Zwanger, uitgerekend najaar & winter 2024

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zira1994

Re: Zwanger, uitgerekend najaar & winter 2024

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-24 21:51

Wat voor voordelen heeft magnesium lady! Zit er ook aan te denken of dat bij te nemen gezien ik de laatste dagen wat strakke kuiten heb alsof de kramp er bijna inschiet of dat ik ze overbelast heb ofzo

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 21:55

Het kan zwangerschapskwaaltjes verminderen, zoals idd kuitkrampen, maar ook andere zaken:

https://www.gezondheidsplein.nl/dossier ... item121003

Die kuiten had ik vorige week ook, ik liep erbij alsof ik geen knieën had -O- heel bar. Gelukkig nu weer over gegaan. Heb vandaag alleen wel giga last van steken in mn buik onder mn ribben vooral met ademen. Hopelijk gaat dat morgen weer beter

Zira1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-24 22:03

Interessante site! Klinkt wel als een aanrader om bij te nemen. Zal eens verder kijken. Ja heel vervelend die kuiten. Oh gadsie wat vervelend van die steken onder je ribben. Hopelijk morgen inderdaad beter

Marlou91

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 22:04

Zira1994 schreef:
Waarom ben je na 13 weken overgestapt van vitamines Marlou?

Ik ben voordat ik zwanger werd gestart met Vitakruid mama omdat het volgens mij een erg complete multi is met de actieve vorm van foliumzuur. Dat laatste is vooral belangrijk in het eerste trimester werd me verteld.

Daarna ben ik geswitcht omdat ik vanaf 12 weken ook medicatie moest gaan slikken en dat voor mij lastig te combineren werd met de dag- en nachtformule van Vitakruid mama. En het grootste voordeel qua folaat had ik op die termijn toch al meegepikt.

Magnesium helpt bij mij wel echt tegen kramp, verstopping en ik slaap heerlijk als ik het neem voor het slapen gaan. Die slik ik overigens nog wel van Vitakruid.

Zira1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-24 22:18

Ah okee op die manier. Ik gebruik nu nog steeds de multi vitamine van vita kruid en dacht het zal toch geen kwaad kunnen om door te gebruiken na de 12 weken haha. Ah okee jij ook goede ervaring dus met magnesium :) helpt het echt tegen obstipatie ? Want dan zou alleen dat al een reden zijn om het te nemen :o

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 07:43

Er zijn aanwijzingen/gedachten dat de kans op een te kort lip/tongriempje wordt veroorzaakt door langdurig foliumzuur slikken. Ik ben om die reden op tijd gestopt.

Ik dacht trouwens dat de werking van magnesium juist niet (goed?) wetenschappelijk was bewezen? (Heb ik zelf niet onderzocht maar hoorde ik in zo'n npo stukje waar ze dieper ingaan op bepaalde onderwerpen)

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 08:10

In de vorige zwangerschap nam ik ook magnesium tegen rusteloze benen. Had daar naar het einde van de zwangerschap heel veel last van. Placebo of niet, het werkte :P

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 08:18

Haha inderdaad, en niet wetenschappelijk bewezen betekent ook niet dat t niet werkt :P
Magnesium kan trouwens sws weinig kwaad, gevalletje baat het niet, schaad het niet (wat met veel andere supplementen niet altijd zo is). Er zit trouwens wel verschil in verschillende magnesium soorten (citraat, malaat, etc.). De ene is goedkoper, maar wordt amper opgenomen/plas je weer uit en de andere is weer duurder en wordt weer beter opgenomen (en wss dus effectiever). Ik weet zelf even niet welke je nou moest hebben, maar misschien handige informatie voor degene die er nog mee willen starten.. :D

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 09:22

J0anieke schreef:
Er zijn aanwijzingen/gedachten dat de kans op een te kort lip/tongriempje wordt veroorzaakt door langdurig foliumzuur slikken. Ik ben om die reden op tijd gestopt.

Ik dacht trouwens dat de werking van magnesium juist niet (goed?) wetenschappelijk was bewezen? (Heb ik zelf niet onderzocht maar hoorde ik in zo'n npo stukje waar ze dieper ingaan op bepaalde onderwerpen)

Oh wat interessant over foliumzuur, nooit geweten!

Ik heb een hele fijne zwangerschap, bevalling en herstel vorige keer gehad (los van wat ik er zelf van vond O:) ging het allemaal wel heel goed en soepel) en toen slikte ik magnesium bij. Of dat anders was gegaan zonder, geen idee :o maar het werkt sowieso bij andere dingen bij mij; oa minder spierpijn, beter slapen en idd ook tegen obstipatie. Als ik erg verstopt zit neem ik een hoge dosis en dat helpt. Overdoseren kan ook en in principe niet zo veel kwaad want je plast en poept het weer uit, alleen niet te vaak doen want het haalt wel je calcium en fosfor waarden uit balans (ooit een literatuuronderzoek gedaan voor mijn afstuderen maar het fijne weet ik er niet meer van).

