Meer mensen met burn out/overspannen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Rinske

Re: Meer mensen met burn out/overspannen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 14:56

Hier ben ik ook zo bang voor napoleon, dat als ik me ziekmeld, ze vinden dat ik toch moet komen en ik me aanstel. Overigens heb ik niet het idee dat het bij mijn vriend doordringt, hij denkt dat het met een nachtje slapen wel weer over is. Tja, een normaal mens zou het 's avonds toch wel tot half 11 vol moeten houden?

staroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 15:50

Napoleon
De huisarts gaat jouw werkgever geen mededelingen doen, de enige die kan informeren is de bedrijfsarts en dan moet jij eerst toestemming hebben gegeven. Als advies wil ik je geven: vraag zo snel mogelijk om een bezoek aan de bedrijfsarts en misschien heeft jouw werkgever zelf al om een spoedoproep gevraagd. Deze man is zo lomp als een blok beton en moet niet op jouw gemoed gaan zitten inwerken om te zeggen dat jouw collega alles nu alleen moet doen, andersom had net zo goed gekund, zat jij nu nog op je werk en is je collega overspannen. Alleen voor oude mensen, nou daar ben ik er dan één van, alleen was het wel zo dat het bij mij begonnen is toen ik 23 was, deze man moet maar genomineerd worden als slechtste werkgver van NL, hij haalt jou niet naar zich toe maar duwt jou keihard van zich af want zo'n reactie als van hem geeft weer een reactie van: hakken in het zand. Sorry, maar ik vind zijn houding zeer egoïstisch, doet hij dat ook bij werknemers die krom lopen van de rugpijn want dat zie je dan en jij moet misschien een bord op je rug gaan hangen of zo? Momenteel is de bedrijfsarts de enige die buiten de huisarts kan gaan beoordelen hoe jij er voorstaat wat je werk betreft en zeker niet je werkgever, laat je niet onder druk zetten en laat anders maar weten dat je even geen contact met hem wil omdat hij meer kwaad dan goed bij jou doet op dit moment. Heel veel sterkte toegewenst.

diana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 23:17

wat een banketstaaf van een baas!!
niet gaan werken!! niet doen!
bel de arbo maandag maar op direct om 9.00,en wees daar open en eerlijk tegen.
ben je mal,het gaat om joun gezondheid!

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 23:35

ik sluit me aan met een stipje
morgen kom ik me verhaal vertellen
ik ben nu al te moe om mee te praten

napoleon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 20:39

Lieve bokkers, hartelijk dank voor alle goede raad!

Vandaag heb ik mezelf naar de huisarts gesleept en deze heeft me doorverwezen naar een psycholoog.
Hier kon ik vanmiddag al terecht en heb daar compleet mijn hart kunnen uitstorten. Ze was van mening dat er allemaal toch wel heel veel is gebeurd afgelopen jaren en dat ik idd overspannen ben maar nog niet in de burn out fase zit. Ik heb altijd iedereen en alles willen "pleasen" en dat maakt dat ik nu zo ben, uitgeput en niet meer in staat veel informatie in me op te nemen. We hebben heel lang o.a. gesproken over de houding van mijn vriend en wat dat met mij doet. Ze vindt zijn reactie een beperking, niet voor mij maar voor zichzelf. Ook heeft ze mij een soort schema opgedragen om een ritme in mijn leven te krijgen. Naast het uitrusten een dagritme aanhouden, gezette tijden eten en gezette tijden iets in het huis doen als ik dit zo voel en op de momenten dat ik zelf wat wil ondernemen als sporten of naar mijn paard.
Ze bleek een SPV te zijn, wist echt niet wat dit was maar heb begrepen dat ze sociaal psychiatrische hulpverlening doet.
A.s vrijdag heb ik een nieuwe afspraak om door te nemen wat de Arbo arts gaat zeggen a.s. donderdag. Heb zelf vandaag de Arbo gebelt en een afspraak gemaakt want ik wil een conflict situatie vermijden met mijn werkgever, zijn praatjes, sarcastische opmerkingen en cynische grapjes kan ik er nu echt niet bij hebben.Godzijdank begreep de Arbo mevrouw dit en heeft zelf vandaag contact met mijn werkgever opgenomen, en gezegd dat hij vanaf nu tijdelijk via de Arbo arts alle informatie gaat krijgen en niet van mij. Ben zo opgelucht dat dit word gedaan, ik ben gewoon nu niet tegen hem opgewassen, zo voelt het.

