verstandskiezen!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

johanna84

Re: verstandskiezen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 17:13

onder narcose gebeurt niet altijd! meestal moet je dat zelf aangeven.

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 17:16

Ik heb de eerste 2/3 dagen makkelijk zonder pijnstillers gedaan (had nl heel erg veel last van men wijsheidstanden voordien, dus voor mij was het gewoon echt een opluchting), alleen toen kreeg ik last van de draadjes die tegen werkte, ben een week na het verwijderen terug naar het ziekenhuis geweest waar ze meteen de draadjes er hebben uit gehaald, sindsdien eigenlijk geen last meer gehad.. (1 dag dikke wangen en een dag of 4 2 gele plekjes en ook mijn hals zag er wat geel-achtig uit).

In belgië gebeurd het 8 van de 10x gewoon onder volledige narcose in het ziekenhuis. Lachen

Daffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 18:00

Onder narcose moet je zelf achter aan gaan voor info:
www.narcosetandarts.nl
als iemand daar vragen over heeft kan je mij pmen, ik werk daar namelijk.

Suprice

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 18:47

Ze hebben er bij mij niet bijvertelt dat het onder narcose zou moeten. Wel ben ik vergeten te vermelden dat mijn bloed niet goed stolt, en dat is denk ik wel belangrijk om te weten. Dus ik zal de kaakchirurg nog maar eens terugbellen.. Maar ik vind het nu al eng Tong uitsteken En ik hoef pas over een maand Tong uitsteken

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 00:03

Zo. de laatste twee zijn er uit.
Vraag niet hoe.

ben nu net een hamster... met veel pijn Knipoog
Duik mn bed maar in!

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 00:07

beterschapjes!

racheltjj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-08 21:44

_Rianne_ schreef:
Zo. de laatste twee zijn er uit.
Vraag niet hoe.

ben nu net een hamster... met veel pijn Knipoog
Duik mn bed maar in!

En Rianne hoe is het afgelopen?
Nog veel pijn erin gehad. is het nog gaan ontsteken oid?
Mijn verstandskiezen zijn er nu al een poosje uit en ben echt blij dat ik het gedaan heb !
Ik had ook last van de bij-verschijnselen zoals oorpijn en hoofdpijn en dat is echt stukken minder geworden.
Ik heb trouwens alleen mijn mond verdoofd gekregen, niet onder gehele narcose.
Het lijkt mij eng om het te doen onder gehele narcose, vooral omdat je de pijn erna niet kan bevatten ofso, 'zo'n idee heb ik erbij.

Suprice

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 23:37

Bij mij zeiden ze dat ze er 2 tegelijk uit zouden halen, maar toen ik daar kwam was het toch beter om het in 2x te doen. Nu is de kant waar de kies al aan het doorkomen is gedaan, en ik heb er gelukkig eigenlijk vrij weinig last van gehad. Alleen een beetje bloeden, maar verder viel het mee.. Nu die andere nog, dat wordt waarschijnlijk een stuk erger!

johanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 23:50

Ik ben ook geen held bij de tandarts. nu had ik al zo lang last van me verstandkiezen en het werd bij de tandarts steeds uitgesteld en toen hebben ze na lang zeuren een afspraak gemaakt het moest in het ziekenhuis gebeuren en kon niet bij de tandarts zelf stond daar niet goed voor.
Iedereen zei tegen mij o dat valt mee is zo klaar merk je niks van, volgende dag kun je zo weer aan de slag op het werk.
oke ben als de dood voor het ziekenhuis,
maar het moet er toch uit.
bij mij lagen de kiezen onderin plat en zaten goed vast. maar staken ook een beetje in mijn zenuwen.
nu was ik verdoofd en voelde niks tot hij mijn tand vastpakte om hem eruit te halen ging niet, word hij een paar keer gebroken en kwam er nog steeds niet uit. mijn hele lichaam was verstijfd in de spieren van de pijn die ik voelde maar kon niet veel zeggen. eindelijk eruit. en bovenin die trok hij erzo uit. nou ik had dus gewoon kei pech. hele middag ijs erop en nog s'avonds super dikke en kei blauwe wang en uiteindelijk ook nog een blauw oog. daar trok het naar weg. andere kant was andere chirurg en die was super fijn. wel nog goed dik geweest enzo maar veel minder last. Ik had gewoon weer pech hier mee. de meeste mensen valt het bij mee. ik schrijf dit niet om iemand bang te maken. maar zo kan het dus ook gaan. de eerste chirurg was gewoon een eikel ook nog eens. de assistente vroeg aan mij hoe het ging voor ik kon antwoorden zei hij al o gaat helemaal goed niet dus. maar je kan ook als je naar het ziekenhuis moet van je eigen tandarts een briefje krijgen dat je een speciale behandeling moet hebben is volgens mij voor als je bang bent enzo. succes

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 12:47

Sorry dat ik zomaar het topic binnen kom vallen. Ik ben aankomende vrijdag de pineut om mn verstandskiezen eruit te laten halen, gewoon bij de tandarts. IK WIL NIETTTTTTTTTTTTT!! Tong uitsteken

racheltjj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-08 18:09

Weer een paar slachtoffers, sterktee!
Het valt opzich allemaal wel mee, de verdoving zelf is niet zo leuk maar daarna voel je er toch weinig van Tong uitsteken
Als ze eruiit zijn is het een tip er echt alleen maar ijs met een theedoek erom heen om te doen, dan wordt het namelijk niet dik!!