Waar we trouwens nog niet aan toe zijn, maar wel als een trein werkte was hier frambozenbladthee. Ik had twee kopjes genomen, een in de middag en een in de avond en de volgende ochtend had ik een baby in mijn handen (met 38+1). Heel benieuwd of dat toeval was of dat het echt zo goed werkt _O- kan niet wachten om dat te proberen.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 09:45

Ik heb echt alles geprobeerd vanaf 37/38 weken en toch pas met 41+4 bevallen. :=
Frambozenbladthee, dadels, tepel stimulatie + prenataal kolven, ananas, voet massage... Ik vergeet geheid een paar dingen. :')
Dadels zouden voor snellere ontsluiting zorgen. Ik had nog precies niks aan ontsluiting toen de weeën begonnen op 41+3. Ik had zelfs niet gestript kunnen worden...
Ik kocht grote dozen (1 kg) dadels van de notenshop en ze kwamen de laatste week echt m'n neus uit.. Dus had er wel genoeg op.. :')

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 10:04

Ook intiem geweest? *D Hier dus de combi van intiem geweest en frambozenblad thee wat misschien geholpen heeft. Maar als ik jou zo hoor is het dan gewoon puur toeval geweest haha

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 10:06

Wel intiem in de zin van knuffelen. Vrijen verder werd te pijnlijk dat dat geen doen was (droog en heup klachten, om in detail te treden..). Ik hoop dat dat dit keer wel gaat lukken.. _O-

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 11:12

Ik heb niks speciaals gedaan om het op gang te brengen. Maar wat wel typisch was was dat op zondag ochtend mijn buik echt ineens helemaal anders was, veel lager. Die middag begon het roze bloedverlies met af en toe een pijnlijke wee. Maandag nam het bloedverlies toe, maar de weeen zetten niet door en maandagavond/nacht verloor ik mijn slijmprop en een paar uur later begon het echt. De nacht van dinsdag op woensdag is ze toen geboren.

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 11:16

Ik verloor idd ook mijn slijmprop net ervoor, zou eens terug moeten zoeken wanneer precies. En ik had de nacht voor mijn bevalling ontzettend goed geslapen terwijl ik de weken daarvoor echt slecht sliep. Denk dat dat nu iets is voor mij om in de gaten te houden. Als de verwachtingen kloppen beval ik binnen 2 uur van eerste wee tot baby (helft van je eerdere bevallingstijd) dus wel fijn als ik er dan rekening mee houden na een goede nacht slaap niet te ver weg te gaan van huis _O-

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 11:55

Ik had ook frambozenbladthee gedronken, want ik hoopte dat de bevalling nog voor mijn geplande inleiding met 40 weken natuurlijk op gang zou komen :D . Dat was niet gelukt haha. Geloof dat de baby nog prima een paar weken had gezeten als ik niet werd ingeleid, ik had werkelijk nergens last van. De dag voor de inleiding ook nog een heerlijke strandwandeling kunnen maken.

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 12:11

XladyX schreef:
Ik verloor idd ook mijn slijmprop net ervoor, zou eens terug moeten zoeken wanneer precies. En ik had de nacht voor mijn bevalling ontzettend goed geslapen terwijl ik de weken daarvoor echt slecht sliep. Denk dat dat nu iets is voor mij om in de gaten te houden. Als de verwachtingen kloppen beval ik binnen 2 uur van eerste wee tot baby (helft van je eerdere bevallingstijd) dus wel fijn als ik er dan rekening mee houden na een goede nacht slaap niet te ver weg te gaan van huis _O-

Eskimo, wat super fijn!

Dit dacht ik ook bij de 2e en toen deed ik er opeens iets meer dan 5 uur over, dus 1,5 uur langer…. Vond ik het een eeuwigheid duren :D

Ik heb de eerste keer ook eindeloos thee enzo gedronken en bijna de 42 weken aangetikt. Enige wat toen wat deed was de 2e x strippen door de gynaecoloog. Ik ben toen de nacht voor ik ingeleid zou worden bevallen. Dus bij de 2e gewoon uitgegaan van de olifantendracht en dat maakte het wachten wel makkelijker. Dit keer ga ik er ook weer vanuit dat het bijna 2 weken langer duurt.

Komen jullie er een beetje uit met namen?

