Wielrenners/ mountainbikers hier?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IMAY1990

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 09:04

@Time2Tri Gaaf zo'n analyse. En lekker met een personal trainer aan de slag, en als het jou een goed gevoel geeft moet je het gewoon zoen ongeacht wat anderen er van zouden kunnen denken/vinden.

@Susan88 Dat is precies de reden dat ik het bij de racefiets hou, ik heb een slechte knie waarvan de knieschijf makkelijk te veel naar links of rechts beweegt zegmaar en ik ben als de dood om het ding nog eens echt aan de zijkant van mijn been te hebben. Dat heb ik 2 keer gehad en ik kan je zeggen dat het zeer doet en je zes weken verder bent voor je alles weer kan. Ik heb nu al vaak genoeg dat ik draai en mijn onderbeen een fractie te lang blijft staan zegmaar...

@uggy Fijn dat de pijntjes weg zijn met de nieuwe broek.

Ik was gister naar mijn zusje, en dacht als ik daar toch naartoe ga dan kan ik net zo goed de fiets in de auto leggen en daar een rondje fietsen voor de verandering. Super lekker gefiets, hoogste gemiddelde tot nu toe. En ook een nieuwe broek, eentje met GCN branding. Bijbehorend shirtje zit me nog net iets te strak om er mee gezien te willen worden dus die ligt nog even in de kast tot het wat beter past maar de broek, met bretels, is echt een droom. Hele fijne zeem en hij zakt niet af...

Afbeelding

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 12:05

En omdat ik mijn post van gister niet meer aan kan passen maar even in een nieuwe post:

Ik fiets graag met muziek, en nu had ik nog ergens bluetooth oortjes liggen, zo'n setje met een draadje er tussen dat je om je nek hangt. In principe helemaal prima, op misschien de hoeveelheid ruis van de wind na, maar ik heb afgelopen week tijdens het fietsen het stukje waar de batterij, aan/uit knop en volumeknopjes zitten weten te slopen. Het geheel hangt nu aan de elektra draadjes nog aan elkaar en ze doen het nog maar daar is alles ook wel weer mee gezegd.

Lang verhaal kort ben ik op zoek naar nieuwe oortjes en ik vroeg me af of er hier meer mensen zijn die muziek meenemen op pad en zo ja, welke oortjes jullie gebruiken.

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 12:23

Het lijkt mij ook fijn om met muziek te fietsen, alleen ik heb bedacht dat ik het toch niet verstandig vind/aandurf. Ik fiets toch ook wel heel erg op gehoor en het lijkt me niks om minder omgevingsgeluid te kunnen horen eigenlijk. Heb het ook regelmatig fout zien/horen gaan met mensen die fietste met muziek op en dus overstaken omdat ze op zicht niks dachten te zien, maar ik zonder muziek hoorde dat er wel verkeer aankwam. In dit geval was het een motor die te hard reed en geparkeerde auto's die het zicht belemmerde, als zij geen muziek in had gehad dan had ze hem aan horen komen en er niet onder gelegen.. Sindsdien fiets ik ook niet meer gewoon met muziek op, zelfs niet 1 oortje.

Susan88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 13:07

Daarvoor heb je tegenwoordig een goede oplossing. De Aftershokz Aeropex. Dit zijn oortjes die net voor je oor op het bot zit, waardoor de oorschelp open blijft en je dus nog omgevingsgeluiden wel kunt horen. Speciaal ontwikkeld voor buitensporten zoals hardlopen en fietsen.

Helaas niet heel goedkoop: https://www.coolblue.nl/product/835016/ ... zwart.html

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 17:19

Ik weet iemand die zo'n systeem heeft. Hij vond het eigenlijk niet heel fijn, omdat je dus je telefoongesprek/muziek niet goed kan horen. Nu is dat natuurlijk omdat je het omgevingsgeluid moet kunnen horen.. Als je je geluid/gesprek beter wilt kunnen horen, is het omgevingsgeluid minder en dat wil je nu eigenlijk net niet.