Nu ik dit zo schrijf is mijn vriend een uitgeprint stuk aan het lezen over overspannen zijn. EINDELIJK! Hij begint eindelijk een beetje de ernst van de situatie door te krijgen en wil zelfs wel eerdaags een keer mee naar de psycholoog.

Ik weet dat ik er nog lang niet ben, de huilbuien en het intense gevoel van alleen zijn komen op als p..pen maar ik heb wel het idee dat mijn omgeving wat meer begrip wil tonen....

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 20:54

Napoleon: Harstikke goed. De eerste stap is gezet. Er zullen altijd mensen zijn die het niet willen begrijpen, maar dat is juist mijn struikelblok geweest. Ik wilde van die mensen de waardering en dat zijn nou net niet diegene waarvan je het moet hebben.
Leg het, voor zo mogelijk naast je neer. Fijn dat de huisarts en je vriend achter je staan. Meer heb je niet nodig.
Succes.

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 22:07

Napoleon, ik schrik gewoon van hoe je baas is, als er iets is wat je op dit moment niet kan gebruiken is het wel zo'n houding van je baas. Hoe kan iemand nou lachen op het moment dat je zegt dat je je auto 'ergens wil parkeren'. Gelukkig dat de Arbo het zo opgelost heeft en dat je vriend begrip begint te krijgen. Sterkte!

Rinske, het is ook heel moeilijk. Ik heb me ook nooit durven ziekmelden, ik was zelfs zo erg van het 'moeten' dat toen ik op de IC belandde omdat ik geen andere uitweg meer zag ik me druk lag te maken want ziekenhuis of niet, ik leef nog en ik moet vanavond en morgen wél werken en of ze me even willen loskoppelen en niemand die me had kunnen tegenhouden als ze me niet opgesloten hadden... want na de eerste keer ging ik de dag na het ziekenhuis ook weer naar school waarna ze me uiteraard naar huis stuurden, maar bleef daarnaast wel werken (betaald en daarnaast vrijwilligerswerk), ondanks dat ik er kruipend naar toe moest omdat ik niet meer kon en op een gegeven moment niet meer als jankend achter de kassa stond. Ondanks dat mijn baas juist héél begripvol was kon ik de eerste keer toen hij me kwam opzoeken niet meer als sorry kon uitbrengen terwijl ik op mijn knieën zat. Wat ik hiermee eigenlijk wil zeggen, neem jezelf alsjeblieft serieus als je niet meer kan. Ook jij heel veel sterkte.

Staroo, dankje. Er was inderdaad overgegaan op telefonisch contact, maar omdat ik al 10 maanden in de ziektewet zit en het nog langer als een jaar gaat duren voordat ik weer zal kunnen gaan werken ziet het er dus niet naar uit dat ik nog naar mijn huidige werk zal terugkeren. Misschien dat ze het daarom laten...

staroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 22:18

ndra

Als het goed is is er aan het eind van het 1e ziektejaar al een aanvraag gegaan naar het UWV, dan blijf je het 2e jaar nog in dienst maar dan op 70% salaris, is er dan geen passend werk meer bij je werkgever dan kan er na 2 jaar ziektewet ontslag aangevraagd worden maar daarnaast krijg je ook weer begeleiding voor het vinden of omscholen naar passend werk.

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 22:35

Ik ben na een half jaar al terug gegaan op 70%? Gelukkig had ik ook maar een contract van 7.5 uur want ik voel me -nog steeds- schuldig dat ze me geld geven terwijl ik thuis zit en zit ook elke dag te twijfelen of ik niet zelf een ontslagbrief zal schrijven. Ik wil ook geen uitkering daarnaast. Ik haat het nog steeds dat ik zo gefaald heb.. blub

