nog meer mensen met eczeem?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Roselie

Re: nog meer mensen met eczeem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 20:24

Ik weet niet meer wat ik moet smeren, heb van alles al geprobeerd...En als je naar de HA gaat krijg je vaak hitrocordison, dat is hormonen zalf en dat wil ik absoluut niet!

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 13:48

Nou ik meld me ook maar weer, ook bij mij gaat het niet over, ook niet met de hormoonzalf van de dokter. Ik ga woensdag op vakantie naar Mallorca, ik hoop dat het daar bijtrekt door de zon.

Verder heb ik een bodylotion op basis van paardenmelk besteld, dus daar ga ik na m'n vakantie mee beginnen.

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 15:55

En van hormoonzalf wordt je huid zoooo lelijk!

LHS13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 16:00

Ja paardenmelk schijnt heel goed te helpen! Knipoog

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 20:17

Idd, mijn huid heeft door de jaren heen overal wel hormoonzalf gezien denk ik zo. Het zit nu op m'n rug en buik. Ik probeer zo weinig mogelijk te douchen (elke dag wassen, om de dag douchen) want dat is echt een aanslag op m'n huid!

En idd, paardenmelk schijnt goed te werken heb ik gehoord. En aangezien ik ook zo'n droge huid heb hoop ik dat dat helpt!

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 20:38

Hmmm ja de huid op mn benen is echt lelijk Boos! helaas, draag dus ook geen korte rokjes e.d. meer. Komt ook door de eczeem, en de zalf dus. Nu weinig jeuk, maar ook nog wel. Is dus niet helemaal over.

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-07 14:57

roosje84 schreef:
En van hormoonzalf wordt je huid zoooo lelijk!

Inderdaad, maar ik denk dat iedereen hier daarover kan meepraten Ja

Dorage

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 17:05

ik meld me dan ook maar hé, ik heb het vooral in m'n hals en knie holte en ellebogen.. ik heb een soort van vette zalf, het helpt wel aardig, het helpt iniedergeval tegen de jeuk en daarna geneest het dus, alleen het duurt wel even voordat het werkt maar dat is met alles.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 17:16

Ik heb sinds 2 weken een plek op mijn onderarm... soort ringvorming, allemaal bultjes.
Ga ik gister naar de ha... : schimmeltje" zei hij, blijkt dat ik nu aan de hormoonzalf zit... kan dat kwaad?

Laar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 21:23

vreemd dat je voor een schimmel aan de hormoonzalf gezet wordt? moet dan niet juist iets antibactirieels hebben, zoals Fucidin o.i.d?

Ja hormoonzalf kan wel degelijk kwaad, je moet écht goed dun smeren. zoals je in de bijwerkingen zelf ook hebt gelezen waarschijnlijk, zie je dat je huid en dunner van wordt en het pigment wegtrekt op de smeerplekken.

Hoelang moet je smeren?

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 21:26

Soms denk ik dat ik weet waar het van komt en het volgende moment heb ik weer zo'n plek op mijn handen en heb ik geen idee waar het aan gelegen kan hebben (eten, stress etc..)..

Laar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 21:52

Het is ook gewoon moeilijk te zeggen waar het vandaan komt.
het kan aan het weer liggen, aan je gemoedstoestand, voor een aantal mensen kan het idd met voeding te maken hebben..
Het is gewoon heel moeilijk te begrijpen..

Arethe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 23:05

Ik heb ook eczeem.
Heb het zodra ik last heb van stress of me druk maak om dingen.

Vroeger ben ik erg veel gepest, en toen zat ik echt helemaal onder. Op het moment valt het wel mee, maar ik merk het meteen als ik me druk maak.

Ik had het vroeger veel op mn buik, de achterkant van mijn bovenbenen, knieholtjes en ellebogen.
Nu is het verplaatst naar mijn handen, onderbenen & kont.
Soms komt het ook nog op de oude plekken naar boven.

Ik heb Elocon, wateremulgerende zalf ervoor.
Dat helpt mij erg goed, en het trekt vaak snel weg.

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 23:44

Ik heb zwemmerseczeem op mijn voeten en handen. Ik gebruik Lamisil1% en het gaat nu redelijk snel weg.
Helaas is het wel besmettelijk, want mijn zus krijgt nu ook last van losse velletjes Nagelbijten / Gniffelen

Laar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 00:37

Zwemmerseczeem is eigenlijk niet echt eczeem dus.. want het is voetschimmel en die twee zijn toch wel twee verschillende dingen.
Gelukkig kun je er dus vanaf komen Lachen

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-07 18:04

Laar schreef:
Zwemmerseczeem is eigenlijk niet echt eczeem dus.. want het is voetschimmel en die twee zijn toch wel twee verschillende dingen.
Gelukkig kun je er dus vanaf komen Lachen

Klopt, maar meer dan alleen de naam hebben ze niet gemeen.

@ Lara: Hoe gaat het met jou? Beter?

