[Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Storm

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 19:43

Darwin, hoe oud ben je eigenlijk?
Misschien dat je nu nog geen kinderwens hebt, maar wie weet komt die toch nog. Ik heb wel eens vaker verhalen gehoord van vrouwen die vreselijke spijt krijgen van sterelisatie. Het is in sommige gevallen ongedaan te maken, maar dat lukt lang niet altijd.
Ik kan me voorstellen dat als je al in de 30 bent, of ouder, je er al wel goed over na hebt gedacht. Maar als je in de 20 bent, zou ik nog even wachten.
Groetjes

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 20:17

Er zijn ook nog andere voorbehoedsmiddelen als je de pil niet wilt. Denk eens aan de Nuvaring, die hoef je maar eens in de 3 weken te plaatsen. Of een spiraaltje.
Ik wilde ook nooit kinderen, tot ik 25 was. Dus ik zou niet te vroeg voor een sterilisatie gaan. Maar die beslissing ligt uiteraard bij jou.

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 22:36

Toen ik 15 was riep ik al heel hard dat ik nooit geen kinderen wilde en nu ben ik bijna 37 en wil ze nog steeds niet en mijn man ook niet.
Dus we weten het wel 100 % zeker hoor Clown

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 12:35

O haha, dan is dat wat anders idd Knipoog
In dat geval lijkt mij sterilisatie ook wel makkelijker, in plaats van steeds aan een pil te moeten denken ofzo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 13:39

Ben op dag 1 mijn pil vergeten... Dat heb je na de stopweek. Gelukkig (vanwege mijn menstruatie) al week niet gesekst. Nu moet ik volgens het boekje (Microgynon 30) een week 'een extra voorbehoedsmiddel' gebruiken, damn! Mja, dat liever dan nu al kids.

Mijn vraag is iig hoe jullie voorkomen dat je na 7 dagen géén pil te hebben geslikt er toch weer aan denken?
't Gaat bij mij nu overigens al een jaar of 7 goed, maar ben de laatste tijd steeds slordiger met de pil (foei!), denk er bv. pas aan nadat mijn vriend checkt of ik 'm wel heb geslikt.

Wie heeft de gouden tip?

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 13:44

op het nchtkasje leggen, voor mijn wekker, ik kijk er elke dag naar!

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 14:16

Ik heb een vraagje;
maandag, dinsdag, woensdag, donderdag, vrijdag, zaterdag, zondag, maandag heb ik de pil gewoon geslikt. Maar toen ben ik hem dinsdag vergeten, en woensdag heb ik hem 5uur later dan normaal ingenomen. Oftewel heel slecht, normaal vergeet ik het nooit enzo. Nagelbijten / Gniffelen
sinds de volgende dag (woensdag) had ik telkens een beetje bloed, echt maar een heel klein beetje, maar voor mij genoeg om erop te letten. dat bleef ongeveer 3 dagen aanhouden. Verder weer normaal geslikt enzo.
Ben ik nu wel beschermd of niet? en hoe komt het dat ik toch een beetje bloed had?
Voel me echt zo dom. Scheve mond

Hilde_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 23:24

Ik heb een vraagje:
ik ben gister met de pil begonnen, gister om 10 uur geslikt, vandaag ook weer. Toen ik de pil had ingenomen moest ik meteen naar de wc, ik had niet echt diarree, niet dat ik er buikpijn van had en dat het echt dun was, maar het was ook niet normaal zoals het moest zijn zeg maar. Ik denk dat er tussen de pil innemen en naar de wc gaan 2 minuten zat.
Moet ik nou nog een pil innemen?

En kun je in je stopweek zwanger raken?

Shani_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 11:48

Hoi hoi allemaal... zijn er hier mensen die de Implanon hebben? Ik heb hem zelf ook, maar heb toch even een paar vraagjes, maar die doe ik liever via PM, dus als er hier iemand de Implanon heeft zou je mij dan even een PM willen sturen? Alvast bedankt....

Djesseka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 13:36

Ja, daar ben ik ook weer. Clown

Zit in laatste week van eerste pilstrip, kreeg vanmorgen ineens ontzettend pijn in mijn onderrug. Voelde als ongesteldheidspijn, maar dat is het niet (want ik heb mijn stopweek pas volgende week). Heb een Feminax genomen en het is wel minder. Komt dit door de pil? Misschien dat ik anders nu ongesteld had moeten worden?

Vind het maar gek.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 15:27

Watch_Me: In 2 minuten gaat je pil niet dwars door je maagdarmkanaal heen en er zo weer uit dus nee dat maakt niet uit. Als je 3 weken (of meer) je pil netjes hebt geslikt ben je in de stopweek ook gewoon veilig Lachen

malouuu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 16:22

deze quote komt uit het vorige topic

Citaat:
Mij is altijd verteld door de huisarts gewoon de hele strip af te maken en dan een stopweek in te lassen. Je kan de menstruatie wel uitstellen door bijv. na de strip nog 1 week strip te nemen.