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 12:35

Namen liggen al een tijdje klaar, maar ik had al best een voorkeur. Moest alleen m'n man nog overtuigen gezien een kennis (broertje van een vriend van hem), zo heet... Hij is er gelukkig nu aan gewend en noemt de kleine nu ook steeds bij naam <3

Zira1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-24 12:55

Hier is de naam echt best wel lastig haha. Vinden de hele tijd elkaars namen vreselijk. Nu twee namen op het lijstje die kans maken en die we beide niet direct afgeschoten hebben haha

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 13:04

Best goed om al jullie verhalen te lezen! Heb toch het idee dat de meeste paarden-vrouwen iets nuchterder zijn dan de gemiddelde. :')

Namen zijn wij ook nog niet uit. We vinden een naam leuk, maar kindje van een vriend heet ook zo. Mijn vriend heeft vrij in het begin en naam genoemd die we beide best leuk vinden. Maar wil nog wel verder kijken.
(Wie nog even wil lachen. Toen ik vroeg hoe hij bij die naam kwam ineens: “ja, ik ken iemand… die heet eigenlijk altijd al zo.”)

Ik wil overigens wel vernoemen en een tweede naam geven, hij niet. Dus daar zijn we ook nog niet helemaal uit.

Jintexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 13:45

Hier ook nog geen naam, maar hebben ook nog geen idee wat het word. En vent wilt dus gericht kunnen zoeken naar de naam.

Bij mij begon bij de eerste de bevalling na in de avond ervoor een lekkere vette pizza te hebben gegeten _O- daarna ben ik 9 van de 10x aan de dunne dus vaker naar de wc en in de nacht dus op de wc de vliezen gebroken... Zal ook echt puur toeval zijn geweest, maar ik was er heeeeeel blij mee! Met 37 weken nog bij de gyn gesmeekt van kan het niet ingeleid gaan worden want ik ga er zelf bijna aan onderdoor, maar nee mevrouw zag dat niet zo zitten. Die nacht van vliezen breken had ze dienst en moest ze hard lachen toen ze mij zag, en zei ze van ohh tis toch al begonnen nu! Had anders die vrijdag een controle, uiteindelijk heeft ze de kleine de nacht erop mee op de wereld geholpen. Toen haar dienst begon verbaasde het haar nog dat ik er nog was

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 14:28

Mijn eerste bevalling was niet echt goed gelukt, inleiding met 40+5 weken, 21 uur proberen, spoedkeizersnede. Maar ik had wel frambozenbladthee gedronken :+ :D

Namen zijn we ook al wat mee bezig, maar is niet makkelijk! Onze stijl ligt echt heel ver uit elkaar. Ik ben stiekem een hollander denk ik, ben echt fan van namen zoals bv Hasse of Harm. Mijn vriend vindt dat vreselijk :') En inderdaad eerst maar eens weten of het een jongen of meisje wordt!

Vernoemen vind ik een mooi idee <3 Mijn zoontje heeft als 2de en 3de naam een vernoeming naar zijn grootouders.

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 15:35

Inwonderland schreef:
XladyX schreef:

Eskimo, wat super fijn!

Dit dacht ik ook bij de 2e en toen deed ik er opeens iets meer dan 5 uur over, dus 1,5 uur langer…. Vond ik het een eeuwigheid duren :D

Ik heb de eerste keer ook eindeloos thee enzo gedronken en bijna de 42 weken aangetikt. Enige wat toen wat deed was de 2e x strippen door de gynaecoloog. Ik ben toen de nacht voor ik ingeleid zou worden bevallen. Dus bij de 2e gewoon uitgegaan van de olifantendracht en dat maakte het wachten wel makkelijker. Dit keer ga ik er ook weer vanuit dat het bijna 2 weken langer duurt.

Komen jullie er een beetje uit met namen?

Een olifantendracht :')

Namen vind ik zooooo lastig... Een meisjesnaam hadden we meteen, al voordat ons eerste zoontje geboren werd. Maar jongensnamen komen we gewoon echt niet uit. Er is er werkelijk geen 1 waarvan ik mega enthousiast ben, zoals met meisjesnamen. De enige waar ik mega enthousiast van werd, is de naam van ons huidige zoontje. We hebben wel een jongensnaam waarvan er 1 waarschijnlijk de winnaar is, maar het is niet dat ik er heel warm of koud van word. Maar beter dan de rest :+ . En ik denk dat ik heel internet al heb uitgespeeld om op inspiratie te komen...

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 15:39

Hier hetzelfde hadden wel al een meisjes naam maar ook nog geen jongensnaam.
Bij onze dochter kwamen we ook niet uit de jongensnaam.

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 15:41

Overigens vind ik 1 of 2 namen wel heel erg mooi, maar die klinken hetzelfde als de naam van mijn zoontje... Dezelfde letters komen er zeg maar in voor. Het lijkt dan zo op elkaar, en dat vind ik jammer.

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 18:08

Hier wil mijn vriend ook pas namen bespreken/zoeken als we het geslacht weten. Gelukkig nog maar twee dagen wachten!

Ik heb zelf voor beide wel echt wat ideetjes in ieder geval. Dus ik ben benieuwd wat hij daarvan vindt.