Ik fiets als ik alleen fiets soms wel met muziek, maar echt alleen in de polder. Absoluut niet in de stad of drukke gebieden.

uggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 19:33

@IMAY1990
Ik fiets ook niet met muziek. Doe ik op de gewone fiets wel, maar merk dat je toch veel harder gaat en dat ik omgevingsgeluid nodig heb om me te kunnen oriënteren op verkeer. Ik heb dan ook geen tips helaas. Wellicht kan je goedkope bluetooth oordopjes kopen? Er eentje in doen en 1 niet? De airpods van mijn zusje zitten als een huis :j

Mijn rit ging fijn. Begin was wel even zwaar. Strava merkte hem aan als langste rit. Komt misschien omdat het de eerste was die ik zelf opnam :')

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 20:06

_Barbara_ schreef:
MuSLi schreef:
Voor de nieuwelingen: we hebben op Strava een Bokt fiets clubje. Even kijken of ik de link ernaar toe kan voegen aan dit bericht... Kunnen we elkaar een beetje volgen qua ritjes en foto's enzo :)

Wil je lid worden van mijn Strava fietsclub? https://www.strava.com/clubs/bokt?utm_s ... m=referral

Leuk! Ben lid geworden :D

Ik ga volgende week een paar dagen naar Friesland, kent iemand nog leuke routes/plekken om langs te gaan?

Ben je al geweest? Tip voor leuke routes in Friesland;
https://www.tch.frl/index.php/race/training Elke route gaat langs Heerenveen maar gaat alle richtingen op dus je kan ook vanaf je eigen standplaats starten ;)

Ik heb inmiddels ook een nieuwe fiets aangekocht, een Canyon Endurace, zal zo even foto plaatsen :D

Afbeelding

Donderdag staat de bike fitting gepland in Heerenveen, daarna hopelijk dit weekend de eerste km's :D

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 20:30

Haha uggy, dan zal het wel de langste zijn ja, als het je eerste in Strava was :p

Oh wat een gave fiets Chrissie!!

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 21:48

Chrissie schreef:
Ben je al geweest? Tip voor leuke routes in Friesland;
https://www.tch.frl/index.php/race/training Elke route gaat langs Heerenveen maar gaat alle richtingen op dus je kan ook vanaf je eigen standplaats starten ;)

Ik heb inmiddels ook een nieuwe fiets aangekocht, een Canyon Endurace, zal zo even foto plaatsen :D

[ Afbeelding ]

Donderdag staat de bike fitting gepland in Heerenveen, daarna hopelijk dit weekend de eerste km's :D

Ah ik kan helaas je foto niet zien -O-

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 06:35

IMAY1990 schreef:
@Time2Tri Gaaf zo'n analyse. En lekker met een personal trainer aan de slag, en als het jou een goed gevoel geeft moet je het gewoon doen ongeacht wat anderen er van zouden kunnen denken/vinden.

:j Ben dan ook gisteren gestart , en heb mijn eerste training gedaan .
Het is de komende twee weken nog easy , maar dat zal best nog veranderen .

Met muziek fiets ik zelden , echt heel af en toe .
En dan alleen op een heel rustig stuk .

@Chrissie , ik zag gisteren een foto , maar nu niet meer :o?

Oh ja ...mijn activiteiten worden niet meer naar Strava
geupload :o .
Alles loopt nu nog via Trainingpeaks .

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 08:23

En mijn Corona medaille is binnen *\o/*

Afbeelding

uggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 10:58

Time2Tri schreef:
En mijn Corona medaille is binnen *\o/*

[ [url=m/wU2I7s.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wauw! Super gaaf! *\o/*

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 11:26

Gave medaille T2T

Ik heb ook een Corona medaille.
Virtuele wedstrijd/activiteit, waarbij je zelf mocht weten wat je ging doen. Dus een lekker rondje gefietst en dat werd beloond met deze medaille:

Afbeelding

En er is er nog eentje onderweg van de Virtual Ladies Race 2020. Ben benieuwd. Wel grappig zo.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 12:26

Die is ook leuk MuSLi :j

Ik krijg er nog 1 van de freedom ride , plus het fietsshirt .