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 19:06

Hmm thnx voor de tip! Ik (nouja mijn ma) moet alleen wel 3 kwartier naar huis rijden na mijn leuke tandarts bezoek. Even bedenken hoe ik dat ga doen..sleur eventueel wel een pak ijsjes uit een supermarkt daar Tong uitsteken

Verdoving heb ik er wel voor over maar ben bang dat ik er toch nog wat van zal gaan voelen. Moest een keer een gaatje laten vullen en toen werkte de verdoving niet helemaal..AUW!

Hoe lang duurt het om 1 of 2 verstandskiezen er uit te laten sleuren?

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 22:13

Oe, Veer toch! Na lang uitstellen moet t er dan toch van komen! Ik heb serieus héél veel medelijden met je!

Als ze makkelijk liggen echt maar heel even Veer! Bij Joost was de verdoving de laatste keer bij 1 kies (liet er 3 tegelijk trekken) niet goed gezet, hij ging dus lichtelijk door de grond toen ze begonnen.

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 02:17

Als dat bij mij gebeurd dan heeft mijn tandarts toch wel een knal te pakken kan ik je vertellen Schijnheilig

Ben aan de ene kant toch blij dat de tandarts het gewoon doet, als je wordt door verwezen naar een chirurg is het vaak toch wat lastiger en pijnlijker heb ik vernomen...

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 02:26

stipje Lachen mijne moeten er ook uit
snap nie wat die dingen er doen als ze toch weg moeten Verward
mja zou wel aan mij liggen Vork

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 02:37

Weet iemand ook of het erfelijk bepaald is of je die dingen krijgt of niet?

Mijn moeder en broer hebben ze allebei niet en ik heb er 4!!

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 03:30

Dat is ook niet eerlijk verdeeld Veronique Ach gut
Mijn verstandskiezen zijn alle vier door (ben nu 19, met 18 waren ze er al), tot op heden niets mee aan de hand afgezien van het tandvlees dat er een beetje overheen groeit en wat vorige week opeens ontstoken was.

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 11:47

aiii dat is niet fijn! Mijn tandvlees groeit er ook een beetje overheen. Ohhhh zo geen zin in vrijdag!
Ik had mijn verstandkiezen al op mijn 15e Verward

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 12:30

hahaha ik moet om 14;00 bij de tandarts zijn ik heb iets met mijn speeksel wat ervoor zorgt dat ik heel snel gaatjes krijg ben dus bij elke afspraak wel gaatjes aan het laten uitboren en vullen, vorige keer is dr 1 verstandskies uitgetrokken dus nog 3 te gaan Haha! ik vind het niet eng bij de tandarts en vind het altijd fijn als ik geweest ben en wil ook altijd graag heen vind mijn gebit erg belangrijk

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 13:09

Jaja morgen om dit tijdstip ben ik 1 of 2 kiezen lichter.. Clown nouja om 09.40 beginnen ze No Cheer

Jennasilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 14:04

In november heb ik mijn rechtse vertandskiezen eruit laten trekken. Heb toen een flinke ontsteking gehad met veel pijn. Gisteren zijn de andere twee eruit gegaan en heb meteen antibiotica gekregen tot nu toe gaat het wel. De pijn is te doen.
De eerste keer heb ik gehuild van de pijn het was ondraaglijk de kilo's vlogen eraf en ik leek wel een lijk. Dat geklop in mijn hoofd en oren, maar gelukkig gaat het tot nu toe goed.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 14:20

Nou mensen, ook ik kan me melden hier! Had de afgelopen dagen een heel ontstoken linkeronderkant bij mijn verstandskies, en ik was vanochtend toch maar even naar de tandarts gegaan. Die heeft me direct doorverwezen naar de kaakchirurg! Vriend gebeld, die kwam er meteen aan, maar was al aan de beurt in het ziekenhuis voordat hij er was. Ze hebben mijn linker(onder) verstandskies eruit gesneden, ding bleek ook nog 5 wortels te hebben. Ben net thuis en zit met een beker Australian citroenijs tegen mijn wang Tong uitsteken . Over 6 weken moeten mijn andere verstandskiezen er ook uit.

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 12:15

Afbeelding

lekker he Tong uitsteken

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 12:16

Klinkt niet fijn Rinske!

renate85

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 12:35

Nog een slachtoffer!! Vork
Vanmorgen om half 9 bij de tandarts voor 4 oude vullingen verwijderen en opnieuw vullen, linksboven.
Zegt meneer ineens.. er zit ook een gat in je verstandskies linksboven Bloos het is nu toch verdoofd zal ik die er maar meteen uit trekken?? Gestoord
Jaaahhh daaaaaaaaaaaaaagggggggg Doei! Die is lekker!!
Daar moet ik me toch eerst minimaal een week op voor kunnen berijden. Clown

Moet dus binnenkort een afspraak maken voor mijn verstandskiezen aan de linkerkant No Cheer
Rechts zijn ze er allemaal al uit...gelukkig.
Alleen dit is niet over narcose gegaan terwijl ik toch een ongelovelijke schijtdoos ben bij de tandarts Haha!

Dus allemaal alvast even duimen voor mij dat ik het mag overleven... Ziek

xxx Renate