Wat niet de bedoeling is is dus juist eerder stoppen dan de strip. Altijd zorgen dat je eerst 1 volledige strip op hebt voor eerder je een stopweek in last dus niet enkele dagen de strip nemen en ineens stoppen.... volgens mijn huisarts.

ben je wel al die tijd beschermt tegen ongewensde zwangerschap?

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 19:58

Als je braaf doet wat in je quote staat wel ja Ja

Hilde_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 23:18

Yessy schreef:
Watch_Me: In 2 minuten gaat je pil niet dwars door je maagdarmkanaal heen en er zo weer uit dus nee dat maakt niet uit. Als je 3 weken (of meer) je pil netjes hebt geslikt ben je in de stopweek ook gewoon veilig Lachen

Dankjewel, ik was er wel een beetje onzeker over Schijnheilig

malouuu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 13:20

Yessy schreef:
Als je braaf doet wat in je quote staat wel ja Ja

top, dankjewel.
ik doe braaf wat dr staat, heb mn hele strip al achter mn kiezen, en nu nog een extra weekie.
dan stop week en begin een nieuwe strip, die andere hou ik voor reserve dr bij Knipoog

SummerRemedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 10:13

Ik ben al 3 jaar aan dezelfde pil en nog nooit problemen gehad, en sinds eergister bloed ik ineens een beetje terwijl het nog niet mn stopweek is.
Wie weet wat dit kan zijn?
Ik heb ook een beetje last van pijnlijke borsten..

Coot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 20:47

Ffortuna schreef:
Ben op dag 1 mijn pil vergeten... Dat heb je na de stopweek. Gelukkig (vanwege mijn menstruatie) al week niet gesekst. Nu moet ik volgens het boekje (Microgynon 30) een week 'een extra voorbehoedsmiddel' gebruiken, damn! Mja, dat liever dan nu al kids.

Mijn vraag is iig hoe jullie voorkomen dat je na 7 dagen géén pil te hebben geslikt er toch weer aan denken?
't Gaat bij mij nu overigens al een jaar of 7 goed, maar ben de laatste tijd steeds slordiger met de pil (foei!), denk er bv. pas aan nadat mijn vriend checkt of ik 'm wel heb geslikt.

Wie heeft de gouden tip?

Ik had hetzelfde probleem als jij. Wat ik nu doe. Ik stop wanneer de strip op is. En gelijk de eerste dag dat ik ongesteld moet worden begin ik weer met slikken. Het kan geen kwaad zegt mijn dokter, want ik maak gewoon mijn 7 dagen ongesteld zijn vol Clown
Misschien werkt het ook bij jou Lachen

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 20:54

Ik ben nu al twee maanden ongesteld geworden op de dag dat ik m'n laatste pil nog moet slikken! Lijkt me niet helemaal de bedoeling, misschien is hij te licht. Iemand dat ook eens meegemaakt? Slik de MG 20

(doe al wel aan extra maatregelen hoor en heb ook een HA afspraak gemaakt)

malouuu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 21:24

kan inderdaad goed zijn hij dan te licht is, ik heb mg 30 en tot nu toe nergens last van, slik hem iets langer dan een half jaar trouwens..

Beauty_yana0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 11:40

Damn.. gistere avond voor het eerst me pil vergeten Boos!
En neem hem normaal rond half 11 in, en nu net dus om half 12 vanochtend Scheve mond
En het is me eerste week van het slikken weer, dus het word extra voorbehoedsmiddel gebruiken?

malouuu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 12:19

ik had precies dezelfde situatie 3 weken geleden...
erg frustrerend
ik zou idd een extra voorbehoedsmiddel gebruiken, maar dr schijnt zowiezo een risico te zijn als je in de 24 uur daarvoor nog sex hebt gehad dacht ik...

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 17:07

Volgens mij niet de 24 uur ervoor, maar zelfs de 7 dagen ervoor Nagelbijten / Gniffelen

Luuz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 17:31

`Nee toch? Je bent na 3 weken pilgebruik nog een week beschermd en daarna begin je van voor af aan. Dus alleen misschien die 24 uur van de tevoren, maar die afgelopen week was je naar mijn weten wel beschermd. Tenzij zaad van jouw vriend een week blijft leven Knipoog

BiBaMi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 17:46

.
Laatst bijgewerkt door BiBaMi op 20-07-23 21:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 17:54

Ik doe het altijd 's avonds bij het tandenpoetsen. 's morgen ben ik echt zo'n wandelende zombie dus dat gaat zeker weten mis Haha!