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 18:32

Indra: Je hoeft je niet schuldig te voelen. Je wilde toch niet ziek worden. Het is je overkomen. Dit is ook ziek zijn, ook al zien mensen het minder aan je dan wanneer je een been in het gips hebt. Ik heb ook schuldig gevoeld en ben te snel weer aan het werk gegaan, zonder therapie te volgen. Gevolg op dezelfde voet weer door gegaan en toen een volledige burnout gekregen. Het heeft toen 15 maanden geduurd voordat ik weer volledig aan het werk ging. Steeds een stukje opbouwen en therapie.
Drie weken geleden ben ik van mijn paard gevallen en heb ik mijn sleutelbeen gebroken. Vandaag belt mijn baas op en zegt ze ik ga je vanaf morgen weer beter melden. Nou ja zeg. Ik typ dit met 1 hand. Heb mij vanmorgen voor het eerst zelf aangekleed en een kop thee gezet( ook met 1 hand). Ik kan mijn linkerarm niet bewegen en heb nog steeds pijn (niet te vergelijken met de eerste 3 weken). Dus ook al je iets lichamelijks heb, begrijpen mensen je niet. Ik neem mijn werkgever niets kwalijk, maar merk wel dat ik de grens aan moet geven. Anders kost het mij de kop.
Dus ook voor andere bezoekers van dit topic niet piekeren over je afwezigheid op je werk. Het is vervelend maar het piekeren helpt je niet te herstellen. Kies voor jezelf en bewaak je eigen grens.

staroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 19:05

@ Tjady en hoe gaat het nu verder met jouw begripvolle baas? Op grond van wat wil(de) zij jou beter melden en hoe assertief ben je daar in geweest, want ik proef iets van een onbegripvolle werkgever. Mij is het ook overkomen en liep uiteindelijk toch weer tegen een muur aan, nu zou ik wel op therapeutische basis iets willen doen en nu houden zijzelf de boot af, dus schuldig voelen? Ik begrijp het best, heb ik ook gehad maar nu is het toch ook de omgekeerde wereld en de bedrijfsarts die weet hier ook van en die kan ook alleen maar aangeven wat wenselijk is maar heeft geen doorslaggevende stem.

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 19:58

Staroo: Op de dag van mijn val, zei de arts in het ziekenhuis dat ik de eerste 2 weken volledig uitgeschakeld zou zijn. Verder niet. Dus dat heb ik tegen mijn werkgever gezegd toen ik belde en van mijn val vertelde. Na een dag of 10 ben ik voor controle geweest in het ziekenhuis. De arts gaf aan dat het in principe iedere week een beetje beter zou gaan. Na 6 weken verwacht hij dat ik mijn arm weer normaal kan bewegen, maar ik mag geen krachtsinspanningen gaan doen.
Bij mijn werkgever is gewoon alleen die 2 weken blijven hangen en laten we niet vergeten dat de werkgever ook alleen er maar zit om zijn targets te halen. Ik moet zeggen dat ik haar niet eens onbegripvol wil noemen. Kennelijk is ze totaal niet op de hoogte van mijn situatie. Of dit nu onkunde of desinteresse is weet ik niet. Maakt mij ook niet veel uit. Heb echt een andere instelling gekregen na mijn burnout.
Ze gaf aan nu de arbo arts in te schakelen. Vind ik prima. Ken hem nog van mijn burnout en ga ervan uit dat hij wel weet wat een gebroken sleutelbeen inhoudt.
Echt naar dat jou werkgever de boot nu afhoudt. Bij mij was de bedrijfsarts wel degene die bepaalde. Mijn werkgever deed precies wat hij zei. Ik denk ook omdat de eerste keer dat ik crashte het ook fout is gegaan. Ik ben juist door mijn werk ziek geworden, mogelijk speelde dat wel mee. Tijdens mijn terugkomst is er geen aanpassing geweest in mijn werksituatie en daarna ging het pas echt fout.
Is het niet mogelijk dat de arboarts een gesprek aangaat met jou een je werkgever. Bij mij kwam het advies van de arboarts direct bij mijn werkgever. Ik moet zeggen ze luisterde goed naar hem.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 07:50

Ik realiseer me na het lezen over sommige werkgevers nog maar meer hoe ik het getroffen heb. Ik krijg echt heel veel begrip, ook nu nog (zit vanaf januari thuis). En ik moet zeggen dat dat ook zeker positief werkt. Ik zou volgens mij echt aan mezelf gaan twijfelen als ik zo'n begriploze baas had. En dat twijfelen aan mezelf doe op slechte dagen zo al genoeg Knipoog

