Het was gewoon een vraag uit het niets
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Maar ik denk dat het voor veel van jullie wel makkelijk te beantwoorden is...
). En nou vroeg ik me dus af hoe dat precies in z'n werk gaat
. De dokter kijkt welke pil je nodig hebt, maar hoe doet die dat? Vind het doodeng om naar de dokter te gaan, dus zou fijn zijn als ik dan alvast een beetje weet wat me te wachten staat
. Dan nog iets... Vanaf wanneer kan je het beste met de pil beginnen? (dus gewoon midden in de maand of net voor of na je menstruatie? ) MSQuincyTE schreef:Wendy15 je begint met de pil op de eerste dag van je menstruatie en slikt hem 3 weken dan krijg je een stope week en die stop week wordt je ongesteld.
En wat de dokter doet om hem voor te schrijven weet ik niet meer.
Kan iemand me ook vertellen waarom dat is..? Want als je de pil al slikt doe je dat toch ook niet als je ongesteld bent.. stopt je menstruatie dan niet op het moment dat je met die pil begint??? En kan je ook gewoon bijvoorbeeld 2 weken na je menstruatie beginnen en dan gewoon de week dat je normaal ongesteld moet worden die stopweek doen en dan daarna weer gewoon verder gaan met de pil? Citaat:En kan je ook gewoon bijvoorbeeld 2 weken na je menstruatie beginnen en dan gewoon de week dat je normaal ongesteld moet worden die stopweek doen en dan daarna weer gewoon verder gaan met de pil?

Wendy15 schreef:En de dokter hoeft alleen je bloeddruk je meten en doet verder geen andere 'enge' dingen..
toch?
manzano schreef:Wendy15 schreef:En de dokter hoeft alleen je bloeddruk je meten en doet verder geen andere 'enge' dingen..
toch?
Als je nu normaal ongesteld bent waarsch. niet nee. Als er iets "aparts" aan de hand is wellicht wel. Bij mij iig wel (ik was maar 2x per jaar ongesteld ofzo).

Wendy15 schreef:Volgens mij heb ik het door.. Je kunt het beste op de 1e dag van je menstruatie beginnen. Begin je erna, dan ben je pas na je volgende menstruatie beschermd.. En de dokter hoeft alleen je bloeddruk je meten en doet verder geen andere 'enge' dingen..
FlEuRXBoNnY schreef:okee bedankt
ik wist alleen wel dat je m niet te lang mag doorslikken, want dat zou slecht zijn ofso en kon je iets van baarmoederhalskanker van krijgen hadk gehoord