Megan_ schreef:Haha jou verhaalAan de valium hihi
Hahaha ja echt joh.

Goh, vind je het gek na zo'n operatie?

Ik was gewoon zo bang voor die misselijkheid, ik wilde niet nog eens uren lang bloed kotsen.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_Cynthia_ schreef:Ben dus vergeten voor welke tijd ik niet meer mag eten volgens mij is dat toch altijd de dag voor je operatie om 00.00 uur?
Ik wordt helaas pas om 12.30 uur ong geopereerd. Baal daar wel van.
_Cynthia_ schreef:Ben dus vergeten voor welke tijd ik niet meer mag eten volgens mij is dat toch altijd de dag voor je operatie om 00.00 uur?
Ik wordt helaas pas om 12.30 uur ong geopereerd. Baal daar wel van.
sullebulle schreef:M_VE: Fijn dat het bij jou dan wat beter ging dan bij mij! Bij jou moesten ze ook aardig diep uit de kaak worden gesneden toch? Ik heb daarna zoveel moeten overgeven, van het bloed in mijn maag. En 'nieuw' bloed uit de hechtingen. Bij de 'echte' operatie heb ik dat ook aangegeven en toen gaven ze aan dat ze waarschijnlijk dan de 'tampon'(stukje verband) in mijn keel waren vergeten ofzo. Dat houdt het ergste bloed tegen. Gelukkig heb ik er toen helemaal geen last van gehad.
Ja, best wel. Ze waren in ieder geval nog niet doorgekomen dus zaten ze nog volledig in de kaak. Verder was het een beetje lastig als ik moest lachen of geeuwen. Maar ik heb totaal geen pijn gehad. Kan nu ook terug gewoon harde dingen enzo eten.
Spannend Cynthia!! Succes meid, vreet je niet teveel op van te voren!
_Cynthia_ schreef:Was bij jullie de zwelling na 4 dagen nog zo erg? Ik schaam me echt dood. Alles is giga dik, blauw/groen/geel en amper gevoel.
Wanneer ging bij jullie de elasthieken eruit?
Wanneer konden jullie weer een beetje normaal eten/praten?
Kraakte het bij jullie ook aan een kant soms als je bijv probeert te drinken? Bij mij dus wel.
sullebulle schreef:Afvallen viel bij mij toch wel mee hoor!
Je moet gewoon goed door blijven eten, niet bij alles denken dat je dat niet kunt!
Je vindt er handigheid in hoor, in dat eten. Je kunt een hoop dingen gewoon kapot zuigen
of kapot drukken tegen je gehemelte.
Mijn dagen zagen er ongeveer zo uit, de eerste week:
ontbijt: vanilleyoghurt en een geprakte banaan
tussendoor: 5 biscuitjes gedoopt in thee
middag: 4/5/6/7/8 boterhammen met boter zonder korstjes gedoopt in soep
tussendoor: plakje cake + fruitshake
lunch: +-6 opscheplepels aardappels; geprakt+appelmoes en jus en 3 lepels groente (bloemkool, wortel, spinazie)
avond: kiwi, banaan, biscuit, cake, etc.
Ik heb van mezelf al een laag gewicht. Ben 16jaar, 1.74 en toen meestal om en nabij de 55/56 kilo.
Ik heb wel een tijdje 53/54 kilo gewogen na de operatie, maar minder toch echt niet geloof ik.
Mijn ouders zorgden wel dat ik goed at, anders gaat de genezing ook veel langzamer!
Fruit is gezond; banaan en kiwi kun je prima prakken.
Simpele thee biscuitjes dopen in de thee, valt in je mond uit elkaar.
Boterhammen kun je prima dippen/dopen(?) in soep. Beetje op zuigen in je mond en tegen je gehemelte aandrukken en klaar.
Geprakte aardappelen met jus en appelmoes, niks moeilijks aan; schuif je zo naar binnen.
Veel groente kun je pletten met je tong of kapot zuigen; bloemkool, wortelen, goed gaar koken. spinazie slikte ik zo naar binnen
Cake zelfde verhaal, kleine stukjes vanaf breken en op zuigen/pletten met tong.
Tussendoor veel vitaminedrank en vers geperste fruitsappen.
Dus, ik zou je niet zo drukmaken over het afvallen hoor.
Overigens had ik geen fijne operatie hoor; onderkaak gebroken, naar voren geplaatst en vastgezet met schroefjes
en ze hebben een grote plak kin ertussen uit gehaald, anders kreeg ik een mega puntkin.
_Cynthia_ schreef:Wanneer gingen die elastieken erbij jullie uit en de hechtingen? Ik dus net van iemand pas na 6 weken beide