Bij mij komt het advies van de bedrijfsarts ook direct bij mijn werkgever terecht. Ook hebben ze eens in de zoveel tijd samen overleg over hoe en wat met de zieke werknemers. Mijn werkgever luisterd ook goed naar de adviezen van de bedrijfsarts. En dat is wel heel prettig. Ook toen ik een keer op het werk kwam en zelf aangaf volgende week wel weer meer te willen gaan werken (in een overmoedige bui op een goede dag). Mijn werkgever wilde dat ik eerst met de bedrijfsarts zou overleggen of het wel verstandig was. Want hij dacht dat het wel erg snel was. De bedrijfsarts vond dat ook en daar was ik het achteraf ook helemaal mee eens Ja

napoleon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 09:47

Wat een verschil in werkgevers zijn er toch....

Ik moet vandaag om 12 uur naar de Arbo en zie er behoorlijk tegenop. Van mijn oud collega heb ik begrepen dat mijn werkgever hetzelfde naar haar heeft gereageerd toen zijn geopereerd moest worden. Het is geen makkelijke man en ik snap dat hij door vakanties en te weinig personeel een tekort heeft maar hij zorgt nu dat ik een verschrikkelijk schuldgevoel heb...... Ik hoop dat ik hier met de Arbo over kan praten. Hoop ook dat ik niet weer zit te snotteren want voel me na een huilbui alleen nog maar beroerder.

Heb mezelf eergisteren voor het eerst in weken weer op mijn paard gesjouwt, had helemaal geen zin, super moe maar ik moet zeggen een half uurtje rijden was wel een half uur nergens aan denken.... was een behoorlijke opgave, uit de wei halen, borstelen, opzadelen, rijden, afzadelen, afsponsen, droogstappen, eten geven en toen weer naar de wei brengen. Iets wat normaal moeiteloos gaat is nu een hele opgave geworden. Compleet gesloopt ben ik om 13 uur thuis even bij poezenbeest op bed gaan liggen, werd ik om 16.30 uur wakker Bloos!

Ga nu proberen even wat in het huishouden te doen, alles is aan het verslonzen en is stoffig en ik moet zeggen dat ik daar ook niet vrolijker van word!

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 10:27

Napoleon: Buiten het feit dat je kapot was nadat je je paard had gereden, leverde het ook een aangenaam gevoel op? Dan is het het waard om zoveel inspanning te geven.
Zet het schuldgevoel van je af. Onaardig gezegd geeft hij je geen schuldgevoel ook dat zit in jou. Alleen jezelf kan je van dat gevoel af helpen. Mensen zullen altijd oordelen. Maar laat het liggen bij de ander. Draag niet al de nare dingen die mensen zeggen met je mee.
Ik zou ook de tranen niet tegen houden bij de bedrijfsarts. Laat maar zien dat het niet goed met je gaat.
Ik zie bij vele op dit topic dezelfde trekken. Veel van ons hebben schuldgevoelens, leggen onszelf veel op etc.
Doe een klein beetje per keer en niet teveel in 1. Dat is vaak het struikelblok.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 14:38

Ik sluit me helemaal aan bij tjady.
Inderdaad bij velen dezelfde herkenbare trekken, valkuilen en schuldgevoelens. Ik herken mezelf er ook maar al te goed in.

Een klein beetje per keer doen en niet teveel in 1x werkt inderdaad, al heeft het maanden geduurd voordat dat tot mij doordrong. Ondanks dat ik er helemaal de energie niet voor had (en nog steeds niet heb) wilde ik maar doorgaan. Het idee dat je nog zoveel moet en je toch weer schuldig voelen als ik toegaf aan mijn moeheid en even op de bank of op bed ging liggen.
Nu langzaam aan probeer ik niet meer zoveel te willen en vooral mezelf niet teveel verplichtingen op te leggen van dingen die nog moeten. Het gaat met vallen en opstaan, maar het werkt inderdaad wel.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 14:40

Ik kreeg van mijn zusje een lief kaartje met een gedicht. Ik vond het een mooi gedicht dat ik met jullie wilde delen.
Omdat er denk ik zat mensen in dit topic zijn die wel een een paar mooie woorden kunnen gebruiken Knipoog

