageren? De eerste pleister staat namelijk nog steeds in mijn vel gebrand met een donkere cirkel en verschillende kleine bloeduitstortingen. Waar de tweede pleister zat is het nog steeds rooskleurig en dezelfde bloeduitstortingen. Ook jeukt het lichtjes, wat nu? Of is dit normaal?

Ik zou zeggen, bel je dokter. Het lijkt me niet normaal dat er bloeduitstortingen en jeuk rondom zo'n pleister zit, maar ik zou hem er niet zomaar af trekken zonder even te bellen. Ik zou hem er ook niet op laten zitten zonder even te bellen.

pandour4evuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 20:38

Hoi bokkers,

Ik heb erop gezocht maar kon niet snel wat vinden dus daarom hier de volgende vraag.

Hebben hier mensen ervaringen met de Caya?

Ik heb momenteel een vriend en we hebben afgelopen week een zeer beschamende ervaring met een condoom gehad waarbij de condoom bij mij binnen er af gleed. Hij wil dus dat ik aan de pil ga.

Nu slik ik al schildklierhormonen en op de een of andere manier is het teveel voor mijn lichaam om daar nog meer hormonen bij te slikken. Denk hierbij aan hoofdpijn, verminderde sekslust. Ik wordt een hormonale ramp.

Nou kwam hij zelf met de spiraal maar 1 ik zit er niet op te wachten om deze te laten plaatsen en 2 als ik naar de ervaring van mijn zusje kijk is dit echt geen goed idee. Totaal verkeerd gegaan bij het plaatsen, gat in de baarmoederwand geprikt, naar huis gestuurd met pijnstillers en vervolgens midden in de nacht met de mbulance opgehaald vanwege de pijn. Toen er weer uitgehaald en 2 weken plat moeten liggen en na een maand weer opnieuw laten plaatsen.

Nou zit mijn vriend ermee. Dat hij geen condooms wil en dat dit de spontaniteit weghaalt. Hoe is jullie ervaring hier mee of met andere pressariums of de femcap.

Ik vind zelf dat we tot een compromis moeten komen. Gewoon voor de "voorspelbare" keren een hormoonloze vrouwen ding en voor de andere keren een condoom.

Wat zijn jullie ervaringen en hebben jullie tips.