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 15:39

Wat leuk die medailles :D

T2T, geen Strava meer? :oo Kan toch naar beide? :P

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 16:16

Lauraennala schreef:
T2T, geen Strava meer? :oo Kan toch naar beide? :P

Ja , ik weet het . :o
Ik heb geen zin dat er straks dingen door gespeeld gaan
worden .
In mijn vereniging zijn de trainers wat " beledigd / teleurgesteld "doordat ik nu een personal coaching doe voor 6 maanden .
En ach ...ik doe bij Strava sowieso niets met segmenten e.d .

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 16:27

oh echt joh? Daar zouden ze toch juist blij mee moeten zijn?

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 18:18

Lauraennala schreef:

Mijn trainer was echt wel beledigd en heeft er geen begrip
voor . -O-
En ze hadden dit natuurlijk nooit verwacht .
Zo gepland was het van mijn kant niet , het is gewoon zo
gelopen .Ik moet me minimaal voor 6 maanden laten coachen .
En voor die tijd meld ik me af in de vereniging.
Ik ga namelijk niet betalen ( 40 euro p.m ) wat ik niet benut.

Ik heb tevens gisteren ( fiets ) en vandaag de eerste ( loop)
training gedaan .En moet nu in zo lage hartslag zones trainen ...die zet ik nu liever niet op Strava :=
Laatst bijgewerkt door Time2Tri op 10-06-20 18:24, in het totaal 1 keer bewerkt

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 18:23

Time2Tri schreef:
Lauraennala schreef:

Mijn trainer was echt wel beledigd en heeft er geen begrip
voor . -O-

Ik heb tevens gisteren ( fiets ) en vandaag de eerste ( loop)
training gedaan .En moet nu zo in de lage hartslag zones trainen ...die zet ik nu liever niet op Strava :=

Dan ligt dat aan zijn ego toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 18:24

Oh, wat vervelend dat je trainer het zo persoonlijk opvat. Nou ja, ergens ook een compliment - ze werken graag met je!

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 18:26

@Imay ...ja dat denk ik wel , is een beetje een control freak .

@Culacinno : ook waar ....daar waar ik nu sta is aan hun te danken .
En ik ga ook niet weg omdat het training me niet bevalt .
Maar ik denk dat verandering van spijs best een keer goed is .

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 19:54

Zo grappig, dat langzaam rijden vinden zoveel wielrenners gênant. Alsof je altijd maar keihard moet fietsen..
Natuurlijk is het leuk om rondjes boven de 30 te knallen, maar trainingstechnisch is het helemaal niet handig om dat altijd te doen.

Mijn vriend is heel goed in gepolariseerd trainen, die kan gerust thuis komen met een (voor zijn doen) heel laag gemiddelde. En dat werpt echt zijn vruchten af! Ik ben er iets minder goed in, maar merk ook dat als ik het maar genoeg doe de power die ik kan leveren bij een lage hartslag steeds hoger wordt.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 20:24

Dat klopt , en dat weet ik ook .
Alleen je doet het niet precies genoeg .
Het mooie is , ik krijg nu mijn waardes voorgegeven en het word ook gecontroleerd! Achteraf ziet mijn coach precies mijn waardes .
Morgen ga ik een lange route met de vereniging fietsen . En zondag mijn eerste fietstraining op wattage .

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 20:30

De flat pedals mountainbike schoenen zijn binnen *\o/* alleen nog even tot morgen wachten dat ik echt jarig ben liefst had ik ze direct aangetrokken en was ik gaan fietsen :')

uggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 05:09

@Annexudith gefeliciteerd met je verjaardag! Y)(^)

Ik ben even opzoek naar advies/ervaringen. Over dik 3 week gaan mijn vriend en ik kamperen in Luxemburg. Super leuk natuurlijk. Hij neemt in ieder geval zijn fiets mee. Ik twijfel nog.

Gister heb ik voor het eerst 30 km gefietst. Het ging wel oke, maar ik had het wel flink zwaar. Nu ben ik een beetje bang dat ik de afstanden die ik nu fiets, in combinatie met de heuvels, nog niet goed trek als beginner. Heeft het voor mij dan wel nut om de fiets mee te nemen? Wat denken jullie?