Amethyst_ schreef:Ik heb het hoogstwaarschijnlijk ook, aangezien waar ik ook kijk lees of luister alle kenmerken meestal bij mij passen. Ik durf echter niet naar de dokter te gaan hiervoor, want krijg je dan geen medicijnen? En daar heb ik geen zin in. En ben bang dat ik dan echt een stempel op me gedrukt krijg.. Maar aan de andere kant, als ik het met zekerheid weet, krijg ik wel min of meer een verklaring voor al die dingen waarvan mijn moeder zei dat ik lui was etc, maar dat ik weet dát dat niet luiheid is. Want ik vraag me vaak genoeg af of dat echt aan mij ligt, ik wil helemaal niet zo zijn maar op de een of andere manier gebeurd het toch telkens weer? Blij dat ik er nu meer over lees
Aan de ene kant is het constateren ervan erg prettig, maar mensen vinden je, als het eenmaal geconstateerd is, je vaak een aansteller en dat je alles daarop afschuift. Dat is bij mij niet zo.
Ik kan me echter voorstellen dat je, gezien je je toch wel erg onbegrepen kunt voelen, het toch wilt laten constateren. Medicijnen vallen niet aan te raden, ik had enorm last van bijwerkingen (geen honger, last van elk klein geluidje omdat het plots harder klonk omdat ik me kon concentreren op iets, en vroeger alles meer een grote 'ruis' was. Bij nader inzien vond ik ADD zonder medicijnen fijner dan met, hyperactiviteit komt bij mij met vlagen, als ik een tijd mijn medicijnen gebruik en dan weer niet, dan word ik zonder ritalin erg hyper

Maar ik kan me wel erg goed voorstellen hoe onbegrepen je je kunt voelen, zelfs door jezelf, maar anderen zullen dat nooit helemaal kunnen begrijpen. Althans, zo is dat bij mij...