En ook artsen kunnen heel makkelijk doen over hoofdpijn en wat voor soort het is. Dat vind ik bij Little gift dus ook wel, leuk dat zij het nornaal vinden dat mensen blind worden maar zo simpel erover doen vind ik wel heel makkelijk en niet geruststellend naar de patient.
Ik heb migraine achtige aanvallen. Kwamen ineens opzetten, zo heftig dat ik alleen maar in donkere kamer kan liggen met ogen dicht. Alleen ik heb ze dagelijks, gelukkig tegenwoordig niet meer allemaal zo zwaar dat ik 12 uur naar die donkere kamer moest tor de volgende dag, maar wel ergens op de dag komen ze opzetten. Als ik optijd ben kan ik het nog wel eens remmen maar eigenlijk betekent dat rusten voordat er maar een teken is.
Artsen zeiden dat het alle symptomen van migraine had, maar dat is het niet want ik reageer niet op medicatie en migraine kan je zogenaamd niet dagelijks hebben. Er is werkelijk geen enkel medicijn wat het tegenhoudt of dragelijk maakt, van echte migraine medicatie (die ik dan weer niet elke dag mocht nemen) tot allerlei andere soorten. Tot jaar lang geen anticonceptie gebruiken, diverse dingen uit dieet weggelaten of juist weer gaan proberen zoals cafeïne want dat dronk ik nooit. Want dat cafeïne een enorme trigger is/kan zijn is wel heel bekend, ja. Ik dronk alleen niks met cafeïne erin dus wij gingen juist proberen wat dat deed...
Maar ik heb dus nooit iets gehoord wat het dan wel is. Zodra er niks uit de scans kwam en die migraine medicatie en nog 1 andere niet hielp hadden ze in ziekenhuis geen zin meer om verder te kijken. En dat was zelfs nog een hoofdpijnpoli... Terwijl ik de hoop had dat ze juist wilden helpen met diagnose en verlichting. Nu heb ik ook wel verschillende soorten hoofdpijn, die migraine achtige aanvallen en daarnaast hoofdpijn als mijn spieren weer te strak staan omdat mijn nek ook hypermobiel is en de banden niks waard. Maar dat zijn echt losse soorten, hele andere plek en pijn en hele andere manieren van verlichten.
Ik heb echt van alles geprobeerd en het enige wat een heel klein beetje helpt is niet overbelasten. Dan heb ik ze pas later op de dag en als ik dan op tijd ga liggen kan ik daarna nog een beetje tv kijken of bokken. Zoals vandaag. Ben ik te laat of heb ik me wel overbelast verdwijn ik van de aardbodem. Ook omdat ik serieuze koorts krijg als ik me zo overbelast en helaas is mijn dagelijkse leven al overbelasten. Dus als ik te veel dagen 1 ding extra heb gedaan ben ik de klos. Soms meteen, soms paar dagen later, maar die klap komt als ik niet luister. Ooit aanval gekregen in de auto en heb me serieus moeten laten ophalen. Was een wonder dat ik van de snelweg af kon komen. Ben dus heel voorzichtig geworden in waar ik nog heen ga met de auto. Ik kan alleen niet zonder, hoe moet je ergens komen als je niet lang kan lopen, helemaal niet kan fietsen en jouw dorp niet rolstoel veilig is.
Ik wilde dat ik eerder geweten had dat ik mezelf zo zou slopen met het doorlopen wat ik gedaan heb. Ik zou er alles voor over hebben om die koorts en hoofdpijn niet te hebben of iig minder vaak. Zelfs mijn morfine helpt er niet tegen

Ben dus net weer op de wereld terug en nu zwaar hoofd met watten. En zie zo enorm op tegen vanavond want mijn asociale buurman luistert op zaterdagavond de meest vreselijke muziek die hij zo hard zet dat ik mijn tv 3 keer zo hard moet zetten om hem te horen en dan hoor je dat van hem alsnog tussendoor... En altijd vanaf 8 of 9 uur 's avonds tot ergens tussen 10 en 2...