Laar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 23:01

Ja het gaat redelijk Lachen niet veel veranderd met de laatste keer dat ik je sprak eigenlijk.. het wordt nu gelukkig weer warmer en morgenochtend vertrekken we naar duitsland, en dan ga ik maandag meteen die zalf kopen die jij ook gebruikt Lachen ben wel benieuwd of het bij mij ook zo'n fijne uitwerking heeft!

Hoe is het met jou? nog altijd schoon? en hoe is het emotioneel met je?

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-07 19:59

Nog altijd even schoon Lachen Emotioneel iets minder. Maarja, niets aan te doen. Heel jammer.

Hoop echt zo heel erg dat die zalf ook voor jou werkt zoals het voor mij ook doet! Heerlijk spul! Vandaag behoorlijk verkleurt op het strand met beachen en daarmee insmeren. Super! Haha!

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 10:20

zo af en toe heb ik het door het medicijn wat ik gebruik
En dan vooral mijn onderarmen
maar het middel voor mij is locoid vetcreme
ik smeer het er 2 keer over de dag verdeeld op en de volgende dag nog 1 keer en het is weg Haha!
Ideaal spul!

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 11:39

Laar schreef:
vreemd dat je voor een schimmel aan de hormoonzalf gezet wordt? moet dan niet juist iets antibactirieels hebben, zoals Fucidin o.i.d?

Ja hormoonzalf kan wel degelijk kwaad, je moet écht goed dun smeren. zoals je in de bijwerkingen zelf ook hebt gelezen waarschijnlijk, zie je dat je huid en dunner van wordt en het pigment wegtrekt op de smeerplekken.

Hoelang moet je smeren?

10 dagen, maar daar doe ik niet aan mee.
Ik zat ook al bij thuiskomst na de aptheek: Hormoonzalf?? ( weet echt wel dat het geen lekker spul is van horen zeggen )
Ik ga dinsdag terug en eis wat anders.
Dit helpt voor geen meter, het wordt er juist vuriger van en het jeukt meer.
Zonder smeren ( en creme of zinkzalf erop ) dan wordt het iets kalmer maar het gaat niet weg.
Denk idd dat ik echt iets voor een schimmel nodig heb ( hij concludeerder toch ook een "schimmeltje" ). ( dankje huisarts.... kreeg ook nog 2 TUBES mee in de trant van: als je het weer hebt kan je weer smeren... en op de tube staat ( met je gegevens ) " ontstoken eczeem" .. nou 1 ding: dit is geen eczeem want het zit al 3 weken alleen op deze plek en heb verder nooit last van... )

Het zit namelijk in een kring, het lijkt op ringworm maar dan in mindere mate. De ene keer zijn de bobbeltjes wat dik en dan ineens is het ingedroogd met wat witte schilvertjes/blaasjes erop. ( lijkt me geen " ontstoken" eczeem ).

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 15:42

Arethe schreef:
Ik heb ook eczeem.
Heb het zodra ik last heb van stress of me druk maak om dingen.

Vroeger ben ik erg veel gepest, en toen zat ik echt helemaal onder. Op het moment valt het wel mee, maar ik merk het meteen als ik me druk maak.

Ik had het vroeger veel op mn buik, de achterkant van mijn bovenbenen, knieholtjes en ellebogen.
Nu is het verplaatst naar mijn handen, onderbenen & kont.
Soms komt het ook nog op de oude plekken naar boven.

Ik heb Elocon, wateremulgerende zalf ervoor.
Dat helpt mij erg goed, en het trekt vaak snel weg.

Precies hetzelfde hiero Lachen heb me ook laten testen op 9 dingen maar alles kwam er negatief uit... of moet ik het positief noemen omdat ik nergens allergisch voor ben?? anyway, het zit dus echt IN me Boos!

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 15:45

ja smeer zelf nu ook een creme voor een voetschimmel Boos! poeder mn schoenen en sokken en slippers dus ook. had er lamisilpillen voor gekregen maar na 2 weken kwam het weer terug. Nu dus 2 x per dag smeren. Wordt er echt simpel van!! Kan nooit meer gewoon eens een rokje aandoen. (thuis trouwens wel hoor, maar op het werk zou het ook wel eens leuk zijn een zwart zomerjurkje zonder katoenen legging)...

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 09:02

ben net op vakantie geweest en m'n handen zien er nu weer een beetje normaal uit gelukkig...

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-07 11:59

Dressuurgek schreef:
ben net op vakantie geweest en m'n handen zien er nu weer een beetje normaal uit gelukkig...

Dat is goed om te horen!

Mensen wat een gedoe met dat 'schimmeltje'. Heb je al enig idee wanneer je terug gaat?

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 12:42

Ik heb het wel eens eerder in dit topic geschreven, maar ik raadt de zalf Protopic ten zeerste aan. Is geen hormoonzalf, heb het via de dermatologist in het ziekenhuis gekregen. Helpt super en is op recept te verkrijgen bij de apthotheek. Verzekering vergoedt alles. Dit was voor mij echt het wondermiddel.