Wolken Verdrijven

Ik zou de wolken willen verdrijven
De zon weer laten schijnen
Dat ze weer warmte geven kan
De regenboog weer kleuren kan
Ik wou dat ik je tranen kon drogen
Weer een lach in je ogen kon toveren
Want hoe slecht het nu ook is
Morgen brengt weer licht
Ooit worden dromen vervult
Vecht door en heb geduld
Totdat je verder nog alleen
warmte en geluk hebt om je heen

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 20:57

Vandaag belde mijn werkgever. Ze had met de arboarts gesproken en die had ook aangegeven dat ze toch wel op 6 weken voor herstel moest rekenen. Dus dat accepteerde zij. Maar ze probeerde het nog wel even. Zo van maar heb je al over je vakantie nagedacht want je kan ook je vakantie opnemen ipv ziektewet. Ik kan mij voorstellen dat je ook kunt herstellen en vakantie in 1 kan hebben. Als ik nu niet op mijn hoede was geweest, dan was ik mijn vakantie kwijt geweest. Ik wil niet profiteren. Maar met de hele dag pijn en niets kunnen doen , zie ik niet als vakantie.
Dat heb ik wel geleerd van mijn burnout. Eerst kom ik en daarna de rest. Dat was vroeger wel anders. Ben wel eens op mijn werk geweest met links een gebroken knieschijf en rechts gescheurde enkelbanden. Maar een waardering nooit gehad. Dus dat zal mij niet meer gebeuren.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 13:08

.
Laatst bijgewerkt door BarbaLala op 22-12-23 10:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 11:04

@ Barbalala

Wat grappig om te lezen dat jij ook besloten hebt om minder tijd in internet e.d. te stoppen. Ik merkte dat ik eigenlijk automatisch maar een beetje achter die computer hing om de tijd door te komen, zonder dat ik me daar nou echt beter van ging voelen.
Dus ik ben hier ook al minder te vinden en in het algemeen veel minder achter de computer. Het bevalt me prima. Ik ben weer aan het lezen, wat ik jaren niet heb gedaan. En ik moet zeggen dat is veel relaxter dan maar achter die pc hangen.

Verder herken ik het gevoel van tegen je vakantie op zien. Ik zou met een vriendin en heb twee weken van te voren af gezegt. (Kon ook, want we hadden niks geboekt). Ik zag er zo tegen op en het was gewoon een opluchting om uit te spreken dat ik het niet zag zitten. Samen hebben mijn vriendin en ik besloten om niet te gaan. Misschien moet je tegen Paul je gevoel uitspreken, niet dat je je vakantie meteen af moet zeggen, maar het uitspreken kan alleen al opluchten.

Nu zitten mijn vriend en ik twee weekjes op de boerderij. Oppassen op de paardjes, het zijn er maar 2 en een shetlandertje. Wat werk betreft niet zoveel en als ik een slechte dag heb, kan mijn vriend gelukkig ook wat met ze doen. Het is lekker om er toch even uit te zijn, maar wel in een vertrouwde omgeving.

Met mij gaat het ook erg op en neer. Ik heb ook weer een goede periode gehad, maar zit nu ook weer in een dip. Het einde van de zomervakantie komt in zicht en ik lig nu alweer 's nachts wakker van het idee dat ik na de zomer weer 50% moet gaan werken. Het benauwd me en vliegt me aan. Ik voel zelf dat ik er eigenlijk nog helemaal niet aan toe ben, maar dan komt ook dat schuldgevoel weer. Na 7 weken vakantie moet dat toch wel weer kunnen denk ik dan? Maar als ik zie hoe weinig ik eigenlijk nog maar kan op een dag, zijn halve dagen werken denk ik echt teveel. Voordat de vakantie voorbij is moet ik wel eerst weer naar de bedrijfsarts.

Van de week ben ik ook weer bij mijn huisarts geweest, omdat ik het idee heb bij bedrijfsmaats.werk niet meer vooruit te komen. Ik wil met iemand praten die niks met het werk te maken heeft. Ik ga nu ook naar een psycholoog, want ik merk zelf ook dat ik er nog lang niet ben. Bovendien kreeg ik bij de bedrijfsmaatsc.werk steeds meer een slecht gevoel. Vaak had hij zijn spullen niet voor elkaar en wist hij na 1 1/2 week niet eens meer wat we de vorige keer besproken hadden. De andere keer was hij z'n map vergeten en moest ik hem ook weer 'even op weg helpen'. Dat vind ik heel vervelend. Ik ben al geen makkelijke prater. Ik denk dat (als het klikt uiteraard) ik bij de psycholoog minder belemmeringen heb, omdat van die gesprekken geen verslag naar het werk gaat. Dat was bij bedrijfsmaatsch.werk wel zo. En dan ben je toch gereserveerder.

He Barbalala Sterkte met je pony, sterkte op vakantie en eigenlijk gewoon met alles!

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 18:33

.
Laatst bijgewerkt door BarbaLala op 22-12-23 10:33, in het totaal 1 keer bewerkt

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 19:03

Barbalala; Goed dat je uitgesproken hebt dat je regen je vakantie op ziet.
Herken het ook heel erg. IK had daar ook last van. Voor mij had het te maken met het onbekende en de controle die ik overal over wilde hebben. Verder voelde ik mij thuis het beste en op vreemd terrein had ik meer last van mijn emoties.
Denk maar zo of je je nu thuis of op vakantie rot voelt. Dan kan je nog beter op vakantie zijn. Toch?
Veel plezier daar en kijk maar of je kan onthaasten.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 19:04

Inderdaad Tjady!
Je zegt t precies zoals t is!

janne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 13:42

ik denk dat ik ook een soort van burn out heb.
heb voor 3 weken geleden een hyperventilatie aanval gehad in de auto,zonder aanleiding.
in het zh opgenomen voor 3 uur had een hartslag van 150.
ecg hartecho alles niets gen bijzonderheden.
het is op een vrijdag gebeurt.
donderdag moest ik weer werken.
op me werk heb ik nog een keer een hyperventilatie aan val gehad.
ziekgemed en gister met me stomme kop weer begonnen voor 4 uur.
ik voelde me super ister kon de heeeele wereld aan en wilde weer werken.
dat was niet zo slim.
kreeg spanningen op mijn werk het idee de controlle te verliezen en alles te gelijk.
ondanks dat ik met me meest favo en gezelligste collega`smoest werken.
ik moest nog terug in de auto ik dacht een paar x dat ik weer een aanval kreeg.
thuis aangekomen gelijk in me bed gestapt het was 20:00 en ik was kapot.
geslapen tot vanmorgen 11 uur.
naar me paard gegaan daar begon de spanning weer om te werken,thuis aangekomen strote ik weer in.
gevoel dat ik benauwd werd angstig enz.
heb me nu maar weer ziek gemeld en me collegas denken dat ik gewoon een burn out heb.
ik heb 6 jaar lang door gebikeld als er een dienst open stond of er iemand ziek was konde ze me altijd bellen.
helaas heeft datnu ze keerzijde en heb ik gewoon de puf niet meer om te werken hoe graag ik het ook wel ik trek het gewoon niet meer.
heb de oxazepams maar aan de kant geschoven en heb nu bach rescue spray en valeriaan om me rustig te houden.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 13:58

Ik ben 4 jaar geleden overspannen geraakt door een niet fijne verleden.
Sinds een jaar ben ik weer overspannen geworden.
Ik krijg nu 1x in de 2 weken een gesprek met de psychiater.
Langzaam begint het beter te gaan, maar zoals vroeger word het niet.
Ik kan merken dat ik veel gevoeliger ben geworden voor stress..
De enige manier om een beetje te ontspannen is door met mijn hond te gaan wandelen en paard te rijden. 1 nadeel daarvan; de manege is nu voor 3 weken dicht en dat begin ik goed te merken.
Ik heb ook valeriaan en rescue genomen. Valeriaan alleen voor het afrijden, was bang dat ik er verslaafd aan zou worden.
Ik heb nu wel vaak een olielampje op mijn slaapkamer aan met rust olie. Helpt voor mij ook goed.
En toch ook het rustig aan doen. Vaak slaap ik erg lang uit puur omdat ik zo ontzettend moe ben.
En zo slepen de dagen zich voort..
Heel veel sterkte iedereen!